Posted: Tue 15 Sep 2009, 16:33 Post subject: Fotobewerking
Ik ben niet zo heel bedreven in het bewerken van foto's. De meeste basiszaken weet ik wel, maar dan houdt het op. Op zich vindt ik ook dat een foto zo minimaal mogelijk bewerkt moet hoeven te worden. Toch heb ik soms een foto waarbij ik denk dat er meer uit valt te halen wanneer ik meer kennis zou hebben van fotobewerking. Graag zou ik dan zo'n foto door iemand met meer ervaring willen laten bewerken, maar hier op NP is geen "bewerkings-album" zoals op BP. Is er wellicht een andere mogelijkheid hier op NP?
M.vr.gr. Jacqueline. _________________ Canon EOS 60D, Canon 100mm Macro L IS USM, Canon 70-300mm IS USM, Canon 17-85mm IS USM, Canon 50mm 1:8, Kenko tussenringen, Lensbaby Composer
-------------------------------------------------------
www.jager-fotografie.weebly.com
Op Nederpix hebben we (net als op birdpix trouwens) het werkalbum. Dit album is voor nieuwe bewerkingen van foto's of voor foto's die nog verder bewerkt kunnen worden.
Helaas voor jou is dit album echter alleen toegankelijk voor pixpas houders.
Verder is het ook erg lastig om foto's die al op NP-formaat gebracht zijn nog goed te bewerken, er zijn dan al teveel gegevens verloren.
Wat je wel kunt doen is de foto (bij voorkeur op originele grootte) ergens anders te plaatsen, en dan een link op het forum plaatsen.
Posted: Wed 16 Sep 2009, 15:19 Post subject:
Ik heb wel de basics voor je in een artikeltje. Eerste pagina is RAW in de houding zetten, tweede pagina de wat fijnere bewerkingen:
http://www.naturereflections.nl/Articles/articles_workflow/articles_workflow.html
Het maakt niet al te veel uit welke programma's je gebruikt, de functies en commando's zijn vrijwel altijd hetzelfde.
Posted: Wed 16 Sep 2009, 15:58 Post subject:
Graag gedaan. De truc is de juiste balans te vinden in die bewerkingen voor verschillende typen foto's. Al zijn het maar weinig bewerkingen die omschreven staan, de combinaties zijn eindeloos.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum