Een van de verrassende kenmerken (er zijn er meerdere) van het nieuwe FF 24,5mp olifantje schijnt een instelbare lowpass- e/o AA-filter te zijn, waardoor beelden een ongekende scherpte kunnen krijgen.
Gender: Male Age: 68 Joined: 18 Mar 2008 Posts: 160 Location: Ermelo
Posted: Fri 28 Nov 2008, 14:11 Post subject:
@ Bas:
- Dat hangt in mijn geval in eerste instantie af van de prijs- maar vooral kwaliteitsverhouding t.o.v. bijvoorbeeld Mamiya e.d./ o.i.d. (MF). MF-beeldkwaliteit vind ik geweldig, alleen het ISO-bereik in de praktijk niet slagvaardig genoeg.
- Wat die prijsverhouding betreft: Nikon is altijd - en met alles! - stevig aan de prijs (geweest). Toch is het zo dat ze als ze in één klap de 1ds Mark III en de nieuwe 5d Mark II ook markttechnisch willen aftroeven, ze ditmaal toch relatief betaalbaar moeten zijn.
Dat het water me uit de oren loopt, moge echter wel duidelijk zijn. Toch wacht ik rustig eerst alle testen etc. af. Gelukkig heb en hou ik m'n D300 ook gewoon, dus: lekker achterover zitten en genieten van alles wat komt.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum