Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Gewaarschuwd mens: teken
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Tonio


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 2
Location: nieuwerkerk aan den ijssel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 23 Jun 2013, 20:10    Post subject:
Hoi Michiel,
Ben het helemaal met je eens, heb ook geprobeerd via kleding te beschermen, heb zelfs met een overall aan gefotografeerd. Deet geprobeerd en zelfs vorige week met een speciale spray tegen teken. Op de plek waar ik het meest gespoten had zat de teek.
Ik ga het nu proberen met kleding die teken weert, een aantal berichten terug werd daar al over gesproken.
Maar dank voor je tips je hebt helemaal gelijk voorkomen is beter dan genezen.
De assistent van de huisarts sprak over de injectie uit duitsland tegen de Borreli bacterie, zij heeft toegezegd dit verder te gaan uitzoeken. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten tonio
_________________
Canos Eos 50D, 5d mark 11
Back to top
Reply with quote
 
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 23 Jun 2013, 21:22    Post subject:
Gisteren ben ik door een nimf gebeten op mijn enkel (ondanks dat ik een lange broek draag, mijn broek in mijn sokken heb gestopt en op de rand van mijn sokken en broek ook nog eens anti-tekenspray heb gespoten). Bij de standaardcontrole na het wandelen / fotograferen niets gezien want het rotbeest was ongeveer 1mm groot en relatief licht gekleurd (iets donkerder dan mijn huid). Pas vanavond bij het douchen gevonden omdat er een rood plekje (doorsnee <1cm) op mijn enkel zat en ik er toen beter naar ben gaan kijken. Afin, morgen maar even de huisarts bellen voor een antibioticakuur.

Overigens mag ik niet klagen, de laatste keer dat ik door een teek gebeten ben was zo'n drie jaar geleden (daarna nog enkele tientallen verwijderd die over mijn handen of kleding liepen). Maar ja, ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch een beet.
Back to top
Reply with quote
 
Bendiks Westerink


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 578
Location: Heteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Jun 2013, 7:35    Post subject:
Beste mensen,

Ik lees toch wel met enige verbazing deze berichten. Hoewel ik zeker op de hoogte ben van de evt. gevolgen van lyme, ga ik zelf er anders mee om. Ik probeer wel zoveel mogelijk in lange broek te lopen. Toch heb ik denk ik zo'n 30 tekenbeten per jaar. De meeste vind ik gelukkig snel en haal ik er dan af (gewoon met de nagel). Vorige week nog 1, tijdens het lesgeven... Je zult begrijpen dat je met zoveel beten niet aan de antibiotica gaat. Wel eens een paar keer laten testen (bloedtest) en toen vonden ze (oude) antilichamen. Dit kwam veel voor bij boswachters e.d.
Voor wat het waard is, want dit zegt volgens mij nog niet of je geen lyme meer kan krijgen.
Die spray e.d. ga ik niet gebruiken. Bedenk dat dit meestal erg milieuonvriendelijke rotzooi is. Mijn advies, gewoon lekker naar buiten, je lijf zoveel mogelijk bedekken en thuis goed checken als je veel door de vegetatie hebt gelopen.
De teken die je binnen 24 uur verwijderd veroorzaken vaak geen lyme infectie (wat ik begrepen heb).

Bendiks
_________________
Nikon spul.
www.bendiks.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum