Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Welke lens naast 500mm F4 IS?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Wouter Klaasse


Gender: Male
Age: 30
Joined: 30 Jan 2009
Posts: 205
Location: Lieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Aug 2012, 21:01    Post subject: Welke lens naast 500mm F4 IS?
Medepixers!

Vandaag voor mij een heugelijke dag: vandaag de enige echte Canon 500mm IS USM kunnen kopen en dat slecht 18 jaar en 13 maanden oud zijnde:) Uhhm, ik ben zo oud, de lens is nog maar 20 maandjes jong:)
Na deze flinke financiele aderlating zat ik na te denken welke lens ik erbij zal nemen omdat 500mm soms teveel van het goede is qua mm'ters . Ik heb zelf nog de 50-500 OS van Sigma, en heb vandaag de 300mm F4 IS van JelteV gekocht. Welke lens zou ik er het beste bij kunnen houden? Heeft iemand misschien een tip voor een andere lens?

En natuurlijk, ik kan ze allebei houden en kijken wat ik zelf het fijnste vind, en natuurlijk is dat ook belangrijk, maar ik vroeg me af wat de meeste mensen naast hun 500mm telecanon voor kleinere lens hebben bv. voor in vogeldrinkhutjes etc. waar de vogels te dichtbij zitten.

Belangrijk om te weten: ik fotografeer met een 7D. Cropfactor van 1,6 dus. En ook beschik ik over een 1,4 type 2 extender van Canon.

Alvast heel erg bedankt, jullie zien de foto's wel verschijnen!

Wouter
_________________
www.natuurfotowouter.nl
Canon Sigma Gitzo Wimberly
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Fri 17 Aug 2012, 21:13    Post subject:
Ik dacht dat als er iemand ervaring had met verschillende lenzen dat jij het wel was!!

Zou je er niet een 2e camera bij kopen zodat je niet continu van lens hoeft te verwisselen of heb je die al?

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Wouter Klaasse


Gender: Male
Age: 30
Joined: 30 Jan 2009
Posts: 205
Location: Lieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Aug 2012, 21:20    Post subject:
Henriette:

klopt, ik heb al veel verschillende lenzen vast mogen houden maar ik ben nog niet eerder voor deze keuze komen te staan.
Luxeprobleem zullen we maar zeggen:)

Owja, ik heb naast mn 7D nog een 40D, dus lenzen wisselen hoeft niet vaak hoewel ik wel denk dat ik bijna altijd met de 7D ga fotograferen simpelweg omdat die beter is!

Wouter
_________________
www.natuurfotowouter.nl
Canon Sigma Gitzo Wimberly
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 17 Aug 2012, 21:23    Post subject:
Hoi Wouter,

De 300mm lens! (Wink). De lens + extender is uitstekend voor schuilhutten, Bendiks kan je daar meer over vertellen. Hij is relatief licht, en heeft met 420mm toch een aardig bereik.
Een 70-200mm f/2.8L (IS) lens lijkt me ook prima. Met 1.4x is de kwaliteit prima, met de II versie schijnt de 2x converter ook goed te werken. De II lens is wel prijzig.

Groeten, Jelte
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 101

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 17 Aug 2012, 21:38    Post subject:
die 300mm is natuurlijk wel een erg mooie lens voor "erbij" Shocked wou dat ik hem erbij had. Very Happy
niet alleen voor vogels die dichtbij zitten maar ook voor bv. libellen en vlinders.
al is een 70-200 natuurlijk ook wel erg leuk.
_________________
canon

www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum