Gender: Male Age: 31 Joined: 30 Jan 2009 Posts: 205 Location: Lieren
Posted: Mon 26 Jul 2010, 17:45 Post subject: Verrekijker
Dag,
Ik zoek een verrekijker van onder de 300 euro (voor mn verjaardag )
Mijn keuze viel op het merk Bresser: http://www.verrekijker-expert.nl/bresser-astro-20x80-saturn.html#tab-details
Statief is niet veel, maar ik kan er mn eigen (veel betere) statief eronder zetten. Terug te sturen binnen 14 dagen zonder reden en 3 jaar garantie. Gok wagen?
Of heeft iemand ervaring met een andere goed betaalbare verrekijker?
Gender: Male Age: 68 Joined: 31 Jul 2006 Posts: 222 Location: Best
Posted: Tue 27 Jul 2010, 8:46 Post subject:
Voor het statief dat hier meegeleverd wordt betaal je natuurlijk wel, als je dat dan niet gebruikt kun je beter op zoek naar een iets duurder model zonder statief.
Veel hangt af van waar je de verrekijker voor wilt gebruiken. Dit is echt een sterrenkijker en niet geschikt om mee door het bos te wandelen.
Staar je niet blind op de begeleidende tekst, die is tamelijk misleidend en doet vermoeden dat je een briljante kijker koopt. Voor die prijs lijkt me dat niet mogelijk voor een kijker met zoveel glas.
Zelf ken ik deze kijker niet.
Tip: Ga naar een verrekijkershop en probeer diverse kijkers uit. _________________ Jaap Blom
Canon R7, 17-85 mm IS USM, 10-22 mm,
100-400 EF II mm IS USM, 100mm 2.8
Soligor tussenringen
Gender: Male Age: 51 Joined: 20 May 2006 Posts: 49 Location: Vriezenveen
Posted: Tue 27 Jul 2010, 10:05 Post subject:
Mocht je net iets meer kunnen uitgeven zou ik je de swift audubon (let op alleen die met de extra coating) aanraden! Die zonder die coating moet je dus niet hebben, zoek maar eens op google.
De optische kwaliteit van merken zoals leica, swarovski, zeiss voor een zacht prijsje.
Groet Richard _________________ Canon 50D
Tamron 90 + 180mm
Canon 400 5.6 L
en wederom sparende .....
Ik heb in het verleden ook een "goedkopere"verrekijker gehad.
Van die verrekijker kreeg ik dus echt knallende hoofdpijn.
Uiteindelijk een goede verrekijker aanschaft en dat is een plezier voor je ogen om doorheen te kijken.
Ik kan me herinneren dat de verrekijker die Ecoshot aangeeft inderdaad een hele goede verrkijker is en relatief erg goedkoop... de Swift Audubon dakkant.
Ik zou zelf nooit een verrkijker kopen zonder de verrkijker uit te proberen. Bij bijv. de vogelbescherming kun je de verrekijkers uitproberen in de tuin....ideaal.
Kijk eens voor de Benolyt runner || enkele jaren geleden nog geen €100.
gr
Axel
PS: Ik zou eens naar de sites surfen van verschillende merken, mijn broer heeft een swift en is er heel tevreden van. _________________ Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum