Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Bloemen, planten, mossen en paddestoelen


Pruikzwam totaal vernield!!!

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
klomp


Gender: Male
Age: 66
Joined: 16 Oct 2005
Posts: 97
Location: Barneveld
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 25 Oct 2009, 20:36    Post subject: Pruikzwam totaal vernield!!!
De Pruikzwam die wij al jaren in Wolfheze op een boom ca 1,5 meter van de grond bij de parkeerplaats van een bekende hotelketen weten te zitten. Is dit jaar weer volledig van de boom verwijderd door vandalen. En lag in vernielde toestand naast de boom. Dit jaar had deze een omvang van ongeveer 60 cm doorsnede. Wij gooien het er gauw op dat vandalen of kinderen deze vernieling hebben veroorzaakt, maar ik heb hier mijn bedenkingen over het is ons eens gebeurd dat tijdens het fotograferen de eigenaar van het hotel naar de parkeerplaats kwam met de vraag wat wij daar moesten en heb haar toen uitgelegd dat het om een zeldzame paddenstoel gaat die daar zit. Er kwamen talrijke natuurliefhebbers om hem te bewonderen. Het is geen toeval dat deze nu voor het tweede jaar vernield is wat ook bekend is bij de NMV, Mijn conclusie is hierbij: wel een mooi hotel midden in de natuur hebben maar respect voor de natuur hebben vergeet het maar!!!
_________________
FUJI Finepix S9500,
Cannon EOS 400D, Kitlens, 200mm lens, Tamron 90 mm 2.8 macrolens.
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 02 Feb 2006
Posts: 63
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 26 Oct 2009, 17:22    Post subject:
ongelooflijk dat men zo iets prachtigs kan vernielen, helaas kun je waarschijnlijk niets bewijzen,of toch? anders kun je aangifte doen van de vernieling van deze zeldzame en wettelijk beschermde soort.(volgend jaar maar een webcam weghangen om hem te bewaken als hij nog terugkomt).
groeten john
_________________
camera canon eos3 +canon 20d+canon1dmk2n
1.4en2.0covertor
canon 500/4.0 is usm en 300/4.0 is usm
en 17-40/4.0 usm
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 26 Oct 2009, 20:47    Post subject:
Ik snap de frustratie dat iemand deze vernieling heeft aangericht en snap ook dat je dit ergens kwijt wilt. Maar zonder bewijs vind ik dat je niemand moet beschuldigen ook al wijst je gevoel naar een bepaalde persoon.
Hier wordt niemand beter van en die paddestoel is helaas toch niet meer te redden.
Enige wat je kan doen is bewijs verzamelen; nu foto's van de vernieling met datum erbij en volgend jaar de groei (als deze terugkomt) telkens vastleggen.
Een camera plaatsen mag zomaar niet wegens wet op privacy en dat soort dingen, dat zou ik niet aanbevelen.
Daarnaast even in de gaten houden van wie het terrein is waar die op staat.

Ik geloof niet dat er een wet is die het stalken van een paddestoel verbied dus als je er vaak bent en deze in de gaten houdt en per ongeluk iemand betrapt is misschien een veiligere optie.
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 26 Oct 2009, 21:31    Post subject:
[quote="Vinz1980"]Ik snap de frustratie dat iemand deze vernieling heeft aangericht en snap ook dat je dit ergens kwijt wilt. Maar zonder bewijs vind ik dat je niemand moet beschuldigen ook al wijst je gevoel naar een bepaalde persoon.
Hier wordt niemand beter van en die paddestoel is helaas toch niet meer te redden.]


Helemaal mee eens !
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Bloemen, planten, mossen en paddestoelen

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum