Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Henk van den Born - fotograaf van december 2014

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Dec 2014, 0:00    Post subject: Henk van den Born - fotograaf van december 2014
Mijn naam is Henk van den Born. Ik ben in 1942 geboren in Driedorp een gehucht in de buurt van Nijkerk op de Veluwe en als jongen zwierf ik daar al graag rond bv. in de Arkenheempolder en Appelse heide. Ik hield erg van de natuur en wilde dat ook graag vastleggen. Eerst met zo’n klein Kodakfotoboxje, een vierkant geval met een klein venstertje er op. Later een Oost-Duitse spiegelreflex Exakta varex een van de eerste SLR camera’s met een opklap venster plus loep en daarna kocht ik wat tussenringen en een telelens (300mm) van hetgeen wat ik verdiend had tijdens vakantiewerk.


Even rust bij de stukken

In het voormalige Nieuw-Guinea (1962) heb ik daar met een kleine Minolta gefotografeerd, maar door het hoge vochtigheidsgehalte in de jungle, mislukte erg veel opnames, ook omdat we daar de opnames niet direct konden laten ontwikkelen. Vier en halve maand onafgebroken en zonder aflossing met een kleine groep in de jungle gezeten in de buurt van Kaimana. Naast veel patrouilles en conflictsituaties, toch nog tijd gehad om daar heel veel soorten kevers en andere insecten te vangen, geprepareerd en later opgestuurd naar Nederland. Dat zal nu onmogelijk zijn. Thuisgekomen vond mijn goede moeder al die dozen met enge beesten helemaal niks. Stofnesten zijn het zei ze. Uiteindelijk heb ik alles weggegeven aan een jongen die met biologie bezig was.


Het Diergaardebos schuin tegenover ons huis.

Door mijn liefde voor de natuur volgde ik een studie tuinarchitectuur. Maar koos later om theologie te gaan studeren in Brussel, een opleiding die later verplaatst werd naar de theologische faculteit te Leuven. Ik had niet direct de visie om predikant te worden, maar wilde liefst uitgezonden worden als zendeling. Uiteindelijk ging dat niet door i.v.m. een zware operatie die mijn echtgenote onderging vlak voor ons trouwen en zo werd ik predikant in België en later in Nederland. Krijgsmachtpredikant bij het Korps Mariniers. Uiteindelijk toch nog zendingswerk. Als krijgsmachtpredikant met veel VN missies uitgezonden geweest. Libanon, Golfoorlog, twee maal Cambodja en Haïti. Ook daar gefotografeerd en gefilmd, maar dat was niet altijd eenvoudig. In de jungle bij Sok San (Cambodja) werd ik door een groep van de Rode Khmer nogal bedreigd toen ik aan het filmen was. Door Malaria Tropica die ik daar opliep heb ik op het randje van de dood gelegen, het uiteindelijk gehaald, alleen sindsdien merk ik dat mijn concentratie vermogen een behoorlijke tik heeft gekregen.


Ochtendgloren in de Ardennen.

Mijn echtgenote en ik hebben twee geadopteerde kinderen uit Korea. Een jongen en een meisje. Onze zoon JungHee, woont nu met zijn vrouw in Ermelo en onze dochter Ruth met haar vriend woont in Amsterdam. Zij heeft ook wel eens in een enthousiaste fotobui een paar natuuropnames geplaatst op Nederpix.


Altijd meegenomen als je onderweg een paar torenvalkjes tegenkomt.


Bandheidelibel

Waarom doe je aan natuurfotografie?
Ik heb altijd al de behoefte gehad om de natuur vast te leggen in beelden. Eerst door tekenen en schilderen en later fotograferen en nu met de digitale fotografie heeft natuurfotografie vele aangename aspecten. Geen foto en diarolletjes en daarbij niet meer afhankelijk van ontwikkelcentrales. Nu zelf de niet geslaagde opnames verwijderen en bewerken via een fotobewerkingsprogramma op de computer. Ik denk ook mede daardoor dat natuurfotografie zo’n vlucht heeft genomen.


Phegeavlinders

De Pyreneeën en ook El Torcal in Spanje zijn gebieden waar ik erg graag vertoef mede door woeste natuur en de uitbundige en veelzijdige flora en fauna. Maar ook de oude cultuur zoals de dorpjes daar en b.v. een Romaanse kerkje uit de 12 eeuw boeit me.
Maar je hoeft zeker niet altijd ver weg te gaan, want vlak bij huis kan je ook prima natuuropnames maken b.v. de boomkikkers die bij mij om de hoek zitten en zoals de natuurgebieden De Meinweg en Reigersbroek wat mijn favoriete plekjes zijn waar je uren kan vertoeven.


Een kleine boomkikkerfile.

Wat is jouw wijze van fotograferen
Het liefst fotografeer ik vanaf statief. Soms kan dat onhandig zijn of ben je bezig het op te zetten daarvan en is het insect, kikker of vlinder weg.
Bij planten en paddenstoelen gebruik ik meestal een draadontspanner. Soms werk ik dan met een hoekzoeker maar nu meer met liveview, wat de scherpstelling meestal ten goede komt. Laag bij de grond gebruik ik soms een kralenzak maar meestal zet ik mijn statief zo laag mogelijk, want ik heb meestal geen zin om echt plat op de grond te gaan liggen.


Bij deze orchidee lijken de bloemen wel op een mannetje met een helmpje op, vandaar de naam Soldaatje.

Heb je nog een leuke anekdote over je fotografie?
Tijdens het fotograferen in het de natuurgebied De Doort had een tochtige koe bijzondere aandacht voor me gekregen. Ik had moeite om de koe met mijn statief van me af te houden. Zeeg, Cor en Huub die daar ook aanwezig waren riepen ‘O kijk, Henk heeft een date’. De opname is te zien in het album, Nederpixers in actie.


Als je voorzichtig bent, laten boomkikkers zich vaak gemakkelijk benaderen.

Wat vind je van Nederpix?
Ik ben sinds mei 2005 lid van Birdpix en die hadden toen speciale albums voor beestjes, planten e.d. anders dan vogels. Later ontstond Nederpix wat mijn inziens een zeer verstandige keuze was want veel vogelfotografen hadden niks met planten, insecten en paddenstoelen.
Soms fotografeer ik nog wel eens een vogeltje, maar dan moet ik er wel bijna over struikelen en dat gebeurt niet zo vaak. Onderweg een keer een paartje torenvalkjes tegengekomen in de sneeuw en dat leverde een mooi plaatje op.


Niet alleen met een foto, maar soms probeer ik ook met pen of kwast wat van de natuur vast te leggen.

Goed commentaar op je opname vind ik altijd wel plezierig en uiteraard hoeft dat niet altijd positief te zijn als het maar goed onderbouwd is. We kunnen uiteindelijk van elkaar leren. Aan betweterig gedram in een commentaar op een foto of in een forum heb ik een hekel. We hebben samen een leuke hobby en laten we het alstublieft leuk houden. Ik heb geleerd op Nederpix goed naar andermans foto's te kijken en ik heb inmiddels diverse Nederpixers persoonlijk leren kennen en ben met hen ook samen op pad geweest. Dat heb ik altijd heel plezierig gevonden en daardoor zijn ook vriendschappen ontstaan.


Hier moet je even oppassen met het bramen plukken.

Mijn beste foto.
Geen idee, waarschijnlijk niet in het tijdelijke album. Over het tijdelijk album gesproken, dat vind ik prima passen tussen de andere albums en waarom, omdat zo’n album je scherp houdt. Je staat even losjes te fotograferen zonder statief en je denkt na de bewerking, o dat gaat net lukken, dus niet. Het heeft er ook mee te maken dat ik niet zo’n perfectionist ben en al gauw tevreden over een opname. De beste foto, dat mag een ander bepalen.


Boomkikkers zijn soms ware acrobaten.

Verstoring
Ja, wat is verstoring en waar ligt de grens? Een foto van een adder onder een heidestruik van mij werd een keer in het tijdelijke album geplaatst, niet omdat de foto slecht was, maar omdat ik de opname te ‘dichtbij’ had gemaakt. In het voorjaar vervellen de adders en zien ze weinig, de adder had echt niet bewogen. Maar met een stok een adder een zwiep geven zodat hij op een stuk zand of pad beland en dan onmiddellijk in de dreighouding gaat zitten zodat je er een prachtfoto van kan maken, dat noem ik verstoring.


Romaans kerkje 12e eeuw.

Heel wat jaren geleden is er op het forum van Nederpix stevig gediscussieerd over het verstoren en manipuleren van boomkikkers die op de duur bijna uit de hand dreigde te lopen. Iemand beweerde dat 70% van alle boomkikkerfoto’s gemanipuleerd waren. Natuurlijk wordt er wel eens gemanipuleerd, maar 70% is klinkklare onzin. Ik denk dat uit waarneming van anderen en mijzelf, het niet boven de 3 a 4 % ligt.
Scoren is namelijk minder belangrijk dan gewoon genieten van de natuur met een leuke hobby erbij als natuurfotografie.


Weidebeekjuffer

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen?
Graag zou ik David Peskens willen voorstellen als fotograaf van de maand. Niet een erg bekende Nederpixer en misschien juist daarom. De keren dat we met hem op pad zijn geweest, heb ik gezien hoe hij op een bijzondere manier de natuur op een sfeervolle manier weet vast te leggen. Hij heeft van fotografie zijn beroep gemaakt, veel gepubliceerd plus internationale prijzen gewonnen. Een jonge bekwame en bescheiden fotograaf met liefde voor de natuur.


Zwarte Heidelibel
Back to top
Reply with quote
 
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 78
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Dec 2014, 19:00    Post subject:
Dag Henk, laat ik dan maar de eerste zijn die reageert:om te beginnen is je verhaal heel interessant om te lezen, je hebt heel wat gezien van de wereld en ook veel meegemaakt tijdens de uitoefening van je werk. Stuk voor stuk prachtige foto's, vooral het Soldaatje spreekt me aan en is ook nog 's een bloem die erg bij jou past, gezien je militaire verleden. De eerste foto, tussen de bloemen in het gras, is ook erg leuk. Succes verder met het fotograferen!
groet van Nel
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
Herman Berkhoudt


Gender: Male
Age: 79
Joined: 25 Sep 2005
Posts: 127
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 01 Dec 2014, 20:55    Post subject:
Ha Henk,

Ik ben niet de eerste, maar zeker ook niet de laatste om je te feliciteren met deze verworven trofee. Wel verdiend en leuk dat Huub hem aan je door kon schuiven in wéér een een-tweetje. Als ik jouw naam zie denk ik aan Mariahoop, dat zal binnenkort niet meer zo zijn. En aan de Doort, boomkikkers en je routeplanner naar de Vliegende Herten. Dank dat zulke gevoelige informatie gedeeld mocht worden. Je weet dat ik daar nooit misbruik van zal maken.

De breedte van je beheersing der macro-onderwerpen laat je ruim langskomen. Interessant vond ik om je ruime werkervaring te kunnen oppikken.

"Even rusten bij de stukken" zal wel jargon zijn in het militaire, in mijn parate tijd diende ik bij de 19e afdeling Veldartillerie, daar spraken ze ook van stukken. En sommigen zullen er een totaal andere uitleg bij hebben. Geniet er ten volle van! Wij doen het zeker!

Hartelijke groet, Herman
_________________
Canon 50D, diverse lenzen, Manfrotto statieven.


Last edited by Herman Berkhoudt on Mon 01 Dec 2014, 22:28; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Dec 2014, 22:24    Post subject:
Goh Henk, wat een interessante levensloop heb jij. Wist ik niets van (niet zo gek want we hebben elkaar nooit ontmoet). Je hebt mooie foto's uitgezocht voor dit stukje. Die van de torenvalken vind ik erg mooi, die van de bandheidelibel ook en je beste boomkikkerfoto is er inderdaad een om trots op te zijn. Maar veel van je andere foto's natuurlijk ook. Leuk om hier over je te kunnen lezen.

Groeten,

Michiel
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com
http://www.flickr.com/photos/88081547@N06/
Back to top
Reply with quote
 
huub machiels


Gender: Male
Age: 69
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 38
Location: Bunde
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Dec 2014, 22:47    Post subject:
Hoi Henk,

Op 27 april 2006 gingen we de eerste keer op pad, vergeet die dag nooit meer, onze struintocht door het Bunderbos werd ruw afgebroken door een telefoontje dat m'n schoonvader plotseling overleden was aan een hartaanval.
Nadien probeerden we eens per maand af te spreken, om samen een hele dag op pad te gaan in een natuurgebied in de omgeving.
Het is nu al weer zes weken geleden dus het word weer tijd. Wink
Moet lachen om de profielfoto die je hebt gekozen, maakte hem in Mei 2009, we hadden al vier of vijf uur foto's gemaakt en veel gelopen. Bij die berg gekomen werd ik gek van de Purperorchissen en begon meteen te fotograferen toen ik opkeek lag je daar in het zonnetje.
Kon het niet laten en maakte de foto, helaas hoorde hij niet thuis in het album Nederpixers in ,,actie'' Laughing
Vind het leuk dat ik jou heb kunnen voordragen als fotograaf van de maand, dacht meteen aan jou.
Niet alleen dat ik je persoonlijk ken, maar ook dat je op deze site je sporen verdient hebt.
Je hebt een mooie serie foto's geplaatst en spontaan er een prettig te lezen verhaal er bij geschreven.
Vind je keuze om David volgende maand voor te dragen prima, hij is een jonge talentvolle fotograaf met een vernieuwende kijk op fotograferen.
Wens je nog een hele fijne fotomaand toe.

Met vriendelijke groet, Huub
_________________
Gebruik en gebruikte foto- apparatuur van Canon, Tokina en Konica Minolta.
Back to top
Reply with quote
 
Nico Leenheer
Guest







PostPosted: Tue 02 Dec 2014, 10:16    Post subject:
Henk, naast de mooie foto's die je laat zien heb ik, door jouw verhaal er omheen, een beter beeld van je gekregen.
Gedreven door de juiste passie voor je hobby, maar ook jouw inzet voor de medemens.
Je bracht het in praktijk, een goede les.
Groeten, Nico
Back to top
Reply with quote
 
A.R. Janssens


Gender: Male
Age: 78
Joined: 15 Jul 2007
Posts: 119
Location: Warmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Dec 2014, 20:30    Post subject:
Henk, hoewel we elkaar al vaak hebben ontmoet kom ik er door het bovenstaande achter hoe weinig ik echt van je weet. Een ding is me wel al jaren duidelijk: je maakt foto's die getuigen van een grote liefde voor de natuur en die uitmunten door kleur- en detailrijkdom. Ik ben dankbaar voor alle informatie die je me de afgelopen tijd gaf over de plaatsen bij jou in de buurt waar het goed fotograferen was. Ik neem aan dat we elkaar ook in de toekomst nog regelmatig tegen het lijf zullen lopen. Behalve de theologie en de fotografie hebben we er een nieuw onderwerp bij dat we dan kunnen bespreken, nl. onze kinderen. Hebben we elkaar wellicht voor de eerste keer in december 1974 gezien op Schiphol?

Vriendelijke groeten,

Roelof Janssens

http://www.roelofjanssens.nl/
_________________
Nikon-camera's en objectieven, Gitzo-statieven


Last edited by A.R. Janssens on Tue 02 Dec 2014, 23:59; edited 3 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veldhuizen


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Sep 2010
Posts: 329
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Dec 2014, 21:00    Post subject:
Dag Henk,

Ik heb met stijgende verbazing je verhaal gelezen. Bijzonder zeg! Ik heb erg veel respect voor mensen die het evangelie brengen op plaatsen waar dat helemaal niet gemakkelijk is.
Daarnaast vind ik het ook leuk om te lezen dat je niet altijd voor de allerbeste prestatie ga, maar vooral gewoon lekker met je hobby bezig bent.
Zelf vind ik dat soms best lastig met alle mooie foto's die van alle kanten op internet te zien zijn.
Maar toch heb je voor iemand die niet prestatie gericht is wel erg veel mooie foto's gemaakt!

Gr Mark.
Back to top
Reply with quote
 
Bendiks Westerink


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 578
Location: Heteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Dec 2014, 22:02    Post subject:
Leuk Henk, om weer iets meer van je achtergrond te weten. Mooi fotowerk ook. Ben het met je eens dat het vooral om het genieten moet gaan bij fotografie.

Bendiks
_________________
Nikon spul.
www.bendiks.nl
Back to top
Reply with quote
 
Tom.S


Gender: Male

Joined: 21 Aug 2013
Posts: 10

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Dec 2014, 10:24    Post subject:
Hoi Henk, een door de jaren heen beslist verdiende plek om fotograaf van de maand december te zijn, van harte gefeliciteerd hiermee.
Het is alweer wat jaartjes geleden dat we samen in de omgeving Bocholtz ( waar je achter een luzernevlinder aan rende en overigens mooi geplaat hebt gekregen http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=42088 ) en in kerkrade bij de beek "de worm" en in de eifel Duitsland waar we de natuur hebben gefotografeerd, kortom toen een mooie ervaring en uiteraard voor herhaling vatbaar.

Groeten,
Tom
_________________
Dancing
Back to top
Reply with quote
 
B.M.Schouten-Ruis
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 75
Joined: 04 Dec 2009
Posts: 14
Location: Capelle aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Dec 2014, 17:24    Post subject:
Dag Henk, wat een zware opdracht om legerpredikant te zijn. Maar ook heel mooi en verantwoordelijk. Je fotos zijn heel erg mooi en je schilderij heb ik ook aandachtig bekeken. Ik hoop nog veel fotos van je te bewonderen.
Hartelijke groeten Marieke
_________________
Canon Powershot S5 IS
Back to top
Reply with quote
 
Henk van den Born


Gender: Male
Age: 81
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 264
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Dec 2014, 23:08    Post subject:
Bedankt voor al jullie commentaren.
Ja, de profielfoto heeft Huub Machiels genomen, rustende tussen de Purperorchissen.Dat doet een amateur natuurfotograaf toch niet? Maar men moest eens weten wat die allemaal doen. Wink

Roelof, dat ik je de eerste keer ontmoet heb op Schiphol 1974 kan ik me niet herinneren, maar mijn geheugen is slecht.
Onze adoptiekinderen zijn aangekomen in Brussel. Onze dochter Ruth negen maanden nadat we getrouwd waren, dat is vrij normaal maar niet met een vliegtuig. Dat noem ik humor van de Heer.

Tom, ik kom nog wel een keer naar Bocholt, want daar waren best leuke plekjes om te fotograferen.

Gr. Henk
_________________
Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Back to top
Reply with quote
 
Gert van den Born
Guest







PostPosted: Tue 09 Dec 2014, 9:41    Post subject:
Hoi Henk

Ik zie het nu pas.
Van harte gefeliciteerd met “De fotograaf van de maand”, dat heb je wel verdient na al die foto's. Het verhaal er bij is mooi omschreven.

Gr Gert
Back to top
Reply with quote
 
Paul Vandebroek
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 72
Joined: 10 Jun 2009
Posts: 28
Location: België
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 11 Dec 2014, 18:17    Post subject: Fotograaf van de maand.
Dag Henk,

Ik heb met heel veel belangstelling uw mooi verhaal gelezen.
Je hebt niet alleen een groot hart voor de natuur, maar ook voor de medemens.
Ik wens je nog heel veel succes met je hobby.

Groeten,

Paul.
_________________
Canon EOS 500D
Lens: - EFS 18-55mm
- EF 28-135mm IS USM
- EF 100mm F2.8 Macro USM
Back to top
Reply with quote
 
Sam Dijkstra


Gender: Male
Age: 70
Joined: 27 Aug 2012
Posts: 45
Location: Tjerkwerd
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 11 Dec 2014, 19:47    Post subject:
Het verhaal in het begin van je levensjaren zeggen mij iets, ja Henk, ik kan me voorstellen dat je moeder de beestjes niet wilde hebben

Ik heb genoten van je mooie opnames hier, prachtige beelden waar ik U tegen moet zeggen

Gefeliciteerd met de fotograaf van de maand, is je zeker gegund en verdiend

Gr Sam
_________________
Camera Canon EOS-1 Mark 111 Canon EOS 40 D, lensen Canon 17-85 ,Canon 400 mm telelens 4.5, Sigma apo 2,8 150 mm macro, Canon 70-200 mm
Back to top
Reply with quote
 
Lies Lammers
Guest







PostPosted: Tue 30 Dec 2014, 12:54    Post subject: Fotograaf van de maand
Hallo Henk,
Heel interessant om je verhaal te lezen en je mooie foto's te bewonderen. Ik hoop dat we nog lang van jouw opnames kunnen meegenieten!
Groeten,
Lies.
Back to top
Reply with quote
 
jannie


Gender: Female
Age: 76
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 171
Location: leiden
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 30 Dec 2014, 15:42    Post subject:
Dag Henk, ik heb genoten van alle prachtige foto's die je hier door de jaren heen hebt laten zien.

Ook dit interview is voorzien van een aantal prachtige opnames, je liefde voor de natuur is mooi in beeld gebracht.

Ook je' levensloop' is zondermeer interessant te noemen, het geeft een goede indruk van de mens achter de foto. Je bent niet alleen creatief met de camera maar ook met het penseel, boeiend!

Ik hoop dat je nog heel lang opnames blijft plaatsen.

Een heel fijne jaarwisseling en veel Geluk en Gezondheid samen met je naasten in 2015.

vr.gr. Jannie
_________________
Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Back to top
Reply with quote
 
Zeeg Robbemond


Gender: Male

Joined: 10 Sep 2005
Posts: 241

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 30 Dec 2014, 21:44    Post subject:
..

Last edited by Zeeg Robbemond on Tue 02 Feb 2016, 20:35; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Mignon-Creative


Gender: Male
Age: 57
Joined: 12 Oct 2008
Posts: 68
Location: Oost - Souburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 31 Dec 2014, 14:16    Post subject:
Hallo Henk ,

Wat een boeiend levensverhaal zeg , heb het met veel plezier gelezen .
Wanneer ik aan jou denk , denk ik terug aan de dag dat je mij en Louis een rondleiding gaf door het leefgebied van de Boomkikker .
Vol passie wist je ons er van alles over te vertellen .
Onze 2 e ontmoeting was in Reigersbroek waar jij me de plek van de Tengere grasjuffer wist aan te wijzen .
Hoop je in de toekomst nog eens tegen te mogen komen als ik weer eens die kant op komt .
Dat je nog maar heel lang van de prachtige natuur mag genieten Henk , en ons mee laat genieten van de mooie foto's .

Gr Richard
Back to top
Reply with quote
 
Cor
Editor


Gender: Male
Age: 74
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 334
Location: Maasdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 14 Jan 2015, 10:40    Post subject:
Hallo Henk je verhaal nogmaals gelezen, en dit aan gevuld met prachtige opname's.
Je bent echt een mens met veel passie voor de nauur, en het vele gebeuren er om heen.
Als je nog eens in de buurt bent, je weet me te wonen, de deur staat altijd open voor een bakkie koffie.

gr, cor.
_________________
Canon gebeuren
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum