Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Andere body, maar welke?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Bärbel


Gender: Female
Age: 47
Joined: 25 May 2011
Posts: 9
Location: Nijmegen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 18 Jun 2013, 11:20    Post subject: Andere body, maar welke?
Beste Nederpixgebruikers,

Ik denk erover om op termijn over te gaan op een andere body.
Op dit moment maak ik gebruik van de Canon 30D.
Omdat ik graag macrofoto's maak, zijn details in de foto belangrijk.
Graag wil ik wat meer mogelijkheden hebben.

Omdat het merk 'Canon' me goed bevalt, wil ik het graag daar bij houden. Helaas heb ik niet een eindeloos budget. Ik ben op zoek naar iets tussen de 600 en 900 Euro.

Heeft iemand een idee wat goede opties voor mij kunnen zijn?
Zelf dacht ik aan een Canon 650D?
Is dat een (aanzienlijke) verbetering ten opzichte van de 30D?

Maar goed, ik ben nog lerende op dit gebied, dus ik hoor graag meer over de aandachtspunten/tips/ervaringen van andere fotografen.

Hartelijke groet,
Bärbel
_________________
Canon 60D
Canon macrolens 100mm
Manfrotto statief 190 XProB
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 18 Jun 2013, 11:54    Post subject:
de tientallen serie (waaronder 30D) is een degelijkere/robuustere betrouwbaardere serie dan de honderdtallen serie (waaronder 650D). Dit vertaalt zich terug in iets grotere kans op scherpere foto's bij langere sluitertijden. Voor bewegende beesten heb je zeker meer aan een camera uit de tientallen serie: vanwege het hogere afwerkingsniveau heb je snellere/betere autofocus.

In eerste instantie ziet een mens niet in waarom je met een 30D minder details zou hebben dan met een 650D. OK, je kan meer croppen met een een 650D en je kan nog grotere prints maken, maar als je de gehele foto bekijkt maakt het amper uit.
Maar, natuurlijk bekijk je de digitale foto's tegenwoordig anders, dan je vroeger met foto's deed. Vroeger bekeek je een print(je), tegenwoordig bekijk ik de meeste foto's op een scherm, en dan zoom ik ook geregeld in tot 100% pixelniveau, bijvoorbeeld om de parasieten van een libel eens wat beter te bekijken Smile.

De 'beste' camera zou de 7D kunnen zijn, ik schat dat die tweede hands wel in je budget past. Ingericht op stevig gebruik.
Maar wat 'het beste' is, is sterk afhankelijk van wat je belangrijk vindt, en hoe het voor jou aanvoelt.

Misschien dan toch maar weer eens wat zelf uitproberen? Lenen van vrienden?

veel plezier tijdens het uitzoeken
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 Jun 2013, 16:19    Post subject:
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een 2e hands 5D mark II. Is, vooral voor macrowerk een betere camera dan de 7D (of een uit de XXD serie). Waarschijnlijk ga je dat voor €900 net niet redden, maar zo rond de €1000,- moeten die wel te vinden zijn. Ik weet niet of dat tot je mogelijkheden behoort? Heb je wel een dijk van een camera!

Tenminste, als je nu geen EF-S lenzen hebt. De 5D is een full frame camera, waardoor er alleen EF-lenzen op passen. Als je die niet hebt, zou ik er nu niet aan beginnen, omdat je dan ook al je lenzen moet gaan vervangen. In dat geval sluit ik me helemaal bij Peter aan.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
jacovantoor


Gender: Male
Age: 48
Joined: 05 Jan 2011
Posts: 2

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 Jun 2013, 16:55    Post subject:
Ik heb er niet veel verstand van en ken de specificaties van de 30d niet, maar als je tevreden bent over de 30d is i.m.o. Een logische opvolger de 60d. 7d is prijs- kwaliteit gezien een goede camera maar net iets boven je budget.
Over de 5d mark 2 ben ik qua snelheid en aantal scherpstelpunten niet echt te spreken. Meer een studio canera.
Wellicht toch even doorsparen voor iets waar je hele lange tijd pleIer van hebt.
Succes
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 Jun 2013, 16:58    Post subject:
jacovantoor wrote:

Over de 5d mark 2 ben ik qua snelheid en aantal scherpstelpunten niet echt te spreken. Meer een studio camera.

Wat voor macro- of landschapsfotografie beiden geen probleem hoeft te zijn... Voor andere vormen van natuurfotografie ben ik het er wel mee eens.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Sep 2005
Posts: 101
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 Jun 2013, 20:08    Post subject:
Heb zelf de 30D gehouden, zelfs na 107000 foto's een nieuwe sluiter, nieuwe ontspanknop unit en batterij contacten in laten zetten. (kosten 188,- Euro)
Die gebruik ik nu veelvuldig voor de 100mm Macro en de landschappen. (ben erg aan de 30D gehecht, fijne camera !)
Daarnaast ben ik toen hij met de oude sluiter problemen gaf, over gestapt op de 7D.
Die is zeker 2e hands haalbaar binnen het budget wat je aangeeft.
De 7D is een cropcamera, en ik vind zelf dat dit enorme voordelen heeft met wild fotografie, en vogels.
Maar in combinatie met de EF300mm f/4 om vlinders en libellen te schieten.
De 60D ligt in de verlenging van de 30D, 40D, 50D op een goede lijn, en is (hoor ik uit nabije kring) ook een erg fijne camera.
7D is net een stapje hoger.
Succes met je keuze !
grt Art
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 19 Jun 2013, 7:49    Post subject:
@Arjen
een full frame camera geeft 'minder details' bij dezelfde lenzen. De cropfactor van de DX camera's is een voordeel bij macro fotografie.
Als iso en onscherpte geen issue zijn - zoals statief en macro en spiegelvoorontspannen -, gebruik ik liever mijn D300 dan mijn D700. Dan hoef ik niet zo'n ellendige Kenkoring aan te wenden.

Wij 'mannen' kiezen voor robuust. Wij mannerige mannen die graag praten over technische speeltjes, en cilinders en kleppen en voorwielaandrijving, of juist achterwiel... Wat we ons moeten realiseren is dat andere aspecten van camera's voor anderen belangrijk kunnen zijn, zoals het gewicht van een camera.
Of eigenlijk moeten wij ons dat niet realiseren, maar de Bärbels van deze wereld. Het beste is soms niet goed genoeg.

vraag het anders rechtstreeks aan medepixers, bijvoorbeeld deze
(en zoek zelf effe of je de andere Canon's uit het gamma kunt opsnorren).
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 19 Jun 2013, 8:44    Post subject:
Hallo Bärbel,

Inhakend op het advies wat Peter je al gegeven heeft zou deze een goede keuze kunnen zijn, past perfect in je budget.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Bärbel


Gender: Female
Age: 47
Joined: 25 May 2011
Posts: 9
Location: Nijmegen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 19 Jun 2013, 11:17    Post subject:
Heel erg bedankt voor jullie meedenken!

Veel is duidelijker geworden, zoals bijvoorbeeld de serienummers van Canon, waar Peter op doelt: de tientallen serie (waaronder 30D) is een degelijkere/robuustere betrouwbaardere serie dan de honderdtallen serie (waaronder 650D).

Wat me ook duidelijk is geworden is dat voor de een 'n camera helemaal top kan zijn en de ander daar toch wat nadelen in ziet.
Ik ben erg blij met jullie adviezen, maar wat ervan leer is dat 'n nieuwe body selecteren uit de vele die er zijn 'n behoorlijk persoonlijke keuze is.

En ja de full frame camera, tja... die ligt toch echt wat boven mijn budget, mannen...

Joop, ik ben als de wiedeweer naar de website van Camera Tools gegaan en jahaaaa, dat is wel 'n geweldige aanbieding! Mijn grote dank voor deze tip! Ik denk dat dit zeker een camera is die voldoet aan mijn wensen Smile en de prijs is erg mooi!

Ik heb ze al gemaild met enkele vragen. Waarop ik inmiddels ook al 'antwoord' heb. Ze kunnen (bij een Canon?) niet aangeven hoeveel clicks deze heeft en ze kunnen eveneens aangeven hoe oud de camera is. Bij een (financieel) grote aanschaf als deze moet ik eerlijk zeggen, dat ik dit antwoord toch wel teleurstellend vind. Ik wil een een occasion camera gaan aankopen, maar ze kunnen me niets vertellen over de leeftijd of intensiteit waarin deze camera gebruikt is. Of ben ik te onzeker nu?

Iemand ervaringen met Camera Tools?

Hartelijke groeten,
Bärbel
_________________
Canon 60D
Canon macrolens 100mm
Manfrotto statief 190 XProB
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 19 Jun 2013, 11:55    Post subject:
Hallo Bärbel,

Bij Canon is het inderdaad niet mogelijk om, bijvoorbeeld aan de hand van het serienummer, na te gaan wanneer een camerabody geproduceerd is. Voor wat betreft het aantal clicks is het bestandsnummer (imgxxxxx) een indicatie, alhoewel zeker niet waterdicht.
De sluiter van een 7D gaat gemiddeld zo'n 150.000 clicks mee, anderhalf keer zoveel als die van de 30D die je nu hebt.

Mijn ervaringen bij Cameratools zijn zonder meer goed. Qua service heb ik nooit een probleem met ze gehad, en dat ze zowat letterlijk bij mij om de hoek zitten is dan natuurlijk mooi meegenomen.
Ze geven op de gebruikte 7D 1 jaar garantie, voor 300 euro meer als die gebruikte heb je een nieuwe 7D, voor ca. 200 euro minder heb je een nieuwe 60D, allebei met 2 jaar garantie. Realiseer je wel dat de 7D hier de betere camera is, en dat de 60D een stap terug is ten opzichte van zijn voorganger, de 50D.

Persoonlijk denk ik dat ik voor die gebruikte 7D zou gaan, of nog ff zou doorsparen voor een nieuwe.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 19 Jun 2013, 12:01    Post subject:
lijkt me prima winkel
pix-sponsor, dus topwinkel Smile

maar... geen kliks bekend?
juist bij Canon kon het vrij makkelijk meen ik, effe een foto in photoshop openen en daarin ergens - waar ook weer - de totale exif lichten. Ook kun je via internet meen ik de productiedatum afleiden uit het registratienummer. EDIT: OEF, echt niet? vroeger wel meen ik.

overigens zijn andere dingen dan het aantal kliks belangrijker. Dingen die moeilijk te achterhalen zijn zonder check door de reparateur. En dan nog. Dingen die ook in een nieuwe camera verkeerd kunnen zitten trouwens. Fiks testen in de garantieperiode.

Echt goed nieuws zou zijn als de 7D II al uit was. Op dat moment worden uitstekende 7D camera's ingeruild omdat men de nieuwere versie wil. En de prijs gaat omlaag.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 19 Jun 2013, 13:20    Post subject:
peter wijn wrote:
Echt goed nieuws zou zijn als de 7D II al uit was. Op dat moment worden uitstekende 7D camera's ingeruild omdat men de nieuwere versie wil.

Klopt, maar die lijkt voorlopig nog niet te komen. Maar het zou mij niet verbazen dat veel mensen nu hun 7D inruilen voor een fullframe 6D of misschien zelfs een 5DIII.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Rombout




Joined: 23 Jul 2012
Posts: 13
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 23 Jun 2013, 10:00    Post subject:
Een stap naar de 60d lijkt logisch maar is het eigenlijk niet. Toen men van de 50d naar de 60d overging wilde canon een tussenmodel introduceren, beter dan de 50d serie. Resultaat is dat de behuizing van magnesium die de 50d had niet meer wordt gebruikt bij de 60d. De 60d is wat dat betreft erop achteruit gegaan. De 7d heeft de sterke behuizing nog wel.
Zelf had ik een 40d die ermee ophield. Ik heb geluk gehad: een 7d die zwaar gebruikt was (zag er niet uit aan de buitenkant) voor 500 euro met 3 maanden garantie. Tweede hands koop je ze voor 800 euro incl jaar garantie. Via marktplaats ben je rond de 700-750 kwijt.
Ik zal zeggen: koop de 7d. Ik heb er zo'n plezier van.
Nb: ik fotografeer macro in combinatie met de sigma 150mm

www.natuurpictures.nl
_________________
Canon 7d, canon 400mm 2.8, sigma 150mm 2.8, canon 10-22mm
Back to top
Reply with quote
 
Rombout




Joined: 23 Jul 2012
Posts: 13
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 23 Jun 2013, 10:06    Post subject:
Nog even wat betreft de clicks: bij de 7d kun je dit niet zelf uitlezen. Canon kan dit wel voor je doen.
Echter wat betreft de discussies over het aantal clicks van een camera: de meeste camera's geven door andere oorzaken er de brui aan.
_________________
Canon 7d, canon 400mm 2.8, sigma 150mm 2.8, canon 10-22mm
Back to top
Reply with quote
 
Bärbel


Gender: Female
Age: 47
Joined: 25 May 2011
Posts: 9
Location: Nijmegen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 23 Jun 2013, 20:39    Post subject:
Beste medepixers die me zo goed hebben voorzien van advies.

Jullie advies heeft gemaakt dat ik weloverwogen kon na denken over de volgende fotografie-stap op het gebied van de body's.

Ik moet bekennen dat ik gaande de tijd overtuigd ben geraakt van de Canon 7D en zijn mogelijkheden. Min of meer heb ik me hierop gefocust en me ervaren laten overtuigen dat het dé camera voor me zou kunnen zijn. Totdat ik gisteren in een goede fotozaak kwam om me daar eens voor te laten lichten en ik mijn wensen aldaar bekend maakte omtrent macrofotografie. De goede man kon voor een deel mee gaan in mijn keuze voor de 7D, maar deel ook niet. Hij gaf aan dat het grote verschil tussen de 7D en de 60 D de snelheid is waarmee deze camera fotografeert. De man vroeg zich hardop af of ik deze snelheid werkelijk nodig heb wanneer ik macrofoto's maak. De 7D is meer een camera voor sportfotografie, vogelfotografie, waarbij je snel achter elkaar beelden wil maken.

Hij zei dat het goed is om te overwegen of het prijsverschil (in nieuwwaarde) het me waard is om de 7D aan te schaffen, terwijl ik de functies niet écht nodig zal hebben.

Ik heb even moeten wennen aan het idee om dan toch niet voor de 7D te gaan, maar ik denk dat de man gelijk heeft. Het prijsverschil tussen deze twee camera's is aanzienlijk, het verschil in functies beperkt (naar wat ik mag geloven).

Ik denk dat ik dan toch ga voor de Canon 60D en het geld dat ik mogelijk overhoud ter zijner tijd bij een nieuwe lens leg.

De 60D heeft als voordeel dat deze camera een kantelbaar (live vieuw)scherm heeft en dat kan ik natuurlijk goed gebruiken bij het maken van macrofoto's.

Het lijkt alsof ik (ondanks de post hierboven van Rombout) mijn persoonlijke keuze heb gemaakt. Waarschijnlijk 'n nieuwe Canon 60D.... 18 megapixels, wauw! Smile

Dank voor alle tips, ik heb er veel van geleerd.

Hartelijke groeten,
Bärbel
_________________
Canon 60D
Canon macrolens 100mm
Manfrotto statief 190 XProB
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 24 Jun 2013, 6:58    Post subject:
Quote:
De 60D heeft als voordeel dat deze camera een kantelbaar (live vieuw)scherm heeft en dat kan ik natuurlijk goed gebruiken bij het maken van macrofoto's.

ja, da's handig, berehandig
het zit niet op de duurdere modellen, omdat die 'steviger' gebruikt worden en je wil niet dat het afbreekt halverwege. macro fotografie gaat meestal kalm aan.

voor elk wat wils.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Rombout




Joined: 23 Jul 2012
Posts: 13
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Jun 2013, 8:16    Post subject:
Heel veel fotoplezier met je nieuwe body!!!!!!
_________________
Canon 7d, canon 400mm 2.8, sigma 150mm 2.8, canon 10-22mm
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Sep 2005
Posts: 101
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Jun 2013, 9:28    Post subject:
Een te volgen en weloverwogen keuze.
En een goede keuze ook.
BTW, ik heb ook al heel erg mooie sport- en vogel foto's van een 60D zien komen.

Veel plezier !!
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Lee filters | Manfrotto Monopod(s) | Benro Tripod
Back to top
Reply with quote
 
Bärbel


Gender: Female
Age: 47
Joined: 25 May 2011
Posts: 9
Location: Nijmegen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 25 Jun 2013, 14:49    Post subject:
Dank voor de gelukswensen met de nieuwe camera!

Inmiddels heb ik 'n ritje naar de fotozaak gemaakt en ben ik zojuist thuisgekomen met mijn nieuwe aanwinst!

Het is de Canon EOS 60D geworden. Nieuw. Mét twee jaar garantie. Goed verzekerd. Ik ben er heel blij mee. In het bijzonder met de hoeveelheid megapixels en het kantelbare live-view scherm. Verder ga ik natuurlijk nog veel ontdekken, dus...

... nu de adapter opladen en aan de slag!

Nogmaals dank voor jullie hulp!

Hartelijke groeten,
Bärbel van den Berg
_________________
Canon 60D
Canon macrolens 100mm
Manfrotto statief 190 XProB
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 67
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 25 Jun 2013, 15:46    Post subject:
Gefeliciteerd met je nieuwe camera!
Laat de foto's maar komen....

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
Bärbel


Gender: Female
Age: 47
Joined: 25 May 2011
Posts: 9
Location: Nijmegen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 25 Jun 2013, 16:01    Post subject:
Dankjewel, Nel! Ik heb er zin zin! De foto's zullen snel volgen Smile Ik heb net al even 'n paar proef plaatjes geschoten. Wauw! Super tevreden, hoor!

Groet,
Bärbel
_________________
Canon 60D
Canon macrolens 100mm
Manfrotto statief 190 XProB
Back to top
Reply with quote
 
Franca Blom


Gender: Female

Joined: 02 Dec 2007
Posts: 170

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 26 Jun 2013, 17:29    Post subject:
Gefeliciteerd met je nieuwe 60D, een hele fijne camera!
Inmiddels fotografeer ik alweer bijna 2,5 jaar met de 60D en ik ben er nog steeds heel tevreden over.
Ik hoop dat jij er ook net zo veel plezier van gaat hebben. Succes!

Groetjes, Franca
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Jun 2013, 17:44    Post subject:
Gefeliciteerd met je nieuwe camera!!
Ben heel benieuwd naar de eerste resultaten.

Groet, Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
Bärbel


Gender: Female
Age: 47
Joined: 25 May 2011
Posts: 9
Location: Nijmegen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 27 Jun 2013, 9:54    Post subject:
Dankjewel Franca en Joop!
Ik geloof dat ik er héél veel plezier van ga hebben.

Even wennen aan knopjes die op een andere plaats zitten, en dat soort dingen, maar dat gaat vast lukken! De eerste proef-plaatjes zijn al gemaakt en die zijn fantastisch!

Hartelijke groet,
Bärbel
_________________
Canon 60D
Canon macrolens 100mm
Manfrotto statief 190 XProB
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum