Posted: Thu 23 Sep 2010, 16:11 Post subject: Engelse namen voor paddenstoelen?
Kan iemand van jullie mij een site aan de hand doen waar ik op eenvoudige wijze de Engelse namen voor paddenstoelen kan vinden?
Bijvoorbeeld door de wetenschappelijke naam in te toetsen of zoiets. _________________ Canon 7D + 100-400mm
Gender: Male Age: 44 Joined: 05 Nov 2007 Posts: 2457 Location: Geleen
Posted: Thu 23 Sep 2010, 21:34 Post subject:
hvdgriendt wrote:
Google.. de Latijnse naam en dan googelen.
wat ik meestal doe, en niet alleen voor paddestoelen maar voor alle soorten is zoeken op: "latijnse naam" common name
dan krijg je ook in 9 van de 10 gevallen wel iets wat er op lijkt,
vervolgens nog wat checken of het correct is, op een andere site of door bv bij Google images te zoeken op de gevonden engelsenaam en dan kijken of het juiste in beeld komt.
Wat je ook heel gemakkelijk kunt doen is de paddestoel op wikipedia zoeken en daarna links onderaan het engelse artikel van de paddestoel erbij zoeken.
Zo deed ik dat, nu zet ik er meestal geen engelse naam meer bij als ik een foto upload. _________________ Canon 70D -
Canon 100mm macro IS -
Canon 17-40mm -
Canon 50 mm 1.8 -
Canon 10-18mm
Manfrotto tripod
Canon 480 ex 2
Posted: Mon 11 Oct 2010, 21:29 Post subject: Engelse namen
Als je bij google de nederlandse naam invult mae daar achter ..." engels "....getypt , krijg je meestal wel een site te zien waar je de engels naam zo uitleest . Groetjes Bert _________________ Nikon D7100 , Nikon D7500 , Nikon , Nikon en Tamron glaswerk
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum