Gender: Male Age: 39 Joined: 16 Aug 2010 Posts: 23 Location: Gouda
Posted: Sun 05 Jun 2016, 10:07 Post subject: Advies gevraagd voor het volgen van een workshop
Beste allemaal. Ik zou graag op korte termijn een workshop of cursus willen volgen m.b.t natuurfotografie. Nu kan ik op het internet een hele hoop vinden maar ik vroeg mij af of jullie nog ervaringen, aanbevelingen of tips hebben wat nu goede workshops zijn?
Het moet overigens wel een workshop voor beginners zijn want anders heb ik er weinig te zoeken. Verder moet het gericht zijn op het fotograveren van wild.
Gender: Male Age: 57 Joined: 18 May 2006 Posts: 79 Location: breda
Posted: Mon 06 Jun 2016, 7:29 Post subject: workshop
Een workshop is leuk maar gewoon samen op pad gaan met iemand kan net zo leerzaam zijn en een stuk goedkoper. Zeker als het je erom gaat de basis te leren. Weet ook niet waar je woont maar er is ook vast een fotoclub in de buurt. Ik plaats mijn foto's ook op andere community's zoals zoom waar we regelmatig op pad gaan met een groep. De gevorderde helpen dan de beginners en je bouwt een leuk netwerk op.
mcg Daan _________________ canon 50d canon,100mm2.8 macro,100-400mm l usm is canon,kitlens
soligor tussenringen
http://natuurfotografie.nl/fotoworkshops/
Hier staan leuke suggesties. Natuurlijk kun je van elkaar leren. Zoals Daan meldt. Toch steek je van een workshop ook veel op. Het is zeker de moeite het eens een keer te proberen.
Eerste vereiste is dat je je camera kent. Dan haal je er ook meer uit.
Verder kun je ook veel opsteken door de exif van de foto's te bekijken. Welke instellingen worden er gebruikt e.d. _________________ Sony RX 10-4
Gender: Male Age: 63 Joined: 25 Aug 2011 Posts: 412 Location: Sleeuwijk
Posted: Tue 07 Jun 2016, 21:24 Post subject:
Lourens
Wat ik je het beste kan mee geven is, ga er op uit en ga foto's maken. en koop ook eens een fotoboek met veel plaatjes/foto's er in . Daar kun je ook veel van opsteken en van genieten.
Gender: Male Age: 39 Joined: 16 Aug 2010 Posts: 23 Location: Gouda
Posted: Sun 10 Jul 2016, 13:11 Post subject:
Een wat late reactie vanaf mijn kant, maar een ieder bedankt voor de tips. Ook voor de tips die ik per pm heb gekregen.
Hoe dan ook, recentelijk heb ik, nadat ik daar tips over had gekregen, een workshop gevolg bij Henri van Vliet. De workshop vond plaats op het Aardhuis. Het was echt een zeer leerzame workshop, en ongeacht iemand zijn niveau, sterk aan te bevelen om eens te volgen.
Gedurende de workshop kregen we diverse opdrachten en deze werden vervolgens besproken waarbij er weer de nodige nuttige feedback en tips werden gegeven. En ook niet onbelangrijk om te vermelden is dat de workshop erg ontspannen en ongedwongen verliep.
Als je weet op welk type natuurfotografie je wil richten, dan kun je ook gerichter selecteren. Ik heb overigens ook workshops straatfotografie, nachtfotografie en portretfotografie gedaan. Eigenlijk allemaal met de gedachte anders te leren kijken. Succes!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum