Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie


Wat doe je in een schuiltentje?
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
dick-dordrecht


Gender: Male
Age: 70
Joined: 10 Mar 2012
Posts: 2
Location: dordrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 31 Jul 2012, 14:10    Post subject:
tja ...wat doe je in een schuiltentje?
ik denk proberen één te worden met de natuur op een onnatuurlijke manier
je probeer onzichtbaar of niet aanwezig te zijn voor hetgeen je wil fotograferen verstopt onder één of ander materiaal gemaakt van kunststof ,het zij een schuiltentje of camouflage of een combinatie van beiden

mijn eerste camouflage bestond uit een oude groene dikke regenjas
ik kwam enkele jaren geleden per toeval een paartje ijsvogels tegen dat een nest met jongen had gezien het aankomen vliegen met visje in de snavel en hoewel ik volgens mijn idee toch op redelijk grote afstand zat met mijn instant cameraatje met enkele keren zoom merkte ik aan het gedrag van deze ijsvogels dat ik ze toch stoorde met alleen er naar te kijken dus ja dan kon het dichterbij komen om te proberen enkele foto,s te maken helemaal wel vergeten

nu had ik thuis ergens in de schuur nog een oude dikke groenen regen jas liggen die mij eigenlijk nog te groot was ook en dacht gaat van de week terug en probeer dan daaronder liggend
enkele foto,s te maken van de ijsvogels

enkele dagen later ging ik terug met de regenjas en toen op een gegeven moment beiden ijsvogels weg vlogen ben ik als een speer richting nest gelopen en een meter of 15/20 er voor snel onder de jas gaan liggen met de camera in aanslag en om een lang verhaal kort te maken ..zo heb ik op deze manier een stuk of 40 foto,s kunnen maken en toen de ijsvogel weer even weg waren ben ik weer snel onder de jas gekropen en er vandoor te gaan

dus dit werkte ook prima maar het nadeel er van was dat het hartje zomer was en ruim 25 graden dus na enkele minuten onder de regenjas verstopt liep het zweet in straaltjes van mijn voorhoofd af en zelf mijn ogen in en buiten dat was het op een gegeven moment zeer benauwd er onder maar ik had er wel resultaat mee

nadien heb ik een camouflage tentje aangeschaft en pas geleden ook een camouflage net en ca 2 weken geleden ben ik met het tentje naar een plekje in de buurt geweest waar ik in de schemer aankwam en daar vliegensvlug de boel heb opgezet en ja hoor ...4 keer is er een ijsvogel vrouwtje op de geplaatste tak komen zitten( die er al een tijdje stond )
maar de tak staat enigzins onder een boom en de zon stond er ook niet op dus de genomen foto,s waren niet echt naar mijn zin
en toe ik enkel dagen later er om ca 18.00 was scheen de zon er uitbundig op maar ook op mijn geplaatste camouflage tentje
en na een tijdje leek het wel of ik in een sauna zat en moest regelmatig het zweer van mijn gezicht verwijderen met mijn t.shirt zo warm was het er in

een kleine 2 uur ben ik gebleven maar het was in het tentje niet uit te houden en hoewel ik de ijsvogel enkele keren hoorde langs komen met zijn of haar hoge korte geluid ben ik maar weg gegaan maar heb mij voorgenomen om zeker nog enkele malen terug te gaan deze zomer in de vroege ochtend uren of in de na middag ergens
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic
Page 3 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum