Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie


SD-kaarten. Welke moet ik hebben?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
M. van der Heide


Gender: Male
Age: 35
Joined: 28 Mar 2010
Posts: 75

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 08 Oct 2015, 18:55    Post subject: SD-kaarten. Welke moet ik hebben?
Hallo,

Sinds kort fotografeer ik met een Nikon D7100. In DX-modus kan deze 6bps fotograferen en in de 1,3x cropmodus 7bps. Dankzij de 24MP sensor hebben de beelden een grote bestandsgrootte, met name in RAW. De buffer van de D7100 is echter relatief klein en dus snel vol. Toch wil ik wel graag de volledige 6-7 bps kunnen benutten, aangezien ik ook actiefoto's wil kunnen maken.

Met een SD-kaart met grotere schrijfsnelheid hoop ik de volledige 6-7bps te kunnen bereiken. De Kingston SDHC UHS-I Class 3 32GB scoorde een 9,2 in een test van de Consumentenbond. Ik weet dat Edward van Altena een Lexar Professional SDHC UHS-II Class 3 gebruikt/gebruikte.

Wat voor kaartje adviseren jullie?

Alvast bedankt voor het advies.

Marcel
_________________
Nikon body's + Nikon, Sigma en Tamron lenzen van 18 tot 500mm.
Back to top
Reply with quote
 
Patrick Blom
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 52
Joined: 19 Jan 2006
Posts: 48
Location: Beverwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 09 Oct 2015, 11:45    Post subject:
Ik gebruik voor mijn Sony A77 en Sony A77 mk II Lexar professional SDHC 95MB/s. Met beide camera's schiet ik uitsluitend Raws (24MB per stuk) en met wildfotografie heb ik beide camera altijd ingesteld staan op 8 beelden/sec. Heb nog nooit last gehad van volgelopen buffers.

Ik zag dat je tegenwoordig al Lexar pro kaartjes heb met een schrijfsnelheid van 150MB/s en dat voor heel aanvaardbare prijzen.

vrgr,
Patrick
_________________
Sony A9, Sony 200-600mm, Sigma 24-70mm, Feisol CT 3371 statief + manfrotto 503 HDV kop, RJS Lenssupport, ghillie suit
Back to top
Reply with quote
 
M. van der Heide


Gender: Male
Age: 35
Joined: 28 Mar 2010
Posts: 75

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 09 Oct 2015, 12:18    Post subject:
De buffer van de D7100 is klein. In RAW en 7bps is de buffer met 5 beelden vol. Vandaar dat ik ook een snel kaartje wil.
Ik zag inderdaad een Lexar Pro kaartje met 150MB/s schrijfsnelheid. Ik denk dat ik die koop, van 16GB. Voor de tweede kaartsleuf heb ik dan nog wel een ander, iets minder snel kaartje. Mocht ik aan de 16GB niet genoeg hebben.

Groeten,

Marcel
_________________
Nikon body's + Nikon, Sigma en Tamron lenzen van 18 tot 500mm.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum