Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Wilde zwijnen en eventueel vos ?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Paul Meuldijk


Gender: Male
Age: 62
Joined: 18 Sep 2007
Posts: 8
Location: Vlaardingen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 25 Oct 2007, 21:36    Post subject: Wilde zwijnen en eventueel vos ?
Beste Nederpixers,

Ik ben komende dagen op de Veluwe, in Garderen. Nu lees en hoor ik overal dat er zoveel wilde zwijnen zijn. Maar weet iemand toevallig ook een goede plek om ze te zien en te fotograferen ? Want je zal zien dat als ik op de bonnefooi ga, ik niets tegen kom !
Als iemand tips heeft voor een goede kans op vossen in de buurt van Garderen, dan hou ik me ook van harte aanbevolen.

Alvast harteljk dank voor de reacties !
Back to top
Reply with quote
 
Jenne Meijer


Gender: Male
Age: 36
Joined: 11 Sep 2007
Posts: 83
Location: Zevenhuizen (GN)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 7:07    Post subject:
Misschien is dan natuurgebied Planken Wambuis de moeite waard. Hier heb ik afgelopen ook talloze uren in het bos doorgebracht en heb er nogal wat wild gezien (Edelherten, reeën, Wilde Zwijnen). Ook vrij veel kleiner wild gezien als de eekhoorn en boommarter. Vossen zitten ook in dit gebied.
Wat mij betreft een echte aanrader..
_________________
Canon 70D, Canon EOS400D. Lenzen: Canon EF-S 18-55mm, Canon EF 400/5.6 L USM, Tamron AF70-300 F 4-5.6 Di, Tamron 1,4 extender, Remote Control van Canon (RS-60E3)+Benro statief met naturestuff swinghead statiefkop +Monopod
Back to top
Reply with quote
 
Paul Meuldijk


Gender: Male
Age: 62
Joined: 18 Sep 2007
Posts: 8
Location: Vlaardingen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 8:51    Post subject: Planken Wambuis
Hartelijk dank voor de rectie. Ik ga kijken wat ik kan regelen, want we gaan met het gezin. Maar ik probeer me wel een aantal uren vrij te maken !

Groeten,

Paul
_________________
Canon EOS 400D, Canon Zoom Lens EF 70-300 mm, Canon lens 18-55 mm.
Back to top
Reply with quote
 
Jenne Meijer


Gender: Male
Age: 36
Joined: 11 Sep 2007
Posts: 83
Location: Zevenhuizen (GN)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 14:20    Post subject:
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik vind Planken Wambuis persoonlijk een erg mooi gebied.
_________________
Canon 70D, Canon EOS400D. Lenzen: Canon EF-S 18-55mm, Canon EF 400/5.6 L USM, Tamron AF70-300 F 4-5.6 Di, Tamron 1,4 extender, Remote Control van Canon (RS-60E3)+Benro statief met naturestuff swinghead statiefkop +Monopod
Back to top
Reply with quote
 
Rene


Gender: Male
Age: 41
Joined: 10 Nov 2005
Posts: 38
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 15:44    Post subject:
Paul,

Als je toch in Garderen zit zou ik ook eens een kijkje nemen in het Speulderbos. Dit ligt net buiten Garderen. Niet alleen om varkens te kijken is dit een mooi gebied maar ook vanwege de oude loofbossen die nu mooi aan het kleuren zijn.

Als het goed is zit er ergens midden in het bos ook een wildkijkscherm maar ik denk dat je daar 's zomers meer kans maakt omdat de zon nu vrij vroeg ondergaat, maar het is altijd te proberen. Kan het je niet zo heel makkelijk uitleggen maar als vanaf Garderen richting Drie (klein gehucht) rijd, en dan niet over het fietspad maar gewoon over de bospaden, kom je er volgens mij langs.

Succes,

Rene
_________________
www.rene-visser.nl
Back to top
Reply with quote
 
Rene


Gender: Male
Age: 41
Joined: 10 Nov 2005
Posts: 38
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 15:45    Post subject:
Paul,

Aan je foto's te zien ken je het Speulderbos al Very Happy Very Happy Very Happy

Rene
_________________
www.rene-visser.nl
Back to top
Reply with quote
 
Paul Meuldijk


Gender: Male
Age: 62
Joined: 18 Sep 2007
Posts: 8
Location: Vlaardingen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 29 Oct 2007, 23:09    Post subject:
Beste Natuurliefhebber en René,

Dank voor jullie reacties (nu gelukkig goed geschreven). Helaas is Planken Wambuis niet gelukt dit weekeinde. Heeft ook te maken met het grijze weer dat het was. Wel ben ik naar het Aardhuis geweest (onder Apeldoorn) en heb daar nog aardige foto's kunnen maken van damherten, wilde zwijnen (nou ja.....wild) en als het goed is drie hindes van het edelhert maar die bleven nogal verscholen achter struiken.
Het Planken Wambuis hou ik dus maar tegoed voor een volgende keer !

Het Speulderbos ken ik inderdaad al redelijk goed. Het is een prachtig bos met kromme bomen en heuvels. Maar veel wild heb ik er in al die jaren nog niet gezien. Het wildscherm heb ik ook nog bezocht, maar helaas geen wild te bespeuren. Maar alleen het bos is al meer dan een bezoekje waard !

Groeten,

Paul
_________________
Canon EOS 400D, Canon Zoom Lens EF 70-300 mm, Canon lens 18-55 mm.
Back to top
Reply with quote
 
Jenne Meijer


Gender: Male
Age: 36
Joined: 11 Sep 2007
Posts: 83
Location: Zevenhuizen (GN)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 30 Oct 2007, 11:47    Post subject:
Hallo Paul,

Jammer dat je niet in staat was om naar Planken Wambuis te gaan. Het is wel een mooi gebied, maar op zich is het ook wel een keer leuk om naar het Aardhuis te gaan natuurlijk.
Hopelijk lukt het de volgende keer om naar Planken Wambuis te gaan..

groet,
Jenne Meijer
_________________
Canon 70D, Canon EOS400D. Lenzen: Canon EF-S 18-55mm, Canon EF 400/5.6 L USM, Tamron AF70-300 F 4-5.6 Di, Tamron 1,4 extender, Remote Control van Canon (RS-60E3)+Benro statief met naturestuff swinghead statiefkop +Monopod
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum