Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

zelf printen of fotoservice

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 04 Feb 2010, 15:38    Post subject: zelf printen of fotoservice
Hallo allemaal. tot nu toe ben ik eigenlijk alleen bezig met mijn foto's op de pc , waar ik ze bewerk, bekijk en slideshows van maak. ook heb ik een website. Wil nu ook graag wat meer afrukken maken om thuis op te hangen. Graag verneem ik jullie mening of je alles door een online fotoservice laat doen, of zelf print. Ik overweeg een a4 printer te kopen. a3 wordt me te duur. ik werk met aperture. Is kwaliteit vergelijkbaar? Wat ik ook graag weten wil, is hoe jullie de fotos aanleveren bij de centrales, dus kwaliteitssetiings, mb's dpi.....
Het zijn een hoop vragen, ik weet het, maar misschien wil iemand zijn kennis met me delen.

Verwijderd
Guest

PostPosted: Thu 04 Feb 2010, 16:03    Post subject:
Ik maak altijd gebruik van Profotonet en naast een uitstekende kwaliteit zijn de prijzen alleszins acceptabel. Neem maar eens een kijkje op hun site. Ook de grotere formaten zijn relatief goedkoop.Zeker voor mijn exposities laat ik ze daar afdrukken.

gr.Ben
Back to top
Reply with quote

markh

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 04 Feb 2010, 16:22    Post subject:
ik heb zelf een HP Photosmart Pro B9180 en die geeft geweldige resultaten Er zitten 8 kleuren in .is wat prijzig ok maar de resultaten zijn er ook na ,En hoeft niet altyd a3 formaat af te drukken ,dus gaat het best lang mee.
Voor grotere fotos A2 breng ik ze wel weg
A4 printers hebben eigenlijk te weinig kleuren voor een goed resultaat
groet mark
Back to top
Reply with quote

martine
Guest

PostPosted: Thu 04 Feb 2010, 17:17    Post subject:
Ik print mijn natuurfoto's zelf uit op een epson r 2400. Is wel een A3 printer.Ben daar tevreden over. Mijn vakantie album heb ik afgelopen jaar voor het eerst laten printen bij profonet en was daar bijzonder tevreden over. Er hangt wel een ander prijskaartje aan in vergelijking met bv. de Hema. Over de laatste ben ik zeer ontevreden hoe ze mijn foto's afleverden.
Ik ben ook lid van een fotoclub en daar is me tekst en uitleg gegeven over hoe printcentrales werken. Als je een foto naar diverse labs stuurt krijg je steeds een andere printout.
Mvg. Martine
Back to top
Reply with quote

Verwijderd
Guest

PostPosted: Thu 04 Feb 2010, 17:33    Post subject:
@Martine:

Quote:
Als je een foto naar diverse labs stuurt krijg je steeds een andere printout

Klopt.....daarom ben/blijf ik ook bij Profonet. Ik krijg de foto's terug qua kleur zoals ik ze heb aangeleverd en zo hoort het volgens mij. Ik heb het in het begin wel eens bij het Kruidvat gebprobeerd ( ik hoop dat ik niemand tegen de schenen schop ) maar een ramp !!!

gr.Ben
Back to top
Reply with quote

bouwmeester

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 04 Feb 2010, 17:39    Post subject: printen
alvast bedankt voor jullie antwoorden. kunnen jullie ook iets vertellen hoe je de bestanden (jpegs) aanleverd bij profotonet. ik bedoel dus
aantal mb's , quality setting, dpi ?? zou helemaal mooi zijn!

Verwijderd
Guest

PostPosted: Thu 04 Feb 2010, 17:48    Post subject:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een expositie heb gehad ( Wink ).......je moet een progje downloaden, hoeveelheid mb's maak je zelf uit. er wordt een kwaliteitsnorm gegeven , vervolgens kun je de foto's nog bewerken, optimaliseren, bijsnijden enz. Het wijst zich eigenlijk vanzelf.

gr.Ben
Back to top
Reply with quote

K.J.Schilstra
Guest

PostPosted: Thu 04 Feb 2010, 20:24    Post subject:
Hema....gruwel Kruidvat..ieeuuuuuwwww etc.

Profotonet goed. Maaaaarrrrr wel eerst je monitor calibreren!!! Met een echte calibrator op je scherm (niet van die standaard testjes)
Anders krijg je zonder twijfel te donkere opnames terug!

Zelf print ik sinds kort voor snel enkele afdrukken op een canon IP4600....(€85,- MedMar) ik kan niet anders zeggen geweldig mooie prints als je ook Photo Paper Plus Glossy II van canon gebruikt is dat best erg goed. Let wel op in een passe partou van 20*30 past ie vaak maar net.

Met vr gr Kees Jan
Back to top
Reply with quote

Ropb van't Zelfde
Guest

PostPosted: Thu 04 Feb 2010, 22:25    Post subject: foto's printen
Je mooiste opnamen laat je natuurlijk afdrukken om aan de wand te hangen. Liefst op groot formaat bv 70x100 cm of in panorama uitsnede van 110x 50cm. Op stick zetten en laten printen op een proffessionele inktjetprinter, laten lamineren en opplakken op 2mm pvc. Aanleveren in 350 dpi en het formaat zelf in PS op maat maken en met het vaklap even doorspreken en kijkend naar het bestand of de afdruk goed wordt en klaar is Cees( zo heet namelijk de eigenaar van GroteFoto.nl uit Nijmegen ) kost een beetje nmaar werkelijk juweeltjes !!!!

Rob.
Back to top
Reply with quote

Nederpix.nl Forum Index -> Optische apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum