Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Speulderbos en Sprielderbos

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Sander Klein Hesselink


Gender: Male
Age: 48
Joined: 10 Nov 2013
Posts: 14

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 16 Oct 2014, 21:08    Post subject: Speulderbos en Sprielderbos
Hallo

Ik wil graag eens naar get Speulderbos of Sprielderbos deze herfst. Weet iemand waar ik het best kan beginnenfof waar mooie plekken zijn?


Met vriendelijke groet
Sander Klein Hesselink
_________________
Canon Apparatuur
Back to top
Reply with quote
 
Jantine
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 57
Joined: 12 Feb 2013
Posts: 211
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 17 Oct 2014, 13:33    Post subject:
Misschien vanaf Boshuis Drie?
Ik ben 1 keer geweest, vanaf de Flevoweg (N302, Harderwijk Apeldoorn) bij de rotonde bij Speuld de Garderense weg op richting bordje "Boshuis Drie", rechtsaf de Sprielderweg op (nog steeds richting "Boshuis Drie"). Dan komt er rechts ergens een parkeerplaats. Met Google maps vind je het vast wel.
Daar had ik geparkeerd, aan de overkant van de weg een stukje teruggelopen over het fietspad, dat vervolgens kruist met een wandelpad. Daar was een stukje met allemaal kromme beuken. Ik vond het daar toen erg mooi maar had maar een uur tijd. Ik kom dan niet zo ver met camera.

Je kunt volgens mij ook doorrijden naar Boshuis Drie, dat is een restaurant. Daar beginnen ook wandelroutes maar die heb ik nog nooit geprobeerd.
Ik zou zeggen: gewoon gaan. Je komt vast wel iets moois tegen.

Doeg
Jantine
Back to top
Reply with quote
 
Robert Rodenburg
Editor


Gender: Male
Age: 55
Joined: 05 Feb 2007
Posts: 1464
Location: Nijkerk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 17 Oct 2014, 23:59    Post subject:
Sinds vorig jaar kom ik regelmatig in het Sprielderbos en ik parkeer dan altijd bij de parkeerplaats voor het Solse Gat. Die parkeerplaats ligt aan de onverharde bosweg van Boshuis Drie naar Putten. Als je bij Boshuis Drie (met het restaurant aan je linkerhand) rechtdoor het bos in rijdt, dan kom je na een paar honderd meter aan de rechterkant een parkeerplaats tegen voor drie of vier auto's. Als je tegenover de parkeerplaats richting het Solse Gat loopt, kom je al van alles tegen, maar (ruim) rond het Solse Gat is het een waar feest voor 'paddisten'. Er ligt en staat veel dood beukenhout waar veel soorten zwammen op te vinden zijn. Gegarandeerd kom je veel tijd te kort, zelfs als je er het hele weekend heen gaat. Very Happy En het is er ook heerlijk stil.

Groeten, Robert
Back to top
Reply with quote
 
Jantine
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 57
Joined: 12 Feb 2013
Posts: 211
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 18 Oct 2014, 21:10    Post subject:
Ha Robert, bedankt! Ik ben dan niet de oorspronkelijke vraagsteller maar ik heb zelf ook nog ambities om die kant op te gaan, een keer, ooit. Dan is het altijd handig om meer plekken te weten.

Doeg
Jantine
Back to top
Reply with quote
 
Sander Klein Hesselink


Gender: Male
Age: 48
Joined: 10 Nov 2013
Posts: 14

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 19 Oct 2014, 17:14    Post subject:
Jantine en Robert,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben afgelopen zaterdag geweest en ik vond het erg mooi. Ik ga binnenkort zeker terug zodra de bladeren verkleurd zijn.

Jullie tips waren handig, je moet volgens mij in de buurt van Drie zijn, daar is het bos het mooist.

Mvgr
Sander
_________________
Canon Apparatuur
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum