Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Nov 2007 Posts: 2459 Location: Geleen
Posted: Wed 27 Jan 2010, 17:32 Post subject: Aquarium-museum in Luik (België)
Vandaag ging ik eens kijken in het aquarium/museum te Luik: http://www.aquarium-museum.ulg.ac.be/nl/index.php
Het was niet extreem groot, maar groot en gevarieerd genoeg, met diverse verschillende zoet- en zoutwater aquaria met vissen van over de hele wereld.
Ik heb me 2 uur prima vermaakt met oefenen met de D5000. Daarna nog even flink wat trappen op gelopen en ook het wetenschappelijk museum bekeken. Hier heel veel opgezette dieren, sterkwater potjes enz. Van vissen, vogels, zoogdieren, insecten, eigenlijk alles dat leeft. Ook zeer interessant.
Enige nadeel is dat de informatieborden vooral in het frans zijn, en her en der ook een beetje in Nederlands.
Maar ja wat wil je voor 6 euro
Lijkt me interessant het aquarium/museum te Luik. Vanuit Maria Hoop een driekwartier rijden, dus denk ik dat ik daar eens ga kijken.
De nostalgie van het duiken en de pracht onder water komt dan zeker weer even boven.
Ik ben nog altijd in bezit van een duikbrevet met logboek, maar sinds de Caribbean niet meer gedoken.
Gr. Henk _________________ Canon 6D met wat tele en macro glaswerk. Plus de Panasonic Lumix DC-G80 , Leica DG 100-400mm, macro 60cm . Monopod en Manfrotto driepoot.
Wij zijn er afgelopen zomer ook geweest - Rudi heeft daar prachtige beelden gefilmd - En ikzelf heb zelfs nog leuke foto's weten te maken daar
Idd niet bijzonder groot, maar wél erg leuk om eens heen te gaan. Leuk voor een weekendje-weg ofzo
groetjes Sonja _________________ Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Nov 2007 Posts: 2459 Location: Geleen
Posted: Wed 27 Jan 2010, 23:29 Post subject:
Henk van den Born wrote:
De nostalgie van het duiken en de pracht onder water komt dan zeker weer even boven.
Ik ben nog altijd in bezit van een duikbrevet met logboek, maar sinds de Caribbean niet meer gedoken.
Nou ja, er is maar een bak waar je als duiker in zou passen, en daar zwemmen dan net toevallig 4 zwartpunt rifhaaien...
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum