Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Sarah Palin en de feiten
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
nick2


Gender: Male
Age: 62
Joined: 17 Jul 2006
Posts: 19

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 10:58    Post subject:
Nu gebeurt er hellemaal niks in Nederland en kijk overal kom je de vos en het ree tegen het zwart wild in Nederland is van zo'n hoge populatie dat wij er met z'n alle al last van ondervinden kijk maar is naar het aantal ongevallen cq aanrijdingen met wild . Dus om zo maar even te zeggen dat het wel goed is dat de druk en drijfjacht hier aan banden is gelegd goed is . Dit word al door diverse mensen die het weten kunnen in twijfel getrokken . Ik ben een natuurliefhebber en daarom niet tegen de jacht.Jammer dat er nog steeds mensen zijn die denken de natuur regelt het zelf wel . Kijk is wat er in de Oostvaardersplassen gebeurd ,als daar geen afschot komt dan onstaan daar allemaal nare ziektes.
_________________
SonyA550,Sony A77 II ,Sony A99 II, Tamron 70~200, Tamron 150~600, Veel Minolta glaswek, Novoflex Balg,Tamron 180 mm Macro
Back to top
Reply with quote
 
Loulou Beavers
Guest







PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 11:10    Post subject: Palin
Mens is knettergek, dat is duidelijk, maar het probleem is groter, dit soort gedrag is "cultuur" in de Staten en zeker in Alaska, je kan geen restaurant daar inlopen of er hangen dode beesten aan de muur, jagen ervaart men daar als een recht, net zoals het hebben van wapens als een recht wordt gezien.
In het jachtseizoen rijden de mensen met hun trofeeën op hun trucks gebonden rond, men is op de een of andere manier uitermate trots op jagen en met name trofee jagen. Een beer is echt niet op te eten, de wormbesmetting ( naar ik heb gehoord) is gevaarlijk voor een mens.'
Ik heb in Alaska een artikel gelezen, een paar jaar geleden nu, dat ging over de elandjacht, het "quota"van afschot kon maar met moeite gehaald worden, vanwege de lage stand van elanden. Het volgende is daar op gevonden: men mag meer wolven gaan schieten.
In onze ogen en zeker de mijne komt dat totaal absurd over, daar ( is soort van cultuur) is dit een normaal krantenartikel, dat geen ophef tot gevolg heeft, valt goed in aarde bij de mensen, dit is hun manier van denken en men ervaart deze "oplossing'als normaal en wenselijk.
Ik realiseer me dat ik nu over één kam scheer, ik ken ook gidsen en ander mensen die zeer begaan zijn met de natuur, wat ik wil aangeven dat dit probleem verder gaat dan deze Sarah.
Overigens, Alaska is voor mij het mooiste stukje natuur op aarde, de meeste Amerikanen vind ik best aardig, maar onze culturen zijn totaal verschillend, dat blijkt voor mij iedere keer weer. Dit lost zich niet op met wel of geen aanwezigheid van deze Sarah.
Ik vind het wel zinnig om hier daar over te discussieren en ik vind het ook zinnig om protest te laten horen, tenslotte is toerisme en ecotourisme een belangrijk deel van de economie, en mind setting moet ergens gebeuren.
Groetjes
Loulou
Back to top
Reply with quote
 
Hans Kleine Koerkamp


Gender: Male
Age: 63
Joined: 11 Jul 2006
Posts: 3
Location: Bathmen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 19:36    Post subject:
Ja Nick je hebt wel een beetje gelijk er gebeurt helemaal niks in Nederland, met 100miljoen kippen in te kleine ruimtes en 15miljoen varkens in schuren, en nog eens èèn keer 4miljoen Melkkoeien,lopen we grote kans op enge ziektes.
Wel opletten als je naar de 8000 Veluwse wilde zwijnen of de honderden runderen en paarden in de O.V.P. gaat kijken, dat je niet word overreden door èèn van de 7.500.000 auto's in Nederland.
Kom op joh blijf een beetje objectief Very Happy
Ik ben niet echt tegen jacht,maar nodig is het in geen geval .
Paar jaar geleden hier in oktober gewoon overdag , twee ongelukken met Reëen in èèn uur op dezefde weg Question Question .
Wat bleek deze Reëen waren met de drijfjacht de bossen uitgejaagd.
groet Hans.
_________________
Canon 30D - lens 400mm 5.6. +lens 100mm.2.8
Macro.
Back to top
Reply with quote
 
nick2


Gender: Male
Age: 62
Joined: 17 Jul 2006
Posts: 19

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 20:24    Post subject:
Hans Kleine Koerkamp
Weer zo'n linkse geite wollensok die er niks van snapt , door dit soort domme mensen gaat het land naar de klote !!!
_________________
SonyA550,Sony A77 II ,Sony A99 II, Tamron 70~200, Tamron 150~600, Veel Minolta glaswek, Novoflex Balg,Tamron 180 mm Macro
Back to top
Reply with quote
 
Hans Kleine Koerkamp


Gender: Male
Age: 63
Joined: 11 Jul 2006
Posts: 3
Location: Bathmen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 21:04    Post subject:
Kom op Nick, je moet gewoon nog veel meer de natuur in en om je heen kijken Shocked dan ga je vanzelf wel begrijpen hoe het echt in elkaar zit.
O ja en van respect heb je ook nog niet veel opgestoken .
Ik bedoel het goed hoor,ik vind het trouwens wel lachen Laughing ,ik een geitewollen sokken type .

Desondanks Vriendelijke groet ,Hans
_________________
Canon 30D - lens 400mm 5.6. +lens 100mm.2.8
Macro.
Back to top
Reply with quote
 
nick2


Gender: Male
Age: 62
Joined: 17 Jul 2006
Posts: 19

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 21:13    Post subject:
Hans Kleine Koerkamp

Ik ben dus dagenlijks in de natuur en weet waar ik het over heb . En ik heb dus geen enkel respect voor mensen die zo maar wat roepen . Nog niet zo lang terug was er Folkert van de Graaf ook zo'n activist en dierenvriend . Deze persoon riep ook al van alles en was tegen jacht en sprak over de bio industrie . Denk dus eerst is even na voordat je wat schrijft . Je snapt er gewoon niks van !!
_________________
SonyA550,Sony A77 II ,Sony A99 II, Tamron 70~200, Tamron 150~600, Veel Minolta glaswek, Novoflex Balg,Tamron 180 mm Macro
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 21:19    Post subject:
Jongens, internet is een makkelijk medium van one-liners die je op allerlei manieren kunt interpreteren. Ik geloof niet dat we echt veel verder komen als we elkaar op een dergelijke manier gaan toespreken (tis prima om af en toe van het onderwerp van de site af te wijken, maar dit blijft een fotografiesite. Hou dat ff in gedachte).

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Hans Kleine Koerkamp


Gender: Male
Age: 63
Joined: 11 Jul 2006
Posts: 3
Location: Bathmen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 21:28    Post subject:
Ben ik helemaal met je eens luc.
Ik heb het onderwerp dan ook niet geopend om 11.58.
Misschien eerder ingrijpen,zeker als iemand gaat kwetsen of schelden.
groet , Hans.
_________________
Canon 30D - lens 400mm 5.6. +lens 100mm.2.8
Macro.
Back to top
Reply with quote
 
nick2


Gender: Male
Age: 62
Joined: 17 Jul 2006
Posts: 19

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 21:30    Post subject:
Wie is er begonnen !!!!! Denk na voordat je in de pen klimt !!
_________________
SonyA550,Sony A77 II ,Sony A99 II, Tamron 70~200, Tamron 150~600, Veel Minolta glaswek, Novoflex Balg,Tamron 180 mm Macro
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Oct 2008, 21:51    Post subject:
Hans Kleine Koerkamp wrote:
Ben ik helemaal met je eens luc.
Ik heb het onderwerp dan ook niet geopend om 11.58.
Misschien eerder ingrijpen,zeker als iemand gaat kwetsen of schelden.
groet , Hans.


Slotje erop. Alles is wel gezegd, nu maar kijken wat het 4 november gaat worden.
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum