Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Tips voor Frankrijk of Noord-Italië

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 27 May 2012, 19:14    Post subject: Tips voor Frankrijk of Noord-Italië
Over iets meer dan een maand gaan we op zomervakantie, en de bestemming wordt Frankrijk en/of Noord-Italië. Waarschijnlijk wordt het Alpen of Pyreneeën, maar bijvoorbeeld het Aostadal is ook een mogelijkheid. Mij lijkt het leuk bijzondere planten en insecten (vooral vlinders) te zien, wat is een geschikte plek daarvoor in Frankrijk of Noord-Italië? En de Alpen en Pyreneeën zijn groot, wat zijn in die gebieden de interessantste plekken?

B.v.d. Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
Acherontia
Guest







PostPosted: Sun 27 May 2012, 19:30    Post subject:
Frankrijk is het 'altijd prijs land' als het om vlinders gaat..... Smile

Jeroen
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 27 May 2012, 20:39    Post subject: noord italie
Hoi jelte
ik ben hier twee keer geweest, ik weet alleen niet hoe het in het hoogseizoen is....zij dal van de Aosta, vanuit de camping kan je het park in en er zijn prachtig wandelingen te maken. Gran Paradiso is een droom om Gemzen, Steenbokken en marmotten te vinden, op de camping heel veel dag en nacht vlinders gezien. Ik heb daar een droomtijd gehad jullie moeten wel enige conditie hebben en even wennen aan de hoogte!!
Ik wil je wel kaarten lenen om in te zien alleen moet je dan snel contact opnemen, verdere info op het web
link
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 27 May 2012, 22:00    Post subject:
Hoi Susan,
Klinkt goed! We zijn wel wat gewend, hoor. We komen al jaren in de Alpen en omstreken. Ik zal het morgen aan mijn ouders voorleggen. Een kaart zou geweldig zijn! Ik laat het je z.s.m. weten.
Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
Mignon-Creative


Gender: Male
Age: 57
Joined: 12 Oct 2008
Posts: 68
Location: Oost - Souburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 30 May 2012, 20:36    Post subject:
Het aostadal is waarschijnlijk wel de allerbeste keuze wanneer je vlinders wil gaan fotograferen .
Hoop er volgend jaar ook heen te gaan .
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 30 May 2012, 20:44    Post subject:
De keuze is inmiddels min of meer gemaakt, het wordt waarschijnlijk het Aostadal. Met dank aan Susan, voor de tips en voor de kaarten!

Groeten, Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum