Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie


Advies gevraagd voor het volgen van een workshop

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Lourens


Gender: Male
Age: 38
Joined: 16 Aug 2010
Posts: 23
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 05 Jun 2016, 10:07    Post subject: Advies gevraagd voor het volgen van een workshop
Beste allemaal. Ik zou graag op korte termijn een workshop of cursus willen volgen m.b.t natuurfotografie. Nu kan ik op het internet een hele hoop vinden maar ik vroeg mij af of jullie nog ervaringen, aanbevelingen of tips hebben wat nu goede workshops zijn?

Het moet overigens wel een workshop voor beginners zijn want anders heb ik er weinig te zoeken. Verder moet het gericht zijn op het fotograveren van wild.
Back to top
Reply with quote
 
daan de vos


Gender: Male
Age: 55
Joined: 18 May 2006
Posts: 79
Location: breda
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 06 Jun 2016, 7:29    Post subject: workshop
Een workshop is leuk maar gewoon samen op pad gaan met iemand kan net zo leerzaam zijn en een stuk goedkoper. Zeker als het je erom gaat de basis te leren. Weet ook niet waar je woont maar er is ook vast een fotoclub in de buurt. Ik plaats mijn foto's ook op andere community's zoals zoom waar we regelmatig op pad gaan met een groep. De gevorderde helpen dan de beginners en je bouwt een leuk netwerk op.


mcg Daan
_________________
canon 50d canon,100mm2.8 macro,100-400mm l usm is canon,kitlens
soligor tussenringen
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 07 Jun 2016, 19:04    Post subject:
http://natuurfotografie.nl/fotoworkshops/
Hier staan leuke suggesties. Natuurlijk kun je van elkaar leren. Zoals Daan meldt. Toch steek je van een workshop ook veel op. Het is zeker de moeite het eens een keer te proberen.
Eerste vereiste is dat je je camera kent. Dan haal je er ook meer uit.
Verder kun je ook veel opsteken door de exif van de foto's te bekijken. Welke instellingen worden er gebruikt e.d.
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Lourens


Gender: Male
Age: 38
Joined: 16 Aug 2010
Posts: 23
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 07 Jun 2016, 20:54    Post subject:
Bedankt voor jullie reacties.
Samen op stap gaan met iemand zal niet gaan daar er niemand in mijn omgeving deze hobby beoefent.

Aansluiten bij vereniging zou inderdaad een goede optie zijn. Ik zal mij daar eens in gaan verdiepen.

@ Nel: die website had ik reeds eerder gezien maar fijn om te horen dat deze workshops dus voldoen aan mijn wensen.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 07 Jun 2016, 21:24    Post subject:
Lourens

Wat ik je het beste kan mee geven is, ga er op uit en ga foto's maken. en koop ook eens een fotoboek met veel plaatjes/foto's er in . Daar kun je ook veel van opsteken en van genieten.



Met vriendelijke groet
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
Lourens


Gender: Male
Age: 38
Joined: 16 Aug 2010
Posts: 23
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 10 Jul 2016, 13:11    Post subject:
Een wat late reactie vanaf mijn kant, maar een ieder bedankt voor de tips. Ook voor de tips die ik per pm heb gekregen.

Hoe dan ook, recentelijk heb ik, nadat ik daar tips over had gekregen, een workshop gevolg bij Henri van Vliet. De workshop vond plaats op het Aardhuis. Het was echt een zeer leerzame workshop, en ongeacht iemand zijn niveau, sterk aan te bevelen om eens te volgen.

Gedurende de workshop kregen we diverse opdrachten en deze werden vervolgens besproken waarbij er weer de nodige nuttige feedback en tips werden gegeven. En ook niet onbelangrijk om te vermelden is dat de workshop erg ontspannen en ongedwongen verliep.
Back to top
Reply with quote
 
Andius


Gender: Male
Age: 62
Joined: 24 Jan 2007
Posts: 21
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Jul 2016, 7:18    Post subject:
Zelf heb ik aan vrij veel workshops deelgenomen. Naast de al door Nel genoemde ben ik erg enthousiast over de workshops van Loulou Beavers (zie bv mijn blog http://www.natuurfoto-andius.nl/2015/07/05/workshop-macro-van-loulou-beavers/).

Andere voorbeelden zijn:

http://www.natuurfoto-andius.nl/2015/03/09/grachtengordelgevogelte/
http://www.natuurfoto-andius.nl/2015/10/03/bronst/ en
http://www.natuurfoto-andius.nl/2014/08/17/boomkikkers/

Als je weet op welk type natuurfotografie je wil richten, dan kun je ook gerichter selecteren. Ik heb overigens ook workshops straatfotografie, nachtfotografie en portretfotografie gedaan. Eigenlijk allemaal met de gedachte anders te leren kijken. Succes!

Andius
Back to top
Reply with quote
 
Lourens


Gender: Male
Age: 38
Joined: 16 Aug 2010
Posts: 23
Location: Gouda
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 29 Jul 2016, 19:32    Post subject:
Sorry voor de late reactie maar bedankt voor de linkjes. Ik ga ze eens rustig bekijken.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum