Gender: Male Age: 40 Joined: 26 Mar 2009 Posts: 4 Location: Gent
Posted: Wed 07 Mar 2012, 9:45 Post subject: TE Koop: nikon 500mm AF-I
Dit is de eerste 500 van nikon met snelle autofocus. Destijds aangekocht bij Debeukelaer, weinig gebruikt (quasi geen gebruikssporen, zie foto's).
Goede lens voor wie scherper (beelden in bijlage) wil gaan dan alles wat sigma & co te bieden heeft, en toch geen nier wil/kan verkopen om een nieuw exemplaar te kunnen betalen
Is ook zeer waardevast, voor een manuele 500mm van nikon (eerste model dus), betaal je nu nog altijd €1700-€2000
Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Nov 2007 Posts: 2459 Location: Geleen
Posted: Wed 07 Mar 2012, 12:22 Post subject:
Misschien kan je er bij vermelden wanneer je deze gekocht hebt en wat je toen betaald hebt?
De foto's waar je naar verwijst zijn ook niet zichtbaar..
mvg
Vincent
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Thu 08 Mar 2012, 16:23 Post subject:
Vincent, je kan googlen tot wanneer de lens is gemaakt. Het is de eerste 500 met ingebouwde motor.
Het optisch ontwerp is sindsdien pas bij de VR versie (zo'n twee jaar geleden uitgekomen) wezenlijk gewijzigd meen ik.
Het is een moordlens voor naar het lijkt weinig geld. Het enige nadeel wat ik zou kunnen bedenken is dat wellicht geen reserveonderdelen voor de AF-I motor meer beschikbaar zijn wanneer die ooit stuk zou gaan. Of dat zo is dat kun je ook googlen. _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum