Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Zuidwest Frankrijk

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Tom van der Most


Gender: Male
Age: 72
Joined: 08 Apr 2011
Posts: 402
Location: Viller�al, Frankrijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 22 Jan 2014, 0:43    Post subject: Zuidwest Frankrijk
In de periode van 27 april tot 5 mei ben ik beschikbaar om mede-pixers te brengen naar die plekken in mijn woonomgeving waar ik graag kom om mijn foto's te maken.
Om een indruk te krijgen van wat er te vinden is verwijs ik naar mijn profiel, bijna alle foto's die daar staan heb ik gemaakt binnen een straal van 10 km rond mijn woonplaats.
Voor de accommodatie moet je zelf zorgen, er zijn meerdere campings rond Villeréal die stacaravans verhuren, je eigen caravan meenemen kan natuurlijk ook.
campingchateaufonrives.fr is een van die campings, ik verwijs je naar de site om een indruk te krijgen van de tarieven(per nacht).
Je kunt ook proberen een leuke gite in de omgeving te huren.
Laarzen zijn onontbeerlijk!
Ik kan talloze suggesties doen voor de momenten dat je niet met de camera op stap wilt, stadjes of markten bezoeken.
Er zijn vluchten van Transavia op Bergerac (30 km van Villeréal), op tijd geboekt kan dat erg goedkoop zijn. Een auto kan op het vliegveld gehuurd.
Het is mij een groot plezier mensen deelgenoot te maken van de mooie natuur die ik dagelijks om mij heen ervaar, daar hoef ik geen vergoeding voor.
Back to top
Reply with quote
 
Henk Bouter
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 65
Joined: 17 Jun 2009
Posts: 191
Location: Nieuw Lekkerland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 22 Jan 2014, 20:31    Post subject:
Wat een leuk initiatief Tom.
Helaas kan ik niet, maar het lijkt me wel mooi en leuk.
hgr Henk
_________________
Camera's: Canon 7D
Sony RX 10 IV
Lenzen: Canon ef 24-105 1:4-5.6 IS USM,
Canon 100 mm 2.8 IS USM,
Back to top
Reply with quote
 
plaatjesmaker


Gender: Male
Age: 80
Joined: 05 Jan 2014
Posts: 26
Location: zeewolde
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 23 Jan 2014, 14:45    Post subject:
Wat een geweldig leuk idee om met wat Nederpixers een aantal dagen langs de fotoplekken van Tom te gaan in zijn woonomgeving.
Daar steek je altijd wat van op en bespaart je veel tijd met het zoeken naar onderwerpen die je anders moeilijk kan vinden. Lijkt mij geweldig, ik wil mee, wie volgt?

Groet Plaatjesmaker.
Back to top
Reply with quote
 
Tom van der Most


Gender: Male
Age: 72
Joined: 08 Apr 2011
Posts: 402
Location: Viller�al, Frankrijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 24 Jan 2014, 22:23    Post subject:
Op ongeveer 15 km van mijn woonplaats is het kasteel van Biron.
Vrijwel aan de voet daarvan verhuurt een nederlands stel een aantal gites.
Mocht je overwegen te komen is deze accommodatie misschien wel geschikt.
hun website:

www.la-ballande.com
Back to top
Reply with quote
 
theo westra


Gender: Male
Age: 75
Joined: 30 Jan 2012
Posts: 2
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 26 Jan 2014, 7:50    Post subject: Fotosafari
Helaas Tom, het is een leuk idee maar ik ga dit jaar naar Tschierschen Zwitserland, voor ook mooie orchissen waaronder de Koraalorchis, Wit Bosvogeltje en Rood Bosvogeltje. Misschien een andere keer.
Vorig jaar was leuk dat je ons rondleidde in het mooie Frankrijk. Heeft mooie soorten opgeleverd, w.o. de Spiegelorchissen.

m.v.g. Theo Westra
_________________
Panasonic FZ1000 compactcamera
Back to top
Reply with quote
 
Tom van der Most


Gender: Male
Age: 72
Joined: 08 Apr 2011
Posts: 402
Location: Viller�al, Frankrijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 01 Jan 2015, 22:36    Post subject: Orchideeën dit voorjaar fotograferen?
Ook dit voorjaar ben ik weer beschikbaar om mensen die dat willen te brengen naar de plekken waar ik graag kom om mijn foto's te maken en andere bezienswaardigheden voor te stellen.
Ik heb dat vorige keren gekoppeld aan een Nederlandse vakantie, daar stap ik vanaf, mits tijdig aangemeld kan ik liefhebbers rondleiden in de maanden maart, april, mei tot half juni. Om een indruk te krijgen over de orchideeën die er in mijn omgeving te vinden zijn en wanneer verwijs ik naar mijn eigen foto's op NP en naar de site van de orchideeënliefhebbers in de Aquitaine (zuidwest frankrijk):
sfoaquitaine.com
Op deze site is ook een verwijzing te vinden naar de blog van een nederlandse natuurfotografe Corine Oosterlee:
baladebotanique.com
Ik kan je helpen passend onderdak te vinden voor de tijd die je in mijn mooie omgeving wilt verblijven.
Stuur maar een PB als je interesse of vragen hebt.
Back to top
Reply with quote
 
Tom van der Most


Gender: Male
Age: 72
Joined: 08 Apr 2011
Posts: 402
Location: Viller�al, Frankrijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 08 Jan 2015, 22:34    Post subject:
Ik ben de eerste dagen van dit jaar vooral bezig geweest de vroege tekenen van orchideeën te vinden.
Ik heb heel wat rozetten kunnen vinden, de verschillen heb ik geprobeerd op een foto vast te leggen.
Het is hachelijk om er een naam aan te verbinden; een enkele heb ik met zekerheid kunnen determineren, de Bokkenorchis.
De foto's van zeven verschillende rozetten van orchideeën staan in mijn PA.
Mocht je er plezier in hebben om ze dit voorjaar in mijn omgeving te komen fotograferen, een PB volstaat om dat kenbaar te maken.
Back to top
Reply with quote
 
Tom van der Most


Gender: Male
Age: 72
Joined: 08 Apr 2011
Posts: 402
Location: Viller�al, Frankrijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 26 Nov 2015, 22:44    Post subject:
Ja, ik weet dat het rijkelijk vroeg is, de winter is eigenlijk nog niet begonnen, maar ik kijk reikhalzend uit naar het nieuwe voorjaar.
Ook in het voorjaar van 2016 zou ik graag medepixers rond willen leiden in mijn omgeving en ze brengen naar die plekken waar ik elk jaar een grote verscheidenheid aan orchideeën weet. Het seizoen daarvoor loopt van eind maart tot eind juni grofweg. Als je in mijn PA rondneust kun je ontdekken wanneer je welke orchidee in mijn omgeving zou kunnen tegenkomen.
Een retourvlucht op Bergerac (op 30 km van mijn woonplaats) kost bij vroeg boeken 100 euro per persoon.
Op het vliegveld van Bergerac is een auto te huren, een kleine kost vanaf 160 euro per week.
Een chaletje huren op de camping "Fontaine du Roc" , Nederlandse eigenaars, bij Devillac kost vanaf 350 euro per week in het voorseizoen.
Mocht je nadere informatie willen, een PB volstaat.
Back to top
Reply with quote
 
Tom van der Most


Gender: Male
Age: 72
Joined: 08 Apr 2011
Posts: 402
Location: Viller�al, Frankrijk
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 08 Mar 2016, 18:55    Post subject:
Ik heb vanmiddag nog een klein rondje gedaan langs de plekken waar ik mijn vroege orchideeen kan vinden; ik verwacht ze binnen twee weken te kunnen fotograferen.
Dit om nogmaals mijn aanbod onder de aandacht te brengen dat ik erg bereid ben medepixers rond te leiden in mijn omgeving naar plekken waar ik een grote verscheidenheid aan orchideeën weet te staan. Voor nadere informatie verwijs ik naar bovenstaande berichten; een PB kan natuurlijk ook.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum