Posted: Fri 22 Dec 2017, 16:35 Post subject: Nieuwe Seizoensopdracht: blikvanger of uitgelicht
Van Kiran kreeg ik de volgende opdracht:
Het winnen van de wedstrijd is een eer, maar geeft meteen de lastige taak om een nieuw onderwerp voor de seizoensopdracht te verzinnen. En er is al zoveel gedaan in de afgelopen jaren heb ik gezien. Vandaar mijn onderwerp:
"Spotlight' - of blikvanger of uitgelicht"
De mooie lichtval in het landschap, bos op een bloem of insect moet het onderwerp zeer duidelijk in het oog laten springen. "de spotlight" Vaak tegen een donkere achtergrond, maar niet noodzakelijk. Kunstlicht is geoorloofd. Alles om het onderwerp te laten stralen en alle aandacht van de kijker te geven.
Hopelijk zijn de voorbeelden enigszins een verduidelijking, maar ieders fantasie moet hier toch wel iets mee kunnen.
Jullie kunnen de foto's aanbieden in het speciale album
Dat kan vanaf vandaag (22 December 2017) tot en met 11 Februari 2018 en dat is ook meteen de periode waarin de foto's gemaakt moeten zijn. Alle overige regels voor deze seizoensopdracht staan
hier.
Let er even op dat de twee foto's niet hetzelfde soort onderwerp mogen hebben (normaal gesproken in twee verschillende albums thuis zouden horen). Foto's die niet aan de regels voldoen, worden naar een regulier album of het TA verplaatst
En zouden jullie ook even aan de naamgeving willen denken? Na afloop worden de foto's in de algemene albums geplaatst en dan is het prettig dat de juiste namen erbij staan.
Iedereen succes en veel plezier bij het maken van de foto's.
Jan Luit _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Help! Vandaag de laatste dag om foto's in te zenden voor de opdracht. Wat gaat de tijd snel.
Wie al wat heeft vergeet het dus niet. _________________ Sony RX 10-4
Door nog een weinig aantal foto's gaan we de seizoensopdracht wat verlengen.
De laatste inzenddatum word nu 25 februari 2018. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Gender: Male Age: 55 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Thu 22 Feb 2018, 10:52 Post subject:
Momenteel voldoende zon, en prachtige nevel in de ochtenden. Ik heb de winnende foto al weer gemaakt, of denk je dat die van jou mooier is ?
_________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
De foto's van de seizoensopdracht zijn nu weer zichtbaar.
Jullie kunnen ze van reacties en nominaties voorzien.
Dit kan tot en met Zondag 4 maart op 5 maart zal de winnaar bekend gemaakt worden.
Succes allemaal. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Jullie hebben nog de rest van vandaag en morgen de kans om reacties en nominaties te geven voor de seizoensopdracht. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Anne gefeliciteerd met je eerste plaats, succes met het verzinnen voor een nieuwe opdracht.
Henk jij ook gefeliciteerd.
Degene die de foto van mij van een reactie en een nominatie hebben voorzien, bedankt. _________________ Canon gebeuren
Iedereen die mijn foto heeft voorzien van commentaar en/of een nominatie heeft gegeven: Hartelijk dank !
Henk en Cor, wel gefeliciteerd met jullie gedeelde 2e plaats.
Over de volgende opdracht denk ik nog even, maar 't wordt waarschijnlijk een vrij brede opdracht, zodat er hopelijk veel inzendingen komen.
Met vriendelijke groet, Anne. _________________ Nikon D5300, Sigma 18-250 mm, Tamron 90 mm macro f/2.8, Panasonic Lumix FZ200
Gender: Male Age: 66 Joined: 17 Jun 2009 Posts: 191 Location: Nieuw Lekkerland
Posted: Mon 05 Mar 2018, 11:46 Post subject:
Gefeliciteerd Anne. Een verdiende eerste plaats!
Cor leuk om samen met jou het podium te mogen delen.
Dank voor alle nomi's en reacties.
Hgr Henk _________________ Camera's: Canon 7D
Lens: Canon 100 mm 2.8 IS USM,
Sony RX 10 IV
Van harte gefeliciteerd Anne, terechte winnaar wat mij betreft! Ook Cor en Henk gefeliciteerd. Ben benieuwd naar de volgende opdracht.
groet van Nel _________________ Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Proficiat Anne! En ook Henk en Cor van harte gefeliciteerd. Dank voor de commentaren en nomi's. Benieuwd wat er uit de koker van Anne komt. _________________ Nikon D750, Sigma 150mm macro, Laowa 60mm F2.8 2x Ultra-Macro Nikon F, Laowa 25mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro
Winnaars van harte gefeliciteerd.
De volgende keer hoop ik weer mee te kunnen doen. _________________ Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum