Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Marktplaats


Waarom dan nu toch het besluit om de 400mm DO te verkopen.

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Peter Grobben


Gender: Male
Age: 62
Joined: 23 Sep 2005
Posts: 22
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 31 Jan 2008, 0:32    Post subject: Waarom dan nu toch het besluit om de 400mm DO te verkopen.
Na mijn aanschaf van de 2e hands 600mm f4 uit 2004, zwaar getwijfeld of ik nu mijn o zo geliefde 400mm DO f4 van de hand moest gaan doen.
Tot nu toe heb ik bijna al mijn plaatjes met deze lens gemaakt en de resultaten zijn zeer bevredigend en ook gerespecteerd door iedereen.
Met de 600mm kan ik het ‘uit de hand schieten’ wel vergeten en voor op reis is deze erg onhandig en zwaar.
Daar komt nog bij dat mijn 400mm DO een absolute scherpe lens is, en daar schijnt nog wel eens verschil in te zitten ten opzichte van andere 400mm DO lenzen.
Kortom, een heerlijke lichte juweeltje van een lens!

Waarom dan nu toch het besluit om de 400mm DO te verkopen.

Ben een paar maanden verder met het uitproberen en testen van de 600mm en weet nu dat de meer mm een voordeel zijn voor het eindresultaat.
Dat dit eindresultaat nu een zwaardere en omslachtiger manier van werken meebrengt, moet ik dan maar aanvaarden.
Ook zal ik sommige platen gaan mis schieten met deze 600mm, ten opzichte van de 400mm, maar ik zal zeker ook meer kansen gaan creëren die voorheen niet mogelijk waren.
Wil me zelf nu dwingen om ook alles uit de 600mm te halen.
Na mijn aanschaf van een nieuwe Nill-schommelkop kan ik nu met de 600mm perfect en super licht vliegbeelden maken vanaf statief, het zogenaamde pannen.
Daar komt nog bij dat ik dit jaar zeker niet gaat vliegen (en waarschijnlijk volgend jaar ook niet Rolling Eyes ) dus ik hoeft nu voorlopig niet meer licht bepakt op reis.
Wat het uit de hand fotograferen betreft kan ik nog altijd mijn lichtsterke 70-200mm f2.8 gebruiken, bv voor vliegbeelden met een eventuele 1.4x convertor.
Dus vind ik het zonde om de 400mm DO te bewaren terwijl ik hem veel minder gaat gebruiken.
Dan zal mijn geliefde 400mm DO veel meer tot zijn recht gaan komen bij een nieuw baasje.

Voor de geïnteresseerden:
De lens is aangeschaft bij Foto Konijnenberg in Den Ham op 18-12-2004.
De lens is puur hobbymatig gebruikt in mijn vrije tijd, dus relatief weinig gebruiksuren.
De lens is in absolute topconditie en totaal zonder schade (afgezien de zeer lichte gebruiksportjes bij de voet en fitting).
De lens is uitgebreid met een lichtmetalen lenssupport voor gebruikt met de 1.4x of de 2x convertor (op statief met de 2xconvertor 800mm zeer goede resultaten gehaald) en met gecamoufleerde zonnekap.
De lens is compleet met koffer en zelfs de originele verpakking-doos en origineel factuur.
Natuurlijk heeft deze lens een prachtige historie op Birdpix en Nederpix, met meer als 300 voorbeelden onder mijn naam (zelfs 1x in het nieuwste Birdpix-boek).http://www.birdpix.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=1464 of http://www.nederpix.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=228&sid=54ddbb82159811ccce9b25e42abb1e33
In het verleden, verscheidene 2e hands 400mm DO lenzen zien staan, en allemaal rond de 3500,00 euro (weet natuurlijk niet waarvoor deze uiteindelijk zijn verkocht ).
Daarom wil ik mijn geliefde Canon EF400mm f/4 DO IS USM lens voor 3200,00 euro aanbieden (in mijn ogen een goud eerlijke prijs).
(Snik!) Crying or Very sad

Groetjes,
Peter Grobben.
Mob 06-27 07 27 77
_________________
CANON EOS 5D Mark II, en de 600mm 4.0 IS, plus nog diversen glas en randapparatuur.
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 31 Jan 2008, 7:52    Post subject:
Oei, sterkte met het afscheid nemen van die lens; ik weet niet of ik daar zelf toe in staat was geweest (als ik m had gehad). Met sommige lenzen krijg je een "binding". Zeer nette prijs; hopelijk vindtie een mooi baasje!
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Peter Grobben


Gender: Male
Age: 62
Joined: 23 Sep 2005
Posts: 22
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 31 Jan 2008, 18:10    Post subject:
Er heeft zich een nieuwe baas gemeld voor de 400mm DO.
Dat gaat wel erg snel (moet er dan toch maar aan geloven Rolling Eyes ).
Hoop dat hij zeker zo veel plezier aan de lens gaat beleven als dat ik gedaan heb.
En wie weet, gaan we ook zijn resultaten hier bewonderen op Nederpix.

Bedankt voor de belangstelling en Luc, voor je oprechte medeleven.

Groetjes,
Peter
_________________
CANON EOS 5D Mark II, en de 600mm 4.0 IS, plus nog diversen glas en randapparatuur.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Marktplaats

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum