Dat kan vanaf vandaag (27 Augustus 2018) tot en met 21 oktober 2018 en dat is ook meteen de periode waarin de foto's gemaakt moeten zijn. Alle overige regels voor deze seizoensopdracht staan hier
Let er even op dat de twee foto's niet hetzelfde soort onderwerp mogen hebben (normaal gesproken in twee verschillende albums thuis zouden horen). Foto's die niet aan de regels voldoen, worden naar een regulier album of het TA verplaatst
En zouden jullie ook even aan de naamgeving willen denken? Na afloop worden de foto's in de algemene albums geplaatst en dan is het prettig dat de juiste namen erbij staan.
Iedereen succes en veel plezier bij het maken van de foto's.
Jan Luit _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Mon 27 Aug 2018, 13:14 Post subject:
ik zal eens gaan zoeken
(maar bij de vorige opdracht is het me ook niet gelukt een landschapje te fabrieken. Misschien had ik gewoon even moeten croppen? Bedenk ik me nu pas ). _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Gender: Male Age: 55 Joined: 19 Mar 2009 Posts: 3142 Location: Hoenderloo
Posted: Mon 27 Aug 2018, 16:04 Post subject:
Een landschap in een landschap is prima te realiseren. Denk eens aan zo'n glazen bol waarmee half fotograferend Nederland tegenwoordig aan het spelen is. Landschap kan je ook terug zien in weerspiegeling van een plas of druppel.
Leef je uit Peter _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.
Gender: Male Age: 58 Joined: 23 Nov 2005 Posts: 2331 Location: Utrecht
Posted: Mon 27 Aug 2018, 21:28 Post subject:
Ik heb geloof ik wel een ideetje. Zonder glazenbol dan wel. 't zal wel niet een winnend concept zijn, schat ik zo . _________________ Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Hoera vandaag het prachtige boek ontvangen! Walvissen kijken in Europa.
Door allerlei omstandigheden was de overdracht nog niet geweest.
Maar het mooiste komt nog. Voor deze nieuwe opdracht is een jaarabonnement op Natuurfotografie te verdienen!
Geweldige prijs.
Nu hoop ik dat velen mee gaan doen!
Met dank aan Daan. _________________ Sony RX 10-4
Posted: Wed 26 Sep 2018, 8:00 Post subject:
nog bijna een maand de tijd om een onderwerp in een mooi landschap te fotograferen en een gooi te doen naar deze leuke prijs _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Jullie hebben nog de rest van vandaag en morgen de tijd om foto's in te sturen voor de seizoensopdracht en mee te dingen naar een mooie prijs. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
De foto's van de seizoensopdracht zijn nu zichtbaar.
Jullie kunnen reacties en nominaties geven tot en met zondag 28 oktober.
Op maandag 29 oktober zal de uitslag bekend worden gemaakt.
Succes allemaal. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
Weinig foto's deze keer en weinig foto's die in verband kunnen worden gebracht met de opdracht. Er zijn er twee bij waar de naam van de plaatser nog/al bekend is.
Ik ben even in de verleiding geweest wat van mijn foto's uit Curacao mee te laten dingen in deze wedstrijd, maar ik bedacht dat dat een te ver overzees gebiedsdeel van Nedrland was. Wat schetst mijn verbazing een foto uit Spanje aan te treffen...
Posted: Mon 22 Oct 2018, 21:53 Post subject:
Ik heb alle foto's commentaar gegeven en er een genomineerd. Ik vond de opdracht niet eenvoudig, temeer omdat mijn manier van fotograferen heel anders is. Maar het was een uitdaging om eens anders te denken en te kijken. Dankjewel Nel.
Truus
Om even op de reactie van Tom terug te komen.
Er staat in de regels :
De foto moet in Nederland of Belgie zijn gemaakt (Voor gebruikers die buiten de Lage Landen wonen is hierop een uitzondering gemaakt; het onderwerp (de soort) had ook in Nederland of Belgie gefotografeerd kunnen worden.);
Ik hou het wel in de gaten wie de buitenlandse foto's insturen.
Als b.v. Tom een foto uit Frankrijk had ingestuurd zou die ook gewoon meedoen. _________________ Take a moment,Enjoy nature.
De foto's bekeken. En genoten. Had gehoopt dat er meer animo zou zijn geweest.
Misschien wat vergeten door de herfstvakantie. In ieder geval toch fijn dat er wel mensen meededen. _________________ Sony RX 10-4
Posted: Mon 29 Oct 2018, 9:48 Post subject:
Ben Cor en Anne gefeliciteerd met je podium plek.
Ik was wel teleurgesteld dat er zo weinig deelnemers waren. Ik hoop dat bij de volgende opdracht meer mensen geinspireerd raken.
Truus
Posted: Mon 29 Oct 2018, 10:46 Post subject:
Twee winnaars dit keer.
Ben en Cor Gefeliciteerd!
(hoe vaak een foto bekeken wordt maakt de ene niet beter dan de ander) _________________ mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
Ben en Cor, wel gefeliciteerd met jullie gedeelde eerste plaats ! En Ben veel inspiratie bij het bedenken van een volgende opdracht. Ik hoop dan op meer concurrentie. _________________ Nikon D5300, Sigma 18-250 mm, Tamron 90 mm macro f/2.8, Panasonic Lumix FZ200
Gender: Male Age: 72 Joined: 31 Jan 2009 Posts: 72 Location: Zwolle
Posted: Mon 29 Oct 2018, 12:00 Post subject:
Hoera eerste, Cor ook gefeliciteerd met de eerste plek en Anne ook met haar podiumplaats. Iedereen hartelijk bedankt voor het stemmen, men heeft de Birdpix methode toegepast om een winnaar aan te wijzen zie ik, dat zal te maken hebben met het verdelen van 1 prijs.
Zelf stel ik voor deze te verloten onder de twee winnaars, wel zo eerlijk.
Het was een mooie opdracht die Nel heeft verzonnen waar iedereen aan mee kon doen, ik heb begrepen dat ik een nieuwe opdracht moet verzinnen maar het zal moeilijk zijn om met iets origineels te komen voor de 64e seizoensopdracht.
We gaan er over nadenken de komende dagen.
Gr. Ben _________________ SONY RX10-M4 en SONY-A7 M2 met 24-70 mm zoom, 90 mm G macro, Tamron 150-500 mm tele.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum