Gender: Male Age: 46 Joined: 15 Jun 2008 Posts: 3 Location: Apeldoorn
Posted: Sun 15 Jun 2008, 20:57 Post subject: Sigma of tamron telelens?
Hallo,
Ik heb de minolta dynax 7 analoge spiegelreflex camera en nu ben ik op zoek naar een telelens van ongeveer 400 of 500mm.
Ik heb 4 lenzen gezien, te weten:
Sigma 50-500mm f4-f6.3
Sigma 170-500mm f4-f6.3
Tamron 200-500mm f5-f6.3
Deze lenzen zijn allen zonder OS en HSM.
De Sigma 150-500 f4-f6.3, die binnenkort verschijnt heeft wel OS en HSM, maar ik heb begrepen dat deze niet werken op mijn analoge minolta dynax 7.
Wie kan mij zijn ervaringen vertellen met een van de lenzen? En wie kan mij vertellen of de OS en HSM werken op een analoge minolta dynax7?
Een hoop vragen, maar ik vind het veel geld om uit te geven (hoewel het relatief goedkope lenzen zijn, zeker voor dit bereik). B.v.d.
Micha _________________ Minolta dynax 7
Een jaar geleden zat ik met de zelfde vraag.
De Sigma 170-500 heb ik getest, en vond het niks.
De ander 2 lenzen schijnen beter te zijn. Ik heb toen op diverse forums vragen gesteld, en kwam tot de volgende conclusie:
Tamron is optisch een fractie beter dan de Sigma.
De Sigma is sneller en accurater met focussen.
In mijn geval moesten ze de concurentie aan met een Nikon 300mm f4 + TC. Dat bleek voor mij de betere oplossing.
Even zoeken op diverse forums. Er is genoeg geschreven over deze lenzen.
Zoek vooral ook naar voorbeeld foto's, want die zeggen vaak meer dan 1000 woorden.
Gender: Male Age: 46 Joined: 15 Jun 2008 Posts: 3 Location: Apeldoorn
Posted: Tue 24 Jun 2008, 19:22 Post subject:
Dank voor de reactie. Ik heb nu een a350 van sony aangeschaft, wat de keuze qua lens een stuk makkelijker maak. Ik heb me ingeschreven voor de sigma 150-500mm met HSM. Deze kan niet op een analoge camera, maar wel op een digitale. Hij heeft HSM, wat een snelle AF garandeerd.
Ik ben benieuwd naar de lens. De a350 vind ik nu al geweldig!! Snelle AF, mooie kleuren, goed contrast en de body ligt lekker in de hand. _________________ Minolta dynax 7
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum