Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Seizoensopdracht "Het vroege voorjaar"
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 03 Feb 2006, 21:57    Post subject: Seizoensopdracht "Het vroege voorjaar"
De eerste seizoensopdracht zit er op en ik meen dat we wel kunnen zeggen dat het een succes was: jullie hebben goed je best gedaan zowel op de inzendingen als ook op de commentaren en ratings. Ook het brede thema heeft goed uitgepakt want er zat behoorlijk wat variatie in de inzendingen. Vanwege de gebleken "succesformule" Wink hebben we voor de volgende seizoensopdracht gekozen om als thema te nemen: Vroege Voorjaar.
Ook binnen dit thema kunnen alle albums aan bod komen en jullie mogen weer twee foto's inzenden uit verschillende albums.

De regels blijven bijna gelijk met als enige uitbreiding (op verzoek) de mogelijkheid voor gebruikers die in het buitenland wonen om toch mee te doen. Voor onze gebruikers in Belgie en Nederland blijft gelden dat de foto ook hier gemaakt moet zijn, maar de gebruikers die buiten de Lage Landen wonen mogen meedoen onder voorwaarde dat het onderwerp (de soort) ook in NL of B gefotografeerd had kunnen worden. In geval van twijfel gewoon even een mailtje of PB-tje aan Jaap.
Van 10 februari tot en met 20 maart kunnen jullie weer foto's uploaden in het seizoensopdrachtalbum, van 21 tot en met 30 maart kan er worden gerate en becommentarieerd en op 31 maart hebben we weer een uitslag!
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Colinda v/d Flier


Gender: Female
Age: 54
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 174
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 04 Feb 2006, 7:18    Post subject:
Heel leuk dat er weer een nieuwe seizoensopdracht is.
Voor de mensen die in het buitenland wonen vind ik het ook mooi dat zij nu ook mee kunnen doen.
Ik kijk er weer naar uit wat er allemaal gaat binnenkomen.

Groetjes Colinda
_________________
http://www.naturefocus.nl
Back to top
Reply with quote
 
Eric Gibcus


Gender: Male
Age: 56
Joined: 20 Sep 2005
Posts: 75
Location: Nieuwegein
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 07 Feb 2006, 20:05    Post subject:
Zo, kunnen we met zijn allen weer aan de slag. Veel plezier en veel sterkte iedereen met deze opdracht.
Groet, Eric
_________________
Nikon d200, d70, f90X, Nikon 80-400vr, Nikon 60 & 105 mm macro, Nikon28-70 mm, Nikon 20mm, Nikon Sb26 flitser, Sea & Sea YS-20 ow-flitser, Subal onderwaterhuis
kijk ook op www.deeldenatuur.nl
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Feb 2006, 9:46    Post subject:
en nu maar hopen dat het weer wat foto-vriendelijker wordt (komt nu met bakken uit de hemel hier), dan kunnen we ook echt aan de slag!
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Peter van der Wijst


Gender: Male
Age: 58
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 26
Location: Soest
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Feb 2006, 21:40    Post subject:
Hier vielen vanmorgen dikke vlokken sneeuw. Is dat niet 'uiterst vroeg voorjaar'? Very Happy
Maar even later was er ook prachtig zonnig weer en blauwe lucht.
_________________
Canon 20D, Canon 1D Mk.II, Canon 1D Mk.III, Canon 17-85 IS USM, Canon 28-105 USM, Canon 100-400L IS USM, Canon 500/4L IS USM, Sigma 150/2.8 EX HSM macro, Canon MT-24EX Twin Macro, Gitzo 1325 Mk.2
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Feb 2006, 21:58    Post subject:
Terwijl de site al weer langzaamaan gekoloniseerd wordt door voorjaarsbloeiers, parende Hazen en verliefde Skinks vergeet ik bijna om jullie te vertellen welke prijzen er deze keer te winnen zijn in onze seizoensopdracht Wink
Behalve natuurlijk het eervolle plekje op de voorpagina zijn er voor de plaatsen twee en drie weer leuke natuurgidsen te winnen en de 1e prijs bestaat deze keer uit een tweedaags foto-arrangement op het Groninger Hogeland. Voor meer informatie kun je HIER kijken.
Iedereen heel veel succes en plezier gewenst bij het maken van je mooiste vroege voorjaarsfoto.
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Mar 2006, 14:46    Post subject:
Beste mensen,

De dagen worden langer, de zon breekt nu echt overal door en het voorjaar ook, kortom: de seizoensopdracht!! Aanstaande maandag 20 maart is de laatste dag dat foto's kunnen worden ingestuurd, en gezien de "hoofdprijs" die deze keer te verdienen valt verwachten we een grote hoeveelheid inzendingen Wink !! Maak er wat moois van, en iedereen mag weer twee foto's inzenden. Het wordt een erg mooi, zonnig weekend, schijnt...Cool

groet,
Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 16:23    Post subject:
Denken jullie er aan dat het vandaag de laatste dag is dat je nog foto's voor de seizoensopdracht kan aanbieden.
Ondanks dat het vroege voorjaar best wel laat was dit jaar zijn er toch al weer een flink aantal inzendingen (bijna 30), maar er kunnen er gerust nog een paar bij Cool
Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Elisa


Gender: Female
Age: 42
Joined: 31 Oct 2005
Posts: 939
Location: Egmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 16:36    Post subject:
ik ga vanavond mijn 2e uploaden (gisteren de eerste gedaan) Very Happy

Ik hoopte nog de kans te krijgen om iets spectaculairs te vinden, maar nu ik net thuis ben en het zonnetje eindelijk schijnt, heb ik geen tijd meer om de deur uit te gaan.
Ow well...ik ben weer benieuwd naar de inzendingen!

groetjes Elisa
_________________
Er is geen kunstwerk zo mooi, of de natuur overtreft het. -- PicturePoetry & Duurzame Dinkies, ook op Facebook!
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 23:22    Post subject:
Dank je Jaap, ben nog ff het veld in geweest en toch nog met iets terug gekomen. Ongetwijfeld niet de winnaar, maar ja meedoen is belangrijker dan winnen, toch?

Ben benieuwd naar wat wel de winnaar gaat worden.
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 0:13    Post subject:
arjen drost wrote:
Ben benieuwd naar wat wel de winnaar gaat worden.
Je kunt hem al zien, maar welke het wordt beslissen jullie Smile
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 0:27    Post subject:
Jaja, heb ze net allemaal bekeken. Er speciaal op blijven wachten, een soort oud-en-nieuw gevoel, "is het nou nog geen 12 uur?".

Zitten veel mooie platen bij. gaat leuk worden om ze te beoordelen. Maar dat ga ik nu niet meer doen. Eerst nog een paar keer rustig kijken. Heb bij sommige platen trouwens niet echt een voorjaarsgevoel, maar dat komt wel in de commentaren.

Hoop dat veel mensen de moeite nemen om de foto's te raten en te becommentarieren zodat we echt van een terrechte winnaar kunnen spreken.
Succes ermee!
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Elisa


Gender: Female
Age: 42
Joined: 31 Oct 2005
Posts: 939
Location: Egmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 0:32    Post subject:
Arjen, ik begrijp je volkomen! Ik heb ook afgewacht, nog net niet aan het aftellen geweest Very Happy

Dan gaat nu officieel het omvallen beginnen, morgen beginnen we met raten en commentaartjes (wat voor taartjes? voor de winnaar! Very Happy ) Goed er komt alleen nog maar onzin uit, dus ik ga maar eens een bed zoeken.... Wink

groetjes Elisa
_________________
Er is geen kunstwerk zo mooi, of de natuur overtreft het. -- PicturePoetry & Duurzame Dinkies, ook op Facebook!
Back to top
Reply with quote
 
Martin van der Giesen


Gender: Male

Joined: 09 Sep 2005
Posts: 52

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 7:25    Post subject:
Ik heb ben gisteravond niet opgebleven, maar vanmorgen toch gelijk de pc aangeslingerd.
Ik had een overdaad verwacht aan foto's van de hazelaar, valt gelukkig mee. Ook aardig wat wilgenkatjes, het viel niet mee om 'bloeiende' onderwerpen te vinden. Toch zijn de meesten erin geslaagd met iets toonbaars te komen.
Ben al benieuwd naar een volgende opdracht!
Groet,
Martin
Back to top
Reply with quote
 
Elisa


Gender: Female
Age: 42
Joined: 31 Oct 2005
Posts: 939
Location: Egmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 13:16    Post subject:
Zo mensen, mijn taak zit er op! Na alle foto's (behalve mijn eigen inzendingen natuurlijk) van commentaar en een cijfer te hebben voorzien, kan ik alleen nog maar afwachten, en tussendoor de commentaren lezen.
En nu maar hopen dat ik geen wraakcijfers krijg omdat ik zo hartverscheurend eerlijk ben geweest Very Happy

Ik heb wel een verzoek: als mensen foto's een cijfer gaan geven, willen jullie dan ook ALLE foto's een cijfer geven? Omdat iedereen zijn eigen manier van raten heeft (sommigen hebben een uitgangspunt van een 8, anderen een 7, er zijn mensen die strooien met 10-en, terwijl anderen nooit hoger dan een 9 geven), krijg je alleen een eerlijk beeld als iedereen alle foto's een cijfer geeft. Anders wordt de boel misschien scheefgetrokken als mensen alleen een cijfer geven als ze iets waardeloos, of juist helemaal geweldig vinden.

Veel plezier met het raten en commentaar geven!
_________________
Er is geen kunstwerk zo mooi, of de natuur overtreft het. -- PicturePoetry & Duurzame Dinkies, ook op Facebook!
Back to top
Reply with quote
 
Jelger Herder


Gender: Male
Age: 43
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 60
Location: Nijmegen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 13:30    Post subject:
Hoi Pulletje,

Goede oproep om iedereen ALLE foto's te laten raten, is inderdaad beter dan alleen een paar.

wat betreft die wraakactie, ik ben me al aan het voorbereiden op hoe ik jou foto's de grond in kan trappen, maar ik moet mijn strategie nog even uitwerken Wink

Wel leuk om te zien dat iedereen vroeg voorjaar met andere dingen associeert trouwens. Heel veel de verwachte bloemknoppen maar toch ook wat andere foto en invalshoeken. Voor mij leek dit vroege voorjaar meer op een late winter vandaar ook mijn inzending. Ik neem aan dat de volgende competitie een echte voorjaarscompetitie wordt en hopelijk gaat het weer ook wat meewerken.

Iedereen nog succes bij het bekritiseren, becommentariëren en raten van alle foto's. Ik moet er zelf nog aan beginnen Wink
_________________
http://www.digitalnature.org

Canon Eos 5D - 10D + lenzen (300 mm, 150 mm macro, 17-40 mm etc)
en nog wat zooi (flitser, statief, lenzen etc)
Back to top
Reply with quote
 
Elisa


Gender: Female
Age: 42
Joined: 31 Oct 2005
Posts: 939
Location: Egmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 13:39    Post subject:
En bedankt Jelger Wink

Wat me trouwens opvalt:
de mensen die met de vorige opdracht op de eerste 3 plekken zijn geeindigd, hebben deze keer niks ingestuurd! Zou de druk te groot geweest zijn? Wink
_________________
Er is geen kunstwerk zo mooi, of de natuur overtreft het. -- PicturePoetry & Duurzame Dinkies, ook op Facebook!
Back to top
Reply with quote
 
andrea


Gender: Female
Age: 66
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 167
Location: katwijk aan-zee
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 15:27    Post subject: Seizoensopdracht "Het vroegevoorjaar
Vindt het ook een goed idee om alle foto,s te raten .
Wacht voorlopig nog even met commetaren en raten .
Ben gisteren avond ook lang op gebleven ,was erg nieuwsgierig naar de inzendingen.
Ben nog steeds alle foto,s aan het bekijken ,en wil ze eerst allemaal goed in me opnemen .
Vindt het deze keer wel heel erg moeikijk moet ik zeggen.
Winter was wat dat betreft makkelijker had meteen toen al een duidelijk beeld welke foto,s als winnaars er uit zouden komen.
Maar nu nog steeds geen idee .
Ben dus heel benieuwd wie het gaat worden.

Gr Andrea
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 19:36    Post subject:
Zo, ik ben er klaar mee. Alle foto's een cijfer gegeven en ook van commentaar voorzien. Zal wel zeggen dat ik met dit soort opdrachten altijd iets strenger ben als normaal (maar dit maakt niet uit omdat ik alle foto's een cijfer geef) en let altijd goed op wat de opdracht is.

Sluit mij inderdaad aan bij de eerdere pleidooien om wel alle foto's een cijfer te geven.

Veel plezier ermee

Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 20:34    Post subject:
Ook voor mij zit het erop! #Fade in Ik heb alle foto's in een cijfertje proberen samen te vatten, waarbij ik vooral gelet heb op 1) voldoet ie aan het thema, 2) is ie technisch in orde, 3) compositie en 4) raakt de foto me.
Ben heel benieuwd naar de einduitslag, veel foto's zaten erg dicht bij elkaar! Overigens hulde voor hoeveel er nu al op de foto's wordt gereageerd, daar doen we het tenslotte allemaal voor!

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
jannie


Gender: Female
Age: 76
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 171
Location: leiden
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 21:44    Post subject:
ik ben ook klaar met het geven van commentaar en de cijfers zijn uitgedeeld.

een gebroken arm zorgt ervoor dat ik maar 1 hand kan gebruiken om te typen, graag begrip dus voor de korte commentaren.

diegenen die nog bezig zijn of beginnen wens ik succes.
_________________
Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 22:05    Post subject:
Poeh...Ook weer gebeurt. Alle foto´s gerate en van commentaar voorzien. Soms best irritant. Normaal rate ik niet, dus ik heb geen ervaring Confused We zien wel waar het schip strandt.
Back to top
Reply with quote
 
Martin van der Giesen


Gender: Male

Joined: 09 Sep 2005
Posts: 52

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 22 Mar 2006, 7:12    Post subject:
Alles gerate en commentaar gegeven, ook ik heb gekeken of de opdracht voor mijn gevoel past bij het thema, niet onbelangrijk vind ik.
Groet,
Martin
Back to top
Reply with quote
 
Wim de Louwere-Landauer92


Gender: Male

Joined: 17 Oct 2005
Posts: 269

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 22 Mar 2006, 13:51    Post subject:
Pulletje wrote:
Zo mensen, mijn taak zit er op! Na alle foto's (behalve mijn eigen inzendingen natuurlijk) van commentaar en een cijfer te hebben voorzien, kan ik alleen nog maar afwachten, en tussendoor de commentaren lezen.
En nu maar hopen dat ik geen wraakcijfers krijg omdat ik zo hartverscheurend eerlijk ben geweest Very Happy

Ik heb wel een verzoek: als mensen foto's een cijfer gaan geven, willen jullie dan ook ALLE foto's een cijfer geven? Omdat iedereen zijn eigen manier van raten heeft (sommigen hebben een uitgangspunt van een 8, anderen een 7, er zijn mensen die strooien met 10-en, terwijl anderen nooit hoger dan een 9 geven), krijg je alleen een eerlijk beeld als iedereen alle foto's een cijfer geeft. Anders wordt de boel misschien scheefgetrokken als mensen alleen een cijfer geven als ze iets waardeloos, of juist helemaal geweldig vinden.

Veel plezier met het raten en commentaar geven!


Ik wil gevolg geven aan je oproep en heb me een dag de tijd gegund om het een en ander op een rijtje te zetten.

Op de eerste plaats heb ik gekeken of de inzendingen voldeden aan de opdracht en daarna heb ik een onderverdeling gemaakt in de manier waarop invulling is gegeven aan die opdracht:
Vroege voorjaar

1. Bloeiwijze (24x)
2. Landschappen (9x)
3 Dieren (2x)
4 Diversen (1x)

Nadat ik van alle foto’s een download heb gemaakt (Snagit printscreen) ben ik in ACDSee aan het schuiven gegaan.
Mijn keuze is in de eerste plaats bepaald (na de eerder genoemde selectie) op, hoe het beeld mij aansprak (gevoel) en daarna de fototechnische kwaliteit (voor zover ik er verstand van heb).
De laagste waardering is voor mij een 7 en de hoogste een 9,5

Moeilijk vond ik het daarna, om er commentaar bij te geven omdat de (mijn) volgorde al vaststond.

Met het commentaar ben ik nog niet helemaal klaar, maar ik doe mijn best.
Gr.Wim
Back to top
Reply with quote
 
sjaak


Gender: Male
Age: 39
Joined: 12 Sep 2005
Posts: 13
Location: Bakkeveen (Friesland)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 23 Mar 2006, 18:45    Post subject:
Deze keer heb ik geen foto opgestuurd, omdat ik kortweg geen geschikt onderwerp o.i.d kon vinden, of ik vond mijn eigen foto's niet goed genoeg.

Dit vond ik eigenlijk ook een moeilijk onderwerp om vast te leggen.
(het voorjaar doe ik altijd op geluid)

Ik zal de foto's nog wel ff raten en zo hier en daar een comentaar plaatsen, en ik hoop er de volgende keer wel weer bij te zijn.

MVG,

Sjouke Scholten
_________________
Kodak DX 6490.
Canon Powershot A520
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum