gertjan... wrote: |
(...) originele fotozaken (...) 'normale' winkels (...) |
Vincent Rijnbende wrote: |
Op zich lijkt een 200-400 me best wel wat.. maar idd eerst maar eens een loterij winnen zodat er weer geld is voor dit soort uitgaven..
Oh en dan nog het feit dat het iets van NIKON moet zijn.. ![]() |
gertjan... wrote: |
Als de fotozaak bij ons om de hoek de zelfde prijs zouden hebben als de grote ketens |
D. Haaksma wrote: |
Duur, Ja duur.
Toch verbazen de reacties mij een beetje |
Ron van Elst wrote: |
Ik heb een 100-400mm 5.6 van Canon. 1 stop minder, maar met de hedendaagse kamera's hoeft dat geen probleem meer te zijn. Verder ben ik ook niet zo huiverig voor het wisselen van lenzen ivm. stofjes. Gewoon je sensor schoonvegen, klaar..... Je weet toch dat er een glasplaatje voorzit? (anti-alias filter). |
hvdgriendt wrote: |
Er wordt een ding vergeten denk ik, de 100-400 van Canon is een hele mooie lens, maar ik verwacht dat de 200/400 niet alleen sneller en lichtsterker is maar dat het gewoon een beter stuk glas is, ik heb zelf de Nikon 200/400 die kun je dus echt niet vergelijken met de 80/400.. das geen klein beetje verschil maar een verschil morgen heel de week.!! ![]() |
D. Haaksma wrote: |
... Ik moet dan ook zeggen dat ik heel nieuwsgierig ben naar een vergelijkingstest tussen deze twee.... |
peter wijn wrote: |
de Nikon 200-400 is iets minder 'scherp' dan de Nikon primes in het bereik. Hij is een tikkel wollig met 1,4 convertor. Het geldt blijkbaar ook voor de Canon, hoewel die ingebouwde convertor misschien minder comprissen hoeft te doen. Het belangrijkste verschil tussen beide lenzen is de ingebouwde convertor bij de Canon. (en de prijs) |