Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Sny 70-400mmG2 of Sigma 50-500mm

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
MBRU


Gender: Male

Joined: 14 May 2016
Posts: 1
Location: TILBURG
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 May 2016, 13:25    Post subject: Sny 70-400mmG2 of Sigma 50-500mm
Sinds enige tijd heb ik de natuur weer ontdekt. Heerlijk door de natuurgebieden rond mijn woonplaats struinen. Het liefst op tijdstippen dat anderen nog op één oor liggen of aan de eettafel zitten. Het fotograferen van al dat moois is erg leuk. Ik merk echter dat mijn Tamron 16 - 300mm tekortschiet. Goede resultaten berusten op mazzeltjes of beperken zich tot landschappen en andere statische onderwerpen. Het fotograferen van de prachtige vogels of andere dieren die ik op mijn pad tegenkom geeft dus niet het resultaat wat ik voor ogen heb. Ik sta daarom op het punt om te investeren in een lens die alles een stuk dichterbij haalt. Nu worstel ik met de volgende vraag: investeer ik in de (voor mij) prijzige Sony 70 - 400mmG2 of in de aanzienlijk goedkopere Sigma 50 - 500? Afgezien van het prijskaartje: wat zijn de grote plussen? van de beide lensen? Wat de grote minpunten? Schiet ik met de prijzige Sony mijn doel voorbij? Doet de Sigma erg onder voor de Sony qua kwaliteit van de foto's? Is de Sony veelzijdiger? Zijn er betere alternatieven? Veel vragen dus.
_________________
SONY A77II
Back to top
Reply with quote
 
Matthijs


Gender: Male
Age: 22
Joined: 27 Nov 2015
Posts: 79
Location: Zeeland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 May 2016, 16:42    Post subject:
De Sigma 50 / 150-500mm raad ik je niet aan, heb hem zelf ook gehad maar qua scherpte viel hij erg tegen. Heb hem op verschillende body's gehad en gekalibreerd maar nee, toen ik kritischer werd op de foto's die ik zelf maakte heb ik hem zo snel mogelijk weggedaan. Leuk om mee te beginnen maar voor de gevorderde / kritische amateur niet echt geschikt.

Wat betreft de Sony 70-400mm GII hoor ik vele betere verhalen!
300mm VS 400mm is niet zo'n enorm groot verschil. Op de 70-400mm is er wel een mogelijkheid om een converter tussen te zetten, dat zorgt voor 560mm.
Scherpte blijft (volgens anderen) nog heel goed, maar je diafragma gaat dan wel naar F/8!
Maar... Ik kan niet uit ervaring spreken dus over dit objectief zeg ik niet veel.

Met vriendelijke groet,

Matthijs
Back to top
Reply with quote
 
bertfaber
Guest







PostPosted: Sat 14 May 2016, 17:13    Post subject:
Ik zag net dat kamera express een tweedehands 70-400 in de verkoop heeft. Het is wel het oude type. Ik heb deze ook en ben er erg tevreden over. Wat ik mij wel afvraag is of het nog zinvol is om in dure lenzen voor Sony te investeren, gezien het feit dat Sony mijns inziens niet echt meer ontwikkeld in de dlsr serie maar meer in de A7 serie. Maar misschien heb ik dit wel fout.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 May 2016, 20:35    Post subject:
Ik weet niet of de sigma 150-600 ook in een sonymount is te krijgen maar anders zou ik daar eens naar kijken.


Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
Matthijs


Gender: Male
Age: 22
Joined: 27 Nov 2015
Posts: 79
Location: Zeeland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 May 2016, 21:29    Post subject:
Gert-Jan wrote:
Ik weet niet of de sigma 150-600 ook in een sonymount is te krijgen maar anders zou ik daar eens naar kijken.


Groetjes
Gert-Jan


Volgens mij is 'ie alleen leverbaar voor Canon, Nikon en Sigma.
Zal het nog eens nazoeken.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum