Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Tamme vos Oostvaardersplassen
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 02 Feb 2006
Posts: 63
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 07 Sep 2010, 22:35    Post subject:
Almanbrother wrote:
john.bre wrote:
dit voeren van vossen gebeurd elk jaar wel door sommige (fotografen) op de veluwe,die vervolgens een hoop heibel gaan maken als er teveel andere (fotografen) op afkomen,terwijl ze zelf begonnen zijn de vos te voeren.


Is dit een feit of een gedachte??


dit is een FEIT !!!! en ik kan namen noemen en bewijzen aanvoeren maar daar heb ik verder geen behoefte aan maar ik vindt wel dat men mag weten dat dit gebeurd!

Groeten John
_________________
camera canon eos3 +canon 20d+canon1dmk2n
1.4en2.0covertor
canon 500/4.0 is usm en 300/4.0 is usm
en 17-40/4.0 usm
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 02 Feb 2006
Posts: 63
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 07 Sep 2010, 22:42    Post subject:
Henri van Vliet wrote:
voeren en lokken is niet hetzelfde.
Een beetje voer strooien om op die manier dieren te kunnen fotograferen (denk maar aan de appeltjes op het NP) is volgens mij niet zo erg. Je lokt er de dieren mee, maar het is natuurlijk geen vervanging van hun dagelijkse maal.

Een vos is een profiteur, een opportunistis, een dier dat zich aan alle situaties aanpast om er zo voor zichzelf voordeel uit te slepen.
Als je geregeld voedsel(Resten) laat slingeren lok je vanzelf vossen, kraaien of zwijnen.
Zij leren snel waar eenvoudig voedsel te halen valt. Campeertereinen en parkeerplaatsen zijn daardoor erg populair bij deze dieren.
Mensen gaan ze voeren met patat, hondenbrokjes en bitterballen zodat ze makkelijk te benaderen zijn.
Ook sommige natuurfotografen doen hieraan mee.
Deze dieren raken gewend aan mensen en worden steeds vrijer.
Ik zag al beelden van kinderen die grote zwijnen zo uit de hand voerden.
Vorig jaar vielen zwijnen passanten (met tassen) aan in de veronderstelling dat deze (hierin) eten bij zich hadden

Uiteindelijk worden sommige dieren afhankelijk van deze aangeboden maaltjes, en wordt deze onnatuurlijke situatie funest voor ze.
Tamme dieren worden vaak afgeschoten



dit is overigens niet wat ik bedoelde, ik heb het over(fotografen) die jonge vosjes stelselmatig voeren om ze tam te krijgen en ze daardoor gemakkelijker voor de lens kunnen krijgen.
_________________
camera canon eos3 +canon 20d+canon1dmk2n
1.4en2.0covertor
canon 500/4.0 is usm en 300/4.0 is usm
en 17-40/4.0 usm
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 02 Feb 2006
Posts: 63
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 07 Sep 2010, 22:59    Post subject:
TOM ZEGT: Wat ik veel belangrijker vind is doe het verstandig en doe het zo goed als alleen onzichtbaar voor anderen. In dit geval van een vos aan de drukke dijk dus is het onverstandig en niet goed te praten dus terecht die foto's niet plaatsen op NP.


Dus als ik het goed begrijp is het alleen toegestaan als je het stiekem doet en onzichtbaar voor anderen ?
lijkt me niet want volgens mij blijven ook deze vossen tam gedrag vertonen als ze ouder worden en gaan zwerven om een eigen stekje te vinden.

punt is wel dat een tamme vos op de veluwe blijkbaar voor veel ophef zorgt en zijn leven niet meer zeker is(afgeschoten wordt).
_________________
camera canon eos3 +canon 20d+canon1dmk2n
1.4en2.0covertor
canon 500/4.0 is usm en 300/4.0 is usm
en 17-40/4.0 usm
Back to top
Reply with quote
 
john.bre


Gender: Male
Age: 59
Joined: 02 Feb 2006
Posts: 63
Location: oudenbosch
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 07 Sep 2010, 23:03    Post subject:
hvdgriendt wrote:
Ik ben effe de weg kwijt .!! De beren in Finland worden ook gevoerd volgens mij net als de Zeearenden in Duitsland Polen en Noorwegen, de Sneeuwuilen in Canada , en volgens mij hebben veel fotografen ook schuiltentjes met voederplaatsen in onze Nederlandse bossen... #Crazy


helemaal mee eens en vooral op de veluwe zorgen tamme vossen blijkbaar voor veel ophef.(al hoewel nu dus ook al bij de oostvaardersplassen).
_________________
camera canon eos3 +canon 20d+canon1dmk2n
1.4en2.0covertor
canon 500/4.0 is usm en 300/4.0 is usm
en 17-40/4.0 usm
Back to top
Reply with quote
 
Tom van Hell


Gender: Male

Joined: 23 Aug 2006
Posts: 43

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 11:08    Post subject:
Dat een vos tam word door het voeren is nonsens hooguit wat onvoorzichtig. Bewijs. Iedereen of in elk geval heleboel mensen hebben de zgn tamme ( ik noem het opportunistisch) vos op de veluwe regelmatig muizen zien jagen en vangen Dat zo dieren hun jachtinstincten verliezen lijkt mij een belachelijk veronderstelling.
kijk alleen maar al naar al die irritante rotkatten die thuis hun buik volvreten bij het baasje voor de kachel en vervolgens nog lekker even buiten gaan jagen alleen niet meer om hun buik te vullen.
En helaas gaat ze dat veel te vaak nog goed af ook
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 11:27    Post subject:
Quote:
Dat een vos tam word door het voeren is nonsens hooguit wat onvoorzichtig


Waar leg je dan de grens, Tom? Een vos die op commando kippetjes komt eten is in mijn beleving niet meer onvoorzichtig, maar gedraagt zich als een dier dat gewend is aan een bepaalde situatie. Je zou wellicht de term "handtam" kunnen bezigen wanneer deze uit de hand komt eten. Als zo'n dier niet wordt behandeld zoals deze gewend is kan hij (puur omdat er gewenning op is getreden) anders en onverwacht handelen dan wat een dier zou doen dat niet aan menselijke omgangsvormen gewend is. Oftewel, in gewoon Nederlands: dan kan ie gaan bijten.

Bottom line is volgens mij simpel: als je het natuurlijk gedrag van een dier zodanig negatief beïnvloed dat het dier er blijvend hinder van ondervind, dan ben je fout bezig. Hypotetisch voorbeeld: stel, iemand jaagt op een willekeurig Mediterraan eiland een Ruppels grasmus urenlang helemaal over de kling met een geluidsopname om zo een fantastische foto te krijgen, dan is die persoon verkeerd bezig. De grasmus verspilt kostbare energie waardoor de kans op geslaagde reproductie afneemt. Zo'n fotograaf heeft dan te weinig (of geen) kennis van de biologie van de soort en het effect wat energieverspilling teweeg brengt (of de fotograaf weet het wel, en dan is het vanzelfsprekend nóg fouter). Bij het voeren van vossen geldt precies hetzelfde wanneer de grens wordt overschreden.

Veel moeilijker is het niet, toch? Of toch wel? Het lijkt wel een grensconflict Wink . Hoe duidelijk is die grens eigenlijk?

groet,
Luc
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2388
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 11:58    Post subject:
Tom van Hell wrote:
Allang voordat forums voor natuurfotografen waren uitgevonden werd er al massaal wild en en ander dieren gevoerd.
Neem Alleen de Zwijnen al bij Vaassen, zo oud als ik ben en dat is toch al ruim 40 zijn daar toeristen die elk jaar dieren voeren om ze te kunnen zien. Dus voeren is niet iets wat uitgevonden is door natuurfotografen . Om het voeren en lokken van wild als een misdaad te zien vind ik totaal onzinnig helemaal hypocriet vind ik het om daar bij onderscheid te maken tussen vogels en ander wild (in de winter).
Wat ik veel belangrijker vind is doe het verstandig en doe het zo goed als alleen onzichtbaar voor anderen. In dit geval van een vos aan de drukke dijk dus is het onverstandig en niet goed te praten dus terecht die foto's niet plaatsen op NP

- Voeren door toeristen of fotografen maakt niet uit, wie het heeft uitgevonden ook niet, het is beide net zo slecht.
- het gaat niet om onderscheid tussen vogels en wild maar tussen dieren in een vrije natuur omgeving of in tuin in stadsomgeving (met beperkte voedselbronnen)
- Weet je wat: "totaal onzinnig helemaal hypocriet" is, dat je stiekem voeren als niemand het ziet wel goed vind, en foto's gemaakt op basis van deze actie ook nog zou goedkeuren.
- Voeren (en lokken in mindere mate) van wild is een misdaad tegen het dier in kwestie.


Tom van Hell wrote:
Dat een vos tam word door het voeren is nonsens hooguit wat onvoorzichtig. Bewijs. Iedereen of in elk geval heleboel mensen hebben de zgn tamme ( ik noem het opportunistisch) vos op de veluwe regelmatig muizen zien jagen en vangen Dat zo dieren hun jachtinstincten verliezen lijkt mij een belachelijk veronderstelling.
kijk alleen maar al naar al die irritante rotkatten die thuis hun buik volvreten bij het baasje voor de kachel en vervolgens nog lekker even buiten gaan jagen alleen niet meer om hun buik te vullen.
En helaas gaat ze dat veel te vaak nog goed af ook



Tom, ben jij soms degene met die kippepoten? je lijkt het nogal te ondersteunen het voeren van dieren in vrije natuur...
Tam, onvoorzichtig, jachtinstinct kwijtraken.
Hoe je het ook noemt of wend of keert, het is allemaal onnatuurlijk gedrag uitgelokt door het voeren.
Raakt een vos z'n jachtinstinct helemaal kwijt, dat denk ik niet, kan best eens zijn dat als ie een keer geen kippepootje krijgt eens probeert of vingers ook smaken.
Maar dat is ook helemaal het punt niet. Het gaat erom dat het onnatuurlijk is, en het natuurlijk evenwicht kan verstoren, en zoals gezegd hoe meer contact met mensen er komt, hoe meer het fout kan gaan.

Je persoonlijke afkeer tegen het huisdier kat op deze manier etaleren lijkt me niet bijdragen aan de discussie
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 12:32    Post subject:
als tip, vinz
probeer de persoon te ontzien bij zo'n heet onderwerp.

wat ik erg lastig vind is dat we met een vergunning wel een beest mogen doodschieten, maar het dan opeens niet een kluifje mogen aanbieden om het uit te nodigen in plaats van op de ene op een andere plek te zijn?
Het onderscheid in stadsnatuur en natuurnatuur kennen wij wel, maar de beesten niet. Ze zien het in ieder geval heel anders, want zij komen echt niet de stad in om gevoerd te worden. Ze komen voor warmte, veiligheid en alom aanwezig voer. Een koolmees eet meer dan alleen pinda's. Een sperwer eet geen kroketten.

ik denk dat luc h. een aardige nuance hierin laat zien, waar je ook als ambitieus maar verstandig natuurfotograaf een heel eind mee verder komt. Het zal de meeste verstandige natuurfotografen ook niet vreemd zijn...

(zelf behoor ik niet tot de ambitieuzen, meer tot de luiaards en opportunisten)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Doodles


Gender: Male
Age: 46
Joined: 12 Sep 2007
Posts: 140
Location: Valkenswaard
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 13:10    Post subject:
peter wijn wrote:
(zelf behoor ik niet tot de ambitieuzen, meer tot de luiaards en opportunisten)


Kippenpootje, Peter?
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt


Gender: Male

Joined: 19 Jan 2008
Posts: 227
Location: Beneden de Rivieren.
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 15:11    Post subject:
hvdgriendt wrote:
Ik ben effe de weg kwijt .!! De beren in Finland worden ook gevoerd volgens mij, net als de Zeearenden in Duitsland Polen en Noorwegen, de Sneeuwuilen in Canada , en volgens mij hebben veel fotografen ook schuiltentjes met voederplaatsen in onze Nederlandse bossen... #Crazy


Natuurlijk trek ik dit door tot in het extreme, natuurlijk is het niet goed dat dat vosje gevoerd wordt , maar de reacties vind ik ook erg overdreven.. zo'n drama als hier geschertst wordt is het nou ook weer niet hoor, als er in tuinen geen vetbollen meer mogen hangen komen er door de natuurlijke selectie gewoon minder meesjes, door het voeren zijn er gewoon meer meesjes.. dat is toch simpelweg een vaststaand feit.!! waar ligt de grens wat wel en niet mag .????
_________________
http://photo.net/photos/hvdgriendt
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 15:26    Post subject:
Doodles wrote:
peter wijn wrote:
(zelf behoor ik niet tot de ambitieuzen, meer tot de luiaards en opportunisten)


Kippenpootje, Peter?

graag doodles,
zeg maar wanneer je me verwacht

(het mag ook graag een hazepootje zijn)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
luc hoogenstein


Gender: Male

Joined: 08 Sep 2005
Posts: 6200

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 15:33    Post subject:
hvdgriendt wrote:
hvdgriendt wrote:
Ik ben effe de weg kwijt .!! De beren in Finland worden ook gevoerd volgens mij, net als de Zeearenden in Duitsland Polen en Noorwegen, de Sneeuwuilen in Canada , en volgens mij hebben veel fotografen ook schuiltentjes met voederplaatsen in onze Nederlandse bossen... #Crazy


Natuurlijk trek ik dit door tot in het extreme, natuurlijk is het niet goed dat dat vosje gevoerd wordt , maar de reacties vind ik ook erg overdreven.. zo'n drama als hier geschertst wordt is het nou ook weer niet hoor, als er in tuinen geen vetbollen meer mogen hangen komen er door de natuurlijke selectie gewoon minder meesjes, door het voeren zijn er gewoon meer meesjes.. dat is toch simpelweg een vaststaand feit.!! waar ligt de grens wat wel en niet mag .????


Je kunt daar wel degelijk afspraken over maken. Sterker nog, dat gebeurt ook. Zo mogen de Schotse zeearenden op Mull niet meer dan drie visjes toegeworpen krijgen, en dat is afgesproken met de RSPB (de Britse Vogelbescherming). De tuimelaars van Monkey Mia (Australie, een zeer bekende attractie) krijgen een vergelijkbaar aantal, wat een fractie is van wat ze dagelijks nodig hebben. Ook de rode wouwen in Wales en Schotland worden zeer gelimiteerd gevoerd, wederom ism de RSPB. Let wel, die afspraken worden dus gemaakt met organisaties die verstand van zaken hebben. Dat zou een randvoorwaarde kunnen zijn....

Peter, ben jij niet van de bokkenpootjes Cool ?
_________________
Nederpixer in ruste

Volg Luc op Twitter: http://twitter.com/luchoogenstein
Augustus 2011: Veel nieuwe foto's op www.luchoogenstein.nl
Luc op Facebook: www.facebook.com/luchoogenstein

CPN-Goldmember
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt


Gender: Male

Joined: 19 Jan 2008
Posts: 227
Location: Beneden de Rivieren.
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 15:47    Post subject:
luc hoogenstein wrote:
Je kunt daar wel degelijk afspraken over maken. Sterker nog, dat gebeurt ook. Zo mogen de Schotse zeearenden op Mull niet meer dan drie visjes toegeworpen krijgen, en dat is afgesproken met de RSPB (de Britse Vogelbescherming). De tuimelaars van Monkey Mia (Australie, een zeer bekende attractie) krijgen een vergelijkbaar aantal, wat een fractie is van wat ze dagelijks nodig hebben. Ook de rode wouwen in Wales en Schotland worden zeer gelimiteerd gevoerd, wederom ism de RSPB. Let wel, die afspraken worden dus gemaakt met organisaties die verstand van zaken hebben. Dat zou een randvoorwaarde kunnen zijn....

Peter, ben jij niet van de bokkenpootjes Cool ?


Nou dat bedoel ik Luc.. er niet zo'n drama van maken.. ik heb ook foto's van Rode Wouwen in Schotland, als iemand er problemen mee heeft prima..

Peter lust alleen maar kippenborstjes volgens mij. Very Happy
_________________
http://photo.net/photos/hvdgriendt
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 20:21    Post subject:
kippenborstjes, kippenborstjes?
ik hoop maar dat er geen verwijzing meer te vinden is naar een opmerking van me over kippen...
kippenborstjes? bedoel je niet pizza?

maar bokkenpootjes zeker niet.
Luikse wafels voor mij, en anders niet.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 64
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 699
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 21:06    Post subject:
Heb je wel eens zo'n Drentse wafel gehad? Met warme kersen?

En Kikkerbilletjes schijnen ook heerlijk te zijn #evil
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 21:11    Post subject:
ik de koffie, jij de drentse wafel.

kikkerbilletjes gaat alleen om de saus, dat slaat nergens op.

Walvisbiefstuk daarentegen...
.... sjonge.





(sjonge)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
sluitertijd


Gender: Male

Joined: 02 Feb 2010
Posts: 77

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 21:26    Post subject:
Ik heb vroeger eens een paardenbiefstuk gegeten. Dat kwam zo. Er was eens een paard dat ging naar de dokter en zei: "Dokter, ik heb zo'n last van mijn biefstuk, kunt U daar niks aan doen?". "Nou Mister Ed ", zei de dokter, "dan zullen we die eens operatief gaan verwijderen". Gelukkig is het paard na de behandeling voorspoedig genezen (En heeft noch een wààn carrière opgebouwd). Ik kon het "gefundenes fressen" natuurlijk niet laten liggen, aaseter die ik ben. Bah....wat was dat ding vies. Terecht dattie er vanaf wou.
Gr.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 22:22    Post subject:
(maar wel streng verboden hoor, je kan nog beter vosjes kroketten voeren dan walvisbiefstuk eten. streng verboden)

(hoe zit dat met die drentse wafels? is dat een beetje legaal?)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Ton van Mourik


Gender: Male
Age: 67
Joined: 18 Mar 2008
Posts: 160
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 22:24    Post subject:
'Waarheen met Nederpix...' In ieder geval niet naar deze uitgesleten karresporen. Crying or Very sad

VroLux,

Ton
_________________
Leica M9 / Nikon D300 / 600 5.6 MF / 300 AF-S 4 / 105 2.8 / 50 1.2 / 50 1.4 / 18-135 3.5-5.6 / TC 1.7 II / SB900 / Gitzo GT-3541-XLS / Kirk BH-1 balhoofd / "Eagle" autodeurstatief


'Iets verder kijken, brengt je een stuk dichterbij' - TvM.
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt


Gender: Male

Joined: 19 Jan 2008
Posts: 227
Location: Beneden de Rivieren.
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 22:25    Post subject:
Gegrilde Papagaaiduiker tjonge das wel lekker hoor, maar Drentse Wafel bij de koffie is ook niet verkeerd.. Wink
_________________
http://photo.net/photos/hvdgriendt
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 08 Sep 2010, 23:02    Post subject:
zoals gezegd,
bij mij de koffie

evenwel geen walvis verwachten hier in huis.
dat komt er niet meer in.
ben je mal.

ook geen kroketten trouwens.

Wat had die Schenk nou ook al weer gegeten in Siberië? Soep van keizergansjes? Beestachtig lekker na alle vissekoppen zei die. Iedere vogelaar hier gaat uit zijn dak om een veer van zo'n beest te zien, en hij heeft twee maanden niks anders te eten: ´s-ochtends, ´s-middags, ´s-avonds.
´t is wat.
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Robby


Gender: Male
Age: 58
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 120
Location: Zetten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Sep 2010, 11:02    Post subject:
Het vreemdste wat ik ooit gegeten schijn te hebben (volgens de familie overleveringen) is de aap van de achterburen.
(Jaja, het kan nog vreemder...)
Deze aap werd als huisdier gehouden bij onze achterburen en leefde in een kooi, in het oosten is het gebruikelijk dat men deze dieren als huisdier hield en houdt.
Als klein kind droeg ik vaak een petje en omdat ik te dichtbij dat apenkooi liep scheen die aap te geloven dat dat petje hem beter paste.
De aap werd daarop afgemaakt, in stukken gesneden en gebakken, gebraden, wat dan ook.

Zal vanaf nu waarschijnlijk door het leven gaan als de 'fotograaf die ooit een aap at' Embarassed

Volgens mij kunnen we dit topic beter 'Culinaire Kokketerijen van Nederpixers' omdopen
________________________________

Robby Roos
One With Nature
www.photofanatic.nl

Gun uzelf het plaatje, maar vooral ook een ander
_________________
Nikon D200/D300, Nikkor 500 mm F4.0 IF-ED + Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM;
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Sep 2010, 11:20    Post subject:
echt waar, of een broodje aap verhaal ?
Very Happy
Maar goed, vanaf nu ben je een bijnaam rijker.
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
hvdgriendt


Gender: Male

Joined: 19 Jan 2008
Posts: 227
Location: Beneden de Rivieren.
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 09 Sep 2010, 11:20    Post subject:
Ik kom bij jou geen soep eten Robby.. Laughing
_________________
http://photo.net/photos/hvdgriendt
Back to top
Reply with quote
 
Robby


Gender: Male
Age: 58
Joined: 17 Aug 2006
Posts: 120
Location: Zetten
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 09 Sep 2010, 11:23    Post subject:
Henri, ja, helaas is het echt waar.

Wat dat broodje aap betreft, nog nooit geprobeerd, maar als die lekker is Very Happy Very Happy
___________________________________

Robby Roos
One With Nature
www.photofanatic.nl

Gun uzelf het plaatje, maar vooral ook een ander
_________________
Nikon D200/D300, Nikkor 500 mm F4.0 IF-ED + Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM;
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum