Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


wild zwijn
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
K.J.Schilstra
Guest







PostPosted: Tue 26 Jan 2010, 21:10    Post subject: Wild Zwijn
Hallo Valentijn86,

Door je vraag over waar zwijnen te fotograferen ben ik intensiever gaan zoeken naar de zwijnen in ons bos. Naar wat speurwerk en geduld. Vandaag geslaagd. Eigenlijk moet ik je bedanken voor de vraag, was inspiratiebron voor mij om te bewijzen dat met wat moeite je ze idd vast kan leggen. Dus bij deze. Bedankt!

Met vr gr Kees Jan
Back to top
Reply with quote
 
wandelfanaat


Gender: Male
Age: 68
Joined: 03 Feb 2010
Posts: 1
Location: Molenhoek
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 20 Sep 2010, 20:02    Post subject:
Het is niet echt in de buurt van Alkmaar, maar als je in de buurt komt van Noord-Limburg moet je eens het kleine bos bij vliegveld Weeze in Duitsland ( bij Well de grens over ) gaan wandelen. Het is mij nog altijd gelukt om meerdere zwijnen te fotograferen. Ik ben er zelfs al eens aangevallen omdat ik volgens moeders te dicht bij de kleintjes kwam. Ma ja wat wil je als ze vlak naast het bospad lopen!!![/img]
_________________
Canon 600 D met 18-55 en 55-250 lens van Canon, Sigma 18-200 en 150-500mm.
Back to top
Reply with quote
 
huub reulen


Gender: Male
Age: 70
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 17
Location: helmond
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 21 Sep 2010, 8:13    Post subject:
Wandelfanaat...
kun je iets preciezer zijn met de locatie bij Weeze?? Omdat ik redelijk in de buurt woon, maak je mij nieuwsgierig.
Back to top
Reply with quote
 
Doodles


Gender: Male
Age: 46
Joined: 12 Sep 2007
Posts: 140
Location: Valkenswaard
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 21 Sep 2010, 8:21    Post subject:
Het bosje tegenover de inrit naar het vliegveld. Ben er ook wel eens kort gaan wandelen en inderdaad veel zwijnen gezien.
Back to top
Reply with quote
 
huub reulen


Gender: Male
Age: 70
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 17
Location: helmond
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 21 Sep 2010, 18:42    Post subject:
bedankt voor de tip...denk dat ik het komende dagen eens ga proberen
Back to top
Reply with quote
 
Doodles


Gender: Male
Age: 46
Joined: 12 Sep 2007
Posts: 140
Location: Valkenswaard
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 21 Sep 2010, 19:08    Post subject:
Laat even weten hoe het was, ben er al lang niet meer geweest.
Back to top
Reply with quote
 
evelien


Gender: Female
Age: 36
Joined: 20 Sep 2010
Posts: 4

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 07 Jan 2011, 18:45    Post subject:
In het edense bos lopen behoorlijk wat zwijnen. Tegen de schemering ga ik er heen, op bepaalde plekken heb ik gemerkt dat ik wat meer kans heb om ze te zien. Verder loop ik erg rustig en luister ik goed naar wroetgeluiden (verschuivende bladeren). Zo heb ik wel wat foto's kunnen maken, helaas ook vaak verstoord terwijl ik wachte op een mooi moment door fietsers.
Het zijn geen super prachtige platen, daarvoor fotografeer ik ook te kort, maar voor iedereen is het zeker haalbaar. Heb helaas geen tijd om de hele dag in een schuilhut te zitten, er moet ook geld verdiend worden om mn hobby van te kunnen bekostigen. Hoewel je wat verdiepen in je onderwerp altijd meer opleverd als zonder kennis op pad gaan.
_________________
Nikon D5000 met 18-55mm VR, 35mm 1.8f en 70-300 VR Nikkor lenzen
Back to top
Reply with quote
 
DanielJ


Gender: Male
Age: 48
Joined: 02 Dec 2009
Posts: 130

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 04 Sep 2011, 15:11    Post subject:
Even dit oude topic een schopje geven.

Op de fiets over de veluwe zie ik werkelijk overal wroet-sporen. Gisteren nog prachtige rit gereden over de Posbank en de Hooge Veluwe en vele verse sporen gezien.
Waar kun je momenteel de zwijnen zelf het beste spotten? Mijn vriendin zou ze graag ook eens zien, maar als je uit Zoetermeer moet komen kun je niet zomaar even lukraak gaan rijden. We zitten binnenkort een lang weekend in de buurt van Het Loo, welke gebieden moeten we zeker proberen? En dan de vroege ochtend of de avonduren?
Gaat niet zozeer om ze ook te fotograferen, maar gewoon om te genieten van de natuur.
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veldhuizen


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Sep 2010
Posts: 329
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 04 Sep 2011, 17:42    Post subject: Zwijnen
Daniel (en anderen),

Wanneer je in de buurt van het Loo zit, (ik neem aan paleis het Loo in Apeldoorn) dan kan ik je aanraden om in de naburige bossen zoals de Kroondomeinen en het Aardhuis te gaan. Vooral het Aardhuis is volgens mij wel geschikt. Je kunt er makkelijk de auto parkeren en je loopt er direct een mooi wandelgebied in. Dit kan ook tegen een kleine vergoeding met begeleiding van een boswachter. Je kunt ook naar Hoenderloo rijden en het bos ingaan bij de Krimweg. En uiteraard is ons nationaal park de Hooge Veluwe ook binnen je bereik.
Verder raad ik iedereen die zwijnen wil gaan zien aan te zorgen met het eerste licht in het bos te zijn. Of 's avonds in de schemer. Dan maak je het meeste kans.
Zoek tijdens de herfst vooral in oude eiken/beukenlanen waar de bomen hun mast nu al laten vallen. Daar maak je dan ook gewoon overdags kans mits het er rustig is.
Maar ook al heb je alle kennis en weet je veel mooie plekjes, dat is nooit een 100% garantie dat je de dieren te zien krijgt.

Succes ermee en wie weet zien we binnenkort mooie zwijnenplaten voorbij komen!!

Groeten Erik.
Back to top
Reply with quote
 
DanielJ


Gender: Male
Age: 48
Joined: 02 Dec 2009
Posts: 130

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 04 Sep 2011, 19:07    Post subject:
Erik, bedankt!
Nat.Park HV kan inderdaad ook, maar dan maak je vooral kans bij de voerderplaatsen aan het eind vd middag. Daar heb ik ze zelf idd ook al eerder gezien, maar voelt toch een beetje als VVV zwijntjes+hertjes kijken. Vind het ook leuk om ze mijn vriendin ook eens in "vrijheid" te laten zien. (en er zelf uiteraard ook van te genieten!)

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om zelf veel in dat gebied te struinen. Vroeger wist ik thuis in Zeeland alles te vinden, tot onbekende nesten van de kiekendief aan toe. Dat is eigenlijk veel leuker dan hier "de plekjes" te vragen.
Back to top
Reply with quote
 
Mark van Veldhuizen


Gender: Male
Age: 42
Joined: 22 Sep 2010
Posts: 329
Location: Lunteren
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 04 Sep 2011, 19:15    Post subject: Wild zwijn
Dat ben ik zeker met je eens Daniel! Herten of zwijnen kijken kijken op de Hoge Veluwe is erg mooi, maar ik beoefen me'n hobby liever zonder pottenkijkers om me heen Surprised

Groeten Erik.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum