Posted: Sun 26 Apr 2009, 22:34 Post subject: Herken de wilde plant
Afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest om een presentatie te maken om wilde planten die je in je eigen omgeving veel tegen komt te leren (her)kennen.
Met behulp van schitterende foto's van een aantal fotografen (o.a. van Bram van der Schaft) heb ik het geheel samengesteld. Foto''s plus bijbehorende plantennamen.
Het is bedoeld om anderen ook te laten ervaren hoe mooi de natuur om ons heen is.
De presentatie staat op: http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=506383&
Kees,
Prachige video, komt net goed van pas bij mijn opleiding tot Biesboschgids,ik zal de medecursisten er op attenderen.
gr.Juul _________________ sony dsc w5 telescoop swift
Gender: Male Age: 76 Joined: 29 Dec 2008 Posts: 10 Location: Bergen op Zoom
Posted: Mon 27 Apr 2009, 18:07 Post subject:
mooi gemakt Kees,heel leerzaam.
Gr Co _________________ Canon 40d 300d EFS 18-55mm EF 24-105 L EFS 17-85mm Canon Macro EF 100mm EF 75-300mm Sigma 10-20 mm Soligor tussenringen Canon 430EX Canon 580EX ll Manfrotto statief
Planten zoals je ze in he veld tegenkomt. Informatief.
Vind wel dat de ondertiteling veel te snel weg is. De namen mogen best een tijdje langer in beeld blijven.
Mvg. Martine
Ik heb 7 minuten gekeken. Langer nog ik niet opbrengen. Er zitten enkele dubbele namen bij. Als je die er tussenuit zou halen heb ik misschien net genoeg geduld om hem helemaal af te kijken
Gender: Female Age: 71 Joined: 04 Aug 2010 Posts: 2 Location: varend op een binnenschip
Posted: Wed 04 Aug 2010, 14:47 Post subject:
Beste mensen van dit mooie forum,
ik ben een vreemde eend in jullie bijt, dat weet ik wel.
Maar misschien dat dit forum mij kan helpen om de naam van een aparte wilde plant te achterhalen.
Ik heb natuurlijk ook geen bijzondere fotoapparatuur dus zal het voor jullie hemel schreiende kwaliteit zijn
Deze plant staat in Bremen, in de Kolenhafen.
Is ongeveer een klein metertje hoog.
Ik ben benieuwd !
Met vriendelijke groet, Jenet[/img]
Gender: Male Age: 68 Joined: 25 Oct 2006 Posts: 1647 Location: Almelo
Posted: Wed 04 Aug 2010, 15:45 Post subject:
Hallo Janet,
Voor determinatie hebben we een speciaal detrminatie-album waar je de foto's in kwijt kunt. Dan vind er geen beoordeling op kwaliteit plaats en ieder kan de foto dan goed bekijken en commentaar geven.
Wat betreft je plant: dat is zo te zien de Wouw, Reseda luteola.
Gender: Female Age: 71 Joined: 04 Aug 2010 Posts: 2 Location: varend op een binnenschip
Posted: Wed 04 Aug 2010, 16:27 Post subject:
Hallo Ron,
Bedankt voor je antwoord, het is i.d.d een wouw.
Ik heb het ff gecheckt op google.
Ik had i.d.d. beter op die site kunnen plaatsen, niet gezien, te snel dit gedaan.
Maar ik heb mijn doel bereikt.
Kan ik mijn bericht dan nu beter verwijderen?
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum