Posted: Wed 14 Nov 2007, 15:46 Post subject: Tamron 180 of sigma 180 macro
Hallo
Ik heb een vraag heeft iemand ervaring in beide lensen?
Er is over de tamron zo weinig te vinden zelfs op hun eigen side
Over de sigma is wel iets te vinden maar nu zou ik eigenlijk wel willen weten welke van deze 2 het beste is. Voor mij heb geen ervaring in het macro foto's nemen
SIGMA 180MM EX F3.5 MACRO SO
TAMRON 180MM F3.5 MACRO MI-AF
Of zijn er andere lensen waar ik beter mee kan starten?
Macro's met een kortere brandpuntafstand geven vaak een onrustige achtergrond. Een lange brandpuntafstand heeft dit minder, maar heeft ook minder scherptediepte. Je zult dus vaker naar f11-f16 moeten om het onderwerp voldoende scherp te krijgen. Hierdoor ontstaan vaak langere sluitertijden en zijn de 'lange' lenzen minder geschikt om uit de hand te fotograferen.
Wat de beste keuze voor jou is kan niet zeggen, maar ik hoop dat je met deze info iets verder komt in het beslissen.
Voor mij is het uiteindelijk de sigma 150 geworden. Gebruik hem eigenlijk altijd met een statief. Nog geen grote nadelen kunnen ontdekken, behalve dat de lensdop moeilijk te verwijderen/plaatsen is als de zonnekap erop zit en dat de schroef van de statiefring nogal uitsteekt.
Daarvoor (en nog steeds) gebruikte ik de canon 50mm macro. Compact, licht en superscherp. Kijk maar eens wat foto's van mij, van beide lenzen heb ik er wel op staan.
Ben zeer tevreden met deze lens tot nu toe. Was in NY en was aan het kijken in een fotoshop toen ze met deze aan kwamen. Door dollar zeer goed koop ook
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum