Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Richtlijnen voor Nederpix fotografen


Foto's van grote grazers
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Nov 2016, 21:37    Post subject:
Kijk, hoe zo'n patroon op de zijkant van een koe ontstaat, dat maakt voor de foto niet uit. Of je het er op schildert, er in kloont, of dat het er in komt door eeuwenlang fokken.

Als het maar mooi is en er natuurlijk uitziet.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 07 Nov 2016, 22:00    Post subject:
Ah, maar dat is niet mijn mening. Het is een veronderstelling op basis van dat die foto's altijd door de moderatie kwamen. Nou ja, meestal dan want er werden ook wel eens foto's van Ben naar het TA verbannen.

Iemand zou kunnen zeggen, net als Robert, dat een golf een natuurlijk verschijnsel is ook al is die afkomstig van een motorboot die door mensenhanden en machines is gemaakt. Ik snap die denkwijze. Die golf is de natuurlijke reactie van het water op die boot. Maar een door mensen in elkaar gekluste koe is voor mij een onnatuurlijk ding. Vergelijkbaar met die boot dus en niet met die golf.

Het valt niet mee om altijd en voor alles een duidelijke en logische scheidslijn te maken tussen wat wel natuurlijk is en wat niet. Ondertussen gaat de discussie weer verder met dezelfde mensen. Kan het de rest niets schelen? Dat is altijd nog beter om te weten dan helemaal niets...
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 64
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 699
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 07 Nov 2016, 22:11    Post subject:
Quote:
Het valt niet mee om altijd en voor alles een duidelijke en logische scheidslijn te maken tussen wat wel natuurlijk is en wat niet.


Very Happy Inderdaad ... Op mij komen de redenaties ondertussen behoorlijk "gezocht" over.
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Nov 2016, 22:51    Post subject:
"Het is een veronderstelling op basis van dat die foto's altijd door de moderatie kwamen."

En dus is het natuurlijk? En dus moet je het in de discussie over koeien versus schroefgolven ter sprake brengen als argument?

Een natuurlijke reactie van een pizza op de oven, is dat de pizza lekker knapperig wordt: pizzapix.nl.


Edit:
Het was juister geweest in deze vergelijking als ik niet pizza maar wisentenbout als voorbeeld had gekozen - dat is immers natuurlijk -, en die gaat dan waarschijnlijker niet in de oven maar in de sudderpan, een vrij grote. Maar wisentenboutpix, dat bekt niks.
http://images.smulweb.nl/recepten/201303/1411423/high_res/Hazenbout.jpg
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.


Last edited by peter wijn on Tue 08 Nov 2016, 9:44; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Robert Rodenburg
Editor


Gender: Male
Age: 55
Joined: 05 Feb 2007
Posts: 1464
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Nov 2016, 23:08    Post subject:
@Hendrik: 'Gezocht' was mijn argument in ieder geval, maar helemaal serieus natuurlijk niet. Vroeger bij ons thuis was het tussen mij en mijn broer een sport wie zich in een discussie het langst kon begeven op het hellende vlak van de rede. Omdat mijn fantasie nogal rijk is, was ik meestal degene die als eerste wartaal uitsloeg. Regelmatig was dat leuk en altijd beter dan met elkaar op de vuist gaan. Laughing

Met de verschillende fraaie en soms hilarische uitspraken hier in deze discussie, moet ik zeggen dat ik me in ieder geval kostelijk vermaak. Very Happy

Groeten, Robert
_________________
Engelse Namenlijst Paddenstoelen
Engelse Namenlijst Korstmossen
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Nov 2016, 0:06    Post subject:
Nee Peter, ik draag het ook niet aan als een argument en ik zeg ook niet dat het natuurlijk is. Ik schreef juist dat ik het niet gek zou hebben gevonden als de foto was afgekeurd. Daarna schreef ik over wat ik zie in die foto en wat anderen mogelijk zien, zonder oordeel. Daarna mijmerde ik wat over de foto's van Ben van Aken en dat het er in de commentaren onder zijn foto's nooit om ging - voor zover ik mij kan herinneren - hoe die patronen waren ontstaan en dat het (blijkbaar) ook niet uitmaakte (want die foto's werden geplaatst zonder dat de moderatoren vroegen om meer informatie over het ontstaan). Een redenering, dus geen mening over of het natuurlijk is of niet en ook niet als argument tegen koeien. Blijkbaar wel zo begrepen maar niet zo bedoeld (of m.i. opgeschreven). Confused
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 08 Nov 2016, 7:47    Post subject:
Een nieuwe dag Wink.

Opmerkelijk dat je Ben noemt. Hij is typisch een man met een fotografisch oog die naar buiten gaat en fotografeert wat hij ziet, zonder zich daarbij te beperken tot de natuur. Dat levert verfrissende beelden op, soms ook van 100% natuur. Hij heeft een speciaal goed oog voor structuren, het spel van water en sediment aan de kust. Het - natuurlijke - geologische aspect daarvan vind ik erg interessant. Zijn fotografische onderwerpen passen prima binnen een site met de naam nederpix die een breder publiek wil aanspreken. Ook als hij drainerende afwateringssloten en overstortjes fotografeert, die dingen die verantwoordelijk zijn voor de bodemdaling en 4% van de CO2 productie van dit land.

Ben komt hier niet meer omdat de chemie was uitgewerkt zeg maar. Niet vanwege het thema natuur an sich, maar vanwege een combinatie van bevlogenheid en meningsverschillen.

Ik heb wel eens geageerd tegen een overstort - niet van Ben maar van van Henriëtte, waarschijnlijk op een moment dat ik een foto had geplaatst met net iets te veel - zeg 70% - Hollandse Waterliniebeton. Die beton creeert een netwerk aan ruimte voor natuur, de sloot ontneemt natuurlijk karakter aan het land. Zo zit dat. Eenvoudig, niet?
Wat mij betreft mogen het een en het ander best op de site, maar dan graag consequent, dus allebei. Je komt het allebei tegen als je de natuur in gaat. Of beter gezegd: als je in Nederland op zoek gaat naar natuur.

Waarom geen jaarringen van een omgezaagde boom? Niet gelijk twintig op de voorpagina natuurlijk.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Nov 2016, 17:51    Post subject:
Consequent is misschien wel het sleutelwoord in deze discussie. NP is nooit consequent geweest en er zijn gebruikers door afgehaakt. Het is ook zo lastig. Wat voor de een simpel is, is voor een ander niet zo simpel of die trekt de lijn vervolgens door en vindt dan dat iets anders dan ook net zo simpel moet kunnen.

Als de Nederlandse landschappen net zo natuurlijk of onnatuurlijk zijn als een Schotse hooglander en daardoor dezelfde behandeling verdienen, dan denk ik: wacht even, een Schotse hooglander is een ras, dus dan moeten andere rassen ook kunnen want waarom verdienen Schotse hooglanders een uitzondering?

Bij planten heb je ook rassen en cultivars en die vormen ook uitstekende fotografische onderwerpen. Al die krokussen en tulpen en alle andere planten in een perk of park of zelfs je eigen tuin, die moeten dan ook mogen. Die zijn ook "losgelaten" en moeten zichzelf redden. Dragen geen oormerk en worden niet bijgevoerd in de winter en worden ook niet verzorgd als ze ziek zijn. En heel veel mensen maken er foto's van, dus veel potentiële nieuwe gebruikers voor NP. Maar een bonte krokus gaat volgens de huidige regels te ver. Van mij hoeven ze niet op NP, maar als je runderrassen toelaat en consequent wilt zijn, dan moet een bonte krokus in een park of heemtuin ook worden toegelaten naar mijn mening. En al die andere planten ook. Denk aan die prachtige paarse schubwortel die je her en der kunt vinden in Nederland. Afgelopen voorjaar vond ik in Zoetermeer hele tapijten in een park. Helaas, mag niet op NP...
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 08 Nov 2016, 20:05    Post subject:
Daar is het dilemma.

Nou weet ik toevallig dat er mensen zijn met hogere ambitie, en het kan ook in nederland zelfs, ten aanzien van flora en fauna en sommige landschappelijke geomorfologische fenomenen, rivieren, strand en lucht. Je zou hiervoor heel eenvoudig de aangepaste schaal van Edo en Bart kunnen gebruiken om een natuurlijk+ niveau aan te geven. Voor flora en fauna zouden dit de huidige criteria zijn. Die meetlat van Edo en Bart is te vinden door zoeken op 'ethiek'. Volgens mij geïnspireerd op die Duitse site dinges. Wie doet mijn huiswerk?

Kun je een eenduidig en eerlijk construct maken. Met ruimte voor beginnende naar-buiten-gaander en natuurfilosoof en ontwikkeling op het gebied van natuurkennis en fotografisch talent. Alles naar believen van de gebruiker, en een voorpagina naar keuze van de sitebeheerder.

Een atalanta op een washand scoort dan hoger dan een wolf in het Bayrische Wald, scoort die hoger of lager dan een set schapen op de heide, dan zeker weer lager dan een sneeuwluipaard op de Lotse en een vliegenzwam bij een berk. Waarbij dit niets zegt over de kwaliteit van de foto's.
Ik laat me hier nu even niet uit over schroefgolven en pizza's.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Joop Gerretse
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Oct 2006
Posts: 543
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 10 Nov 2016, 8:33    Post subject:
Peter Wijn wrote:
Die meetlat van Edo en Bart is te vinden door zoeken op 'ethiek'. Volgens mij geïnspireerd op die Duitse site dinges. Wie doet mijn huiswerk?


Deze?

Joop
_________________
Canon R6 en R7; EF 16-35mm f/4; EF 24-105mm f/4; RF 100-500mm f/4.5-7.1; EF 100mm f/2.8 macro; MP-E 65mm f/2.8 1-5x macro
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 10 Nov 2016, 9:18    Post subject:
yep, dank je wel

en deze
https://naturfotografen-forum.de/o310990-Mensch%20und%20Natur

Het hele gestuntel in een keer opgelost.
Of misschien in twee keer.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Jan Luit
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 65
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 4739
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Nov 2016, 16:33    Post subject:
Er is nu een besluit genomen over de grote grazers.
Vanaf nu kunnen grote grazers ook geplaatst worrden in het landschappenalbum en het zoogdierenalbum.
Let er hierbij wel op dat ze in een natuurgebied op de foto gezet zijn.
Ook zullen de foto's wat strenger op kwaliteit worden gemodereerd.

Je kunt het nalezen in de FAQ onder stukje 1.1
En in het daar aangegeven subtopic


Let bij het aanbieden dus ook op de juiste benaming.

Jan Luit
_________________
Take a moment,Enjoy nature.

Nikon spulletjes.
Mijn foto's op PBase.
Back to top
Reply with quote
 
Hendrika Puntdroad


Gender: Female

Joined: 19 Jul 2006
Posts: 141
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Nov 2016, 20:35    Post subject:
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 26 Nov 2016, 22:31    Post subject:
Soms worden bij een besluit de argumenten nog eens op een rij gezet.
Nu is het hier natuurlijk geen democratie, of rechtstaat.

Wel erg jammer dat eventuele discussie onder de moderatie - primes inter pares dacht ik altijd - op geen enkele manier is doorgesijpeld.

Dat schept nogal een afstand.
Daarom van mij een gelijkluidend antwoord als Hendrika, maar dan over de manier waarop.

Voor de kat zijn viool. Een behoorlijk ontstemde viool.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 03 Sep 2007
Posts: 1104
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 27 Nov 2016, 10:23    Post subject:
Ja, ik weet, als forumposter, maar ook als editor, best wel wat van de gevoerde discussie, ook al is dat niet op moderatoren-niveau.

Het zou inderdaad wel aardig zijn, als daar iets van doorsijpelde naar de community...
gr
G
Back to top
Reply with quote
 
Ad Sprang
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 71
Joined: 17 Sep 2005
Posts: 3181
Location: Utrecht
Online

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 27 Nov 2016, 11:10    Post subject:
ik zal Daan vragen hier een toelichting op te geven.
_________________
Canon 50D, Canon 7D Mark II, Canon 300 mm. F4 IS, Canon converter x 1.4, Canon telemacro 100 mm. F2.8 IS.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 28 Nov 2016, 9:47    Post subject:
Dat vind ik fijn van je, Ad.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 04 Dec 2016, 9:58    Post subject:
Inmiddels is de reactie van Daan binnen:

De reden om foto's van grote grazers toe te staan is dat ze in de afgelopen tientallen jaren onlosmakelijk verbonden zijn geraakt met de Nederlandse natuur. Het merendeel van de Nederlanders associeert grote grazers met natuur. Films zoals de Nieuwe Wildernis hebben daar een belangrijke bijdrage aan geleverd.
Het is niet zo dat we het plaatsen van grote grazers stimuleren, maar het wordt door veel mensen niet begrepen dat hier geen ruimte voor was.

Hoewel er op Nederpix heel veel soortenkennis aanwezig is waardoor we onderscheidend zijn, is Nederpix primair een fotografie website. De fotografie is leidend en niet de soorten.
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 04 Dec 2016, 10:25    Post subject:
Dank Nel

Maar waarom de discussie dan? Dit komt toch rechtstreeks uit de consultaties? De discussie hier leverde dus geen extra argumenten?

En waarom, Daan, ben je zo ver weg? Achter Ad en Nel. Zoveel meer moeite is het toch niet om even in te loggen? Is dit jouw site niet meer?
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Henk Baptist
Editor


Gender: Male

Joined: 19 Dec 2008
Posts: 111
Location: Diever / Oud-Gastel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 04 Dec 2016, 14:47    Post subject:
Citaat: Het merendeel van de Nederlanders associeert grote grazers met natuur.
Is het dan niet beter dit misverstand weg te nemen dan er domweg achteraan te lopen.
Deze slechte film, alsmede de voortdurende stroom van 'natuurberichten' van de veehouderij Stichting Ark dragen bij aan dit misverstand. Voor de goede orde, Stichting Ark doet uitstekend werk, alleen hun PR is vaak walgelijk, bijv. "Ons vee heeft klitjes".
_________________
Canon R systemen
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 05 Dec 2016, 21:39    Post subject:
het merendeel van de mensen beschouwt hier schijnaardbei ook als inheemse natuur, en ook plataan.

Ik heb er niks op tegen, maar kijk niet gek op als ik een mestinjectieapparaat of een bladblazer de site binnen klets. Ton Schenk mag van mij op zoek naar een volgende Apache. De Leopards passen wel beter in het beeld van grote gravers, maar die zullen we op de Veluwe niet snel meer aantreffen. Hee, ik kan Ton niet vinden. Was die foto van een ander? Excuses, van wie?
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 64
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 699
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 05 Dec 2016, 21:52    Post subject:
De foto is van Ton Schenk. Hij staat in zijn eigen hokje, het ondertussen gesloten album "Landschappen met cultuurelementen": http://www.nederpix.nl/album_page.php?pic_id=195840
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
Robert Rodenburg
Editor


Gender: Male
Age: 55
Joined: 05 Feb 2007
Posts: 1464
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 05 Dec 2016, 21:55    Post subject:
@Peter: Je had de naam goed Peter. Hier is de foto die je bedoelt. Wink

Edit: O, Hendrik was sneller...

Groet, Robert
_________________
Engelse Namenlijst Paddenstoelen
Engelse Namenlijst Korstmossen
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 05 Dec 2016, 23:04    Post subject:
potjedrie. ik val wel in herhaling als ik dat teruglees..
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 07 Dec 2016, 23:20    Post subject:
Terugkomend op de toelichting van Daan vind ik het nog steeds een vmerkwaardige gang van zaken. Allereerst volgt er een mededeling:
Quote:
Uit de grote Nederpix/Birdpix-enquete bleek onder andere dat sommige regels als beklemmend werden ervaren. Een van deze regels gaat over de plaatsing van exoten en dan met name over de grote grazers. Om aan de wens van de gebruikers tegemoet te komen, hebben we besloten deze regel te verruimen en nu ook foto's van grote grazers (zoals Schotse Hooglanders en Konickspaarden) toe te staan.

Dit dus n.a.v. een ALGEMENE enquête (die geenszins vlekkeloos verliep en waardoor verschillende gebruikers niet hebben kunnen/willen deelnemen) over BP én NP waarin geen enkele vraag ging over grote grazers. Maar goed, er wordt besloten om aan de wens van "DE GEBRUIKERS" tegemoet te komen. Ben ik de enige die het vreemd vindt om niets te vragen over grote grazers aan DE GEBRUIKERS maar vervolgens wel daarover gehoor te geven aan HUN wensen? Maakt niet uit, het kernpunt is DE GEBRUIKERS tegemoet te willen komen en dat is op zich een prima doel.

Dan volgt er een open vraag aan DE GEBRUIKERS op het forum en er ontstaat een klein beetje discussie tussen (helaas) een handjevol gebruikers. In ieder geval te weinig om representatief te zijn voor DE GEBRUIKERS.

Vervolgens volgt het besluit dat grote grazers in natuurgebieden voortaan mogen worden aangeboden in het zoogdierenalbum. Een beetje een koude douche (voor mij althans) want een toelichting zit er niet bij.

Dan volgt er gelukkig toch een korte toelichting:
Quote:
De reden om foto's van grote grazers toe te staan is dat ze in de afgelopen tientallen jaren onlosmakelijk verbonden zijn geraakt met de Nederlandse natuur. Het merendeel van de Nederlanders associeert grote grazers met natuur. Films zoals de Nieuwe Wildernis hebben daar een belangrijke bijdrage aan geleverd. Het is niet zo dat we het plaatsen van grote grazers stimuleren, maar het wordt door veel mensen niet begrepen dat hier geen ruimte voor was.

Hier komen DE GEBRUIKERS ineens niet meer voor in het verhaal maar gaat het ineens om HET MERENDEEL VAN DE NEDERLANDERS en VEEL MENSEN... Dat vind ik raar. Het MERENDEEL VAN DE NEDERLANDERS doet helemaal niet aan natuurfotografie en heeft nog nooit op Nederpix gekeken (durf ik te stellen). Voor wie is Nederpix nu eigenlijk, voor de gebruikers die er gebruik van maken en waarvan sommigen er ook voor betalen, of voor de grote groep mensen die er niet gebruik van maakt laat staan ervoor betaalt?

Kijk, ik vind het geen probleem dat Nederpix geen democratie is en dat hoeft het ook niet te zijn van mij. Maar dan moet je ook niet doen alsof het wel een democratie is. Kom er dan gewoon eerlijk voor uit dat de baas bepaalt hoe het is en kom niet aan met een n.m.m. raar verhaal over de resultaten van een enquête waarin het woord grote grazers geen enkele keer is genoemd maar waar vreemd genoeg wel de wens van DE GEBRUIKERS uit kon worden gedestilleerd. Om vervolgens twee weken later aan te komen met een verhaal over wat HET MERENDEEL VAN DE NEDERLANDERS en VEEL MENSEN blijkbaar vinden. Nou ja, het mag natuurlijk allemaal maar ik zal je niet nomineren voor een schoonheidsprijs.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Richtlijnen voor Nederpix fotografen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 4 of 5


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum