Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Vlinders en libellen


fotograferen van vlinders vanuit de rolstoel

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 21 Jul 2011
Posts: 14
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 10 Oct 2013, 15:35    Post subject: fotograferen van vlinders vanuit de rolstoel
hallo,
ik zou willen weten van jullie welke plek rondom tilburg of in tilburg je goed mooie vlindersoorten kan fotograferen vanuit een permanente rolstoel positie. ik ken er wel maar die zijn te drassig en moeras achtig voor mij dat gaat mis met de rolstoel dan zit je zo vast in het gebied. wie heeft een goede optie voor mij?
ik heb een sony a77 met 105 mm macro lens 2.8 een 80-200 2.8 lens
en een 150-500 mm lens.
_________________
Olympus omd em1 mark1
12-50 mm en Panasonic 100-300 lens
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 10 Oct 2013, 15:44    Post subject:
Hallo William,

Een maandje of 3 geleden heb je dezelfde vraag gesteld in dit topic. Daarop zijn een aantal reacties gekomen met tips.
Heb je daar nog iets aan gehad?

Met vriendelijke groet,
Joop Gerretse
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 10 Oct 2013, 16:12    Post subject:
Goede vraag Joop. Er zijn een aantal suggesties gedaan. Ben dan ook altijd benieuwd wat iemand dan daarmee doet.
Maar het lijkt me dat je nu er dit jaar niet veel meer aan hebt. De meeste vlinders zijn gevlogen...
Dus William graag even een reactie.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Tom van der Most


Gender: Male
Age: 72
Joined: 08 Apr 2011
Posts: 402
Location: Viller�al, Frankrijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 10 Oct 2013, 23:07    Post subject:
William, het lijkt me dat je je aandacht voor onderwerpen uit de natuur moet gaan afstemmen op je fysieke mogelijkheden. Er zijn heel wat bladvormen, bloemen insecten die je vanuit jouw positie kunt waarnemen en vastleggen, denk ook eens aan landschappen, zeegezichten e.d.
Ik weet uit mijn korte ervaring welke halsbrekende toeren ik soms moet uithalen om een vlinder netjes voor de lens te krijgen; als jij je op deze site moet beperken tot de bereikbare soorten, besef dan dat er geduchte concurrentie zal zijn. De lat ligt soms erg hoog en dan loop je het risico teleurstelling op teleurstelling te stapelen en daarvoor ben je niet aan deze hobby begonnen.
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 21 Jul 2011
Posts: 14
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 10 Oct 2013, 23:24    Post subject:
nelappelmelk wrote:
Goede vraag Joop. Er zijn een aantal suggesties gedaan. Ben dan ook altijd benieuwd wat iemand dan daarmee doet.
Maar het lijkt me dat je nu er dit jaar niet veel meer aan hebt. De meeste vlinders zijn gevlogen...
Dus William graag even een reactie.
Groeten Nel

ik heb in de vlindertijd zogezegd geen camera tot me beschikking gehad. nu wel en het is altijd mogelijk ook dat dingen veranderen in een gebied ook toegangsmogelijkheden is me ervaring en ik had een rolstoel probleem erbij steeds terug kerend dus vaak thuis gezeten ipv weg kunnen. maar er is zeker wel aandacht aan reacties besteed maar, gezien het boven genoemde heb ik als aanleiding gezien dit op nieuw te vragen.
_________________
Olympus omd em1 mark1
12-50 mm en Panasonic 100-300 lens
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 21 Jul 2011
Posts: 14
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 10 Oct 2013, 23:26    Post subject:
Joop Gerretse wrote:
Hallo William,

Een maandje of 3 geleden heb je dezelfde vraag gesteld in dit topic. Daarop zijn een aantal reacties gekomen met tips.
Heb je daar nog iets aan gehad?

Met vriendelijke groet,
Joop Gerretse

suggesties heb ik altijd wat aan maar niet alles ging zoals gepland en kon dus niet alles uitvoeren tot heel weinig. en div dingen kunnen ook intussen verranderd zijn. rekening houdend daar mee zonder voor verrassingen te komen heb ik dus de vraag opnieuw gesteld
_________________
Olympus omd em1 mark1
12-50 mm en Panasonic 100-300 lens
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Micha Schipper


Gender: Male
Age: 53
Joined: 16 May 2012
Posts: 26
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 12 Oct 2013, 7:14    Post subject:
Hoi William,

Ik heb zelf geen ervaring met rolstoelen. Doordat ikzelf nogal lui aangelegd ben, fotografeer ik wel graag van een fotografie krukje, of zit/lig gewoon op de grond. Dan kan ik op mijn gemak lekker rustig van de natuur genieten en zo af en toe een fotootje maken.
Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk lastig is om met een rolstoel door het bos te gaan. Ik zat net op het internet te surfen en kwam deze site tegen: www.offtheroadwheels.nl .Wellicht ken je die site, maar misschien hebben zij een oplossing voor jouw probleem.

Succes!

Groetjes van Micha
_________________
canon
Back to top
Reply with quote
 
Herman Berkhoudt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 25 Sep 2005
Posts: 127
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 13 Oct 2013, 8:15    Post subject:
Ha William,

Ik dacht dat ik bij je eerdere poging ook al had gereageerd.
Ik heb nu gegoogeld op Vlonderpad en Tilburg en kwam dan op een aantal aangelegde vlonderpaden bij o.a. Huis ter Heide en de Moerputten.

Verder denk ik dat een 150 of 180 of daaromtrent macro vast brandpunt bijvoorbeeld van Sigma een goede uitbreiding van je vlinder-mogelijkheden zou geven.

Groet weer, Herman
_________________
Canon 50D, diverse lenzen, Manfrotto statieven.
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 21 Jul 2011
Posts: 14
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Oct 2013, 16:20    Post subject:
Herman Berkhoudt wrote:
Ha William,

Ik dacht dat ik bij je eerdere poging ook al had gereageerd.
Ik heb nu gegoogeld op Vlonderpad en Tilburg en kwam dan op een aantal aangelegde vlonderpaden bij o.a. Huis ter Heide en de Moerputten.

Verder denk ik dat een 150 of 180 of daaromtrent macro vast brandpunt bijvoorbeeld van Sigma een goede uitbreiding van je vlinder-mogelijkheden zou geven.

Groet weer, Herman


die uitbereiding ben ik mee bezig ik heb net een nieuwe camera ik kan niet alles ineens.
_________________
Olympus omd em1 mark1
12-50 mm en Panasonic 100-300 lens
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Peterdevries


Gender: Male
Age: 26
Joined: 13 May 2013
Posts: 12
Location: Grootegast
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Oct 2013, 22:34    Post subject:
Ik las dit en zat wat mee te denken, ik weet zelf niks van tilburg etc maar je kan het ook zelf gaan opzoeken, meeste dorpen of steden hebben wel een landhuis, borg of ander groot aanzicht in hun bezit, meestal zit er dan wel een grote en mooi onderhouden tuin bij, goed door heen te komen met n rolstoel en natuurlijk aantrekkelijk voor allerlei insecten en vlinders etc. als jij nu eens naar de bewoners of onderhouders gaat en vraagt of jij hier je hobby mag uitoefenen heb jij een perdect fotografie terein ondanks je beperking, misschien hwb je wat aan dit idee.. ik dacht wat mee

Peter
_________________
Canon 40D -canon 18-55 en sigma 150-500
canon 28-105 tamron 70-300
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 21 Jul 2011
Posts: 14
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 Oct 2013, 11:10    Post subject:
Peterdevries wrote:
Ik las dit en zat wat mee te denken, ik weet zelf niks van tilburg etc maar je kan het ook zelf gaan opzoeken, meeste dorpen of steden hebben wel een landhuis, borg of ander groot aanzicht in hun bezit, meestal zit er dan wel een grote en mooi onderhouden tuin bij, goed door heen te komen met n rolstoel en natuurlijk aantrekkelijk voor allerlei insecten en vlinders etc. als jij nu eens naar de bewoners of onderhouders gaat en vraagt of jij hier je hobby mag uitoefenen heb jij een perdect fotografie terein ondanks je beperking, misschien hwb je wat aan dit idee.. ik dacht wat mee

Peter

dat heb ik zeker ik zal eens op zoek gaan.
dank voor het mee denken
_________________
Olympus omd em1 mark1
12-50 mm en Panasonic 100-300 lens
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Vlinders en libellen

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum