Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News


Programma PiXperience 2011
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Jan 2011, 21:15    Post subject:
Wij (Rudi en moi) zijn allebei pixpashouders. Rudi van BP en moi van NP. We zijn al aangemeld voor de Pixperience dag én alles is betaald...maar een brief hebben wij ook niet ontvangen ????
Nou is West-Vlaanderen een eind fietsen natuurlijk..... Wink Very Happy
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Schelvis


Gender: Male
Age: 64
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 9574
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Jan 2011, 21:23    Post subject:
Zelf kwam ik er achter dat mijn adres op de pixpaspagina ietwat verouderd was Embarassed (kun je daar zelf checken). Dat was de reden dat ik de brief niet had ontvangen. Staat overigens helemaal los van betalen, was gewoon een uitnodiging, maar aangezien jullie al komen maakte dat ook niet zo veel meer uit Wink
In de week vóór de speriens ontvang je nog een mailtje met daarbij een zelf te printen toegangsbewijs.
Groet,
Jaap
_________________
Jaap Schelvis
Feel free to visit my [url=http://jaapschelvis.nl/[/url]
Back to top
Reply with quote
 
digidaan


Gender: Male
Age: 50
Joined: 05 Sep 2005
Posts: 571

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Jan 2011, 21:57    Post subject:
Sonja wrote:
Wij (Rudi en moi) zijn allebei pixpashouders. Rudi van BP en moi van NP. We zijn al aangemeld voor de Pixperience dag én alles is betaald...maar een brief hebben wij ook niet ontvangen ????
Nou is West-Vlaanderen een eind fietsen natuurlijk..... Wink Very Happy
groetjes Sonja


Brief is alleen naar NL adressen verzonden.......Sonja, je zat er wel bij. Check idd het adres op de pixpas pagina, mogelijk is dit het oude adres.
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Feb 2011, 9:16    Post subject:
@Jaap en Daan,
Op mijn pixpas pagina staat (al een tijdje) mijn juiste Belgische adres. Het is ook geen ramp hoor, dat ik de brief niet heb ontvangen!
Bedankt voor de reactie's
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
roosje spillebeen


Gender: Female

Joined: 13 Nov 2007
Posts: 252

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Feb 2011, 15:57    Post subject:
Beste mensen
Hartelijkdank voor jullie meeleven, ik heb uitslagen gekregen en er is niets gevonden, maar ik heb nog steeds pijn aanvallen, als deze wegblijven probeer ik er alsnog tussen te komen dus wie weet tot ziens gr roosje
Back to top
Reply with quote
 
Ton Valk


Gender: Male
Age: 67
Joined: 30 Mar 2006
Posts: 446

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Feb 2011, 18:43    Post subject:
Zou leuk zijn je weer te ontmoeten Roosje, tenminste als je mij nog herkend nu ik mijn nickname heb veranderd, en niet zo actief meer ben hier de laatste tijd. Cool
Zou in eerste instantie niet kunnen komen maar er is het een en ander veranderd met de werktijden, dus kan ik nu toch.
_________________
De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
Back to top
Reply with quote
 
roosje spillebeen


Gender: Female

Joined: 13 Nov 2007
Posts: 252

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Feb 2011, 21:16    Post subject:
Ja tuuurlijk Ton
Ik hoop echt dat het toch gaat lukken gr roosje
Back to top
Reply with quote
 
roosje spillebeen


Gender: Female

Joined: 13 Nov 2007
Posts: 252

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 03 Feb 2011, 14:40    Post subject:
Beste allemaal
Ik heb me opgegeven!
Ik heb er heel veel zin in
Is er iemand die toevallig langs Rotterdam rijdt zodat ik mee kan rijden?
Zoniet dan ga ik met de trein. er kunnen er met mij meereisen voor 40 % korting, dus voor zowel het een als het ander hoor ik wel.
gr roosje
Back to top
Reply with quote
 
benedictus


Gender: Male
Age: 68
Joined: 02 Sep 2007
Posts: 30
Location: Eibergen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 11 Feb 2011, 15:20    Post subject:
Diverse afspraken zitten mij in de weg, dit betekent dat ik maar 3 uur in leiden kan zijn, en daar moet ik 5 uur voor in de auto zitten. Kortom had graag bij jullie willen zijn maar het lukt niet Daarom wens ik iedereen morgen alvast een hele prettige dag met vele ontmoetingen.
Als het volgend jaar weer is zal ik het vroegtijdig in mijn agenda zetten en er niets om heen plannen

vr.gr. Benedictus
_________________
Canon EOS 400D/canon efs18-55mm/canon ef 75-300mm/sigma 150mm-f2.8 /Bilora Perfect Pro/-canon extender 1.4-canon ef 300 mm/ canon 5 d mark ll/canon 17-40mm/canon ef 24-105
Back to top
Reply with quote
 
Sanna


Gender: Female

Joined: 30 Jan 2011
Posts: 3

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 12 Feb 2011, 6:20    Post subject:
Ik ben ziek geworden dus ik kan helaas niet komen vandaag Sad. Erg jammer, want ik had er heel veel zin in. Ik weet niet of ik me nog ergens moet afmelden om te annuleren? Heb er niks over gelezen in de bevestigingsmail met het toegangsbewijs...

groet, Sanna
_________________
Nikon D300S en Nikon D700, met diverse objectieven en toebehoren, waaronder AF-S 14-24mm F/2.8, Nikkor AF-S 18-200mm f/3.5-5.6, Nikkor AF-S 300mm f/4.0, Nikon 1.4 teleconverter, Nikon 1.7 teleconverter
Back to top
Reply with quote
 
Erjan Averesch


Gender: Male
Age: 53
Joined: 18 May 2008
Posts: 19
Location: Zuna
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 12 Feb 2011, 20:27    Post subject:
Vandaag met Arjan (de buurman) en Ron Poot naar PixPerience geweest.
We hebben ons prima vermaakt en de dag is dan ook omgevlogen.
Een aantal interessante presentaties bijgewoond.
Was erg leuk en leerzaam, voor herhaling vatbaar.

gr. Erjan
_________________
Canon


http://www.averesch.nu
Back to top
Reply with quote
 
Zeeg Robbemond


Gender: Male

Joined: 10 Sep 2005
Posts: 241

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 12 Feb 2011, 20:36    Post subject:
..

Last edited by Zeeg Robbemond on Sat 13 Feb 2016, 23:31; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 67
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 12 Feb 2011, 20:42    Post subject:
Ben het volledig eens met Zeeg.
Een super leuke dag, met voor mij alleen maar "nieuwe"gezichten bij bekende namen.
Ook de lezingen/ workshops.....ik heb er van genoten.
Voor herhaling vatbaar.
Veel organisatie, maar erg geslaagd!

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
Cor
Editor


Gender: Male
Age: 74
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 334
Location: Maasdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 12 Feb 2011, 21:45    Post subject:
Organisatoren proficiat voor het doen slagen van deze dag.
Zo'n dag is zeker voor herhaling vatbaar Applause Applause .

Gr, Cor.
_________________
Canon gebeuren
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 0:40    Post subject:
Vanochtend vroeg vanuit Hoenderloo vertrokken zodat ik ruim op tijd in Leiden kon zijn voor de welkomswoorden van Daan Schoonhoven, Meteen gevolgd door een boeiende lezing door Martijn de Jonge. Hij had zijn opnamen van platgereden padden thuisgelaten, maar kon het toch niet nalaten ook de minder mooie kanten van de natuur te belichten.
Geinspireerd rende ik hierna richting de Cinema, onderweg even wat handen geschud en een blik geworpen naar de stands en sponsoren die een leuke beurs ingericht hadden.
In de cinema, een kleinere zaal, heb ik eerst het verhaal en de foto's over de vos door Bas Breetveld gezien en vervolgens een kijkje onder de waterspiegel genomen door de lens van Vincent Rijnbende (vinz1980). Daarna kon ik met moeite de neiging weerstaan om terug te rennen naar het Audiotorium alwaar Ruben Smit zijn verhaal hield. Ik bleef zitten en heb gekeken en geluisterd naar een erg enthousiaste Nel Appelmelk, die ondanks de zware concurentie nog best veel mensen wist te binden met haar fotolezing over de beken en sprengen in Ugchelen.

Hierna was er gelukkig even pauze en kon ik in de prachtige setting, Naturalis, even rondkijken en een praatje aanknopen met wat medepixers. Best moeilijk trouwens om anderen te herkennen. Maar inmiddels heb ik bij een aantal toch een gezicht.
En bleek het beeld dat mensen van mij hebben niet helemaal te kloppen. Ik ben slechts één meter tachtig lang en ,ondanks dat het in Hoenderloo altijd zonnig is, niet erg bruin Wink

Na de pauze heb ik in een bomvolle regentenkamer genoten van de workshop die Arno ten Hoeve gaf over compositie, en het loslaten van de gulden snede. Persoonlijk vond ik dit één van de (vele) hoogtepunten van deze dag.
Toen snel terug voor Peter Wijn en Peter van Rij.
Deze mannen namen ons in een sneltreinvaart mee langs kamelen, gieren, woestijnen en stranden met mevrouwen in bikini.

Even uitpuffen en vervolgens gespannen afwachten of ik misschien in de prijzen gevallen was.
Helaas Crying or Very sad

Inge van der Wulp en Arjan Drost lieten ons tot slot zien dat het leven van een moderator vaak niet over rozen gaat, en dat het beoordelen van ingezonden foto's soms een lastige en tijdrovende bezigheid is. Een leerzaam kijkje in de keuken van de Neder/birdpix.

Terugkijkend vond ik het een heel gezellige dag en hoop ik dat deze een vervolg zal krijgen.

(Het enige dat mij een beetje stoorde was de kwaliteit van de beamers Confused In de Cinema was deze onscherp, en tijdens de presentatie van de foto's voor beste natuur/vogelfoto waren sommige (ook de mijne) foto's zo donker dat ze onherkenbaar waren.
juist op een dag als deze verlang je betere kwaliteit.)

_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
Julia.V


Gender: Female

Joined: 30 May 2009
Posts: 83
Location: Brabant
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 6:58    Post subject:
Zus en ik zijn gisteren ook naar Leiden geweest en hebben er erg van genoten het was heel divers en zeer leerzaam.
Hartelijk dank aan de mensen die zich voor deze mooie dag zo in gezet hebben ,het was het zeker waard


Gr julia .V en haar Zus Louise Smile
_________________
Nikon D90
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6020
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 8:15    Post subject:
Een geweldige dag met voor elk wat wils.
Ook ik kijk terug op een geslaagd evenement.
Complimenten aan de organisatie!
En wat vond ik het leuk vele mensen te ontmoeten die ik alleen van naam kende.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 10:41    Post subject:
Heb het als een dag ervaren die omvloog. Ik kon moeilijk kiezen naar welke lezing ik wilde; ze leken mij allemaal interessant. Hoe Peter en Peter opkwamen vond ik toch wel ludiek Laughing Laughing bij hun onderwerp over Oman.
Eindelijk eens een paar gezichten achter de namen van de NPers. En niet te vergeten van de mods achter de schermen.
Kortom een dag om met plezier naar terug te kijken.
Bedankt voor de organisatie hiervan.
Mvg. Martine
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 12:11    Post subject:
Zo, ook weer wat hersteld van een erg leuke dag Smile Had een kleine selectie gemaakt van verhalen die ik wilde horen, zodat er ook nog genoeg tijd over bleef voor andere dingen.

Zoveel mensen gezien en handen mee geschut, dat ik nu nog steeds niet weet wie wie is...

Hoogtepunten voor mij waren de lezingen van Ruben Smit (over filmen met de dSLR, veel mooi materiaal en goede tips) en die van Bendiks (over het gebruik van filters bij landschapsfotografie).

Een erg leuke dag gehad in ieder geval.
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Franca Blom


Gender: Female

Joined: 02 Dec 2007
Posts: 170

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 12:48    Post subject:
Ook Antonie en ik hebben gisteren een erg gezellige dag gehad op de Pixperience.
Als eerste wil ik de organisatoren bedanken voor hun inzet en het werk dat ze gedaan hebben om zo voor ons een leuke en leerzame dag te realiseren. Op een enkel schoonheidsfoutje na (voucherverdeling 's middags en onduidelijkheid over de locatie van de cinema) was het een perfecte dag. Het is toch erg lastig om ervoor te zorgen dat er voor iedereen iets is wat hij/zij interessant vindt. Maar het is jullie m.i. voor de volle 100% gelukt.
Verder vonden wij het ook erg leuk om weer veel bekenden te ontmoeten, maar ook nieuwe gezichten te zien. We hebben nu bij een flink aantal mensen de persoon achter de naam ontmoet. En dat is ook een stukje meerwaarde van zo'n dag.
Zelf heb ik de presentaties van Vincent, Nel, Peter en Peter, Johan en Zeeg gevolgd en ze waren alle 5 verschillend maar alle 5 even mooi en ik heb ervan genoten.
Ik zou heel graag meer presentaties/lezingen gevolgd hebben, omdat ze me heel interessant en zelfs leerzaam leken, maar je moet nu eenmaal een keuze maken. Misschien een volgende keer?

@ Henri: Je ziet er in het echie jonger uit dan op je avatar Shocked Wink . Leuk om je ontmoet te hebben!

Groetjes,
Franca
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 15:19    Post subject:
ha franca,
realiseer me nu pas dat jij dat was, bij antonie. Sorry meid!
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Dick en Mira


Gender: Female

Joined: 26 Jun 2010
Posts: 140
Location: Schoorl
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 16:09    Post subject:
Ook wij hebben een heerlijke dag gehad met nieuwe gezichten bij de bekende namen. Complimenten en grote pluim voor de organisatie en het medewerkers team. Punten die voor verbetering vatbaar zijn; althans, dat vinden wij. Liever minder sprekers zodat we overal naar toe kunnen. We balen er nu van dat we echt teveel gemist hebben. Wat wij ook jammer vonden was dat bij de uitreiking van het boek en de prijsuitreiking van de Pixwedstrijden de zaal nog niet voor de helft gevuld was. Dit is voor de bekendheid van de Pixen en voor degene die in het zonnetje gezet worden ook niet leuk. Beter is om de officiële uitreikingen zoal het boek en de prijsuitreiking van de Pixwedstrijden te doen als er nog geen lezingen gehouden zijn. Als het eerste uur voor deze evenementen en de opening gebruikt wordt zijn jullie als organisatie er zeker van dat die belangrijke dingen genoeg aandacht krijgen. Tegelijkertijd beseffen wij dat je voor dit eerste uur een veel grotere zaal zou moeten hebben en wellicht zouden jullie daarvoor naar een grotere locatie uit moeten kijken ( Ede, centraal in Nederland en goed met OV bereikbaar ) Niets ten nadele van Naturalis, wat een uitstekende locatie is, maar wat wel te kleine presentatieruimtes heeft.


Ondanks deze puntjes van kritiek hebben wij toch wel genoten hoor.

Vriendelijke groet,

Mira en Dick Hoogenboom.
_________________
NPS lid en  liefhebber

Kijk ook eens op: www.dickenmirahoogenboom.nl
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 19:07    Post subject:
Allereerst wil ik iedereen die hieraan meegewerkt heeft van harte bedanken !! 't Zal toch allemaal heeeeel veel werk geweest zijn. En wat was het super. Wij hebben er ook erg van genoten, en wát een opkomst.
Volgend jaar weer hoor !! Very Happy
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 20:46    Post subject:
vond het wonderbaarlijk leuk.
ook leuk dat het niet zo massaal was.... (Dick Smile )

Als amateurfotograaf vind ik het leuker om een beetje te dollen met een man of zestig, dan om een zaal van 500 personen toe te spreken. Dat is een beetje groot. Als je het zo groot maakt, wordt of het aanbod kleiner, of je moet vier dagen uittrekken, of iedereen krijgt 5 minuten Rolling Eyes . Het was juist zo leuk dat het voor een heel groot deel door medepixers werd gebracht.

Heel veel gemist. Maar, ook heb ik gemist om buiten te zijn, en bij mijn kindertjes, en bij Frans Lantink en ook tevens de laatste uitvoering van Gustav Leonhardt.

Je kon kiezen wat je het meeste aansprak. Helaas kon ik niet naar Arjen en Bendiks en Arno en ...
maar gelukkig wel naar Jan van der Greef en Bart Siebelink. En naar de boekuitrijking en Martijn de Jonge. Ik bedoel, je kan niet alles.

Qua verbeteringen: niet alle beamers en computers waren even goed geprepareerd voor hun taak, het zaallicht in de cinema had meer gedimd mogen zijn. De discussie van Chris van Rijswijk was gebaat geweest met een forumpanel en minstens een half uur meer tijd. De tijd tussen de presentaties bleek aan de krappe kant voor installatie van de sprekers. Dat is lastig als je maar twintig minuten hebt.
En, onze eigen presentatie had voor twintig minuten niet over alle aspecten van Oman moeten gaan Smile.
De werkwijze met vouchers - ik had de twijfelachtige eer vouchers uit te mogen delen - was ongelukkig, maar eindeloos veel beter dan stress aan de deur, en het is onmogelijk om hiervoor al dagen van te voren reserveringen in te plegen. Het beste onder drie kwaden... Misschien dat een volgend keer hier een andere plek voor gevonden kan worden voor het uitdelen van de vouchers binnen Naturalis?

De ruimte van Naturalis was zowel ongelukkig als fantastisch. Dat heb je vaak met toplocaties.

Let voor een blik op de toekomst op de foto van Inge in dit draadje
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Rijnbende
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 43
Joined: 05 Nov 2007
Posts: 2390
Location: Geleen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 13 Feb 2011, 23:38    Post subject:
Ik vond het een leuk ding; de PIXperience!
Leuk om als spreker een bijdrage te mogen leveren, lezingen van anderen bij te wonen, Beetje op de beurs lopen, en verder wat mensen te ontmoeten die je hier alleen als namen hebt leren kennen, te ervaren dat deze mensen er anders uitzien dan het beeld dat je je hiervan gevormd had.
Ik ben niet eens toegekomen aan de boswandeling en de vogeltuin-schuilhut heb ik niet gevonden.
De grote opening/sluiting en uitroeping beste foto heb ik ook gemist, maar dat kwam ook omdat ik op tijd weg moest.

Verbeterpunten mijns inziens voor de volgende keer (de blauwe shirts zijn er al klaar voor):
- Centrale ligging locatie
- Betere bebording in de locatie (cinema, vogeltuin, ... algemeen)
- Uitbreiden beursgedeelte, (misschien ook marktplaats voor eigen spullen van pixers?)

gr.Vincent
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Nieuws / News
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 3


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum