Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Loulou Beavers - Fotograaf van mei
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Apr 2012, 23:00    Post subject: Loulou Beavers - Fotograaf van mei
Korte bio
Naam: Loulou Beavers
Leeftijd: 48
Woonplaats: Putten
Beroep: natuurfotograaf
Andere hobbies: muziek, reizen, natuur
Gebruikte apparatuur: Nikon D300 DSLR, Tokina 12-24mm/ F4 II, Nikkor 50mm / F 1.8, Tamron 90 mm/ F 2.8 macro, Nikkor AF-S VR70-200 mm/ F 2.8 VR I, Nikkor AF-S 200-400 MM F 4 G ED VR II, Nikon AF-S TC-14EII convertor, Gitzo GT 5541 LS carbon fiber statief, Wimberleykop II, Gitzo balhoofd, bonenzak, diverse Singh Ray filters

Website: www.photo-moments.nl
Foto’s op Nederpix.



Interview
Waarom natuurfotografie?
In mijn kinderjaren was ik al geïnteresseerd in de natuur. Ik heb een oom die naar mijn idee altijd op expeditie was in Groenland en diens studie en passie resulteerde in een huis vol met schedels van allerlei dieren, opgezette dieren, baleinen van walvissen, gebruiksvoorwerpen van de inuits.... Ik vond alles even fascinerend. Eenmaal volwassen ben ik steeds meer natuurreizen gaan doen en uiteindelijk kwam daar de wens bij om al het moois wat ik tegenkwam vast te gaan leggen. En ben ik ook daar gaan wonen waar de natuur op loopafstand van mijn huisje is, ik wandel zo de Veluwe op. Toen de passie voor natuur en fotografie sterker werd heb ik de knoop doorgehakt om de baan op te zeggen om mijn eigen bedrijf te starten, tot op vandaag geen seconde spijt van gehad.



Wat is het leuke aan natuurfotografie?
De combinatie van natuur, fotografie en creativiteit is er één waar ik me telkens in kan verliezen.



Wat zijn de minder leuke kanten?
De behoudenheid die er is in natuurfotografie is iets wat ik niet begrijp, voor mij is fotografie een creatieve uiting, of je zou moeten fotograferen voor bijvoorbeeld educatie doeleinden of journalistiek. Ik verbaas mij soms over opmerkingen dat een foto niet de realiteit weergeeft. Alsof dat erg is... En alsof dat kan, de realiteit weergeven. Iedereen beleeft de werkelijkheid anders. En in die zin is geen één foto een feitelijke weergave omdat een camera het verschil in contrast dat onze ogen kan overbruggen simpelweg niet aan kan. Of door een gekozen brandpunt, de kadrering, of de gekozen belichting. Alles wat je kiest en doet beïnvloedt het beeld. Voor mij is een technisch goede foto geen doel op zich, maar een middel om tot een beeld te komen. Net zoals een schilder de kwast hanteert, een beeld opbouwt, een lichtval suggereert. En het toch ook niet om de verfsoort gaat of techniek gaat.
Ik maak wel eens een vergelijking met muziek. Een verzameling zuivere noten is niet meer dan een verzameling zuivere noten. De ziel, de creativiteit en de emotie die de muzikant in de muziek brengt, maakt dat een song "onder je huid gaat zitten".
Fotografie is geen exacte wetenschap en ieder mens heeft creativiteit in zich, ben ik van overtuigd wel, en ook dat creativiteit ontwikkeld kan worden. Kortom, voor mij mag dat juist meer gestimuleerd worden!



Wat is je specialiteit?
Dieren, landschappen, macro.



Wat kenmerkt jouw foto’s?
Lastig om te verwoorden en ook niet aan mij om te zeggen, een ander kan dat vast beter. Een poging: ik merk dat als het gaat om dieren ik minder foto's ben gaan maken waar dieren groot en vol in beeld komen. Foto's met leefomgeving zijn naar mijn mening veelzeggender, vooral maakt leefomgeving het mogelijk om het landschap of een sfeer te gebruiken.
Als het gaat om landschapsfotografie denk ik grofweg twee richtingen: weidsheid en lichtval. Of detailopnames zoals ik graag doe met waterstromen.
Mijn macrofotografie kenmerkt zich door veel onscherpte, sfeer en vormen. Zelden dat ik een insect groot in beeld zet, ook hier vind ik de omgeving toevoegen, het beeld zegt meer en er zijn meer mogelijkheden om een compositie te bepalen.
Daarnaast maak ik graag foto's waarbij ik meerdere belichtingen samenvoeg tot één beeld, waarbij out of focus of beweging wordt toegepast. Een gecreëerde wereld dus.



Hoe werk je meestal?
Ik geloof in voorbereiding en dat het maken van foto's thuis al begint dus. Voor landschapsfotografie is dat ook het kennen van de omgeving. Waar te zijn voor zonsopgang of juist zonsondergang.
Het planmatig bezoeken van een omgeving, zoals laatst mijn reis naar IJsland. Ik wilde heel graag deels bevroren watervallen op de foto zetten. Gericht op pad gaan is in die zin dus ook de juiste periode van het jaar kiezen. Ik wilde wel relatief veel daglicht, maar het moest ook donker zijn om het Noorderlicht te kunnen zien. En het moest koud genoeg zijn. De periode die ik dan uitkies is daarop uitgezocht om de kans dat te zien wat ik graag zou willen zien, ook zo optimaal mogelijk te hebben.



En op diezelfde wijze heb ik de trek van de gnoes gezien, maar ga ik ook op pad voor bosanemoontjes. Ik kies dan locatie en het licht.
Maar ook bijvoorbeeld een zwijn dat ik als Veluws meisje graag eens op de foto wilde hebben. Meestal vertoeven die in het kreupelhout en toevallige ontmoetingen door rondwandelen zijn niet altijd de mooiste settings voor een foto. Ik kies dus een setting met een realistische verwachting om daar het dier te treffen dat ik voor ogen heb. Dieren zijn vaak enorm routineus. En wacht daar dan in een schuilhut, maar wel met een doel, setting en tijd zijn door mij gekozen.



Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Door me te verdiepen in de diersoort en soms ook door het kennen van een enkel dier. Iedere diersoort heeft een vluchtcirkel, dat verschilt per soort en vaak ook per locatie.
Het begrip verstoring vind ik wel nogal ruim. Als je echt niks wilt verstoren, moet je juist de natuur niet in natuurlijk. Naar mijn idee delen we de natuur met elkaar.



Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Dat begon dus op vakantie. En dus ook veel vakantiekiekjes, een jaar of 8 geleden werd me duidelijk dat mijn kennis van fotografie niet veel voorstelde, heb ik vier avonden les gehad van een plaatselijke fotograaf en ben ik veel gaan lezen, kijken en doen.

Wat zijn je favoriete plekjes?
Dat hangt zo van het moment af, het weer soms, het seizoen zeker ook. Ik heb zeker een voorkeur voor plekken die dunbevolkt zijn, Alaska in de herfst is prachtig, het Noorderlicht boven Jökulsarlon is een sprookje, winterse omstandigheden trekken mij enorm, sneeuw, bar, pastelluchten. Iedere blokhut met veel ramen in Canada dat afgelegen ligt maakt dat ik verhuisplannen maak Wink en droom van houthakken, open haard en nachtelijke geluiden van "the loon" en wolven.



Wat zou je nog graag doen op fotografie gebied?
Ik doe eigenlijk al veel wat ik graag doe, ik zie een foto als een communicatiemiddel en ik denk dan ook dat een fotograaf iemand is die graag deelt en anders ben ik dat zeker wel. Ik ben net klaar met de voorbereiding van een fotoreis naar IJsland en geniet er enorm van om mijn kennis en visie te delen met de deelnemers. En vooral als mensen dan met mooie foto's weer naar huis gaan, dat geeft echt voldoening.



Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Dat zijn er meerdere, iemand die dat al lang doet is Jim Brandenburg. Voor wie zijn werk niet kent, kijk vooral op zijn website.


Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Eigenlijk niet, op locaties houd ik vaak wel rekening met wensen van het stockbureau en maak dan bijvoorbeeld foto's waar olifanten en safarisbusjes in één beeld komen. Ik maak soms foto's die ik educatief gebruik in de workshops. Maar ook dat zijn natuurfoto's.



Heb je nog een leuke anekdote mbt je fotografie?
Nu ja, het is heel geijkt, maar als ik ergens lig te "macroën" is er vaak wel iemand die zich afvraagt of ik nog leef. Of onlangs iemand die even poolshoogte ging nemen omdat er onlangs een ijzeren hek gestolen was en ik toch wel wat verdacht leek te doen. Tot men zag dat ik naast bosanemoontjes lag met mijn camera.
Een spannend moment hebben we eens beleefd in Tarangire, Tanzania. Moe na de reis vanuit Holland en nog niet helemaal omgeschakeld naar "de nieuwe regels" hadden we onze tent opgezet. Midden in de nacht werd ik wakker gemaakt. Of ik ook een olifant hoor naast de tent. Na minutenlang geluisterd te hebben hoorde ik een "aanzuigende ademhaling'. Dat zal dan wel een olifant zijn, was mijn laconieke reactie. Beredenerend wist ik wel dat een olifant niks doet met een tent, maar slapen op de grond met naast je tentdoek een dier van 4000 kilo bleek toch iets anders aan te voelen. Toch viel ik in slaap om wat later wakker te worden van een kudde olifanten in paniek naast de tent. Trompeter en gestamp overal. Gelukkig maakten ze zich uit de voeten. Ik ben nog nooit zo bang geweest. Dieren in paniek zijn tot alles in staat en daar lig je dan in je tentje.
En de volgende zenuwen dienden zich aan. Waar waren ze toch zo van geschrokken??? We konden daar niet wijs uit worden en de groep olifanten hoorden we verder op nog steeds de stilte doorbreken, de onrust was erg hoog. En niet alleen bij de olifanten.
20 minuten later trilde de tent. Een trilling waarvan we niet zo goed konden plaatsen wat dit nu precies was. De gids die we de ochtend daarop weer zagen wist het wel: een aardtrilling. En dat was wat de olifanten zo had laten schrikken. De veelbesproken gevoeligheid van olifanten is bepaald geen mythe bleek.
Onze onhandigheid en moeheid had er wel voor gezorgd dat we de tent direct naast een olifantenpad hadden opgezet, de dagen daarop hadden wij ons beter aangepast een 'de nieuwe regels".



Wat vind je van Nederpix?
Ik voel me welkom en vind Nederpix leuk. Ik denk dat sites als dit heel belangrijk zijn om kennis van natuur en kennis van fotografie te delen.

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Ja, eigenheid, zo'n mooi woord uit the Voice of Holland. Maar net als in muziek en welke creatieve uiting dan ook, is eigenheid belangrijk. Alles is al gefotografeerd en vaak wel duizenden keren. Nooit gewoon zomaar afdrukken, maar goed kijken naar wat je ziet, ook door de zoeker, en druk af met een reden waarom je zo kiest. Nadenken over hoe je iets in beeld wilt brengen is wat uiteindelijk je handtekening wordt in een foto. En vooral: wees creatief, sta open, wees eigenwijs en vergeet niet dat foto's maken leuk is!

Beste foto

Waarom is dit je beste foto?
De vraag is denk ik een stuk makkelijker gesteld dan het antwoord...wat is nu "de beste"??
Ik kies dan toch voor een Hollands beeld, alhoewel uiteraard het beeld zou moeten bepalen en niet waar of hoe een foto gemaakt is..het eindresultaat is waar het omdraait. Maar ik heb wel een stokpaardje en dat is dat fotografie niet enkel gaat om apparatuur en verre reizen, vandaar deze keuze. Een creatieve foto dus, afgelopen winter tijdens hoog water gemaakt aan de Lek. Ik weet nog toen ik aan kwam rijden mijn eerste gedachte was: het water lijkt ijs!! In werkelijk zat er een flinke stroming in, maar door draaiingen, kolken en reflectie was er wel de illusie van ijs. Door de camera te positioneren kon het riet lichtjes overlopen in de reflectie van de stammen. Gebruik van statief en een grijsfilter maakte een wat langere sluitertijd mogelijk, zodat het water wat vervloeit en nog meer nadruk komt op tinten en kon de beweging van het riet door wind en water gebruikt worden.

Wat kan er beter aan?
Ik heb onder iets moeten croppen omdat het mij ter plekke niet lukte wat storende factoren uit beeld te houden. Liefst maak ik een beeld zo dat het helemaal gebruikt kan worden.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Van een wolf die deels verscholen achter blad en takken loopt, waar door middels meetrekken in het beeld dan nog herkenbaar een wolf is. Het oog moet wel zichtbaar zijn, maar dus ook het dier zelf deels/grotendeels verscholen. Ook een foto met een wat langere sluitertijd. Dat lijkt me nu wel leuk.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Andrea Gulickx: ze heeft nog niet zo veel foto's op Nederpix staan, maar wat er staat getuigt van visie en kunde om in een beeld te vertalen wat ze wilt laten zien.


Last edited by Arjen Drost on Tue 01 May 2012, 12:56; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 66
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2012, 8:33    Post subject:
Weer genoten van je prachtige foto's!
Wat mij vooral aanspreekt is je kijk op creativiteit, die zo fraai in je beelden naar voren komt.
"Je beste foto" getuigt van een visie!
Hoop nog lang van je foto's te mogen genieten.

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
Erik Busstra


Gender: Male
Age: 32
Joined: 18 Nov 2010
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2012, 8:52    Post subject:
Interessant verhaal! Je kijk op fotografie als een creatief vak kan ik volledig onderstrepen Smile En dat maakt meteen dat foto's vaak zo verschillend ontvangen worden.
Je foto's zijn zeker niet altijd mijn smaak, maar ik kan het (ook weer na je verhaal) heel erg waarderen dat je bewust creatief bezig bent!

Groeten,
Erik
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Tue 01 May 2012, 8:59    Post subject:
Zoals elke nieuwe maand heb ik ook dit artikel weer met interesse gelezen, maar jouw foto's spreken zo voor jouzelf dat ik eigenlijk niets verrassends lees.

Maar dat bedoel ik dus wel als een compliment.

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Tue 01 May 2012, 9:04    Post subject:
Schitterende foto's ( maar dat is bekend ) en een inspirerend verhaal Loulou !! Inderdaad, fotograferen is leuk ....

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2012, 16:01    Post subject:
Mocht ik ooit fotograaf van de maand worden kan ik het grootste deel van de tekst knippen en plakken uit bovenstaand verhaal Wink
Met andere woorden, ik kan me hier helemaal in vinden !

Ooit schreef je bij een foto :

Quote:
Deze foto is gemaakt met twee belichtingen, en met de focus op de juiste plek en een met de focus ervoor, de camera voegt de beelden dan samen, dus één raw beeld met dit resultaat.


Tot op de dag van vandaag begrijp ik niet wat je hiermee bedoeld.
Of is dit misschien een optie die uniek is voor Nikon, maar waar niemand over praat ?

mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers


Gender: Female

Joined: 05 Jun 2011
Posts: 56

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2012, 17:00    Post subject:
hallo Henri...vroeger ( zo'n naar waard is dat wel...) kon je het rolletje vast zetten en dus meerdere belichtingen maken op één negatief...Nikon, Pentax en de nieuwste Canon kunnen dat "in camera"ook. Nu ja er is geen rolletje...maar 1 RAW kan dus bestaan uit meerdere belichtingen.
Maar thuis kan je natuurlijk ook software matig beelden samenvoegen.
Op deze wijze kan je dus van alles samenvoegen, ik gebruik meestal 1 beeld die "normaal scherp is" en vervolgens verzin ik daar wat bij...verticale panning zoals de bos/sneeuw foto hierboven, of een focus die voor het onderwerp is..of een zoom beweging...soms gewoon een heel ander beeld....just for fun....soms is het resultaat afschuwelijk..maar is de potentie wel te zien voor andere situaties of is de geleerde les dat de beweging subtieler moet.
Ook al levert het niet een foto op dan doorgaans wel een ander idee.

Hoop dat het mysterie wat verhelderd is,
warme groet vanuit Putten,
Loulou
_________________
Loulou Beavers | fotoworkshops, coaching en fotoreizen | www.photo-moments.nl
Back to top
Reply with quote
 
Jos Images


Gender: Male

Joined: 17 Oct 2007
Posts: 69

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 May 2012, 20:10    Post subject:
Proficiat Loulou met je titel.
Prachtige foto's maar dat wist ik al.
Mooi verhaal erbij waar ik me wel in kan vinden.
Groet,
Jos
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Tue 01 May 2012, 20:13    Post subject:
Een zeer creatieve fotografe. De beelden zijn prachtig.
Zo'n avontuur met de olifanten....ik zou een hartwip krijgen. Heel spannend om te lezen.
Dat er nog veel mooie foto's van je op NP mogen verschijnen.
Groetjes Martine
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 64
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 699
Location: Leeuwarden
Online

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2012, 21:28    Post subject:
Inspirerend verhaal. Ik heb het met belangstelling gelezen en genoten van de foto's.

De versie van de lichte wegvliegende Wulpen die je hier toont vind ik wel stukken beter dan de versies die je op Birdpix hebt laten zien. Deze zou er volgens mij zonder probleem door zijn gekomen.

Het bewegende Riet vind ik ook erg mooi.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 75
Location: Esen - Diksmuide - West-Vlaanderen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 May 2012, 22:10    Post subject:
Prachtige foto's natuurlijk. Maar vooral: Een verademing om zo'n eigenzinnige maar heldere visie over fotografie te mogen lezen... en dan - ochgod - weer de bevestiging van het "verankerd denken" door een Mod die zich weer (goedbedoeld) meent goed te moeten praten ...

Je kent je vak Loulou. Knap werk!
_________________
Canon 7D & 5DMII - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 1:4 L IS USM - Extender: EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Manfrotto Balhoofd 484 & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Whimberley schommelkop.
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 May 2012, 7:16    Post subject:
Loulou, Bedankt voor de uitleg.
Een hdr komt er misschien net door, maar drie verschillende foto's over elkaar leggen (in een bewerking, want Canon 7d heeft niet de optie in de camera) zal waarschijnlijk tegen het strenge deurbeleid van Nederpix aanlopen.
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/


Last edited by Henri van Vliet on Wed 02 May 2012, 17:34; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
AndreaGulickx


Gender: Female

Joined: 06 Feb 2012
Posts: 29

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 May 2012, 7:55    Post subject: Fotograaf van de maand Gefeliciteerd!
Hoi Loulou, Je artikel was weer erg inspirerend evenals je foto's altijd zijn. Velen ken ik er al maar ze blijven prachtig. De 2 aapjes vind ik echt erg mooi in dat geweldige licht. Kan me in veel dingen vinden die je omschrijft. Wat een mooi vak is het toch. Ik wil je nogmaals bedanken voor je keuze mij als volgende fotograaf van de maand aan te wijzen. Erg Leuk! Hartelijke groeten en ik hoop nog lang van je foto's te kunnen genieten.Groetjes Andrea
_________________
Nikon D300 & Nikon D700.
24-70 Nikkor lens F2.8, Macro 105mm, 70-200mm lens.
Back to top
Reply with quote
 
A de Visser


Gender: Male
Age: 62
Joined: 07 Dec 2010
Posts: 4
Location: Harderwijk
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 May 2012, 12:22    Post subject:
Hoi Loulou
Sterk en goed verhaal met prachtige foto's,inspiratie voor velen.
Dank daarvoor.
Groet Adri
_________________
www.AdrideVisser.com
Back to top
Reply with quote
 
robkempers


Gender: Male

Joined: 14 Oct 2009
Posts: 1

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 May 2012, 19:47    Post subject:
Goed en nuchter verhaal Loulou, het spreekt mij wel aan.
Uiteraard weer (al eerder gezien) prima foto's, met een eigen stijl en vooral creatief.
vrgr, Rob
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 03 May 2012, 18:57    Post subject:
Ik heb van je verhaal en mooie foto,s genoten.top hoor.ik hoop nog vele jaren van inzendingen op NP te kunnen genieten.


Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veldhuizen


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Sep 2010
Posts: 329
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 03 May 2012, 20:50    Post subject:
Hoi Loulou,

De meeste dingen zijn al gezegd, en ik kan instemmen met alle lof.
Waar ik veel respect voor heb is dat je van je passie je werk hebt kunnen maken. Dat lukt niet veel mensen, en het vereist veel passie en vaardigheid. En dan moet je het risico nog nemen je baan op te zeggen en het diepe in te springen! Erg gaaf dat het je zo goed gaat.
Het motiveert me om misschien eens een cursus bij je te volgen.. verzorg je cursussen op bijv. de veluwe?

Groeten Mark.
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers


Gender: Female

Joined: 05 Jun 2011
Posts: 56

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 03 May 2012, 22:49    Post subject:
Hoi Mark, de Veluwe is mijn thuishonk, ik doe een aantal workshop in Putten en een aantal in Kootwijk, je bent uiteraard van harte welkom!
Groetjes,
Loulou
_________________
Loulou Beavers | fotoworkshops, coaching en fotoreizen | www.photo-moments.nl
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 03 May 2012, 22:55    Post subject:
Leuk intervieuw Lou Lou en uiteraard met prachtige foto's !
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 04 May 2012, 8:39    Post subject:
Zeer boeiend geheel. Mooie woorden en dito beelden. Ik hoop dat je nog lang hier op NP opnames plaatst. Je beelden inspireren mijzelf in ieder geval.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 78
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 04 May 2012, 11:54    Post subject:
Genoten van je verhaal, verlucht met werkelijk prachtige beelden. Compliment!
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 04 May 2012, 18:12    Post subject:
Hoi Loulou, ik vind je manier van fotograferen heel bijzonder. Leuk om te lezen hoe je te werk gaat. De meeste foto's vind ik prachtig, maar sommige foto's (de leeuw bv.) vind ik net iets te kunstmatig.

Groeten, Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
astrid


Gender: Female
Age: 65
Joined: 12 Sep 2007
Posts: 316
Location: rosmalen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 04 May 2012, 20:36    Post subject:
Zeer inspirerend en duidelijk verhaal en tja... de foto's die zijn prachtig.

groetjes
Astrid Schute
_________________
2xNikon D-300 en diverse lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Julia.V


Gender: Female

Joined: 30 May 2009
Posts: 83
Location: Brabant
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 May 2012, 5:57    Post subject:
Mijn complimenten voor je prachtige verhaal en uiteraard ook voor je zeer creatieve foto,s waar ik met bewondering naar kijk.
Hoop er nog veel van te kunnen genieten.En stiekem hoop ik ook ooit zo ver te komen. Very Happy

gr julia.V
_________________
Nikon D90
Back to top
Reply with quote
 
creation


Gender: Female

Joined: 05 Jun 2011
Posts: 10
Location: Zeewolde
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 May 2012, 15:19    Post subject:
Wat heb je een leuke, boeiende manier van vertellen Loulou.
De foto's geven ook nog eens ieder een eigen verhaal.
Heel gaaf, ik heb ervan genoten en geeft me het gevoel, dat ik nu naar buiten wil rennen met de camera in de hand, haha...
gr Wil
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum