Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur


(Tele, macro, groothoek)convertor op compacte camera?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 26 Apr 2006, 15:15    Post subject: (Tele, macro, groothoek)convertor op compacte camera?
Even een vraagje: Is het mogelijk om een tele, macro of groothoek convertor op een compacte camera te klikken?
Back to top
Reply with quote
 
marijke kanters


Gender: Female
Age: 72
Joined: 17 Dec 2005
Posts: 46
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 26 Apr 2006, 15:54    Post subject: Optische apparatuur
Ik heb een Canon Powershot S2 IS en daar heb ik een teleconverter bij kunnen kopen. Ik moest wel een speciale ring erbij nemen.
Van de Minolta weet ik het niet. Ligt waarschijnlijk ook aan het type.

Groetjes, Marijke K.
_________________
Canon Eos 800D Digital, EF100mm F2.8 Macro Usm., Macro Twin Lite MT-24EX. Canon G9. Statief:SmallRig
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 26 Apr 2006, 17:37    Post subject:
Marijke, bedankt. He b even gezocht voor een ring voor de minolta. Die is wel te krijgen, maar ik heb helaas alleen een paar filters en een groothoeklens gevonden die er op passen Confused Zal nog wel even informeren bij de fotograaf in het dorp, maar als iemand hier een teleconvertor weet die met behulp van een tussenring op mijn camera zou passen hoor ik het graag.
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 27 Apr 2006, 20:59    Post subject:
Kijk even op www.raynox.com , ook voor Minolta Z5.
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 28 Apr 2006, 17:37    Post subject:
Jaap en Aad(avg), bedankt voor de links. Heb erop gekeken, gezocht en gevonden: Raynox DCR 1540 Pro 1,54x HD Telephoto of Raynox DCR 1850 Pro 1,85x HD Telephoto. Bij Foto Konijnenberg zijn ze voor zover ik weet het goedkoopst, maar als iemand het nog goedkoper weet hoor ik het graag (ik ben nog scholier Wink )

Nu is mijn vraag (alweer een vraag) is er voor deze lenzen een tussenring nodig en welke van de twee kan ik beter kiezen? (is er veel verschil tussen 1,54 en 1,85)
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Fri 28 Apr 2006, 19:03    Post subject: converter
Hallo Maarten, ik heb op mijn Minolta Dimage S414 kortstondig een converter gehad van Raynox. Het is er een voor een Camcorder die je door middel van twee veerklemmen op je lens kan bevestigen.Je hebt zodoende geen tussenring nodig. Prijs was euro 59. Model QC-180. Misschien heb je hier wat aan. Heb er zelf niet veel verstand van.
gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 29 Apr 2006, 11:37    Post subject:
Ik denk dat de converter voor de camcorder geen optie is voor een fotocamera. Het verschil tussen de 54 - 85 - en de 2020 is de vergrotingsfactor. De 2020 (die ik zelf gebruik) vergroot dus 2.02 keer.
Op mijn camera, met 10x zoom = 370 mm, verkrijg ik met de Raynox 2020 totaal 814 mm.
Wat de tussenringen betreft; er wordt er bij Raynox 1 bijgeleverd. Meestal is dit voldoende om hem passend te krijgen. Anders even kijken naar de maat van het schroefdraad. Eeen tussenring van Raynox, b.v. de 4952 maakt van 49 mm ... 52 mm.
Ikzelf heb mijn set via www.budgetfoto.nl besteld. Kijk daar in ieder geval even.

Groeten, Aad Verkuijl
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Maarten van Kempen


Gender: Male

Joined: 15 Feb 2006
Posts: 178

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 29 Apr 2006, 12:10    Post subject:
Ben, bedankt voor je poging om mij verder te helpen, ikzelf heb er helemáál geen verstand van Wink

Aad, 2,2x vergroting is natuurlijk heel mooi, maar helaas zit ik niet echt in de slappe was. Daarom denk ik dat ik toch de Raynox DCR 1540 Pro 1,54x HD Telephoto of Raynox DCR 1850 Pro 1,85x HD Telephoto koop. Nu snap ik ook waarom het type camera erbij vermeld moet worden, dat is dus voor de bijgeleverde tussenring. Bedankt!
Back to top
Reply with quote
 
martijn roos


Gender: Male
Age: 32
Joined: 11 Dec 2006
Posts: 57
Location: Zwijndrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 May 2007, 14:05    Post subject:
volgens mij ben ik een beetje laat en zou het kunnen dat je al wat gekocht had. idd heeft raynox een groot en betaalbaar assortiment. een vriend van mij had de Z3. hij heeft daar een tussen ring voor moeten halen(ong tientje euro geloof ik) en daar heeft hij de 2.2x converter bij gekocht. dat gaat gewoon goed. ook moet je er op letten dat je bij een aantal producten een of twee ringen erbij krijgt. zo past de teleconverter niet op mijn toestel maar zat er gelukkig keurig een ring bij. succes met foto's maken en je keuze!
gr. martijn
_________________
40d | Tamron 17-50 2.8 | Tamron 90 2.8

NIEUW: http://www.martijnroosfotografie.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum