Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Het bespreekalbum wordt "Moderators Choice"
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Jan 2010, 14:37    Post subject: Het bespreekalbum wordt "Moderators Choice"
Helaas heeft het bespreekalbum niet gebracht wat wij ervan hoopten. Er werden minder foto's ingestuurd als gehoopt en ook het aantal commentaren was niet wat we hoopten (een aantal foto's uitgezonderd). De plek van het bespreekalbum is nu al een week leeg, kennelijk was er dus niet zo'n behoefte aan als wij dachten.
We hebben dan ook besloten om het bespreekalbum af te schaffen. De plek van het bespreekalbum zal nu ingenomen worden door de "moderators choice". In dit album zullen wij foto's plaatsen die wij om een bepaalde reden voor het voetlicht willen brengen. Dit kan zijn dat het een erg mooie foto is (naar onze mening) die te weinig aandacht heeft gekregen, maar ook een foto van een speciale gebeurtenis of juist een gebruiker die grote vooruitgang heeft geboekt.
Uiteraard zullen we onze keuze in een commentaar onder de foto toelichten, waarbij we hopen dat dit weer meer commentaar uitlokt.

Namens het moderator team

Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 26 Jan 2010, 16:45    Post subject: toestemming
Hoi mods
vraagje nemen jullie voordat je de foto plaatst
contact op met betreffende fotograaf??
groet susan
Back to top
Reply with quote
 
Jan Luit
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 65
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 4749
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Jan 2010, 17:03    Post subject:
Daar hebben we het eigenlijk niet over gehad.
Maar persoonlijk lijkt mij daar ook geen reden toe moet ik zeggen Very Happy

Groet Jan
_________________
Take a moment,Enjoy nature.

Nikon spulletjes.
Mijn foto's op PBase.
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Jan 2010, 19:55    Post subject:
Hé lijkt me leuk ! Ben benieuwd of het wat "beter" gaat lopen Very Happy
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
Laurens


Gender: Male
Age: 33
Joined: 16 Jun 2006
Posts: 289
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Jan 2010, 20:10    Post subject:
Interesting.
Ben benieuwd wat we gaan zien! Hoelang blijft een foto staan?
_________________
www.beverskijken.nl
facebook.com/beverskijken
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 26 Jan 2010, 21:53    Post subject:
Laurens wrote:
Hoelang blijft een foto staan?

Dat is afhankelijk van hoeveel mooie foto's jullie insturen Razz

Voorlopig streven we ernaar dat er 2 keer per week een nieuwe foto komt.
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2390
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 26 Jan 2010, 23:57    Post subject:
Ben benieuwd wat jullie zoal gaan kiezen om te laten zien hier.
Vind het in ieder geval een leuke ontwikkeling.
Begin 2010 staat bol van de veranderingen op NP!

Ik hoop dat dit album en de commentaren onder de foto's beter gaat werken dan het bespreekalbum (waar ik overigens ook voorstander van was/ben)
De ervaring tot nu toe leert dat mensen makkelijker lullen/schrijven/zeuren en zeiken op het forum dan een degelijk commentaar onder een foto zetten.
Hopelijk komt hier met dit album verandering in!

gr.Vincent

Quote:
Dat is afhankelijk van hoeveel mooie foto's jullie insturen

Volgens mij zijn er genoeg mooie die te weinig aandacht krijgen, moet lukken Cool
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 27 Jan 2010, 9:13    Post subject:
Vinz1980 wrote:
Volgens mij zijn er genoeg mooie die te weinig aandacht krijgen, moet lukken Cool
Misschien een beetje een gevaarlijke opmerking, maar we staan altijd open voor suggesties Anxious
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2390
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 27 Jan 2010, 14:58    Post subject:
Jaap schreef:
Quote:
Misschien een beetje een gevaarlijke opmerking, maar we staan altijd open voor suggesties


Tsja dan wordt het toch meer NP's choice dan Moderators choice of niet?
Beetje zoals Camiel die aan de ANWB vraagt of het een goed idee is ... Razz


Ik zal eerst eens afwachten wat de mods keuzes zijn! tips insturen laat ik nog even achterwege.
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Tue 02 Feb 2010, 22:37    Post subject:
Ik vind de verandering eerlijk gezegd nergens op slaan. Wat moet je daar nu mee? Als jullie het jammer vonden dat er zo weinig inzendingen waren voor het bespreekalbum...had dan gewoon het TA openbaar gemaakt. Bespreekstof genoeg zou ik zo zeggen!

Henriėtte
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 02 Feb 2010, 22:46    Post subject:
jonggolde wrote:
.had dan gewoon het TA openbaar gemaakt. Bespreekstof genoeg zou ik zo zeggen!

Dat hebben we jarenlang gehad en er werd (bijna) nooit wat besproken. Ik denk dus ook niet dat dat nu ineens wel gaat werken.


Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2390
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 02 Feb 2010, 23:45    Post subject:
Regelmatig zijn er berichten op het forum waarin het open/gesloten TA en het bespreekalbum in verband met elkaar worden gebracht.
Voor mij heeft dit altijd los van elkaar gestaan. Het bespreekalbum was imho veel meer dan een ruimte waar mensen een afgekeurde foto alsnog lieten zien. Het feit dat het bespreekalbum hiervoor regelmatig ge/misbruikt werd vind ik jammer en heeft waarschijnlijk ook bijgedragen aan de 'ondergang'.

Soms moet je eens iets nieuws proberen, en het een tijdje laten lopen en dan evalueren of het werkt. Zo ook de mod's choice, laten we het eerst eens bekijken en niet gelijk afschieten.

gr.Vincent
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 8:39    Post subject:
Maar wat mij hier uitermate tegen de borst stuit is het feit dat de moderators ons nu ook nog eens gaan dicteren aan welke foto's wij meer aandacht zouden moeten geven!

Persoonlijk heb ik nu meer dan genoeg van die betuttelende, schooljufachtige arrogantie.

Ik vind het een regelrechte belediging en onderschatting van de intelligentie van de bezoekers van deze site.

Henriėtte
Back to top
Reply with quote
 
Bokje


Gender: Male
Age: 63
Joined: 15 Feb 2006
Posts: 2219
Location: Tienhoven (Utr.)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 9:46    Post subject:
Quote:
Maar wat mij hier uitermate tegen de borst stuit is het feit dat de moderators ons nu ook nog eens gaan dicteren aan welke foto's wij meer aandacht zouden moeten geven!

Persoonlijk heb ik nu meer dan genoeg van die betuttelende, schooljufachtige arrogantie.

Ik vind het een regelrechte belediging en onderschatting van de intelligentie van de bezoekers van deze site.

Henriėtte


Kom dan eens met een alternatief. Ieder keer een beetje schoppen tegen een nieuw idee heeft weinig zin.
_________________
Canon
Kijk eens op mijn website!
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 11:41    Post subject:
@Henriėtte:
.

Quote:
Maar wat mij hier uitermate tegen de borst stuit is het feit dat de moderators ons nu ook nog eens gaan dicteren aan welke foto's wij meer aandacht zouden moeten geven!

Persoonlijk heb ik nu meer dan genoeg van die betuttelende, schooljufachtige arrogantie


Ik begrijp niet zo goed waar je deze conclusie uit afleidt Henriėtte. Misschien een ietsje genuanceerder uitlaten ??

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2390
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 13:00    Post subject:
jonggolde wrote:
Maar wat mij hier uitermate tegen de borst stuit is het feit dat de moderators ons nu ook nog eens gaan dicteren aan welke foto's wij meer aandacht zouden moeten geven!
Persoonlijk heb ik nu meer dan genoeg van die betuttelende, schooljufachtige arrogantie.
Ik vind het een regelrechte belediging en onderschatting van de intelligentie van de bezoekers van deze site.
Henriėtte


Volgens mij word er helemaal niks gedicteerd, er worden foto's geplaatst die de mods:
Quote:
om een bepaalde reden voor het voetlicht willen brengen. Dit kan zijn dat het een erg mooie foto is (naar onze mening) die te weinig aandacht heeft gekregen, maar ook een foto van een speciale gebeurtenis of juist een gebruiker die grote vooruitgang heeft geboekt.


En daar hoef je helemaal niks mee te doen natuurlijk. Maar je kan er eens naar kijken en eventueel commentaar op geven. je kan het ook langs je af laten gaan.
Jouw bovenstaande reactie vind ik nogal hard overkomen.
gr.Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 15:03    Post subject:
@Jonggold - Henriette
Je HOEFT hier helemaal niet te komen/kijken of wat dan ook. Niemand die jaar daartoe verplicht. En net wat Jack schrijft; kom dan eens met een idee ofzo, alleen maar (neerbuigende, slechte, kortzichtige) kritiek heeft weinig zin denk ik zo.
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 17:15    Post subject:
Ik begrijp echt helemaal niets van jullie. Sonja heeft het over neerbuigend. Dat vind ik nu juist het gedrag van de moderators naar hun gasten toe.

Maar goed...ik kan niet in jullie hersens kijken. Het zal wel zo zijn.
Het is zeker niet mijn bedoeling om wie dan ook te beledigen dus als iemand dat zo ervaren heeft dan bied ik hiervoor mijn excuses aan, maar ik neem niets van mijn opmerkingen terug. Ik vind dat wij als kleuters terecht worden gewezen.

Gr. Henriėtte de Jong
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 08 Sep 2005
Posts: 495

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 17:24    Post subject:
Arjen schreef n.a.v. een openbaar TA:

Quote:
Dat hebben we jarenlang gehad en er werd (bijna) nooit wat besproken. Ik denk dus ook niet dat dat nu ineens wel gaat werken.


Even over het reageren op foto's in het (oude) openbare Tijdelijke album: Op foto's die duidelijk scherpte missen ga ik geen commentaar leveren over de onscherpte, ik denk dat de maker dit zelf ook wel kan zien. Over compositie en zeggingskracht kan wel gediscuseerd worden, maar daarvoor zou dan de lat wel hoger moeten liggen voor het uploadalbum.

Overigens zijn hier op Nederpix heel weinig leden die elkaar bekritiseren. Alles schijnt dus mooi en goed te zijn.
Ik zal in ieder geval de laatste zijn die gaat reageren op foto's in het Tijdelijke.

Toch is dit bij deze vorm van natuurfotografie erg lastig om bepaalde normen na te streven. Bij Birdpix ligt de lat bij veelvoorkomende soorten, en makkelijk te fotograferen soorten veel hoger dan van de zeldzaamheden.

Bij Nederpix is er uiteraard veel meer makkelijk te fotograferen. Een paddenstoel loopt bijvoorbeeld niet weg, en een ijspegel blijft nog wel even hangen. Compositie en belichting kunnen ter plaatse naar hartelust worden uitgeprobeerd. De resultaten moeten dus altijd behoorlijk zijn.

Ik ben benieuwd wat een eventiele optie wordt.

Aad Verkuijl
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8
Back to top
Reply with quote
 
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 18:53    Post subject:
jonggolde wrote:
Ik begrijp echt helemaal niets van jullie. Sonja heeft het over neerbuigend. Dat vind ik nu juist het gedrag van de moderators naar hun gasten toe.

Maar goed...ik kan niet in jullie hersens kijken. Het zal wel zo zijn.
Het is zeker niet mijn bedoeling om wie dan ook te beledigen dus als iemand dat zo ervaren heeft dan bied ik hiervoor mijn excuses aan, maar ik neem niets van mijn opmerkingen terug. Ik vind dat wij als kleuters terecht worden gewezen.

Gr. Henriėtte de Jong


Henriėtte,

Helaas moet ik zeggen dat ook ik vind dat je vaak negatieve reacties geef (en ik vind dat je dat op een neerbuigende, ongenuanceerde en schooljuf achtige manier doe). Ik merk dat ik mij dan ook steeds meer ga irriteren aan jouw reacties. Je ben nog relatief kort op deze site (sinds half oktober), maar ik lees voornamelijk negatieve reacties op veranderingen. De enige reactie die ik de hele tijd zie, is dat je het TA open wil hebben. Ruim voordat jij hier aanwezig was, is dat zo geweest maar vanwege de weinige zinvolle reacties en de vele onzinnige discussies over foto's, is er destijds de keuze gemaakt voor een PTA. Ervaring heeft hier bij de mods geleerd dat een openbaar PTA lang niet zo zinvol is als het lijkt.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik het album "mods choice" wel goed vind. Het is geen "betuttelende, schooljufachtige arrogantie" en ook geen "regelrechte belediging en onderschatting van de intelligentie van de bezoekers van deze site" (ja, helaas zijn deze harde ongenuanceerde commentaren echt door Henriėtte geschreven). De beheerders / moderators (die overigens allen goede en ervaren fotografen zijn) van deze site maken de keuze om twee keer in de week een foto extra in het zonnetje te zetten omdat zij vinden dat die foto wat extra's heeft. Je zou het kunnen zien als het dag-/weekmenu van een restaurant, je wordt niet gedwongen om het te nemen maar dat gerecht wordt extra onder de aandacht gebracht omdat het de moeite waard is. Je hoeft niet naar die foto te kijken, hij krijgt alleen wat extra aandacht van de beheerders van de site.

Ik hoop dat je dit niet zie als een aanval op jou persoonlijk, zo is het niet bedoeld. Maar ik hoop dat je in het vervolg iets positiever en genuanceerder wil reageren en je daarbij beseft dat de mods allemaal vrijwilligers zijn (die waarschijnlijk ook liever buiten aan het fotograferen zijn, dan achter de computer zitten) die proberen een goede fotosite te runnen en het de gebruikers zo goed mogelijk naar de zin te maken.

Groeten, Antonie
Back to top
Reply with quote
 
David Ruijs
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 55
Joined: 24 Nov 2006
Posts: 241
Location: Oss
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 19:16    Post subject:
Henriette wil dus niemand beledigen maar zegt eerlijk haar
mening, moet kunnen toch?
Ze doet tenminste haar mond open.

Ik ben niet helemaal met Henriette eens maar ik kan een heel eind
met haar mee.....

Laat ik het zo zeggen; ik vind het album niets toevoegen.

Houdoe
_________________
Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8

Zonder licht geen fotos
Back to top
Reply with quote
 
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 19:32    Post subject:
David Ruijs wrote:
Henriette wil dus niemand beledigen maar zegt eerlijk haar
mening, moet kunnen toch?
Ze doet tenminste haar mond open.

Ik ben niet helemaal met Henriette eens maar ik kan een heel eind
met haar mee.....

Laat ik het zo zeggen; ik vind het album niets toevoegen.

Houdoe


Iedereen mag zijn mening geven, het gaat bij mij over de manier waarop dit gebeurt.
Back to top
Reply with quote
 
Laurens


Gender: Male
Age: 33
Joined: 16 Jun 2006
Posts: 289
Location: Sliedrecht
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 20:06    Post subject:
erg netjes geschreven Antonie.
Kan daar geheel in meegaan, en dank dat er iets verder gekeken moet worden dan oktober afgelopen jaar.
Draai zelf sinds 06 mee, ene keer actiever dan de andere.
Maar, wat me altijd duidelijk is geweest is dat de mods het beste met de site voorhebben.
Wanneer een open TA echt als discussieplaats zou gelden zou dit een geweldige oplossing zijn, destijds heb ik het open TA zelf meer ervaren als doodbloeiplaats.
Openbare prullenbak, zonder meerwaarde.
Nu er op BP toch meer in het TA gereageerd wordt kan het zo zijn dat dat op NP ook het geval is, toch ga ik daar niet van uit.
BP is veel drukker, meer inzendingen dus meer TA gevallen. Dus nog meer discussies...

Bezoekers zijn het belangrijkste voor een site als deze, toch moeten die bezoekers niet gaan proberen zich als admins te gaan gedragen. Begin dan een eigen site en leef je uit...
Al lang blij dat hier een plaats is waar we gebruik van mogen maken om onze pics te posten, en zoals bijna altijd: een plaats waar het voor iedereen 100% perfect is, is haast onmogelijk.
Goed, ik ga even nuttigere dingen doen en van de foto's genieten.

Kleine note, die ik helaas echt niet kan laten:
@ Henriette,
zo'n verwoording tegenover de moderators lijkt me volkomen onacceptabel. Niets tegen jou persoonlijk, maar dit vind ik wat te ver gaan. Lijkt me niet dat je in hun schoenen wilt staan, beetje respect is wel op zn plaats. Zoals bovengenoemd: wees blij met een site als deze. Niemand heeft je ooit verplicht om hier te zijn, het is nog altijd een eigen keus.. Niet tevreden? zie dan www.eigenwebsitemaken.be
_________________
www.beverskijken.nl
facebook.com/beverskijken
Back to top
Reply with quote
 
Mark de Bruijn


Gender: Male
Age: 30
Joined: 26 Jun 2007
Posts: 72
Location: Oud-Beijerland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 20:59    Post subject:
Ik kan me volledig vinden in de meningen van Laurens en Antonie.

Groeten
Mark
_________________
Canon 80D
Canon 18-55 mm
Sigma 70-300 mm
Sigma 105 mm f 2.8
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Wed 03 Feb 2010, 21:04    Post subject:
Dus de meeste van jullie geven volmondig toe dat jullie nalatig zijn geweest in het reageren op en beoordelen van foto's en jullie vinden het dus terecht dat jullie door de moderatoren terecht worden gewezen. Het lijkt mij dan toch dat jullie in eerste instantie eens bij jezelf te raden moeten gaan. Ik heb voor MIJZELF gesproken en ik vind het niet nodig dat iemand anders mij vertelt waar ik nog eens goed naar moet kijken. En iedereen die een beetje slim is ziet zelf ook wel wie er steeds betere foto's gaat maken en zelfs dat is puur persoonlijk en ook niet aan de moderatoren om die beoordeling naar zich toe te trekken. Het gaat al ver genoeg dat zij beslissen wat er wel of niet geplaatst wordt.

Mvg Henriėtte de Jong
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum