Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Seizoensopdracht "Kleurrijke Lente"
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Theo van Woerden


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Sep 2005
Posts: 34

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 21 May 2006, 20:09    Post subject:
Ik ben het eens Jaap dt jij dat niet kan controleren. We zijn allemaal volwassen mensen en als dat een regel wordt, dan is het aan de fotograaf om die regel te respecteren.

Nu kan je eerst in het gewone album testen wat en hoe jou foto scoort en daarna besluiten je foto wel of niet te up-loaden.

Theo
Back to top
Reply with quote
 
Colinda v/d Flier


Gender: Female
Age: 54
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 174
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 21 May 2006, 21:55    Post subject:
Je zou dit bij een volgende opdracht als regel op kunnen stellen, maar zoals Jaap al aangeeft is dit bijna niet te controleren.
Ik zou het niet eerlijk vinden als foto's die eerder zijn geplaatst en die nu ook meedoen in de seizoensopdracht een lagere rating krijgen, omdat er mensen zijn die het niet fair vinden dat zo'n foto mee doet.
Het staat nergens in de regels dat het niet mag, dus het lijkt me dat je deze foto's dan ook de rating geeft die ze verdienen.

Colinda
Back to top
Reply with quote
 
michiel schaap


Gender: Male
Age: 63
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 17
Location: lochem
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 21 May 2006, 22:02    Post subject:
Ik heb zojuist een bericht naar de moderators gestuurd vanwege het commentaar op mijn geplaatste opname voor de maandopdracht.
Ik zie echter dat de discussie over mijn vraag al is losgebarsten!
Ik heb een opname geplaatst die ik al eerder op NP heb laten zien maar zag in de spelregels geen aanleiding om hem niet opnieuw te plaatsen.
Ik heb er geen moeite mee als dit een regel wordt echter was ik in de veronderstelling dat dit geen probleem zou zijn. Gelukkig ben ik niet de enige, dus wellicht is een verduidelijking hierover gewenst!
groet Michiel Schaap
_________________
Canon 1D mkIV, 5Dii, canon 400mm/2.8L is usm, canon 70-200/2.8L is usm II, canon 100mm/2.8mL is usm macro, canon 17-40/4.0L usm en de 1.4 en 2.0 tc
Back to top
Reply with quote
 
Colinda v/d Flier


Gender: Female
Age: 54
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 174
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 21 May 2006, 22:04    Post subject:
Zoals ik hierboven al schreef, lijkt het mij duidelijk dat het geen regel is en dat eerder geplaatste foto's gewoon mogen.
Ik zou het echt heel oneerlijk vinden als mensen eigen regels gaan maken en die foto's een lagere rating geven.

Colinda
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 101

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 21 May 2006, 22:05    Post subject:
omdat mijn 2 foto's al in het gewone album hebben gestaan zal ik even reageren op dit onderwerp.

ik dacht dat ik mijn 2 foto's in het gewone album had ge-upload, maar toen ze na een tijdje nog niet zichtbaar waren en de moderaters ze ook niet konden vinden heb ik ze opnieuw ge-upload.

wat schertst (?) mijn verbazing, komen ze opeens vandaag boven in het seizoensopdrachtenalbum, weet ik gelijk wat ik de eerste keer fout had gedaan. (in het verkeerde album ge-upload)

dus eigenlijk doe ik per ongeluk mee Embarassed , maar dan weten jullie dus gelijk ook dat ik ze eerst in het seizoensopdrachtenalbum (scrabble Question Very Happy ) heb ge-upload en daarna pas in het gewone album, kon dus niet kijken of ze het goed zouden doen in deze opdracht.

verklaard ook gelijk waarom ze niet zo kleurrijk zijn als dat ze hadden moeten zijn voor deze opdracht en waarom het 2 bijna identieke foto's zijn, anders had ik wel 2 foto's ge-upload die allebei in een ander album horen, maar nu ik (stieken) toch meedoe hoop ik er maar het beste van.

sorry en succes iedereen
_________________
canon

www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 21 May 2006, 22:46    Post subject:
Nog even voor alle duidelijkheid: Er staat niet in de regels dat een foto niet eerder geplaatst mag zijn en daar zijn een aantal redenen voor die al genoemd zijn: Los van het feit dat het lastig te controleren is kun je natuurlijk altijd eenvoudig een foto plaatsen die net even iets anders is, maar toch bv uit dezelfde serie foto's komt. Zelf zie ik niet zoveel bezwaren tegen een competitiefoto die al op de site heeft gestaan, maar kennelijk denken andere mensen daar anders over. Over het algemeen scoort zo'n foto toch minder hoge punten omdat het nieuwe er al af is. Wanneer mensen zelfs zo'n foto met opzet daarom lager gaan raten (wat ik niet echt kan begrijpen) wordt het wel heel onaantrekkelijk om een eerder gebruikte foto nogmaals aan te bieden voor de competitie.
Mijn voorstel zou zijn om in de toekomst de aanbeveling te doen om "bij voorkeur niet eerder geplaatse foto's in te zenden".
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Theo van Woerden


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Sep 2005
Posts: 34

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 21 May 2006, 22:49    Post subject:
Jaap ik ben het 100% met je eens. Het is nu inderdaad geen regel en de mensen die expres of per ongeluk wel dubbel hebben mee gedaan mogen wat mij betreft gewoon blijven.

Gr, Theo
Back to top
Reply with quote
 
andrea


Gender: Female
Age: 66
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 167
Location: katwijk aan-zee
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 22 May 2006, 6:37    Post subject: Seisoenopdracht "Kleurrijke Lente"
Ik was in de stellige overtuiging Exclamation
Dat er geen foto,s mee mochten doen die al eerder waren geplaatst.
Vandaar ook mij reactie daarover .

Maar is nu duidelijk voor mij en misschien ook voor de andere deelnemers .
Dat het geen probleem is om eerder geplaatste foto in te zenden .

Degene die eerder geplaatste foto,s hebben ingezonden hebben de regels dus beter gelezen dan ik heb gedaan is dan m,n eigen fout dan.

Maar mijn persoonlijke mening is voor seisoenopdracht om daar nieuwe foto,s voor in te sturen, die nog niet eerder zijn geplaatst.
Vind ik zo ie zo toch leuker en spannender .

Gr Andrea
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Roest


Gender: Male
Age: 61
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 38

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 May 2006, 7:02    Post subject: Tja..............
Eén van degenen die een al eerder geplaatste foto opnieuw heeft geplaatst bij de seizoensopdracht is ondergetekende.
De ongeschreven regel dat dit niet mocht was mij niet bekend.
Excuses daarvoor.
Ik heb de wedstrijdleiding gevraagd om mijn deelname terug te trekken. Dit hoefde niet. Omdat ik voor mezelf dit onderwerp wil afsluiten laat ik mijn foto maar staan.
Volgende keer beter! Laughing
Gr. Gerard
_________________
Canon 90D
Canon SX70
Canon EF-S 18-55 mm IS,
Sigma 150 mm 2,8 macro
Laowa 100mm Macro
Back to top
Reply with quote
 
jannie


Gender: Female
Age: 76
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 171
Location: leiden
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 22 May 2006, 10:05    Post subject:
Ik wil graag een kompliment maken aan alle inzenders/deelnemers aan de opdracht. Prachtige foto's, de inzet is geweldig.

Ik ben het wel met Jaap eens dat een foto per deelnemer voldoende is.
Het beoordelen en raten vergt veel tijd, is wel heel leuk om te doen.

De klus zit er voor mij op, iedereen die nog bezig is of moet beginnen wens ik veel succes.

Graag wil ik nog een opmerking maken naar Martin, per ongeluk 1 punt te laag gegeven bij je foto, mijn vinger schoot uit. Embarassed

Ik ben reuze benieuwd naar de einduitslag.

Jannie.
_________________
Sony HX 400V vaak in combinatie met de Raynox voorzetlens 250 en sinds kort ook de Raynox 150
Sinds februari 2015 een Sony ILCE 6000
Back to top
Reply with quote
 
Martin van der Giesen


Gender: Male

Joined: 09 Sep 2005
Posts: 52

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 22 May 2006, 12:57    Post subject:
Quote:
Graag wil ik nog een opmerking maken naar Martin, per ongeluk 1 punt te laag gegeven bij je foto, mijn vinger schoot uit.


Haha Very Happy , geeft niks. Meedoen is gelukkig belangrijker dan winnen en ik zit toch ver bij de kanshebbers vandaan. Volgende keer beter m'n best doen.
Back to top
Reply with quote
 
Elisa


Gender: Female
Age: 42
Joined: 31 Oct 2005
Posts: 939
Location: Egmond
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 22 May 2006, 14:51    Post subject:
Zo, mijn taak zit er ook op. Met het idee om volgende keer maar 1 foto per gebruiker toe te staan ben ik het helemaal eens! Wil je het goed doen kost het je uren haha.
Het zal mij weer benieuwen, ik heb niet echt een duidelijk omlijnd idee van wie er gaat winnen! Ik heb wel mijn favorieten, maar of dat ook ieders favorieten zijn... Wink

groetjes Elisa
_________________
Er is geen kunstwerk zo mooi, of de natuur overtreft het. -- PicturePoetry & Duurzame Dinkies, ook op Facebook!
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 22 May 2006, 18:52    Post subject:
Tjonge, ook eindelijk klaar. Meteen uit school begonnen en nu pas klaar. Supergoed idee om 1 foto per gebruiker in te stellen. Nu is het haast niet bij te fietsen. Er zitten wel hele mooie foto's tussen, vind de foto's deze keer wat hoger van niveau dan de vorige keer. Zelf heb ik drie geselecteerd die ik het mooist vind, we zien wel wat er uit komt! Iedereen veel sterkte met het becijferen en van commentaar voorzien!

Gr Maarten
Back to top
Reply with quote
 
Wim de Louwere-Landauer92


Gender: Male

Joined: 17 Oct 2005
Posts: 269

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 May 2006, 8:37    Post subject: Ervaring
Toen het voorstel van de seizoenopdracht kwam gebeurde dat in een langdurige herfstachtige lente.
Ik heb toen die/mijn 'kleurrijke lente' vastgelegd en spontaan zo vlug mogelijk ge-upload.
Te snel, want: 'De eersten zullen de laatsten zijn', blijkt bij de presentatie(volgorde) én er is niets zo verandelijk als het weer, al leek het toen constant te zijn.
Ook ik zal bij een volgende seizoenopdracht proberen wat 'slimmer' te zijn. Wink

Ik zou er ook voor willen pleiten om bij die volgende seizoenopdracht de foto's niet meer in volgorde van upload te presenteren maar een 'random' toe te passen.

Ik ga ook mee met het voorstel om met één foto deel te nemen.
Ben momenteel bezig mijn reacties voor te bereiden en merk dat, naarmate ik vorder, het bedenken van commentaar steeds moeizamer wordt, los van het feit dat er al velen mij zijn voorgegaan.
Misschien dat dat voor anderen ook een belemmering is, want niet iedereen geeft bij elke foto zijn mening of 'rate' er, hoewel/ondanks dat het aantal bezoekers steeds verder oploopt.

Gr.Wim
Back to top
Reply with quote
 
Klaas van Haeringen


Gender: Male

Joined: 25 Sep 2005
Posts: 182

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 May 2006, 12:24    Post subject:
Gisteren was ik eindelijk klaar met commentaar geven, het was een hele klus! Vooral bij de laatste foto's kostte het wel wat moeite. Ergens vind ik het dus wel een goed voorstel om bij de volgende opdrachten maar 1 foto per persoon toe te laten, maar een groter aantal foto's maakt de competitie wel spannender.

Een paar laatste foto's krijgen vandaag nog een rating van me. Volgens mij zitten er in deze competitie een hoop kanshebbers (in ieder geval veel meer dan bij het eurovisie songfestival van zaterdag Razz)

Quote:
niet iedereen geeft bij elke foto zijn mening of 'rate' er, hoewel/ondanks dat het aantal bezoekers steeds verder oploopt.


Dat vind ik ook jammer... het eerlijkst is het natuurlijk als iemand elke foto een rating geeft (als het kan met commentaar erbij), in plaats van alleen zijn/haar kanshebbers. Daar gaat alleen wel veel tijd in zitten.

Groeten, Klaas
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 24 May 2006, 13:08    Post subject:
Zo, alles gerate en bij een aantal foto's ook een opmerking geplaatst. Om niet al teveel voorgaande commentaren te herhalen heb ik me vaak zwijgend gehouden. Er zaten erg verrassende en ook mooie platen tussen!

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 24 May 2006, 13:42    Post subject:
Zelf vind ik dat ik geen ratings of commentaren kan/mag schrijven bij de competities omdat ik de ratings al kan zien en dus (onbewust) kan be-invloeden. Natuurlijk kunnen we niemand verplichten om alle foto's van een cijfer en een commentaar te voorzien, maar om de competitie zo eerlijk mogelijk te laten verlopen zou ik wel iedereen willen vragen om zoveel mogelijk foto's (en liefst natuurlijk alle) een cijfer te geven. Dat je ze dan niet allemaal van commentaar voorziet is niet zo'n ramp Smile
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Cor
Editor


Gender: Male
Age: 74
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 334
Location: Maasdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 25 May 2006, 14:09    Post subject:
Alle foto,s[op 2 na] van commentaar en rating voorzien,was wel een hele klus,maar heb het met veel plezier gedaan.Ben toch wel benieuwd wie er gaat winnen,dus afwachten maar.
Groeten, Cor.
_________________
Canon gebeuren
Back to top
Reply with quote
 
Wim de Louwere-Landauer92


Gender: Male

Joined: 17 Oct 2005
Posts: 269

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 25 May 2006, 16:05    Post subject: Gedane arbeid
Pfff ...
Het zit erop.
Maar nog geen reet (rate),
Dat komt nog.
En nu een ... Wink
Gr.Wim
Back to top
Reply with quote
 
Monique


Gender: Female
Age: 57
Joined: 11 Oct 2005
Posts: 24
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 25 May 2006, 22:46    Post subject:
Zo, die klus is geklaard! Heb in etappes alle foto`s van een cijfer voorzien. Hoewel ik deze keer zelf te laat was met insturen,( wilde op de valreep nog wat opnames maken met nieuwe camera, en kwam er zondagmiddag achter dat de wedstrijd al in volle gang was.... Embarassed En ik ben nog nieteens blond! Laughing ) was het toch leuk om te raten. Was wel een heel karwei, moeilijk door alle mooie inzendingen van uiteenlopende onderwerpen. Juich het idee van 1 foto per persoon daarom ook toe.
Voor mij volgende keer beter en voor iedereen: Veel succes!
gr. Monique
_________________
Maak mijn foto`s met de Olympus c-300 zoom en fuji finepix S5600
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 30 May 2006, 10:13    Post subject:
Het is weer bijna zo ver Smile Vandaag is het de laatste dag dat je de inzendingen van de seizoensopdracht van een cijfer en/of commentaar kan voorzien. Jullie hebben al goed je best gedaan, de meeste foto's hebben wel 30 of meer cijfers gekregen. De verschillen zijn soms maar heel klein, dus ieder cijfer kan nog het verschil maken voor een ereplaatsje op de voorpagina! Ook hebben we deze keer nog een drietal leuke natuurgidsen voor de prijswinnaars.
Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Agnes Bax


Gender: Female
Age: 57
Joined: 07 Sep 2005
Posts: 71
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 30 May 2006, 14:49    Post subject:
Ben benieuwd welke foto het dit keer gaat worden.
Deze opdracht vond ik heel erg leuk om te beoordelen.
Er zaten veel foto's bij met goede resultaten, waardoor denk ik de foto's deze keer nog dichter bij elkaar zullen zitten qua uitslag.
Dus we lezen het vanavond om 24.00 uur?
Misschien blijf ik wel even op.
Kijken of mijn voorkeur de juiste is?
Heb 4 foto's waarvan ik denk die heel hoog zullen eindigen.
Mijn nummer 1 heb ik ook zeker boven alle anderen uit laten springen.
Voor mij hopelijk de winnaar, want dan heb ik goed gekozen.
Spannend.
Nog even geduld.

Agnes
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 30 May 2006, 20:13    Post subject:
Rolling Eyes

Nog een paar uurtjes.....
Ik wil iedereen nog even heel veel succes toewensen !

Gr. Sonja
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 30 May 2006, 23:01    Post subject:
And the winner is ............... Klaas!
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Colinda v/d Flier


Gender: Female
Age: 54
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 174
Location: Hoofddorp
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 30 May 2006, 23:03    Post subject:
Klaas....van harte gefeliciteerd met je eerste plaats!!!

Ben alleen benieuwd of het de vlinder of de kikker is geworden?

Groetjes Colinda
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 3 of 5


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum