Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Amfibien, Reptielen en Vissen


Ravon benadering voor foto's
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Ecoshot


Gender: Male
Age: 50
Joined: 20 May 2006
Posts: 49
Location: Vriezenveen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Jul 2008, 4:41    Post subject: Ravon benadering voor foto's
Wordt ik benaderd voor een foto[s] van mijn rivaliserende adders door medewerkers van Ravon [zal geen namen noemen] die bezig zijn met het verzamelen van foto's voor een nieuwe gids reptielen en amfibieen, die uitgebracht zal worden door Naturalis.
In de eerste mail hun zijds geen woord over betaling. Aldus stuur ik een mail terug dat een nieuwe gids [€ 49,95] mijn inziens voor een dergelijke foto een goede betaling zou zijn.
Krijg ik te horen dat ze daar niet aan kunnen beginnen daar ze ca. 400 foto's nodig zijn voor de gids.......en dat zal te duur worden. Een korting was heel misschien wel te regelen. Zo'n benadering van zo'n organisatie.....
Question Question Is dat nou normaal?? Shocked Confused Think
Gaarne reacties! Zijn er bijvoorbeeld meer mensen die zo benaderd zijn?

gr. Richard
_________________
Canon 50D
Tamron 90 + 180mm
Canon 400 5.6 L
en wederom sparende .....
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 07 Jul 2008, 7:09    Post subject:
Tsja, Ravon is niet een van de rijkste organisaties van Nederland, en als ze voor een gids gratis aan goed materiaal kunnen komen zullen ze dat zeker niet laten. Zelf hanteer ik per definitie minimaal een boekje (heel erg afhankelijk van de club). Ravon is ondertussen gewoon een commerciele club geworden (genereren inkomsten via oa het VOFF-systeem). Een boekje voor de fotograaf is het minste wat gegeven kan worden. Een truukje om voor jezelf te bepalen wat de commerciele waarde van je foto is hoeveel het zou kosten als een organisatie gericht een fotograaf op pad moet sturen om dat beeld, wat jij al hebt, te krijgen of hoe groot de kans is dat het een bijzondere foto betreft. In het eerste geval gaat het dan al meteen richting een paar honderd euro.
Ik zou in het geval van Ravon voor een boekje gaan bij een of enkele exemplaren. Als het om veel foto's zou gaan zou ik een prijsafspraak maken.

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Fuse


Gender: Male
Age: 43
Joined: 15 Aug 2006
Posts: 29
Location: Oudenaarde
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 07 Jul 2008, 11:46    Post subject:
Tja, tegenwoordig krijg ik wel vaker de vraag gratis beeldmateriaal te leveren. Ze proberen natuurlijk eerst aan gratis materiaal te geraken, vaak door "amateurs" (waarmee ik niet zeg dat jij een amateur bent) te contacteren die maar al te graag eens publiceren, ook al is de kwaliteit dan minder. Dat bedoel ik trouwens niet slecht, zo was ik vroeger ook en gaf dan ook gratis materiaal weg.
Nu geef ik in principe geen gratis materiaal meer weg en pols ik of er een budget is. Is er geen budget dan bekijk ik of het voordelig kan zijn om een goede relatie met die persoon of instantie te hebben, of dat de publicatie eventueel kan leiden tot naamsbekendheid of als het voor het goede doel is. Bij Natuurpunt bvb is het budget beperkt, maar ze zetten zich vollop in voor natuurbehoud in België, waardoor ik hen soms gratis materiaal lever.
_________________
www.bartheirweg.com
library.bartheirweg.com
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Jul 2008, 12:02    Post subject:
@richard, wat overwegingen (zo tussen de bedrijven door)

De vraag die jij stelt lijkt me heel billijk hoor, maar dat wil nog niet zeggen dat zij hem moeten honereren. En niemand dwingt jou om hen de foto's te leveren, toch?

Het lijkt mij toch nog steeds een eer om een plek in een boek te krijgen. Stel je voor dat je dat zelf moet bekostigen.

Als ze je een kortingbon ter beschikking stellen van de helft van het aanschafbedrag, dan is het voor beide partijen gunstiger om gewoon het boek ter beschikking te stellen..... tssss Wink
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Klaas van Haeringen


Gender: Male

Joined: 25 Sep 2005
Posts: 182

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Jul 2008, 12:57    Post subject: Re: Ravon benadering voor foto's
Richard Gerritsen wrote:
Wordt ik benaderd voor een foto[s] van mijn rivaliserende adders door medewerkers van Ravon [zal geen namen noemen] die bezig zijn met het verzamelen van foto's voor een nieuwe gids reptielen en amfibieen, die uitgebracht zal worden door Naturalis.
In de eerste mail hun zijds geen woord over betaling. Aldus stuur ik een mail terug dat een nieuwe gids [€ 49,95] mijn inziens voor een dergelijke foto een goede betaling zou zijn.
Krijg ik te horen dat ze daar niet aan kunnen beginnen daar ze ca. 400 foto's nodig zijn voor de gids.......en dat zal te duur worden. Een korting was heel misschien wel te regelen. Zo'n benadering van zo'n organisatie.....
Question Question Is dat nou normaal?? Shocked Confused Think
Gaarne reacties! Zijn er bijvoorbeeld meer mensen die zo benaderd zijn?

gr. Richard
Op z'n minst een gratis exemplaar moet er best vanaf kunnen lijkt me!
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 07 Jul 2008, 14:51    Post subject:
Daarnaast werken er bij Ravon ook fotografen van een redelijk niveau waarvan ook werk op Nederpix te vinden is, en waarvan het werk waarschijnlijk wel goed genoeg voor een atlas. Ik vermoed dat die een leeuwendeel van de foto's gaan leveren, dus het zal zeker niet zo zijn dat 400 foto's automatisch 400 gratis boekjes betekent. Als je graag een boekje zou willen en ze weigeren, nou ja, dan niet.
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Ecoshot


Gender: Male
Age: 50
Joined: 20 May 2006
Posts: 49
Location: Vriezenveen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Jul 2008, 16:55    Post subject:
Ben inderdaad niet van plan om een foto[s] ter beschikking te stellen, voor nop, voor dergelijke doeleinden.
Ten eerste omdat ik dat punt, qua kwaliteit met mijn fotografie, gepasseerd ben en ten tweede om de markt niet om zeep te helpen zoals wordt beschreven in vele voorgaande topics hierover op NP en BP.
Hier mag iedereen natuurlijk weer anders over denken!
Maar vind dit voor een grote organisatie zoals Ravon toch raar om mensen zodoende te benaderen.

Drukkosten van zo'n boek zal liggen tussen de 5 en 10 euro per stuk dus m.i. wel een hele minimale blijk van waardering, maarja.....

Was in ieder geval benieuwd of er fotografen onder ons zijn die hier wel [of ook niet] aan meewerken?

gr. Richard
_________________
Canon 50D
Tamron 90 + 180mm
Canon 400 5.6 L
en wederom sparende .....
Back to top
Reply with quote
 
Bendiks Westerink


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 Nov 2006
Posts: 578
Location: Heteren
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 07 Jul 2008, 18:18    Post subject:
Hoi Richard,

Voor zo'n unieke foto mag best wat tegenover staan, lijkt me. Typeert wel een beetje de huidige markt. Er zijn zoveel natuurfotografen dat de makers van boekjes en tijdschriften echt proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Voor een commercieel doel (wat de verkoop van zo'n gids uiteindelijk toch is) zou ik zeker een vergoeding vragen. Ik vind het niet zo professioneel van de RAVON om voor een dergelijk boekje geen kosten te ramen voor de foto's (dat weet je toch van te voren, lijkt mij).
Aan de andere kant moet een ieder dit ook voor zichzelf uitmaken. Als het puur hobby is, kun je natuurlijk vragen (of niet vragen) wat je voor hebben wilt. Daar zit denk ik ook een beetje het probleem. Als jij niet toehapt, gaan ze gewoon naar een ander. Dus dan ligt het er maar aan hoe uniek jouw foto is.

Succes met de verkoop Smile

Bendiks
_________________
Nikon spul.
www.bendiks.nl
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt


Gender: Male

Joined: 19 Jan 2008
Posts: 227
Location: Beneden de Rivieren.
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 07 Jul 2008, 23:01    Post subject:
Ik geef je gelijk.. het minste wat ze kunnen geven is een gratis boekje, als dat er niet vanaf kan laat maar zitten dan zou ik zeggen.. #Mad
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Tue 08 Jul 2008, 9:10    Post subject:
Ik heb even geaarzeld of ik wel zou reageren op dit topic aangezien mijn mening haaks staat op voorgaande ingenomen standpunten. Er wordt m.i. wat “krampachtig” omgegaan met het verlangen naar of eisen van een vergoeding voor het gebruik van een foto. Ik zie mezelf nog steeds als iemand die foto’s maakt voor zijn plezier, noem het amateurfotograaf. Ik hoef er niet van te leven. Dus wanneer ik word benaderd ( meestal via Nederpix ) met de vraag of een foto van mij gebruikt mag worden voor een publicatie staan bij mij de verdiensten niet voorop. Uiteraard is het een lekker gevoel indien er een bedrag, hoe klein/groot ook, tegenover staat maar dat hoort toch niet de drijfveer te zijn ??
Onlangs werd ik benaderd door een kleine uitgeverij die een foto van mij wil gebruiken voor de uitgave van een boek. Aangezien deze uitgeverij niet over de middelen beschikt mij daar een relevant bedrag voor uit te keren heb ik een keuze: de foto gratis verstrekken in ruil voor publiciteit (naamsvermelding/emailadres), met daarna eventueel wél een contact dat kan betalen, of zowel de uitgeverij als mezelf een rotgevoel geven en de foto niet verstrekken. Wie schiet daar iets mee op.
Uiteindelijk kreeg ik een mail dat ik na verschijnen van het boek een exemplaar zou krijgen, maar daar heb ik niet om gevraagd. Zo kan het ook.
En, ook wel leuk om dit even ter discussie te stellen: indien je wordt benaderd door iemand die je foto via Nederpix heeft ontdekt, betaal je dan ook een deel van de vergoeding aan NP ???

Kortom, ik blijf iemand die fotografeert en ben geen fotograaf.

Gr.Ben


Last edited by Verwijderd on Tue 08 Jul 2008, 9:18; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 08 Jul 2008, 9:17    Post subject:
Verwijderd wrote:
Uiteindelijk kreeg ik een mail dat ik na verschijnen van het boek een exemplaar zou krijgen, maar daar heb ik niet om gevraagd. Zo kan het ook.

Zo kan het niet alleen ook, zo hoort het eigenlijk ook. Dat is namelijk eigenlijk het minste. Dat wordt hier Richard expliciet gegund.

Edit: Hee, verdorie, ik schrijf niet wat ik bedoel. Sorry, moet zijn:
Dat wordt hier Richard expliciet NIET gegund (door de uitgevers, wel door ons natuurlijk).
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.


Last edited by peter wijn on Wed 09 Jul 2008, 7:44; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Jul 2008, 9:17    Post subject:
Quote:
En, ook wel leuk om dit even ter discussie te stellen: indien je wordt benaderd door iemand die je foto via Nederpix heeft ontdekt, betaalt je dan ook een deel van de vergoeding aan NP ???


Dat zou mooi zijn ja, verdienen wij er eindelijk ook wat aan Laughing .

Korte samenvatting van al hetgene wat hierboven staat: eenieder is vrij om te doen met zijn/haar foto's wat hij/zij wil, maar voel geen schroom om iets te vragen. Dat kan geld, een boekje, een verwijzing of simpelweg een goed gevoel zijn, afhankelijk van wat je doel is. Veel meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Tue 08 Jul 2008, 9:21    Post subject:
@Peter:

[/quote]Dat wordt hier Richard expliciet gegund
Quote:


Uiteraard gun ik hem dat ook maar ik krijg hier de indruk dat het niet meer dan normaal is en dat je een dergelijke geste ,indien betaling niet mogelijk is om welke reden dan ook,moet afdwingen.

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Ecoshot


Gender: Male
Age: 50
Joined: 20 May 2006
Posts: 49
Location: Vriezenveen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 08 Jul 2008, 20:10    Post subject:
Allen bedankt voor julie reacties, ben het er ontzettend mee eens dat je 300% plezier hoort te beleven aan je hobby / levensstijl. Maar publicatie ter commercie hoort gewoonweg een degelijke vergoeding tegenover te staan, die eenieder kan en mag invullen naar eigen goeddunken zodat de 300% plezier behouden blijft.
Voor mij zijn dat momenteel nog nieuwe boeken op mijn boekenplank, want daar kun je er immers niet genoeg van hebben! Wink

Maar bij een dergelijke 1ste benadering zijn de kansen bij mij al bij voorbaat verspeeld. Stond eigenlijk perplex van de brutaliteit. Was alleen nieuwsgierig of ze me zo'n boek zouden geven als ik er speciaal om vroeg.

Ben nog steeds ontzettend benieuwd of er fotografen zijn die er wel op in zijn gegaan en wat hun beweegredenen zijn?

gr. Richard
_________________
Canon 50D
Tamron 90 + 180mm
Canon 400 5.6 L
en wederom sparende .....
Back to top
Reply with quote
 
hansh


Gender: Male
Age: 66
Joined: 04 Nov 2005
Posts: 83
Location: Nijmegen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 08 Jul 2008, 23:40    Post subject:
Ik ben het eigenlijk wel eens met wat Ben van Aken schrijft en vind dat niet alles geld hoeft te kosten. Ik vind mezelf niet eens een fotograaf maar heb heel veel plezier in het maken van foto's, vooral van libellen en heb daar veel over gelezen. Ik heb een aantal vragen gekregen om foto's beschibaar te stellen, Botanische tuin in Nijmegen, gerund door vrijwilligers met weinig geld, heb ik gegeven. Daarna een vraag van een café om daar wat foto's op te hangen, heb ik gedaan. Erg leuke reacties gekregen. Naar aanleiding daarvan een verzorgingstehuis om die foto's daar ook te laten zien. Als ik dan zie hoeveel mensen daar heel veel plezier aan beleven dan geeft mij dat veel meer voldoening dan dat ik daar iets voor gevraagd voor zou hebben. Zal best kunnen zijn dat iemand een foto gebruikt heeft voor commercieel gebruik maar dat interesseert me niet zo. Ik sta altijd wel te kijken wat voor een ophef het geeft naar aanleiding van dit topic, ik ga er vanuit dat veruit de meesten hier niet vanuit commerciële overwegingen begonnen zijn met het plaatsen van foto's op NP. In die zin ben ik het ook met Ben van Aken eens dat als NP een middel wordt om bekendheid te verkrijgen en zo foto's op wel commerciële basis verkocht kunnen worden, een deel van de revenuen voor NP zijn. Reclame maken is tenslotte ook een kostbare aangelegenheid.
Gr. Hans
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 09 Jul 2008, 7:47    Post subject:
Kun je NP eigenlijk al steunen?
Bij broederbirdpix kun je betalen voor wat extra mogelijkheden. Ik ben daar vooral betalend lid om de site te steunen.

By the way, er stond een kneiter van een fout in mijn vorige bericht.

(wat een eensgezindheid trouwens hier Smile )
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 09 Jul 2008, 8:17    Post subject:
peter wijn wrote:
Kun je NP eigenlijk al steunen?
Bij broederbirdpix kun je betalen voor wat extra mogelijkheden. Ik ben daar vooral betalend lid om de site te steunen.
Wie weet in de toekomst ooit peter!

Nog een andere overweging die je in gedachten kunt nemen: wat willen ze met de gids? Zo is er recentelijk een boekje over de 25 mooiste vlinder- en libellenplekken verschenen in het kader van het 25-jarig jubileum van de Vlinderstichting, en daarbij was het de bedoeling om quite te draaien. Dat boekje staat ragvol met fotomateriaal terwijl de prijs heel laag is (nog geen 15 euro geloof ik). Dat kon enkel en alleen als fotografen hun materiaal gratis zouden aanleveren. Heb ik trouwens als dank twee exemplaren van gekregen, terwijl er aan de fotografen in eerste instantie maar eentje was toegezegd. Dat is dan weer leuk!

Maar nee, ik ben niet benaderd door Ravon (amfibieën en reptielen zijn ook niet groepen waar ik vaak gericht naar op zoek ga, maar waar ik af en toe wel een projectje van maak, zoals laatst met uitsluipende bruine kikkertjes. Ik heb iig relatief weinig beeldmateriaal).
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 09 Jul 2008, 17:56    Post subject:
Wanneer amateurfotografen hun werk gratis gaan aanbieden voor commercieel drukwerk, dan kunnen de beroepsfotografen hun dure uitrusting wel aan de wilgen hangen.
(zou je ook nog een foto van kunnen maken).
Ik denk dat deze bedrijfstak het al moeilijk zat heeft na de komst van de digitale fotografie.

Ik werk in Rotterdam op de Kop van Zuid. Dit is een fotogenieke plek voor zowel reclamefotografie alsook voor bruidsparen. Bij de fotograaf voor de bruidsreportage's zie je steeds vaker een fotograaf (kennis of scharrelaar) met een "instapmodel" (D80 400D 450D) Dan ben je voor misschien 200 euro klaar, terwijl een gerenomeerde fotograaf al snel tegen de 1500 euro rekent.
Wanneer amateurfotografen een vergoeding zouden vragen dan is de kloof iets kleiner tussen amateur en beroeps.

Groeten, Aad
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 02 Feb 2006
Posts: 63
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 09 Jul 2008, 18:15    Post subject:
Ik geef je gelijk.. het minste wat ze kunnen geven is een gratis boekje, als dat er niet vanaf kan laat maar zitten dan zou ik zeggen..

hier ben ik het helemaal mee eens,voor niks gaat de zon op!!!!
groeten john
_________________
camera canon eos3 +canon 20d+canon1dmk2n
1.4en2.0covertor
canon 500/4.0 is usm en 300/4.0 is usm
en 17-40/4.0 usm
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Wed 09 Jul 2008, 18:16    Post subject:
Ik ben geroerd door je medeleven met de beroepsfotografen Aad Wink Als ik het goed begrijp heeft deze groep het zwaar te verduren door ons nederpixers.

Om de kloof te helpen dichten hierbij een link naar wat je kan vragen zodat men zich minder schuldig hoeft te voelen t.o.v. de beroepsgroep.


http://www.richtprijzen.org/1/files/rp-2008.pdf

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Jan Uilhoorn
Guest







PostPosted: Wed 09 Jul 2008, 19:39    Post subject:
Ik heb de foto's van Richard met de rivaliserende (dansende) Adders gezien en het zou belachelijk zijn om die weg te moeten geven.
Die foto's zijn zo uniek dat zelfs de prijzen in de door Ben aangehaalde link nog te laag zijn.

Het is maar weinigen gegund om die schaarse momenten waar te nemen. Laat staan om het te fotograferen Exclamation

Richard jou kans om die foto's goed te verkopen komt nog wel.
Je hebt volgens mij hier geheel het juiste standpunt ingenomen.

Jan
Back to top
Reply with quote
 
Edwin kats


Gender: Male
Age: 50
Joined: 03 Apr 2006
Posts: 59
Location: Veluwe
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 09 Jul 2008, 19:49    Post subject:
Heel goed Richard,

Niets voor niets. Je bent er zelf heel erg druk mee, koopt dure apparatuur, ieder vrij uurtje gaat er in zitten en dan weg geven? Niet doen. Je hoeft ook echt niet de hoofdprijs te vragen, maar als er nog geen boekje vanaf kan........

Als ze de foto echt willen hebben, komen ze nog wel bij je terug.

gr. Edwin Kats
_________________
Nikon D3s/D3
Nikon 200-400/4 VR,

Gitzo 3541LS,
markins M20 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 10 Jul 2008, 13:59    Post subject:
Ik denk dat het om dit boek gaat. Lees maar even, en vraag je dan maar af waarom er niet eens een boekje ter beschikking wordt gesteld.... Ik vind Ravon best een sympatiek clubje, maar hiermee tonen ze zich niet van hun beste kant. Het wordt gewoon een boek dat in de winkel komt, inclusief voorintekening (krijg je korting), etc.
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Raymond Creemers


Gender: Male
Age: 61
Joined: 16 Mar 2007
Posts: 1

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 12 Aug 2008, 10:48    Post subject:
Na terugkeer van mijn vakantie zag ik dat zich een hele discussie ontsponnen heeft.
Belangrijk in dit soort discussies is om je volledig te informeren en de feiten op een rij te krijgen: Het gaat om het opvragen van foto's voor de nieuwe reptielen en amfibieën-atlas die zal verschijnen in de serie Nederlandse Fauna. Dit is aan verschillende fotografen gevraagd, waaronder fotografen met werk op Nederpix. Het wordt een standaardwerk waarin RAVON en Naturalis zeer veel in investeren (arbeid en indirect dus ook heel veel geld). Daarnaast werken tientallen vrijwilligers en enkele wetenschappers mee door het leveren van hun deskundigheid, ook daarvoor is geen budget (geen vergoeding dus).
Het gaat dus NIET om een "commercieel" project waarop door de partijen geld verdiend wordt, integendeel: het kost RAVON en Naturalis alleen maar geld.
Fotografen die een foto geplaatst krijgen is wel een korting aangeboden, zij kunnen het boek tegen kostprijs aanschaffen. Fotografen die zeer veel fotomateriaal aanleveren krijgen het boek gratis. Het staat mensen vrij om wel of niet de gevraagde foto's te leveren.
Back to top
Reply with quote
 
Ecoshot


Gender: Male
Age: 50
Joined: 20 May 2006
Posts: 49
Location: Vriezenveen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 12 Aug 2008, 12:17    Post subject:
Een duidelijk DUS NIET! Very Happy
Dat het alleen maar geld kost i.d.p.v. opbrengt, geloof je nou zelf wat je daarnet hebt neergezet?

gr. Richard
_________________
Canon 50D
Tamron 90 + 180mm
Canon 400 5.6 L
en wederom sparende .....
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Amfibien, Reptielen en Vissen
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum