Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


statieven 2016
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 15 Jan 2016, 14:43    Post subject: statieven 2016
Dag lui,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goed 2e statief.
Het hoeft niet hoog te zijn, wel licht van gewicht <1,5kg, beter nog ~ 1 kg zodat ie meegaat op wandelingen de Alpen in (voor 300 F4, 105 macro, 17-35 landschappen).
(Zou fijn zijn als ie zo nodig ook even een 500 F4 kan dragen. Daar heb ik normaliter een goede oplossing voor van in totaal 3kg)

wensen:
stabiel, stevig, dempend, licht van gewicht, hoogte minimaal tot ca 0,8 m.
ingeklapt liefst <55cm
carbon of hout
moet plat op de grond kunnen geen middenkolom

Manfrotto komt het dichtst in de buurt met MT190cXPRO4 van 1,6kg
en Benro met hun flex serie en ook ca 1,6 kg
maar eigenlijk zoek ik die erg handig zwenkbare, maar gammele en relatief zware middenzuil niet.
Berlebach mini lijkt met 1kg ideaal, maar beide modellen zijn veel te laag.

Gewoon een statiefje zoals de grote jongens, maar dan kleiner. Bestaat dat? (Wie gaat het maken?)
Iemand een idee?
Han Bouwmeester?

Kopie van vraag op birdpix.nl
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 15 Jan 2016, 15:55    Post subject:
Is dit niets iets voor je http://www.gitzo.com/systematic-series-3-carbon-tripod-long-3-section-for-video-gt3532lsv. ligt van gewicht kan tot minimaal 10.5 cm en maximaal 149 cm boven moederaarde ingesteld worden . Wat wil je je nog meer .Een sjerpa ?.


Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 15 Jan 2016, 16:31    Post subject:
dat is zo ongeveer het statief dat ik nu heb Gert-Jan.

In de Alpen is een kilo aardig veel, aangezien de loopafstand groot is, en er nog meer mee moet dan alleen de camera. Oh ja, als je afdaalt komt er fors kracht op je gewrichten.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 15 Jan 2016, 17:05    Post subject:
https://www.lowlandphotoservice.nl/nl/292-driepootstatieven
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
Wijnand van Buuren


Gender: Male
Age: 72
Joined: 15 Apr 2011
Posts: 922
Location: Veenendaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 15 Jan 2016, 17:05    Post subject:
Voor het soort toepassingen dat je noemt heb ik een Vanguard Alta+ 203AP statief gemodificeerd. Ik heb de verwisselbare middenzuil namelijk helemaal ingekort zodat de driepoot plat op de grond kan liggen.
En de statiefkop kan ik nu ook op een uitschuifbare stok monteren waarop ik de camera vastzet en daarmee Hendrik van Kampen Landschapsfoto's kan maken zo iets als deze: http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=225284
Op de foto zie je nog een monopod maar nu gebruik ik een andere vierdelig uitschuiver.

Mvrgr, Wijnand.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 16 Jan 2016, 21:55    Post subject:
Mogelijk dat het Sirui Traveller Carbon T-2204X statief wordt, zeer waarschijnlijk met een Sirui Head K-20X, dank Jee op birdpix.

Het gewicht is met dit balhoofd in totaal ca 1,6 kg ok. Minder zou fijn zijn. Het ding kan behoorlijk laag = met een meegeleverde korte middenzuil, en ook plat op de grond maar dan helaas niet gefixeerd. Tot nu toe denkt alleen Berlebach aan het plaatsen van een statief op een heuvel.
Qua specs. zou dit samenstel ook de dikke teletoeter 500mm aankunnen, op zondag dan, bij goed licht.

Mijn gedachte is om in Gouda een statief-technicus te vragen de bevestiging van de middenkolom er uit te zagen/frezen en een alternatieve bevestiging - eventueel definitief - voor de kop te maken. Scheelt belangrijke 7 cm. (De man werkt normaal voor Gitzo, dus misschien heeft ie geen zin - smiley -. ). Dat moet dan natuurlijk wel op zo'n manier gebeuren dat het resultaat stabiel is en geen trillingen versterkt.
Als iemand een knappe licht-metaaltechnicus in Utrecht kent, houd ik me aanbevolen.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Marcel`Westland


Gender: Male
Age: 31
Joined: 01 Sep 2011
Posts: 28
Location: Honselersdijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 18 Jan 2016, 17:09    Post subject:
Bij deze meng ik mij even met de discussie.


Ik ben namelijk ook al een tijd op zoek naar een degelijk lichtgewicht statief voor laag macrowerk.
ik heb altijd een kleine rijstzak bij me voor echt laag werk (1-5 cm boven maaiveld)
Voor iets hoger werk zoek ik nu vaak een steen of een tak waar ik het rijstzakje dan weer op plaats Laughing .
ook plaats ik dat rijstzakje zo nu en dan op mijn cameratas, maar dat is verre van stabiel.

Als ik gericht op stap ga en ik zeker weet dat ik het statief nodig heb neem ik mijn statief mee, het is een Manfrotto 055XPROB Pro met 498RC2 Midi Ballhead.
Een stabiel robuust statief die ook goed voor lage standpunten te gebruiken is, ideaal.
Voor lange wandel- en struintochten is het echter een lomp ding dat aan mijn cameratas bungelt.


Na wat googelen kwam ik op de Berlebach Mini uit die voor een relatief nette prijs te koop is.

90% van de tijd heb ik een standpunt lager dan 50 cm nodig
De Berlebach + mijn huidige statiefhoofd = 48cm tot onderkant camera, dus op zich ideaal.

Maar met de statiefpoten vlak op de grond het ik zo af en toch last dat het gras / riet onder de statiefpoten, het statief omhoog drukken.
Denken jullie dat een ministatief niet erg veel last heeft van onregelmatigheden van planten / het oneven oppervlak.
Vaak verschuif ik het statief nog een paar cm om de gewilde combinatie van compositie / achtergrond te krijgen.
De planten (in mijn geval stug duingras) zullen het statief snel instabiel maken en omhoog drukken.
Nu het je er veel minder last omdat de statiefpoten een stuk korter zijn en kun je het statief makkelijker tussen de planten plaatsen.

Dat is een nadeel van het Berlebach statief (denk ik).
heeft iemand op het forum ervaring met met het bovengenoemde statief?

Groet, Marcel
_________________
Nikon D90 Nikkor, Tamron en Tokina spul. Manfrotto statief + balhoofd / Berlebach mini L met leveling.
https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/


Last edited by Marcel`Westland on Wed 20 Jan 2016, 8:56; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
margriet


Gender: Female
Age: 41
Joined: 02 Apr 2007
Posts: 255

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Jan 2016, 18:11    Post subject:
peter wijn wrote:
Mogelijk dat het Sirui Traveller Carbon T-2204X statief wordt, zeer waarschijnlijk met een Sirui Head K-2#alien, dank Jee op birdpix.

Het gewicht is met dit balhoofd in totaal ca 1,6 kg ok. Minder zou fijn zijn. Het ding kan behoorlijk laag = met een meegeleverde korte middenzuil, en ook plat op de grond maar dan helaas niet gefixeerd. Tot nu toe denkt alleen Berlebach aan het plaatsen van een statief op een heuvel.
Qua specs. zou dit samenstel ook de dikke teletoeter 500mm aankunnen, op zondag dan, bij goed licht.

Mijn gedachte is om in Gouda een statief-technicus te vragen de bevestiging van de middenkolom er uit te zagen/frezen en een alternatieve bevestiging - eventueel definitief - voor de kop te maken. Scheelt belangrijke 7 cm. (De man werkt normaal voor Gitzo, dus misschien heeft ie geen zin - smiley -. ). Dat moet dan natuurlijk wel op zo'n manier gebeuren dat het resultaat stabiel is en geen trillingen versterkt.
Als iemand een knappe licht-metaaltechnicus in Utrecht kent, houd ik me aanbevolen.


Bedoel je dan een eventueel definitieve bevestiging op het korte stukje midden kolom? Ik ben geïnteresseerd naar eventuele tweaks..

Ik ben in het bezit van de sirui t-2205 en ik was uitermate verbaasd toen ik het thuis geleverd kreeg dat de korte midden kolom op de lange midden kolom te schroeven is... dit om zo de maximale hoogte te vergroten. MAAR!; hierdoor is het niet mogelijk om die haak waar je eventueel gewicht aan kunt hangen voor stabiliteit over te zetten op de korte kolom. Ook de verdikking waardoor de kolom niet uit het statief glipt als de twist lock open staat zit aan die haak. Ik vond het niet zo handig allemaal en heb een beleefde maar ietwat geïrriteerde Engelstalige mail gestuurd naar Sirui en kreeg binnen no-time een ander kort midden kolommetje thuisgestuurd, waar de haak wel op te schroeven is. Uitermate tevreden tot nu toe (als vrij statief vrezend fotograaf).
Ander dingetje waar ik wel tegen aan liep, is dat blijkbaar niet alle balhoofden comfortabel passen wanneer je dat statief zo compact mogelijk op wilt vouwen met het balhoofd gemonteerd... d.w.z. bij ondersteboven inklappen blijven de poten een beetje uitstaan. Daar was ik dus ook niet ondersteboven van Rolling Eyes maar ik doe het er maar mee.

groetjes, Margriet
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 18 Jan 2016, 21:26    Post subject:
@Margriet...
oei, dat ding klapt onderste boven in... kun je hem ook 'gewoon' inklappen Margriet? Anders gaat mijn vlieger toch niet op.

Mijn bedoeling is dat het er zo uit komt te zien: http://media.the-digital-picture.com/Images/Review/Gitzo-GT3542LS-Systematic-Carbon-Fiber-Tripod.jpg
Dus geen pijpje/kolom waar een middenzuil doorheen gaat, maar gewoon direct het balhoofd op de middenplaat.

Dit scheelt iets van 7 a 9 cm werkhoogte en ook nog zeker een ons gewicht. Of dat mogelijk is is nog allemaal te bezien. Misschien heb je voor mij het email-adres van Sirui... Wink. Ik heb wel wat tips voor ze inmiddels Wink.

@Marcel. Het lijkt me dat je min of meer hetzelfde zoekt als ik. (Ik steun erg vaak op de rug van mijn hand, ja, tussen takken is waardeloos.) Mij leek die Berlebach ook ideaal, maar ik herken een aantal dingen in de gebruikservaringen in Duitse fora die er op wijzen dat de mini zelf te kort is en de maxi mini te makkelijk doorzakt.
De poten van mijn gitzo zijn te lang, waardoor het lastig is de hoogte precies in te stellen.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
margriet


Gender: Female
Age: 41
Joined: 02 Apr 2007
Posts: 255

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Jan 2016, 22:26    Post subject:
Ja, natuurlijk... het gaat enkel om de ingeklapte lengte te verkleinen door de poten om het balhoofd te vouwen.. (ik heb het niet bedacht). Ik wilde aanbieden om morgen even een foto te maken van een stuk, maar op internet is eigenlijk genoeg te vinden...
kijk hier maar op youtube de door jou gesuggereerde combinatie
Ik wilde precies wat jij ook wilt.. gewoon een vlak ipv een middenkolom, maar heb om budgettaire redenen voor deze sirui gekozen. Zoals je op het filmpje kunt zien zit er nog een behoorlijk stuk met twist lock tussen het vlak waar de poten bijeenkomen en de bevestiging voor balhoofd. Zou jouw technisch connectie hier korte metten mee kunnen maken? Ik denk dat het te doen moet zijn.
De noodzaak blijkt voor mij persoonlijk bijna nihil, omdat ik voor het macro-laag-bij-de-grond-werk nog steeds mijn ellebogen gebruik.
Back to top
Reply with quote
 
Nico Leenheer
Guest







PostPosted: Tue 19 Jan 2016, 8:27    Post subject:
@ Marcel
Ik heb de Berlebach mini plus leveling.
Ik gebruik het statief voor macro's van wilde planten en paddenstoelen.
Met de camera (Canon 5D Mark III) bevestigd op het statief hang ik dit met de draagriem van de camera om mijn nek.
Wel adviseer ik een hoekzoeker en afstandsbediening te gebruiken voor het echte laag bij de grondse werk.
Ik ben er zeer tevreden, zou voor macro's geen beter statief weten.
Zeer stabiel, draagbaar en licht van gewicht.
De door jou geschetste nadelen herken ik niet.
Een beetje tuinieren helpt soms Cool
Succes met je keuze.
Groeten, Nico
Back to top
Reply with quote
 
M. van der Heide


Gender: Male
Age: 35
Joined: 28 Mar 2010
Posts: 75

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Jan 2016, 12:40    Post subject:
@ Peter:

Kijkend naar jouw wensen dacht ik aan het statief wat ik zelf ook heb: Gitzo GT1531.

De voordelen van dit statief:

- Relatief stabiel en stevig; voorwaarde is dan wel dat je de poten breed uit zet en eventueel gewicht aan de haak hangt
- Dempend; door het gebruik van carbon
- Licht van gewicht; 1,2kg zonder statiefkop maar met middenzuil
- Max. hoogte 1,34m zonder middenkolom, min. hoogte 17cm
- Kan plat op de grond; met de 'ground level set' kom je tot vlak boven de grond. De zogenaamde 'powerdisc' of 'upperdisc' kan rechtstreeks op de gewichthaak worden gedraaid. Hierdoor heb je de middenkolom niet nodig en kan je heel dicht bij de grond komen. Daarnaast kun je de middenkolom eventueel omdraaien.

Nadelen:

- Wil je dicht bij de grond moet je de poten wel helemaal in de grootste hoek zetten. Hierdoor krijgt je statief wel een grote 'voetafdruk', wat lastig kan zijn in bij beperkte ruimte.
- Het statief kan in principe tot 8,0kg dragen maar of je dan nog echt stabiliteit hebt. Ik denk niet dat je je 500mm f4 erop wilt zetten.
- Ingeklapt is het statief 62cm, dus 7cm groter dan de door jou gewenste 55cm.
- De vraag is of het statief nog in de winkel verkrijgbaar is. Anders misschien de opvolger.

Hier een link naar het betreffende statief en de specificaties op de site van Gitzo.

Groeten,

Marcel
_________________
Nikon body's + Nikon, Sigma en Tamron lenzen van 18 tot 500mm.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 21 Jan 2016, 14:09    Post subject:
Nou zou ik wel willen weten wat dat statief weegt en hoe plat het kan, dat statief dat je nu kunt winnen hier op deze site... Wink.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend
Editor


Gender: Male
Age: 50
Joined: 12 Sep 2005
Posts: 325
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 21 Jan 2016, 16:02    Post subject:
Peter, ik heb dit Gitzo-ding, de GT3541LS. 1.8 kilo, kan helemaal plat en ik wandel er de wereld (nederland) mee rond. Zowel met een kleine manfrottokop voor de macro erop als ook met een zwenkrek met de 500mm erin om vogels te fotograferen. Het ding is van carbon en heeft me geloof ik 500 a 600 euro gekost. Ik kan het ding zo snel niet meer vinden op het internet.

Edit: Ohja, dit is mijn eerste statief die ik overal mee na toe neem.

Als ik uilen wil fotograferen met sluitertijden langer dan 1/60s, dan gebruik ik zo'n zwaar metalen gitzo statief. Van marktplaats voor iets meer dan 100 euro. Daar wandel je iets minder ver mee.

Edit: Dit is dus mijn alternatief.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Feb 2016, 16:21    Post subject:
Peter,
ik benieuwd naar welk statief het is geworden?
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Feb 2016, 16:39    Post subject:
Nog niks gekocht.
De poten en het balhoofd van de sirui combi die ik hier boven al noemde zijn goed. De plaat (bevestiging zuil) niet. Daar broed ik nog op. Kan er gezaagd worden en wat win en verlies je daarmee?
Ik heb nog wel even.

Het balhoofd komt er sowieso, tenzij er nog iets fenomenaals op de markt gebeurt.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
momo


Gender: Male

Joined: 23 Oct 2007
Posts: 51
Location: lelystad
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Feb 2016, 10:22    Post subject:
peter ik heb problemen met mijn rug .Een jaar geleden kocht ik een Benro c2580t neem het overal in de koffer ik gebruik gemakkelijk Nikon +300\2,8 lens met extender zult er geen spijt.de best advies bij cameranu Laughing
Back to top
Reply with quote
 
Marcel`Westland


Gender: Male
Age: 31
Joined: 01 Sep 2011
Posts: 28
Location: Honselersdijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 11 Apr 2016, 21:16    Post subject:
Ben je er al uit Peter?

Ik heb de knoop doorgehakt en mezelf een berlebach mini model L met leveling in combinatie met een Sunwayfoto DDY-60p0 klem en L bracket cadeau gegeven.
Past netjes in het vak aan de zijkant van mijn tas.
Het geheel weegt iets meer als een kilo, tijdens wandelingen (± 8km)had ik er helemaal geen last van... Wat een verademing!
Minimale hoogte tot onderkant camera = 7cm
Maximale hoogte = 72 cm.
Ik heb hem nu een aantal keren kort in het veld kunnen gebruiken, het werkt echt heel lekker! Very Happy
Nu is het gewicht van mijn camera + lens zo rond de 1,5 kg dus daar heeft hij totaal geen moeite mee.
Deze week zal ik m'n telelens er eens op gooien, om te kijken of er verschil in zit. Ook deze combi weegt maar 2 kg dus ik verwacht geen problemen.
_________________
Nikon D90 Nikkor, Tamron en Tokina spul. Manfrotto statief + balhoofd / Berlebach mini L met leveling.
https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/


Last edited by Marcel`Westland on Tue 12 Apr 2016, 11:05; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 12 Apr 2016, 7:22    Post subject:
Er is een nieuwe versie van de Manfrotto uit MT190 cXPRO4 en dan GO er bij, scheelt 2 ons: naar 1,4 kg.
Dat is interessant. Wel veel plastic op de foto.


Al met al sta ik op het punt de ui Traveller Carbon T-2204X aan te schaffen. Ik heb de 2205 gevoeld, die is ruim degelijk genoeg en is korter maar met 1,2 kg een ons zwaarder. Dat ons is misschien toch net een hogere prioriteit op ca 5cm pootlengte.

Dan kijken hoe werkbaar de laagste stand is en al dan niet uitzoeken of frezen een optie is. Als ik opschiet, dan gaat ie - ongefreesd - mee naar de Var in de Provence.

Stommerd die ik was, ik had verzuimd me te herinneren dat Henri altijd goed advies geeft. Dat je, als je het in eerste instantie niet snapt, een tweede keer moet kijken... Nu ja, gelukkig een derde keer gekeken. Wink
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 15 Apr 2016, 11:56    Post subject:
Peter

Ik kwam deze nog tegen, is dit niet iets voor je ? Je moet onderaan de advertentie zijn .http://kameraexpress.m4.mailplus.nl/genericservice/code/servlet/React?encId=DEpxwhtuH9rIUE3&actId=322697&command=openhtml


Groetjes
Gert-jan
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 16 Apr 2016, 18:21    Post subject:
Hij moet wel een macrolens stil kunnen houden Gert-Jan. Ik ga het niet proberen. Vreemd, deze oplossing zou 1/8 kosten van wat ik gekocht heb. Ik moet wel een snob zojn Wink.

Overigens begrijp ik nu wat Margriet hierboven bedoelde. Kamera-Express is de enige fotowinkel nu in de stad ze hebben een deal met de eigenaar van Foto Patent en zitten sinds kort in de ruime winkel van voorheen Camera.nl. Die zijn nu dus naar de onderkant van dat macro-middenzuiltje aan het kijken.

Oh ja, laagsteprijsgarantie, handig. Dank Henri.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 16 Apr 2016, 19:42    Post subject:
Peter


Van die laagste prijs garantie zou ik me niet teveel voorstellen. Fotokonijnenberg is niet zelden tientjes goedkoper. KE kan wel van alles roep toeteren maar daar mee zijn ze nog niet de goedkoopste. Het gaat met KE dadelijk net als met het Romeinse rijk, Dat viel door grootheidswaanzin ook uit elkaar. Very Happy . Veel plezier met je nieuwe statief. Wink .


Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 16 Apr 2016, 21:47    Post subject:
Konijnenberg verkoopt geen Sirui en heeft geen vestiging in Utrecht.

Allemaal vallen we een keer uit elkaar. Van grootheidswaan of ellende.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
M. van der Heide


Gender: Male
Age: 35
Joined: 28 Mar 2010
Posts: 75

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 18 Apr 2016, 10:28    Post subject:
Geen tip v.w.b. een statief maar wel een aanvulling/opmerking v.w.b. de laagste prijsgarantie bij KE:

Als je zelf ergens een artikel goedkoper ziet kun je dat, middels een formuliertje/mailtje, doorgeven aan KE en kun je het voor die goedkopere prijs bij hen kopen. Ze hebben echter nog wel regeltjes: bijv. bij welke winkel je het product hebt gezien en of het product nog in KE's assortiment zit.

De prijzen op de site van KE zijn inderdaad niet altijd automatisch de laagste.
_________________
Nikon body's + Nikon, Sigma en Tamron lenzen van 18 tot 500mm.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 18 Apr 2016, 11:04    Post subject:
Laagsteprijsgarantie werkt inderdaad niet blind. Daarbij helpt het als er niet meer dan een kassa tussen jou en de verkoper staat. Meestal moet er even gecheckt worden, en soms overlegd. Kan ook per mail en telefoon. In principe werkt een 'aanbieding' ook niet, het gaat om de vaste prijs.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum