| Ger M wrote: | 
| In de nieuwste Focus staat een testje van Pieter D'Haeze van het gebruik van verschillende geheugenkaartjes met Canon-camera's. Met Extreme IV (45 MB/S) haalt de 5D MkII een schrijfsnelheid van 32 MB/s, met een nieuwe Extreme-kaart (60 MB/s) wordt dat 35,5 MB/s en met een Extreme Pro (90 MB/s) zelfs 41,5 MB/s. Voor het uploaden van je foto's naar de computer kun je dan het best een FireWire 800-lezer gebruiken met schrijfsnelheden van 43, 55, resp. 66 MB/s, waar een USB 2.0 lezer slechts 18 MB/s en de camera zelf slechts 8 MB/s haalt (getest met een 1D Mk IV) | 

| Patrick van der Velde wrote: | 
| Luc, excuses dat ik jouw topic "vervuil"   Leek me makkelijk om het hier even te vragen dan weer een nieuw topic te openen. | 
 .
 .
| Patrick van der Velde wrote: | 
| Vandaar jouw vraag hier?  | 
 .
 .
 maar ben toch vergeten wat dat precies was, in ieder geval iets met de snelheid van de kaart ook. Zal kijken of ik daar nog achter kan komen. Er werd in ieder geval geadviseerd in de Canon winkel ook een snelle kaart erbij te kopen, en dat heb ik dus gedaan.
 maar ben toch vergeten wat dat precies was, in ieder geval iets met de snelheid van de kaart ook. Zal kijken of ik daar nog achter kan komen. Er werd in ieder geval geadviseerd in de Canon winkel ook een snelle kaart erbij te kopen, en dat heb ik dus gedaan.
| Sonja wrote: | 
| Bij mijn 7D heb ik een SanDisk, Extreme III compact flash gekocht. Op advies van de Canon winkel. 30MB/s en ik heb dan een 16GB. En er was nog iets...  maar ben toch vergeten wat dat precies was, in ieder geval iets met de snelheid van de kaart ook. Zal kijken of ik daar nog achter kan komen. Er werd in ieder geval geadviseerd in de Canon winkel ook een snelle kaart erbij te kopen, en dat heb ik dus gedaan. Of dat hetzelfde is voor de 5D weet ik niet zeker, maar zal ongetwijfeld zo zijn. groetjes Sonja |