Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


bronst fotografie
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Bas Breetveld


Gender: Male
Age: 54
Joined: 04 Feb 2008
Posts: 134

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 13:39    Post subject:
P.s. Foto'tje van een Canadese bermgrazer geupload met wat info.

Gr,

Bas
Back to top
Reply with quote
 
Robby


Gender: Male
Age: 58
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 120
Location: Zetten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 13:41    Post subject:
Quote:
Serieus, ik zou het echt niet weten


Nou, ik wel.
Kan me voorstellen dat sommige fotografen niet staan te wachten op weer een foto in landelijke krant met een lulverhaal eromheen.
Veel fotografen zijn daarom argwanend.
Gisteren stond er weer 1 namens het ANP ongevraagd fotografen te fotograferen.
Ik heb hem persoonlijk verteld dat ik het niet op prijs stelde om op zijn kaartje te verschijnen.
Stond daar ook niet in alleen.
Vond het uiteindelijk wel sneu voor die kerel, die stond ongevraagd foto's te maken, kwam die toch voor niks.

Groeten

Robby Roos
One With Nature
www.photofanatic.nl
_________________
Nikon D200/D300, Nikkor 500 mm F4.0 IF-ED + Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM;
Back to top
Reply with quote
 
Bas Breetveld


Gender: Male
Age: 54
Joined: 04 Feb 2008
Posts: 134

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 13:48    Post subject:
Iemand van het ANP die nieuwsfoto's komt maken, want dat zijn het, hoeft helemaal niks te vragen en kan gewoon afdrukken en die foto's publiceren waar en wanneer hij maar wil. Zo zit de wet in elkaar, anders zou er geen enkele nieuwsfoto gemaakt kunnen worden, logisch toch?

Gr,

Bas
Back to top
Reply with quote
 
Wim Wilmers


Gender: Male
Age: 65
Joined: 29 Jul 2007
Posts: 14
Location: Bemmel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 14:43    Post subject: bronstfotografie
behalve als Pieter van V of WA +aanhang er staat want dan moet t wel nieuws zijn :_)

Och zo'n man kan best aan enkele fotografen vragen of ze het goed vinden, zo'n klus is dat nou ook weer niet maar van de andere kant als je niets te verbergen hebt en ook al kom je dan bij een of ander flutverhaal te staan wat zou het probleem daartegen kunnen zijn vraag ik me af. Het schaamteverhaal waar Luc het over heeft zal wel als grap bedoeld zijn maar is onzin.
Back to top
Reply with quote
 
Bas Breetveld


Gender: Male
Age: 54
Joined: 04 Feb 2008
Posts: 134

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 15:18    Post subject:
O ja, die schijnen er ook af en toe rond te hangen Laughing
Als ik er ooit weer kom, dan doe ik een petje op met reclame "Team Nature Reflections" of zo. Die herten kunnen toch de kleur oranje niet waarnemen.

Gr,

Bas
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 15:49    Post subject: Re: bronstfotografie
Wim Wilmers wrote:
Het schaamteverhaal waar Luc het over heeft zal wel als grap bedoeld zijn maar is onzin.

Tuurlijk is dat met een vette knipoog, Wim. Maar zonder gekheid: waarom zou iemand daar nou niet gefotografeerd willen worden? Ik zie het probleem écht niet.... ik kan me nauwelijks voorstellen dat personen schade ondervinden van een weergave in een krant, op een zwartwitfoto. Zo bekend zijn de meeste fotografen nou ook weer niet dat ze op straat worden herkend... Wink

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Ton van Mourik


Gender: Male
Age: 67
Joined: 18 Mar 2008
Posts: 160
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 16:01    Post subject:
Even weer terug naar de kern van het topic:

Zonder me nu in een bepaald kamp te scharen, het fenomeen 'luxe hertenknippers' Rolling Eyes in NP De Hoge Veluwe telt m.i. ook nog andere aspecten:

1. Er zijn mensen die, om welke reden dan ook, niet altijd in de gelegenheid zijn ruigere oorden op te zoeken. Om dan toch iets van de bronst mee te krijgen (lees: vooral dat machtige geluid!) is dit een werkbaar alternatief.

2. Ook zijn er mensen die (nog) niet in staat zijn om bijvoorbeeld super-tele's aan te schaffen. Ook voor deze categorie geldt opnieuw: werkbaar alternatief.

3. Verder is deze plek ook een uitgelezen mogelijkheid om nieuwe apparatuur uit te proberen, gezien de redelijk hoge scoringskans.

Hoe het ook zij en waar dan ook: zorg er in ieder geval voor dat je ook dit jaar één keer de brons kunt meebeleven. Want geweldig is het!

Vrolijke pennenstreek, snarenpluk & sluiterknip,

Ton
_________________
Leica M9 / Nikon D300 / 600 5.6 MF / 300 AF-S 4 / 105 2.8 / 50 1.2 / 50 1.4 / 18-135 3.5-5.6 / TC 1.7 II / SB900 / Gitzo GT-3541-XLS / Kirk BH-1 balhoofd / "Eagle" autodeurstatief


'Iets verder kijken, brengt je een stuk dichterbij' - TvM.
Back to top
Reply with quote
 
Hans Brinkel


Gender: Male
Age: 61
Joined: 04 Mar 2009
Posts: 59
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 11 Sep 2009, 17:29    Post subject:
Bas Breetveld wrote:
Stiekem ziekteverzuim om de hertenbronst bij te wonen, haha.
Die heb ik overigens niet zelf bedacht Very Happy

Gr,

Bas

Damn you... Very Happy
_________________
Sony Alpha 77 en een aantal lenzen .
.Bewerking middels Lightroom
Back to top
Reply with quote
 
Frosty




Joined: 12 Sep 2009
Posts: 5

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 9:18    Post subject: Bronst
Beste allemaal en speciaal Bas.

Ik heb me speciaal voor dit onderwerp aangemeld.
Ik ben ook diegene die niet gefotografeerd wil worden.
Waarom ? Hoef ik niet uitteleggen. Dit heb ik overigens wel naar de man gedaan die me hinderlijk stond te filmen. Daarvoor trouwens zijn vrouw al met een fotocamera.

Ik heb hem 5 keer gevraagd, vriendelijk, of hij me niet wilde filmen.
Toch doorgaan, op een nette manier naar hem toeggegaan, alles uitgelegd, en toch mijn wens niet respecteren.
Ja je mag van de openbare weg opname's maken van alles en iedereen, met uitzondering van Militaire en overheids gebouwen.
En sinds kort ook van leden van het koninklijk huis.

Maar een ieder is vrij, om tegen opname's bezwaar te maken. Ook het Journaal of aan een pers buro. Wordt je zonder dat je het doorhebt gefilmd of gefotografeerd, mag je achteraf kenbaar maken dat je bezwaar hebt en mogen de opn. niet meer gebruikt worden.

Maar daargaat eigenlijk de discussie niet over.

Ik wil het hebben over respect.
En dat had deze man niet voor mij. En daar ben ik bozer over dan over dat filmen. Als ik niet met mijn kop op Youtube wil, dan wil ik dat niet. Wie geeft iemand het recht dat niet te accepteren ?
Gaat het hier niet over normen en waarden ?

Bas ik zou graag met in contact komen en je best via ene mail uitleggen waarom ik zo fel reageerde.
Ik weet ook dat je foto's van dit voorval hebt gemaakt.

Laat ik duidelijk zijn, ik ben niet trots op wat er is gebeurd, sterker nog ik baal ervan als een stekker.
En zoals hier al gemeld, er zijn er meer die niet gefotografeerd of gefilm wil worden.

Denk nog maar eens terug aan het Vosje Vierhouten.
Op de foto stonden veel mensen die nu nog beschuldigd worden van voeren. En terwijl dit mensen waren die er niks mee te maken hadden.

Voor een ieder die het heeft gezien en gedacht heeft dit is te gek, mijn excusses.
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 10:37    Post subject:
http://www.nufoto.nl/fotos/114252/hertenbronst-op-hoge-veluwe-trekt-veel-bezoekers-.html

Leuk, al die pro's volledig in camokleuren. Zal lekker helpen wanneer toeristen in fluorkleuren verschijnen. Laughing

Groet, Aad
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 10:52    Post subject:
Aad Verkuijl wrote:
http://www.nufoto.nl/fotos/114252/hertenbronst-op-hoge-veluwe-trekt-veel-bezoekers-.html

Leuk, al die pro's volledig in camokleuren. Zal lekker helpen wanneer toeristen in fluorkleuren verschijnen. Laughing

Groet, Aad


Shocked Canon doet goede zaken daar!! Laughing Laughing . Maar zonder gekheid: beter dat iedereen daar op een kluitje staat dan dat ieder voor zich over de Veluwe gaat rondstruinen op zoek naar een bronstig hert. Het zou wel eens zo kunnen zijn dat dit soort massatoerisme het edelhert in het algemeen wel eens ten goede zou kunnen komen.

@ frosty: sportief dat je even reageert, maar (hoewel ik er niet bij was): een ding snap ik niet. Of eigenlijk twee. Waarom wil je niet met je hoofd op youtube? Ik kan me niet voorstellen dat je daar enige schade van zult ondervinden: youtube is net zo vluchtig als (bijvoorbeeld) nederpix of elke andere beelddragende website, en het filmpje van vandaag is morgen alweer vergeten. Wellicht verstoorde het filmen je concentratie? En daarnaast gaat het over respect. "Waar er twee kijven hebben er twee schuld", zei mijn moeder altijd. Het is uiteraard niet netjes om een verzoek om niet te filmen te negeren, maar het is niet dat de wereld vergaat, als je begrijpt wat ik bedoel.

Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Hans Brinkel


Gender: Male
Age: 61
Joined: 04 Mar 2009
Posts: 59
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 11:09    Post subject:
Wellicht kun je er zelf ook flink aan bijdragen als je niet op de foto's wilt.
Denk hierbij alleen al aan je eigen kleding, hoe "professioneler" je eruit ziet, hoe meer aandacht je genereert. Wink
dus gewoon lekker in je korte broek zitten daarzo met dat fraaie weer
Een flinke pet op je hoofd zetten en je gezicht is al onherkenbaar.
En als je geen pet hebt, trek je toch zo'n camouflagenetje over je kop heen #Mad ...geen fotograaf die zoiets in de krant zal zetten.

Als je verzoek genegeerd wordt is dat natuurlijk niet leuk, maar toch ook weer geen halszaak. Shocked

Vervelende bijzaak van die ruzie's aldaar is (schijnt toch wel vaker voor te komen aldaar), dat andere aanwezige fotografen zich verstoort voelen, wellicht de herten ook Exclamation

Niemand zit daarzo op een hoogoplopende ruzie te wachten als men uren geconcentreerd heeft zitten wachten op de dingen die komen gaan.
Voor diversen mensen iig weer genoeg redenen om dan weer af te haken aldaar, dat kan toch ook weer niet de bedoeling zijn?

Hans
_________________
Sony Alpha 77 en een aantal lenzen .
.Bewerking middels Lightroom
Back to top
Reply with quote
 
Frosty




Joined: 12 Sep 2009
Posts: 5

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 11:23    Post subject: Bronst
Hoi Luc,

Eigenlijk is er maar 1 reden.
Ik begrijp best dat er lui zijn, die het fotograferen van dieren als hun hobby zien. Maar bij jullie op nederpix komt het ook wel eens voorbij : Is iedereen met een camera om zijn nek die de natuur ingaat wel een natuurfotograaf ?
Nee dus. Ook jullie hebben last van "natuurfotografen" die dingen doen die niet door de beugel kunnen.

Zij verpesten het voor een grote groep, en geven de echte een slechte naam.

Ik probeer voor mezelf de regels die er zijn te respecteren en vooral de Flora en Fauna te beschermen als ik op pad ga.
Ik kom het hele jaar door in het park en kom ook op plaatsen waar je soms echt geen mens zie. Ook op de vrije wildbaan kom ik vaak.
Heerlijk lekker een paar uur niemand om je heen.

Maar door alle negatieve berichten worden ook de goede fotografen aangekeken en beschuldigd van zaken waar ik in ieder geval NOOIT aan mee zal doen.

Toch heb je wel deels gelijk, meestal is het even een hype en morgen is er weer iets anders waar men zich druk om maakt.
Toch als vb weer Vierhouten, die bewuste foto duikt nog steeds af en toe op in de media, en wordt zonder dat het de bedoeling is weer gebruikt om de mensen op die foto weer in een negatief daglicht te plaatsen.
Als die man de camera naar de grond had gericht, of op de herten die er liepen, was het voor mij duidelijk een afgesloten zaak geweest. Maar hij kwam juist hinderlijk met de camera naar mij toe terwijl ik een andere fotograaf hielp met instellingen te wijzigen aan zijn camera. En dan zonder het te vragen betrekt hij dus nog een persoon erbij. En wellicht heb ik me teveel mee laten slepen door emotie. Ik ben niet scheldend op de man afgelopen, en heb mijn bezwaren netjes uitgelgd. En dan als je wegloopt, toch weer de camera op jouw richten.....

Mischien moet ik er meer mee leren leven.

Maar ik ben opgevoed, dat als men iets netjes vraagt je daar dan ook gehoor aan moet geven.

Het trouwens steeds maar weer afgeven op de fotografen die daar staan doet ook geen goed aan het beeld wat er al heerst.
Laat iedereen in zijn waarde...vind je dit niks ?
Oke dan blijf je weg, maar wijs niet met het vingertje naar ze.

En eigenlijk heb ik ook wel een vraag ?

Ik las hier op NP dat het wel een leuke plek is om je instellingen te leren voor het "echte" werk ? Ik geloof daar niet in.
Dit is puur een excuus om het aanwezig te zijn in te dekken.
Je hoeft je toch niet te schamen dat je daar eens komt ?
Of ben je bang er dan niet meer bij te horen ?
Alsof je strafbaar bent als je foto's op de HV hebt gemaakt ?

Binnen Nederland is er buiten het park de Hoge Veluwe, alleen de OVP waar je de bronst kan fotograferen.
Op de vrije wildbaan heeft men bewust gekozen om de bronst plekken af te schermen en vind dit meestal in rustgebieden plaats.
Daarom zie je er bijna geen opname's van. Een enkelle fotograaf neemt de moeite aan de rand van die gebieden te zitten en een fraaie plaat te maken. Maar dat zijn uitzonderingen.

Frosty
Back to top
Reply with quote
 
Eric Gibcus


Gender: Male
Age: 56
Joined: 20 Sep 2005
Posts: 75
Location: Nieuwegein
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 12 Sep 2009, 13:05    Post subject:
Het is tijdens het wachten best gezellig daar op de veluwe, goed voor je (sociale) contacten, dat het soms een kermis is bewijst mijn foto. Voor veel mensen, vaak geen fotografen is het de manier om herten van dichtbij te bewonderen en voor veel fotografen een manier om mooi foto's van het burlen te verkrijgen, ookal zijn ze niet uniek, omdat op andere plaatsen veelal niet te doen is, zelfs in ovp kom je in de regel niet zo dichtbij. Verder ben ik van mening dat als je niet gefotografeerd of gefilmd wilt worden men dit dient te respecteren en daar nag je best een keer bos om worden. Ik ken iemand die werd bedreigd omdat hij ooit een paar vosjes uit de duinen heeft upgeload en erbij werd gehaald bij de vos uit vierhouten waar hij nog nooit geweest was/is. En ja ook de herten worden bejaagd omdat men op de Hoge veluwe een constant aantal herten in het park willen hebben.
groet en veel fotografeer plezier, eric gibcus
_________________
Nikon d200, d70, f90X, Nikon 80-400vr, Nikon 60 & 105 mm macro, Nikon28-70 mm, Nikon 20mm, Nikon Sb26 flitser, Sea & Sea YS-20 ow-flitser, Subal onderwaterhuis
kijk ook op www.deeldenatuur.nl
Back to top
Reply with quote
 
Ben Brons


Gender: Male
Age: 67
Joined: 20 Nov 2007
Posts: 68
Location: Putten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 15 Sep 2009, 18:24    Post subject:
Als je nu eens zorgt dat je met zonsopkomst de veluwse bossen in gat en dan vooral tussen Ermelo en Elspeet en je zet je auto daar stil dan hoor je ze vanzelf en als je dan een plekje zoekt nabij een grasveld dan zit je meestal goed. maar pas op voor zonsopkomst zijn sommige wegen daar afgesloten ivm met wild en dus de bronst.

Succes groetjes Ben
_________________
Canon 1D Mark II en Canon EOS 50D
Canon EF 70-200 mm F2.8 USM,Canon EF Macro 100mm f 2.8 L IS USM
Back to top
Reply with quote
 
fotogek




Joined: 16 Sep 2009
Posts: 2

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 Sep 2009, 14:12    Post subject:
Ik ben het helemaal met Erik eens: tijdens het wachten is het ontzettend gezellig op de HV! Maar.... er zijn altijd mensen die menen dat het niet normaal is dat er zoveel mensen staan om te fotograferen en "wat" grotere Razz objectieven hebben!
En het gevolg daarvan is dat er foto's gemaakt worden van de mensen om daarmee de spot te drijven terwijl er op dat moment herten op het veld lopen! Waar kom je dan voor naar de HV?
Ik begrijp de reactie van Frosty heel erg goed!
Het wordt door een kleine groep verpest!
Afgelopen zaterdag stond er onderin de boom op het veld een pot!!!! appelmoes! Die is daar echt niet neergezet door iemand van het park of door de echte fotografen!
Dat wordt door iemand gedaan om de spot te drijven met het appeltjes voeren. jammer.

Daarom hoop ik ook dat iedereen respecteert dat er mensen zijn die niet op de foto gezet willen worden!
En dit zijn niet de mensen die maar een enkele keer komen om te fotograferen maar mensen die ik daar heel het jaar door tegenkom!

Groeten fotogek
Back to top
Reply with quote
 
Hans Brinkel


Gender: Male
Age: 61
Joined: 04 Mar 2009
Posts: 59
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 16 Sep 2009, 14:34    Post subject:
We doen er denk ik goed aan om te stoppen met de termen als DE ECHTE fotografen en de niet echte fotografen.
Want dat begint echt zielig te worden.
Allemaal aannames worden er gelanceerd waar we niks aan hebben.
toedeloe
Hans
_________________
Sony Alpha 77 en een aantal lenzen .
.Bewerking middels Lightroom
Back to top
Reply with quote
 
fotogek




Joined: 16 Sep 2009
Posts: 2

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 Sep 2009, 14:52    Post subject:
Hans,

In principe ben ik het helemaal met je eens!
Maar er mag toch wel wat onderscheid gemaakt worden?
Verder moeten we het maar gaan hebben over het onderwerp van dit topic : Fotografieplekken

Gr, Fotogek
Back to top
Reply with quote
 
Hans Brinkel


Gender: Male
Age: 61
Joined: 04 Mar 2009
Posts: 59
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 16 Sep 2009, 16:02    Post subject:
fotogek wrote:
Hans,
Maar er mag toch wel wat onderscheid gemaakt worden?

Gr, Fotogek

Wie bepaalt er dan wat goed of slecht is?
Wie bepaalt er dan de onderscheid?
Wie bepaalt er dan wie een echte is en wie geen echte fotograaf is?
etc etc etc....eindeloos

diegene met de grootste ...
of diegene met de grootste telelens...
of diegene die er de meeste vrije tijd insteekt..
of diegene die vrijwilligerswerk doet in de natuur...
etc etc ...eindeloos

Bepaal mijn eigen normen en waarden wel en laat dat zeker niet door derden opdringen.
Kan er prima mee leven en heb geen enkel last van schuldgevoel.
Mazzel he
mvg
Hans Brinkel
_________________
Sony Alpha 77 en een aantal lenzen .
.Bewerking middels Lightroom
Back to top
Reply with quote
 
Dirk Boon


Gender: Male
Age: 77
Joined: 22 Dec 2008
Posts: 5
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Sep 2009, 18:28    Post subject:
Heel aardige discussie op dit forum . Het dedain van de zich topfotografen voelende en op de fanatieke amateur fotografen neerkijkende groep, die het niks vindt dat er een Wildbaan ( of
ijsvogelhut, arkemheen of velduillocatie enz.) bestaat en anderzijds de amateurfotografen. Die bakken met geld ( en nog al eens bij de eerste groep ) uitgeven voor het maken van mooie platen.

Beide groepen hebben echter de liefde voor het fotograferen
gemeen en dat zou eigenlijk een band moeten scheppen.
Ik stel voor dat de topfografen een keer naar de Wildbaan gaan en hun kennis en kunde beschikbaar stellen aan de amateurs.

gr Dirk Boon
_________________
Canon 50D-en diverse canonlenzen
Back to top
Reply with quote
 
Hans Brinkel


Gender: Male
Age: 61
Joined: 04 Mar 2009
Posts: 59
Location: Zuid Holland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 16 Sep 2009, 18:50    Post subject:
Dirk Boon wrote:


Beide groepen hebben echter de liefde voor het fotograferen
gemeen en dat zou eigenlijk een band moeten scheppen.
Ik stel voor dat de topfografen een keer naar de Wildbaan gaan en hun kennis en kunde beschikbaar stellen aan de amateurs.

gr Dirk Boon


Daar zou het mijn inziens ook om moeten gaan.
Toevallig...
Liep er een andere man rond met ook een sony fototoestel op 8-9-2009 op de wildbaan.
Hierop een zoomlens tot 300 mm.
Kwalitatief is mijn zoomlens 70-400 G lens wel iets beter.
Hij keer er met interesse naar, dus ik zeg...ff uitproberen?
Camera eraf gehaald, hij de zijne erop.
Zo creeer je mijn inziens een band.
Als die persoon ook op dit board zit, zijn je foto's gelukt?
mvg
Hans

p.s ben ik nu een echte?? Twisted Evil Very Happy
_________________
Sony Alpha 77 en een aantal lenzen .
.Bewerking middels Lightroom
Back to top
Reply with quote
 
Robby


Gender: Male
Age: 58
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 120
Location: Zetten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Sep 2009, 20:30    Post subject:
1 van de jongens die regelmatig naast me zit heeft een sony compact camera terwijl ik naast 'm zit met een 500 prime.
Zowel hij als ik voelen ons uitstekend op ons gemak.
Dat moet ook de tendens zijn van fotografen (hetzij top hetzij amateur) onder elkaar.
We delen allemaal dezelfde hobby en laten we mekaar niet in hokjes plaatsen en elkaar beoordelen om de apparatuur die we wel dan niet hebben.

Mensen, kijk aub verder dan je "lens" lang is.
Kom gewoon naar de HV omdat het gezellig is tussen hobby genoten te zijn want tenslotte zijn we daar allemaal voor hetzelfde en dat is genieten van elkaars gezelschap en ervaringen en kennis delen.
Er zijn mensen die een avond lang van bingo kunnen en genieten zonder wanklank over die of gene.
(Tenminste denk ik, ik zit er nooit tussen, zit liever in de natuur...).
En wij maken ons druk over de echtheid vd natuur?
Schei aub uit met dat oeverloos gel... over wel of geen natuurbeleving of andere kreten.
Wordt daar eigenlijk een beetje moe van.
Geniet van de natuur zoals die geboden wordt en als deze mate van natuur je niet bevalt ga dan ergens zitten waar volgens jou natuur natuur is.
En anders maak je gewoon lekker kennis met me dan trakteer ik je op een lekker bakkie en een goed gesprek.

Vriendelijke groeten.

Robby Roos
One With Nature
www.photofanatic.nl
_________________
Nikon D200/D300, Nikkor 500 mm F4.0 IF-ED + Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM;
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Sep 2009, 21:59    Post subject:
Robby Roos
Quote:
En anders maak je gewoon lekker kennis met me dan trakteer ik je op een lekker bakkie en een goed gesprek
Mag ook een droog wit wijntje zijn hoor Wink

(En met personen die zich uitsluitend op een fotografie-site registreren om op een forum te "kwebbelen" ....ik heb er niet zo veel mee) Very Happy

groetjes
Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn


Last edited by Sonja on Wed 16 Sep 2009, 22:17; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Blom


Gender: Male
Age: 67
Joined: 31 Jul 2006
Posts: 222
Location: Best
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 Sep 2009, 22:13    Post subject:
Quote:
En anders maak je gewoon lekker kennis met me dan trakteer ik je op een lekker bakkie en een goed gesprek.

Ik weet je te vinden!! Very Happy
_________________
Jaap Blom

Canon R7, 17-85 mm IS USM, 10-22 mm,
100-400 EF II mm IS USM, 100mm 2.8
Soligor tussenringen
Back to top
Reply with quote
 
Frosty




Joined: 12 Sep 2009
Posts: 5

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 17 Sep 2009, 9:05    Post subject: bronst
ik nog even.

Ik ben het best een met Hans B. Ook ik heb mijn eigen normen en waarden. Ik hou me aan de regels en wat anderen doen moeten zij weten. Wel vertel ik tijdens mijn workshops, hoe het beter kan.

Hoe een ieder het op de Hoge Veluwe beleefd is voor ieder anders.
Dus daar heb ik geen mening over. Wat Robby al zegt.
Ook met een compactje en ranox teleconverter kan men plaatjes maken. Is die persoon tevreden : Top ! Het gaat niet om de apparatuur.
Ikzelf behoor tot de groep zonder die super grote prime's. Ik heb gewoon niet het budget, en dus doe ik het met minder.

Enne fotogek...die pot appelmoes, dat was een geintje van Ton de boswachter. Dus wel neegezet door personeel.
Omdat hij de appels flink plette zei men je kan beter appelmoes meenemen ! En zo geschiede...pure humor dus.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 4


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum