Posted: Tue 27 Oct 2009, 10:03 Post subject: Hulp gevraagd!!! Sigma 300mm f/4 APO macro + converter
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje...
Ik maak nu een tijdje gebruik van een Sigma 300mm f/4 APO tele macro... een mooi objectief dat mooie scherpe foto's maakt. Hij is al aardig wat jaartjes oud, maar ziet er super uit en werkt prima!
Daarbij maak ik gebruik van een Nikon D80 body!
Ik wil nu graag een converter toepassen!
Welke TC moet ik gebruiken met behoud van AF? Ik wil graag een 1.4 - 1.5 of 1.7?
Ik heb al een Kenko 1.4 pro dg geprobeerd. Bij het autofocus scherpstellen slaat ie vast, dus dan heb ik geen AF... en moet ik dus handmatig scherpstellen!
Graag advies aub! Is er misschien iemand die ervaring heeft met dit objectief in combinatie met een converter? _________________ www.xanderfotografie.nl
Een natuurfotograaf is niet de grote kunstenaar.
Hij is slechts getuige van de talloze meesterwerken van De Ultieme Kunstenaar.
Die mag hij als bevoorrechte toeschouwer ontdekken en vastleggen.
Gender: Male Age: 61 Joined: 31 May 2006 Posts: 3 Location: Lelystad
Posted: Tue 27 Oct 2009, 12:31 Post subject:
Hi, gebruik hetzelfde objectief en ook bij mij werken zowel de sigma 1.4 en nikon TC 1.4 niet bij dit objectief. (met AF). Ook m'n tussenring van soligor werkt niet zoals het hoort bij deze lens en ik denk dat het met de verouderde CPU heeft te maken op de lens.
Verder een schitterend objectief inderdaad die al op 1.2 meter scherpstelt.
Groetjes Edwin
Hi, gebruik hetzelfde objectief en ook bij mij werken zowel de sigma 1.4 en nikon TC 1.4 niet bij dit objectief. (met AF).
Bij mij wil ie scherpstellen en aan het 'eind' van zijn focusbereik slaat de TC vast en maakt het een tikkend, ratelend geluid.
Bij jou ook?
Ik las namelijk ergens dat geluid ook kan optreden als je contactpunten niet schoon zijn of de batterij niet vol genoeg is??? _________________ www.xanderfotografie.nl
Een natuurfotograaf is niet de grote kunstenaar.
Hij is slechts getuige van de talloze meesterwerken van De Ultieme Kunstenaar.
Die mag hij als bevoorrechte toeschouwer ontdekken en vastleggen.
Gender: Male Age: 61 Joined: 31 May 2006 Posts: 3 Location: Lelystad
Posted: Tue 27 Oct 2009, 13:26 Post subject:
Klopt helemaal wat je beschrijft. Heb hier ook nog een oude 400mm 5.6 apo macro liggen en daar is de AF helemaal van kapot. De autofocus is duidelijk niet best bij deze lensen.
Hoop nog steeds dat sigma deze serie opnieuw een keer uitbrengt met de eisen van vandaag de dag.
Groetjes Edwin
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum