Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


Camera en lenzen upgrade, waar op letten?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Judithfoto


Gender: Female

Joined: 15 Jan 2017
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 8:01    Post subject: Camera en lenzen upgrade, waar op letten?
Over een tijdje wil ik een upgrade doen voor mijn camera en lenzen. Ben me nu al een beetje aan het verdiepen in wat er zoal op de markt is.
Maar soms zie ik camera's aangeprezen worden op punten die voor mij niet zo belangrijk zijn. Nu heb ik een Sony en als ik bij het nieuwste van het nieuwst van Sony kijk, de A99 II (niet dat ik direct per se zoveel wil uitgeven) dan zie ik dat daar vooral de autofocus voor bewegende objecten wordt aangeprezen. Aangezien ik geen sport of dieren wil fotograferen is dat voor mij niet zo interessant.

Wat fotografeer ik graag: landschappen, natuur. Flora, geen fauna. Ik sluit niet uit dat ik ooit ook wel dieren wil fotograferen, maar ik zal nooit een echte vogelfotograaf worden, verwacht ik.

Wat vind ik belangrijk? Goede, scherpe autofocus, lichtsterkte, goede mf mogelijkheden, goede dynamic range. De beperking die waar ik op dit moment vooral tegenaan loop met mijn camera en lezen is de mindere autofocus en mindere lichtsterkte.

Als ik nu nieuwe lenzen en body ga kopen, waar moet ik dan nog meer op letten volgens jullie, als ik me echt op landschapsfotografie wil richten? En wat zijn de pro's en con's voor landschapsfotografie van fullframe camera's?
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 11:03    Post subject:
Enkele vragen? Wil je bij je merk Sony blijven? Wat heb je nu voor type? Wat wil ik nu?
Spiegelreflex of misschien systeemcamera?
Heb je al lenzen? Hoeveel lenzen kun/wil je meenemen als je op pad gaat? Zijn de huidige lenzen geschikt voor full frame?
Hoeveel wil je uitgeven?

Als je dat eerst voor jezelf op een rijtje hebt kom je al verder. En kun je in een goede fotozaak meer gerichte info krijgen.

Ik heb zelf Canon. Dus wat Sony betreft kan ik je verder niet adviseren.
Succes bij je zoektocht.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 11:26    Post subject:
Als geld geen rol speelt is de Sony Alpha SLT A99 II DSLR Body misschien een leuke optie.
Ik zou er wel meteen twee bestellen, want lenzen wisselen wil je met deze camera liever niet. Ze schijnt nogal stofgevoelig te zijn.
Wink
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
Judithfoto


Gender: Female

Joined: 15 Jan 2017
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 11:36    Post subject:
nelappelmelk wrote:
Enkele vragen? Wil je bij je merk Sony blijven? Wat heb je nu voor type? Wat wil ik nu?
Spiegelreflex of misschien systeemcamera?
Heb je al lenzen? Hoeveel lenzen kun/wil je meenemen als je op pad gaat? Zijn de huidige lenzen geschikt voor full frame?
Hoeveel wil je uitgeven?

Als je dat eerst voor jezelf op een rijtje hebt kom je al verder. En kun je in een goede fotozaak meer gerichte info krijgen.

Ik heb zelf Canon. Dus wat Sony betreft kan ik je verder niet adviseren.
Succes bij je zoektocht.
Groeten Nel


Dag Nel,

Ik wil graag een spiegelreflex blijven gebruiken. Het hoeft niet gelijk een Sony te zijn, al vind ik die wel fijn. Ik heb geen lenzen die op een fullframe te zetten zijn, dus ik wil ook nieuwe lenzen kopen. Sowieso wil ik echt betere lenzen dan die ik nu heb. Zoek echt een upgrade. Heb nu een Sony Alpha68 met twee sigma lenzen. (waarvan 1 tweedehands)
Mijn budget is ruim, maar dan wil ik ook een nieuw scherm en een set grijsverloopfilters.

Waar ik heel benieuwd naar ben is welke functionaliteiten in lenzen en body's jullie belangrijk / handig /onmisbaar vinden voor landschapsfotografie. Op dit moment ben ik niet zo geinteresseerd in bijv. macro of actie fotografie.
Back to top
Reply with quote
 
Judithfoto


Gender: Female

Joined: 15 Jan 2017
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 11:37    Post subject:
Henri van Vliet wrote:
Als geld geen rol speelt is de Sony Alpha SLT A99 II DSLR Body misschien een leuke optie.
Ik zou er wel meteen twee bestellen, want lenzen wisselen wil je met deze camera liever niet. Ze schijnt nogal stofgevoelig te zijn.
Wink


Mijn budget is best ruim, maar zo rijk ben ik nou ook weer niet. Was het maar zo'n feest. Very Happy
Dit is wel een mooie body overigens.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 11:51    Post subject:
Dank je voor je toelichting. De meeste landschapsopnames maak ik zelf 's morgensvroeg. Ik gebruik dan een statief en de afstandsbediening.
Stabilisatie op de lens heb je dan niet nodig.

Ik ben een half jaar geleden overgegaan op een fullframecamera omdat ik die tweedehands goed kon overnemen. (5dMark3) Weinig clicks. Voordeel is meer pixels, grotere sensor. Makkelijker wat te croppen.

Meestal gebruik ik dan de 24-70mm lens. Maar ook wel de 11-16mm.

De 70-200mm gebruik ik ook voor de landschappen. Ik neem niet alles mee. Niet te tillen. Dus bedenk van te voren wat ik wil gaan doen.
_________________
Sony RX 10-4


Last edited by nelappelmelk on Thu 22 Jun 2017, 17:52; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 12:57    Post subject:
Koop een compact camera . Ik fotografeer daar nood gedwongen nu al weer twee jaar mee , en heb er passant een fotowedstrijd mee gewonnen . Leverde me een oorkonde . een Biespas en ook nog eens een leuk bedrag op. Wat ook leuk is , er zit een kantelbaar scherm op .reuze handig . O ja het is de Fuji X30 met een bereik van 28-112 mm wat voor landschap fotografie eigenlijk voldoende is. Succes met je keuze .


Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 13:35    Post subject:
In principe zijn full-frame (FF) camera's gemaakt voor landschapsfotografie, studiofotografie en ook voor macro zijn ze prima. Nadeel is dat ze duurder zijn dan APSC-camera's. Voordeel is de grotere sensor en betere ISO-prestaties. Ik zou gaan voor een Canon of Nikon ook vanwege het ruime aanbod aan (betaalbare) lenzen. Nikon presteert al jaren beter op dynamisch bereik, Canon heeft recentelijk voor het eerst een slag geslagen met de 80D maar die streeft Nikon niet voorbij. De vraag is of je dat gaat zien in je foto's, dat weet ik niet. Verder is er niet zo veel verschil tussen Nikon en Canon en als je nieuwe lenzen moet kopen, is het misschien een idee om te kijken welke je wilt kopen en met welk merk je goedkoper uit bent. Sigma lenzen zijn sowieso voor beide merken te koop, dus dan maakt het niet uit. Ik heb alleen ervaring met Canon en alleen Canon lenzen en ik zou gaan voor de 80D. De 6D is een (zeer) betaalbare full-frame maar vind ik te verouderd en de 5D Mk3 of Mk4 vind ik te duur. Maar jij bent de baas over jouw budget...
Back to top
Reply with quote
 
Jan Luit
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 65
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 4739
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 16:27    Post subject:
Ik gebruik nu ruim een jaar de Nikon D810.
Voordeel voor mij is dat je hem op DX (24 x 16) kan zetten en het dus ook als crop camera te gebruiken is.
En dan kun je hem ook nog op 1.2 (30 x 20) zetten.
en ook nog op 5:4 (30 x 24) formaat.
De scherpte is erg goed.
Het Dynamisch bereik heeft Michiel al aangehaald.
Ik ben er dus blij mee.
_________________
Take a moment,Enjoy nature.

Nikon spulletjes.
Mijn foto's op PBase.
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 19:17    Post subject:
Heel binnenkort komt er een nieuwe 6d uit (de 6dII dus)
Misschien is dit een goede en betaalbare optie ? De specs lijken goed, en voldoen aan je eisen
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 22 Jun 2017, 20:31    Post subject:
Sony heeft een paar prachtige hoge resolutie camera's met uitstekend dynamisch bereik. Die 99 is helemaal niet geschikt voor jou.
Ik meen dat de betere lenzen (macro en groothoek voor jou?) relatief duur zijn, maar die zijn meestal ook behoorlijk goed.

Nikon heeft dat ook met D810 (full frame), D500 en D750 (DX).

Eigenlijk maakt het allemaal niet zo veel uit. Koop je een nieuwere camera, dan zit er een betere sensor in.


Full frame of crop?
Full frame heeft als nadeel dat het duurder en zwaarder is, en als voordeel dat je met een bestaande lens meer onscherpte kan bereiken. Als je dat mooi vindt, zoals ik... Als je dit niet nodig hebt, heb je net zo veel aan een crop camera.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 23 Jun 2017, 0:29    Post subject:
wat Peter nog vergeet te vermelden is , dat het dynamische bereik van een fullframe ook groter is dan van een crop camera En of de al zo lang verwachte Canon 6D MK Ii er binnen kort ook komt ? De wens is vaak de vader van de gedachten Very Happy .
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 16 Apr 2009
Posts: 926
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 23 Jun 2017, 15:35    Post subject:
Canon Rumors verwacht de aankondiging van de 6D Mk2 einde tweede kwartaal (29 juni wordt specifiek genoemd) of begin derde kwartaal 2017. Dat is dus binnenkort. Dat betekent niet dat 'ie vanaf dan in de winkels ligt maar als het goed is wordt er dan wel bij vermeld vanaf wanneer dat gebeurt. De verwachte specificaties staan ook op Canon Rumors en dat ziet er niet slecht uit. De geruchten gaan dat de 6D Mk2 een nagelnieuwe eigen sensor krijgt (net als de 6D destijds) van 26 MP.

Dat een FF-camera een groter dynamisch bereik heeft dan een cropcamera is geen vaststaand gegeven. Het is merk-afhankelijk (vele Nikon cropcamera's hebben een groter dynamisch bereik dan FF-camera's van Canon) en ook afhankelijk van hoe nieuw de sensor is. In het algemeen is elke nieuwe sensor een beetje beter op dat gebied dan z'n voorganger (in dezelfde lijn dus). De Canon 80D cropcamera heeft een groter dynamisch bereik dan de FF Canon 6D maar ik verwacht dat de nieuwe 6D Mk2 weer een groter dynamisch bereik zal hebben dan de 80D. Op onderstaande website kun je het zeer overzichtelijk laten weergeven:
https://www.dxomark.com/Cameras/Ratings
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com
http://www.flickr.com/photos/88081547@N06/
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 23 Jun 2017, 16:02    Post subject:
De verwachting is inderdaad dat hij 29 juni wordt aangekondigd, en in Augustus leverbaar wordt/ in de winkels ligt . Zelf wacht ik ook op de 6D MK II . Het zijn maar Rumors /speculaties Very Happy . Maar de voorpret opzich is al erg leuk .



Groetjes
Gert-Jan
Back to top
Reply with quote
 
Judithfoto


Gender: Female

Joined: 15 Jan 2017
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 29 Jun 2017, 5:30    Post subject:
Bedankt voor alle input, ik ga de camera's die hier genoemd worden een goed bekijken! Ben me al aan het verdiepen in de specificaties en mogelijkheden van twee Sony's: de A99II (waarom is die helemaal niet geschikt voor mij Peter??) en de 7RII, omdat ik wil kijken of ik een dslr of een systeemcamera fijner vind.

De Nikon's die hier genoemd worden ga ik ook eens nader bestuderen.
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 29 Jun 2017, 7:25    Post subject:
https://petapixel.com/2017/06/28/canon-6d-mark-ii-unveiled-cheaper-full-frame-dslr-enthusiasts/
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 29 Jun 2017, 22:13    Post subject:
Ik vergiste me, sorry, een prima camera ook voor jou. Ik dacht dat dit het snelheidsmonster was, maar dit is een razendsnel hoge-resolutie en hoog dynamisch-bereik-monster.
12 beelden per seconde bij 42 megapixel, zo blaas je je harde schijf wel erg snel vol...

Ik denk dat een cropcamera voor je net zo goed / fijner zal zijn wegens geringer gewicht in het veld en goedkopere geschikte lenzen. Dit er van uitgaand dat je geen fan bent van geringe scherpte diepte.

Maar dat weten we allemaal, niet, want...

Welke lenzen en camera gebruik je momenteel eigenlijk?
Ik was even op zoek naar je foto's hier, en ik vind er helemaal geen. Da's gek, want je naam kwam nogal bekend voor... Wink.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6002
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 30 Jun 2017, 7:50    Post subject:
Peter dat dacht ik ook qua naam. Er is Fotojudith op FB. (Judith Borremans)

Maar ik ben benieuwd naar jouw foto's.( Judithfoto)
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Judithfoto


Gender: Female

Joined: 15 Jan 2017
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 30 Jun 2017, 8:44    Post subject:
peter wijn wrote:
Ik vergiste me, sorry, een prima camera ook voor jou. Ik dacht dat dit het snelheidsmonster was, maar dit is een razendsnel hoge-resolutie en hoog dynamisch-bereik-monster.
12 beelden per seconde bij 42 megapixel, zo blaas je je harde schijf wel erg snel vol...

Ik denk dat een cropcamera voor je net zo goed / fijner zal zijn wegens geringer gewicht in het veld en goedkopere geschikte lenzen. Dit er van uitgaand dat je geen fan bent van geringe scherpte diepte.

Maar dat weten we allemaal, niet, want...

Welke lenzen en camera gebruik je momenteel eigenlijk?
Ik was even op zoek naar je foto's hier, en ik vind er helemaal geen. Da's gek, want je naam kwam nogal bekend voor... Wink.


Hoi Peter,
Op dit moment gebruik ik een Sony Alpha 68 met sigma lenzen. Op zich een goede camera, maar ik vind de autofocus niet zo goed en wil (omdat het financieel kan, had een mazzeltje) een upgrade doen. Uit reviews begrijp ik dat de autofocus tracking niet zo geweldig is (van de 99II), maar dat is voor mij niet al te belangrijk. Wel heel belangrijk: scherpte en hele goede scherptediepte (ivm landschapsfotografie) Hoge resolutie en hoog dynamisch bereik vind ik een pre!
Ben overigens ook aan het kijken naar de Sony A7R II die is natuurlijk wat lichter. Maar de A99II is nog geen 200 gram zwaarder dan mijn huidige camera, en die neem ik makkelijk mee (met 2 lenzen en verdere toebehoren) Dus dat is niet echt een probleem.

Ik heb hier nog geen foto's geplaatst eigenlijk, omdat ik op een ander forum wat actiever ben. Wellicht ken je mijn naam van daar, daar gebruik ik dezelfde als hier.


Last edited by Judithfoto on Fri 30 Jun 2017, 8:52; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Judithfoto


Gender: Female

Joined: 15 Jan 2017
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 30 Jun 2017, 8:45    Post subject:
nelappelmelk wrote:
Peter dat dacht ik ook qua naam. Er is Fotojudith op FB. (Judith Borremans)

Maar ik ben benieuwd naar jouw foto's.( Judithfoto)


Ik ben niet de Judith Borremans.

Ik zal dit weekend een paar van mijn foto's plaatsen hier op het forum. Leuk dat jullie daarnaar vragen!

Doe vooral landschapfotografie.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 30 Jun 2017, 10:41    Post subject:
Als je iemands manier van fotograferen en de foto's een beetje kent, dan kun je beter meedenken over welke camera daar bij kan horen.

Wat ik vreemd vind is dat je autofocus belangrijk vindt, terwijl je landschappen fotografeert.
Wanneer loop je daar tegen aan?
Ik denk dat voor macro en landschap waarbij je alles scherp wil hebben, een cropcamera beter is. Beter in de zin van, lager gewicht, lagere kosten, zelfde kwaliteit.

Je A68 is behoorlijk nieuw. De sensor is denk ik de zelfde als in de A77 II? Of je daar dan zo mee vooruit gaat? Vast wel in de autofocus.

Werk je met statief?
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Judithfoto


Gender: Female

Joined: 15 Jan 2017
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 30 Jun 2017, 11:34    Post subject:
Tja, soms vind ik het handig om landschappen met autofocus te maken. Ik werk vaak met statief en ook vaak met manuele scherpstelling.

Macro doe ik niet aan, misschien ooit nog, maar op dit moment niet.

Voor landschappen vind ik fullframe juist een voordeel, omdat je bij cropfactor altijd een stukje groothoek verliest. Verder vind ik het handig dat je soms ook weinig scherptediepte kunt krijgen. Met mijn huidige camera lukt het slecht om onderwerpen te isoleren van de achtergrond. En daar baal ik wel eens van.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Jul 2017, 22:29    Post subject:
Bij landschappen is autofocus gewoon niet altijd geschikt. Dat geldt ook voor de duurdere camera's. Je wilt de scherpte verdelen over het vlak. En, als je bijvoorbeeld een margrietenveld hebt, dan vindt de autofocus van een groothoeklens sowieso geen focus, bij geen enkele camera.

De supergroothoeken voor APS-C camera's zijn gewoon 2/3 korter. Een groothoeklens van 12 mm komt overeen met iets van 17mm op full frame. 24mm full frame is 18mm APS-C *fout: moet zijn 27 = 18. Reken maar dat de full-frame lens duurder is, want daar moet meer glas in.

Je laatste punt - onscherpte - geeft wel een sterke aanwijzing naar full frame. Maar het kan ook zijn dat je met een lichtsterkere lens op APS-C hetzelfde bereikt. (Sigma heeft een aantal heel interessante zooms, zoals voor APS-C een 18-35 F1,8 - dat komt overeen met 24-50 F2,5 aan onscherpte.) Met vaste lenzen is dat natuurlijk iets goedkoper te bereiken. (tenminste, dat weet ik voor Nikon)

Onscherpte in de achtergrond kun je trouwens ook bereiken door de afstand tussen onderwerp en achtergrond groter te maken... Perspectief.

Als ik het zo zie, dan ben je niet meer afhankelijk van een merk en kun je kiezen wat je wilt. Fuji, Sony en Nikon hebben momenteel de mooiste sensoren. En nog steeds maken hele volkstammen fotografen mooie beelden met Canon. Normaliter zou ik bij het kiezen kijken naar wat het hele pakket gaat kosten, dus lenzen en camera's. Als je je juiste lens te pakken hebt, dan doe je daar waarschijnlijk veel langer mee dan met een camera. Niet dat de camera harder slijt, maar hij wordt sneller 'ingehaald' door een volgend model. (De waarde van een 1900 € camera uit 2008 is al heel lang onder de 300 €. Een Full frame D3s (oorspronkelijk 5 mille) is voor minder dan 1000 euro te vinden.)

Zelf koop ik lenzen (Nikkors) zo mogelijk tweede hands. Dat scheelt meestal een derde, soms de helft van de prijs. De waarde daalt dan een hele tijd veel minder hard.

uh... dus uh... Zoek eerst je lenzen, dan je systeem (merk, merken), dan je camera. En probeer het uit.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.


Last edited by peter wijn on Mon 03 Jul 2017, 8:33; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Judithfoto


Gender: Female

Joined: 15 Jan 2017
Posts: 8

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 02 Jul 2017, 7:10    Post subject:
Dank je Peter.

Binnenkort is er een Sony Pro demodag, daar ga ik eens kijken. Dan kan ik verschillende modellen uitproberen.

Omdat ik allerlei spullen heb (flitster, afstandsbediening) die voor Sony zijn zou ik het fijn vinden om bij Sony te blijven, dat scheelt weer extra kosten. Nikon spreekt me ook aan, dus daar ga ik zeker naar kijken.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male
Age: 61
Joined: 25 Aug 2011
Posts: 412
Location: Sleeuwijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 02 Jul 2017, 18:25    Post subject:
Peter

18 x 1.6 = 28.8 in fullframe



Groetjes
Gert-jan
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum