Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Thu 12 Apr 2012, 21:22 Post subject: Tips voor tipjes?
Ik ga morgen kijken of de oranjetipjes en klein geaderde witjes hier al actief worden. Vorig jaar was ik voor de tipjes te laat, maar ik weet een paar plekken waar ze waarschijnlijk wel voorkomen. Het weer is de laatste tijd echter niet al te best voor de vlinders. Ik ben van plan zondag vroeg op pad te gaan om 's ochtends te fotograferen, maar als het bewolkt is, gaan de vlinders dan wel op de bloemen zitten? Kruipen ze niet weg tussen het gras of zo? Heeft iemand een tip(je)?
Gender: Male Age: 59 Joined: 12 Oct 2008 Posts: 68 Location: Oost - Souburg
Posted: Fri 13 Apr 2012, 18:11 Post subject:
Hoi Jelte ,
Zoek eens langs de randen van een veld met Pinksterbloemen , en juist daar op de randen die op het westen liggen .
Ook op verbindingen ( paden en slootranden ) tussen verschillende velden .
Denk overigens dat het morgen een betere dag word dan zondag i.v.m de wind .
Gender: Male Age: 29 Joined: 09 Nov 2009 Posts: 298 Location: Amersfoort
Posted: Fri 13 Apr 2012, 21:19 Post subject:
Hoi Richard,
Bedankt voor de tip. Ik ben vandaag in een vochtig weiland met pinksterbloemen geweest aan een bosrand. Aan de randen van het veld groeien alleen nauwelijks pinksterbloemen, wel een klein groepje aan de oostkant aan een slootrand. En ik maar zoeken in het midden, waar de meeste pinksterbloemen groeien. Je geeft dus erg nuttige informatie, bedankt! Morgenmiddag heb ik helaas geen tijd, ivm open dag van universiteit. 's Avonds kan ik nog wel even op pad.
@Tjeerd: De pinksterbloemen had ik dus al gevonden
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum