Posted: Wed 13 Jan 2010, 23:37 Post subject: Sensorreiniging welk product en waarom
Ik heb een stofzuiger 100-400 op mijn 50D en al ben ik voorzichtig met wissselen van de lenzen, toch tref ik toch regelmatig stofjes aan op platen (uiteraard in de lucht of macro).
Ik neem alle voorzorgsmaatregel met het wisselen, camera uit, lens van onder monteren etc... maar vandaag weer een vlekje..
Kees Jan,
Ik breng mijn camera en lenzen één keer per jaar naar Chipclean in Heumen. Als je in de buurt woont, een afspraak maken, dan kan je er op wachten.
Ook zijn er diverse droppoints in het land
Voor meer informatie en prijzen, zie www.chipclean.nl.
Groeten, Nico
Gender: Male Age: 65 Joined: 23 Dec 2009 Posts: 2 Location: Leusden
Posted: Sat 23 Jan 2010, 0:37 Post subject:
Chipclean is super! Met het zelf reinigen met reinigingsmiddel heb ik de sensor van mijn D200 volledig naar de k***** geholpen. Er blijft altijd residu achter van de middelen die je er opsmeert. Tussentijds reinig ik met de stofzuiger. Ik heb een oude bodycap genomen, gat er in en de stofzuiger slang passend gemaakt via een taps toelopend stuk rubber. Stofzuiger even aan op de laagste stand (draaiknop op de Miele), zelden last van stof! _________________ www.natureandphoto.eu
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum