Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie


hoe weet ik waarom een foto niet geplaatst is

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
jokeb


Gender: Female
Age: 59
Joined: 19 Aug 2009
Posts: 63
Location: Spijkenisse
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 19:31    Post subject: hoe weet ik waarom een foto niet geplaatst is
Ik fotografeer nog niet zo lang en moet nog veel leren. Deze week heb ik voor het eerst een foto ingestuurd met de hoop dat ik tips zou krijgen waarmee ik mijn foto's kan verbeteren. Hij is geplaatst en ik kreeg positieve reacties op de foto. Gister heb ik nog een foto gestuurd en deze is niet geplaatst. Nu kan ik mij best voorstellen dat hij misschien niet goed genoeg was maar hoe kom ik te weten wat er aan mankeerde? Je kunt niet leren van je fouten als hij niet geplaats wordt. Heeft iemand tips voor mij?

gr.
Joke
Back to top
Reply with quote
 
Robbert de Smet


Gender: Male
Age: 30
Joined: 23 Apr 2009
Posts: 85
Location: Zeeland / Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 19:34    Post subject:
Als de foto niet in het album terecht is gekomen waar je het eigenlijk in wou uploaden, dan is de foto waarschijnlijk in het tijdelijk album gezet. Dit album kun je alleen zien als je bent ingelogd, ook kun je in dit album alleen je eigen foto's zien. HEt tijdelijk album is te vinden bij albums en dan helemaal onderaan de rij.

Groeten,
Robbert
_________________
www.fotografie-robbert.weebly.com

https://www.facebook.com/pages/Robbert-de-Smet-Fotografie/1417266658496703
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 20:14    Post subject:
Een kleine nuance toevoegen aan het verhaaltje van Robbert. Je foto wordt geplaatst op een plaats die alleen jij kan zien, zeker geen album of je moet het PTA als dusdanig zien. En....met een beetje geluk wordt er naast de reden van plaatsing in deze kliko ( meestal gebrek aan scherpte, erg origineel is het niet ) wellicht ook nog verteld wat je er aan kan doen maar zou hier niet teveel op hopen.
De rets van Robbert 's verhaal klopt wel Wink Je foto staat waarschijnlijk onder het kopje "Album" helemaal onderaan ( waar hij blijkbaar terecht hoort ) ......

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
jokeb


Gender: Female
Age: 59
Joined: 19 Aug 2009
Posts: 63
Location: Spijkenisse
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 20:33    Post subject:
Ben en Robbert, beiden bedankt voor de reactie. Ik heb de foto inderdaad gevonden. Overigens een stomme fout, ik had de verkeerde foto ingezonden. Maar toch snap ik het nog niet helemaal. Foto's worden dus alleen geplaatst wanneer ze eigenlijk al helemaal goed zijn. Mijn idee dat ik hier vooral ook veel kan leren gaat dus misschien niet op. Althans niet met mijn eigen foto's. (Door het kijken naar andere foto's heb ik ook al veel opgestoken.)

gr
Joke
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2391
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 20:44    Post subject:
jokeb wrote:
Ben en Robbert, beiden bedankt voor de reactie. Ik heb de foto inderdaad gevonden. Overigens een stomme fout, ik had de verkeerde foto ingezonden. Maar toch snap ik het nog niet helemaal. Foto's worden dus alleen geplaatst wanneer ze eigenlijk al helemaal goed zijn. Mijn idee dat ik hier vooral ook veel kan leren gaat dus misschien niet op. Althans niet met mijn eigen foto's. (Door het kijken naar andere foto's heb ik ook al veel opgestoken.)
gr
Joke


Hallo Joke, als nuance op jouw verhaal. Foto's worden niet alleen geplaatst als ze "al helemaal goed zijn". Foto's worden geplaatst als ze voldoen aan de eisen die voor NP gesteld zijn. En ja dit houdt ook in dat het minimaal een technisch goede foto zijn... scherp (tenzij bewust onscherp) niet te veel ruis, enz. Dit laat toch nog steeds wel ruimte om dingen te leren bv compositie, belichting, bewerkingstechnieken, ...

Bij plaatsing in je PTA persoonlijk tijdelijk album krijg je normaal gesproken van de mods op zijn minst het criterium waarop deze is afgekeurd.
Als je er behoefte aan hebt kan je in een prive bericht ook nog om meer uitleg vragen, meestal krijg je dat.

Als je wilt dat de rest van NP de foto ook kan zien, zou je hem in je PA persoonlijk album kunnen uploaden en dan hier een linkje plaatsen in dit forum.
Dan kunnen we commentaar/tips onder je foto zetten.

gr.Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 20:59    Post subject:
Vinz1980 wrote:

Als je er behoefte aan hebt kan je in een prive bericht ook nog om meer uitleg vragen, meestal krijg je dat.

Tegenwoordig is het het handigst om dit gewoon onder de foto zelf te doen. Dan hebben we de foto er ook meteen bij, wat makkelijker praat Smile

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Axel Gielen


Gender: Male
Age: 27
Joined: 28 Jul 2009
Posts: 324
Location: België
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 21:07    Post subject:
Quote:
( meestal gebrek aan scherpte, erg origineel is het niet ) wellicht ook nog verteld wat je er aan kan doen maar zou hier niet teveel op hopen.


Ik heb onlangs een foto van de zon achter de wolken ingestuurd hij werd eerst afgekeurd omdat er een belichtibngsfout was ik heb dan aan Arjen Drost gevraagd hoe ik het kon oplossen heb er een goed antwoord op gekregen en toen heb ik hem opnieuw ingstuurd 2nominaties en 4commentaren

Dus moest je vragen hebben over hoe je die foto kan verbeteren een commentaar onder de foto dan zal een mod je vast wel helpen Wink

gr
Axel
_________________
Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2391
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 21:20    Post subject:
Arjen Drost wrote:
Vinz1980 wrote:

Als je er behoefte aan hebt kan je in een prive bericht ook nog om meer uitleg vragen, meestal krijg je dat.

Tegenwoordig is het het handigst om dit gewoon onder de foto zelf te doen. Dan hebben we de foto er ook meteen bij, wat makkelijker praat Smile
Groeten, Arjen


Oke... jullie zien alle in PTA belande foto's? of krijgen jullie een bericht als je hier dan een reactie onder plaatst? Of hoe moet ik dat zien?
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 10 Mar 2010, 21:21    Post subject:
Vinz1980 wrote:
Oke... jullie zien alle in PTA belande foto's? of krijgen jullie een bericht als je hier dan een reactie onder plaatst? Of hoe moet ik dat zien?


Jeps, wij zien alle foto's die daar staan. En lezen zo goed als alle commentaren, dus dat komt wel goed Smile
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
jokeb


Gender: Female
Age: 59
Joined: 19 Aug 2009
Posts: 63
Location: Spijkenisse
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 11 Mar 2010, 19:32    Post subject:
iedereen bedankt voor de reacties. Het is mij een stuk duidelijker geworden. Ik weet in ieder geval waar ik mijn afgekeurde foto kan vinden en waarom het zo is.

gr.
Joke
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Natuurfotografie

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum