Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Nel Ringelberg - fotograaf van maart

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2011, 8:06    Post subject: Nel Ringelberg - fotograaf van maart
Korte biografie
Naam: Nel Ringelberg (Nel R)
Leeftijd: 65
Woonplaats: Zierikzee
Beroep: verpleegkundige (gepensioneerd)
Andere hobbies? Wandelen, muziek zoals klassiek (maar ook b.v. Ierse muziek) , natuur en fotograferen
Gebruikte apparatuur: Sony Alpha 700 en 550, Sony DSC H9, Carl Zeisslens 16-80, Sigma 18-250 en Tamron sp 60mm Macrolens
Website: nee, wel op picasaweb, foto's op Nederpix.


Overzichtsfoto natuurgebied Tureluur.

Interview
Waarom natuurfotografie?
Heb altijd belangstelling voor de natuur gehad en door te fotograferen kijk je aandachtiger en soms ook met andere ogen naar de wereld om je heen.
Ik heb me afgevraagd wààr die belangstelling voor de natuur vandaan komt. Misschien heeft het te maken met mijn jeugd: ik ben geboren als dochter van 'n binnenvaartschipper en heb meer dan zeven jaar meegevaren door zowat heel Nederland:IJselmeer, Hengelo, Dordrecht,Lobith,Zeeuwse wateren etc. Heb dus vanaf het water het nederlandse landschap aan mij voorbij zien trekken.
Mijn vader attendeerde mij al vroeg op bijzondere dingen in de natuur en was zelf ook 'n liefhebber van mooie wolkenluchten. (is hij nog trouwens)
In de zomer van 1952 zijn we aan de wal gaan wonen, in 'n klein huisje, vrij afgelegen, aan de zeedijk op Schouwen- Duiveland. M'n speelplaats was de zeedijk en het kleine schelpenstrandje vlakbij. Helaas werd deze idylle wreed verstoord door de watersnoodramp van 1953, na 'n paar nachten op zolder gezeten te hebben werden we geevacueerd en kwamen terug toen de dijken weer dicht waren...
En eigenlijk ben ik altijd (behalve 4 jaar Dijkzigt ziekenhuis in R'dam voor mijn opleiding) altijd hier blijven wonen. Zierikzee is weliswaar 'n stad maar binnen 5 minuten sta je in de weilanden en binnen 10 minuten aan de zee. Ik hou van de ruimte om me heen en de vergezichten...

Wat is het leuke aan natuurfotografie?
Het buiten zijn, de tijd vergeten, genieten van al het mooie wat er te zien is en dit ook vastleggen zodat je er later opnieuw plezier aan beleeft.


Oosterschelde met Zeelandbrug na zonsondergang.

Wat zijn de minder leuke kanten?
Kan ik niet zo gelijk verzinnen. Misschien het feit dat het fotograferen geen gelijke tred houdt met het opschonen van de fotomappen waardoor ik inmiddels vele tienduizenden foto's op de pc heb staan. Het weggooien is niet mijn favoriete bezigheid.

Wat is je specialiteit?
Op de eerste plaats landschappen maar ook macro kan me erg bekoren. Het type landschap waar ik het meest van hou kenmerkt zich door weidsheid, lijnen in het landschap, liefst ook water en natuurlijk 'n sprekende wolkenlucht daarboven. Ik probeer daarbij 'n zekere balans in het beeld te verkrijgen.
De Macrowereld ging pas voor me open toen ik zo'n 5 jaar geleden 'n eenvoudig close-up lensje kocht. Daardoor heen kijkend zag ik dat er ook nog 'n “verborgen” wereld was waar ik, tot op dat moment, altijd aan voorbij was gelopen. Het was 'n soort openbaring voor mij! In middels heb ik 'n paar goede Macrolenzen en wel zo'n dertig naslagwerken om al het kleine spul op naam te kunnen brengen. (en dan is het nog moeilijk!)


Uitkijktoren t.b.v. vogelspotters in Tureluur.

Wat kenmerkt jouw foto's?
Wat betreft landschapsfotografie zijn er twee dingen die mij doen besluiten op pad te gaan, n.l. het licht én de lucht. Vaak is dat dus in het najaar en de winter en meestal vroeg of laat op de dag. Ik kan gefascineerd raken door 'n mooie Zeeuwse wolkenlucht boven het landschap of de Oosterschelde. Vooral de wat heftige luchten hebben mijn bekoring. Ook wat koeien of schapen in het landschap maken voor mij het beeld af.


Van zo'n mooie lucht raak ik in de wolken.

Hoe werk je meestal? Vanuit 'n schuilhut? Loop je rond?
Voor landschapsfoto's ga ik meestal op de fiets. Je komt dan op plekjes waar je niet met de auto mag komen en bovendien kan je overal stoppen waar je een foto wil maken. Al fietsend kijk ik aandachtig rond en zie dan vaak, al voor ik de camera ter hand neem, een bepaald beeld dat ik vast wil leggen. Wat betreft macrofoto's ga ik meestal ergens wandelen in een natuurgebied hier op het eiland. Maar ook in de tuin is van alles te vinden.


Deze fraaie Waterjuffer zat bij de vijver in de tuin.

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Bij landschapsfotografie speelt verstoring niet zo, wat macrofoto's betreft fotografeer ik meestal hetgeen ik toevallig tegenkom onderweg. Ik jaag dus geen specifieke soorten na. Voor vogelfotografie heb ik niet echt de goeie lens en eigenlijk ook niet het geduld. Maak wel eens incidenteel een kiekje van wat toevallig langsvliegt.


Deze groep Brandganzen landde vlak voor m'n neus.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Sinds mijn jeugd fotografeer ik al maar dat bleef meestal wel beperkt tot (veel) vakantiekiekjes. Pas toen ik meer tijd kreeg doordat ik in de VUT ging, bijna zes jaar geleden dus, én 'n digitale camera kocht is het 'n hobby geworden waar ik wekelijks, zo niet dagelijks mee bezig ben.


Schapen op de Inlaagdijk in het late zonlicht.

Wat zijn je favoriete plekjes?
Hier dicht bij huis: met name de zeedijk langs de Oosterschelde en natuurlijk het waterrijke natuurgebied Tureluur.. Ik hou van de weidsheid van het landschap en de vaak mooie wolkenluchten daarboven. Verder is er hier op Schouwen-Duiveland 'n grote variatie aan natuurgebieden zoals het Nationaal Park Oosterschelde (het grootste nationale park van Nederland) verder het Grevelingenmeer (het grootste zoutwatermeer van West-Europa) en de boswachterij Westerschouwen is het uitgestrektste bosgebied van Zeeland. Ook het duinlandschap is zeer gevarieerd met zandverstuivingen en duinmeertjes.. Op veel plaatsen op Schouwen-Duiveland is de invloed van de zee zichtbaar in het landschap zoals bij de vele kreken die getuigen van vroegere overstromingen. Zo liet de watersnoodramp van 1953 diepe gleuven in het landschap achter op plaatsen waar de dijken doorbraken en het water met grote kracht het land binnenstroomde. De dijken zijn dicht maar wat bleef zijn de kreken en die zijn uitgegroeid tot weelderig omzoomde waterpartijen waar het goed toeven is.
Ik hou ook erg van wandelen in de bergen maar daar is de laatste 5 jaar niet veel meer van gekomen omdat ik niet echt lang weg kan vanwege mijn hoogbejaarde vader (103 jaar) die nog geheel zelfstandig woont (en ook nog surft op internet!) maar toch wel wat extra zorg en aandacht behoeft.


Detail van oud haventje (Flaauwers) aan de Oosterschelde.

Wat is je droomsoort/gebied?
Graag zou ik dus weer eens naar de bergen gaan, m.n ook voor de bloemen en insecten die daar in de vroege zomer te bewonderen zijn. Ook hou ik erg van het Engelse landschap. Specifieke droomsoort heb ik niet.


Vakantiekiekje Cornwall:St. Michael's Mount in tegenlicht met onweer in de lucht.

Wat zou je graag nog doen op fotografiegebied?
Ik zou betere foto's willen maken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik weinig weet van de technische kant van fotograferen, ik doe dus eigenlijk maar wat, rommel weleens aan de witbalans of de iso maar meestal staat de camera op de automaat. Ook van fotobewerking heb ik niet veel kaas gegeten (Hendrik heeft dat wel goed gezien!) Ik zit erover te denken om lid te worden van een fotoclub zodat ik wat meer van anderen kan opsteken wat betreft de technische kant.
Omdat ik graag foto's maak in tegenlicht (of bijna tegenlicht) is een grijsverloopfilter misschien wel wat voor mij!? Wat denken jullie?


“Strao” is 'n folkloristisch feest en komt alleen op Schouwen voor in zes dorpen: de benen van de paarden worden gewassen in de zee.

Heb je 'n fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?.
Elke fotograaf, al dan niet professioneel, maakt bepaalde beelden die mij aanspreken terwijl (van dezelfde fotograaf) andere foto's mij niet veel zeggen... Dat is heel persoonlijk, denk ik. Ik heb hier thuis een fotoboek van Jan Vermeer (Breaking ice) en van de meeste foto's in het boek kan ik wel erg genieten. Vogelfotografie vind ik trouwens toch heel bijzonder...


Ik was bevroren rietstengels aan 't fotograferen toen plotseling deze Dodaars opdook uit een wak in het ijs.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Behalve natuuropname's heb ik ook veel foto's gemaakt over wat er hier op het eiland aan cultuur te zien is. Zierikzee alleen al heeft meer dan 500 monumenten! Ik heb 'n DVD gemaakt (Zierikzee en omstreken genaamd) waarop, in een rondgang over het hele eiland, zowat alles aan bod komt wat er te zien is aan cultuur en natuur, dus behalve de monumenten van Zierikzee komen ook alle dorpen in beeld en niet te vergeten alle natuurgebieden van het eiland, compleet met de flora en fauna. Het is een slideshow geworden van zo'n anderhalf uur, mét bewegende beelden, teksten en niet te vergeten muziek. Vooral die muziek geeft, voor mij in ieder geval, een extra dimensie aan de DVD, want de muziek moet het beeld versterken en het is nog een heel werk passende muziek bij bepaalde beelden te zoeken. Hetzelfde heb ik gedaan in De Vier Jaargetijden: ook natuurbeelden maar dan genomen in de verschillende seizoenen.
Ik maak deze DVD's in het fotobewerkingsprogramma Magix. Van de DVD's zijn er inmiddels honderden bijgemaakt, voor bekenden en onbekenden en verspreid over diverse werelddelen.


Nieuwe haven van Zierikzee met molen den Haas uit 1727.

Heb je nog 'n leuke anekdote mbt je fotografie?
Of het een anekdote is weet ik niet maar er schiet me iets te binnen: zowat 'n jaar geleden heb ik mijn knie gebroken en moest dus een hele tijd zitten en kon niet fotograferen.
Maar zo ongeveer mei kon ik het niet langer uithouden en zijn we, m'n man en ik, op pad gegaan om te kijken of de Wolfsmelkwespvlinder al te zien was. Deze zeldzame soort komt hier in de buurt voor.
Ik liep nog met krukken en m'n man had een geel kunststof keukenkrukje meegenomen omdat ik nog niet zo lang kon lopen. Na wat gezoek, zonder resultaat, zat ik uit te puffen op het krukje terwijl mijn man verder zocht. Toen ik naast me keek, op het krukje, zat dáár dus die bijzondere Wespvlinder! Ik moest toen denken aan het volgende gedichtje:
Geluk is als 'n vlinder
wanneer je hem tracht te grijpen
blijft hij altijd buiten je bereik
Maar wanneer je rustig blijft zitten
komt hij misschien op je schouder zitten...



De Wolfsmelkwespvlinder die naast me kwam zitten.

Wat vind je van Nederpix?
Leuk, gezellig maar bovenal leerzaam omdat ik nu veel kritischer naar m'n eigen foto's kijk!

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Het belangrijkste voor het welslagen van een foto is het licht! Met bijzonder licht kan de saaiste locatie op een “oude meester” gaan lijken.


Grazers in Tureluur bij de ondergaande zon.

Waarom is dit je beste foto?
De beste foto moet ik nog maken . Dit is misschien wel de “meest gewaardeerde” foto, en werd “Foto van het jaar 2009” bij Grasduinen. Deze foto spreekt mij aan vanwege de bijzondere sfeer die hij oproept (doet mij wat denken aan 'n schilderij van 'n “oude meester” en daar hou ik wel van !) Wat betreft het moment: ik reed daar met mijn man 's avonds in de auto, het was vrij donker weer en er zat onweer in de lucht. Plotseling zag ik het zonlicht nog even over het landschap strijken.. “Nu stoppen”, zei ik tegen mijn man en heb snel 'n paar foto's kunnen maken, het was maar 'n moment en toen was het voorbij, de zon weg en het werd donker. Ik ga vaak 's zomers, laat in de avond, terug naar die plek in de hoop daar nog 'n keer zo'n sfeerfoto te kunnen maken maar dan van betere kwaliteit...


Late zomeravond met naderend onweer.

Hoe heb je hem genomen?
Uit de hand, maximaal ingezoomd op de koeien die in de verte nog in de laatste stralen zonlicht stonden.

Wat kan er beter aan?
Van alles! Ik had toentertijd nog geen spiegelreflexcamera. Fotografeerde met de Sony R1, er zat een knopje op om nog extra in te zoomen, dat heb ik gebruikt. Kwaliteit van de foto is dan ook maar matig maar de sfeer spreekt mij wel aan. Het was een bijzonder moment en duurde maar éven...


Zeeuwse luchten.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Niets specifieks, ik kijk wel wat er op mijn pad komt...

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Zeeg Robbemond Een echte macrokunstenaar met een perfect oog voor compositie, detail en belichting. Van hem kan ik nog heel wat leren...


Last edited by Arjen Drost on Tue 01 Mar 2011, 17:17; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 59
Joined: 23 Feb 2011
Posts: 27
Location: Nijega
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2011, 15:43    Post subject:
Met veel plezier het interview gelezen.

Prachtige beelden zitten erbij. Ik kan me de passie voor de wolkenluchten wel voorstellen. Je hebt er in ieder geval wel oog voor.
_________________
Canon EOS 50D + 100-400L
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Tue 01 Mar 2011, 16:15    Post subject:
Geweldig Nel. Prachtig verhaal met hele mooie foto's verlucht.
Mvg. Martine
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 67
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2011, 16:40    Post subject:
Van je mooie foto's weer kunnen genieten Nel!
Vooral het licht in je beelden spreken me erg aan.
Super leuk om te lezen hoe je bezig bent met de fotografie.

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
jonggolde
Guest







PostPosted: Tue 01 Mar 2011, 18:21    Post subject:
Ik heb alles met belangstelling gelezen, maar ik ben het meest onder de indruk van jouw vader van 103, die nog zelfstandig woont en ook nog eens surft op Internet! Geweldig!!

Gr. Henriëtte
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Supervip


Gender: Male
Age: 65
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 701
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2011, 19:47    Post subject:
Prachtig portret Nel.

Je hebt het vertrouwen dat ik in jou had toen ik voorstelde om jou als fotograaf van de maand te kiezen geheel waargemaakt. Je laat ook prachtig zien dat we hier op Nederpix nog veel moois missen door de landschapregels zo stringent toe te passen.

Vooral de foto "Late zomeravond met naderend onweer" vind ik prachtig. Helemaal Weissenbruch
_________________
Nikon, Gitzo en 4 meter Gardena
Back to top
Reply with quote
 
hanniejo


Gender: Female

Joined: 08 Mar 2006
Posts: 17
Location: Middelburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Mar 2011, 21:23    Post subject:
Prachtige Zeeuwse foto dat ik erg van zeeuwse luchten hou!

De foto met Zeeuwse luchten is geweldig mooi!

groet, Hannie
_________________
Pentax: K10D, Pentax K5, Pentax SMC DA 18-55 mm, F 3,5-5,6, Pentax macro FA 100, F 2,8 DA WR en Pentax SMC DA 18-135mm f/3.5-5.6 ED AL DC WR
Fotorugzak: Lowepro Versapack 200 AW
Back to top
Reply with quote
 
Zeeg Robbemond


Gender: Male

Joined: 10 Sep 2005
Posts: 241

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Mar 2011, 21:30    Post subject:
..

Last edited by Zeeg Robbemond on Sat 13 Feb 2016, 23:24; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Julia.V


Gender: Female

Joined: 30 May 2009
Posts: 83
Location: Brabant
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Mar 2011, 10:47    Post subject:
Heb erg genoten van de mooie plaaten Nel.
Maar ik genoot er toch al van zo lang ik op Nederpix zit.
Het eerste wat mij toen opviel op Nederpix waren je mooie plaaten met het prachtige licht dat je er telkens weer in weet te vangen.
Ik hoop dat je nog heel wat jaartjes voor de boeg hebt om te kunnen genieten van je mooie hobby.


Gr julia.V
_________________
Nikon D90
Back to top
Reply with quote
 
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 79
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Mar 2011, 11:08    Post subject:
Hoi Julia, als ik net zo oud mag worden als mijn vader (nu ruim 103) dan zijn ze op NP nog niet van me af...
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
Vlinderkieker


Gender: Male
Age: 80
Joined: 04 Apr 2006
Posts: 42
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Mar 2011, 11:18    Post subject:
Ook ik geniet altijd van je fraaie foto's Nel. Je opmerking over kennis van fotografie kenmerkt je foto's: niet wat een fotograaf weet en meesleept maakt de foto. maar de fotograaf zelf. Je kunt nog zulke dure apparatuur hebben, als je het niet ziet, dan wordt 't nooit wat.
Je hebt het grote voordeel, dat je de omgeving zo goed kent, het zit in je ziel en lijf. Van omgeving wordt het ingeving. Je foto's komen van binnenuit: ze zijn geen afbeelding van de werkelijkheid, maar een gemoedstoestand.
Een beter compliment kan ik je niet geven.
met vriendelijke Groningse Groeten,
Henk
_________________
Olympus E3 + Zuiko servies
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Mar 2011, 16:40    Post subject:
fijn relaas nel,
je hebt absoluut oog voor licht,
zoals al was opgemerkt.

Trouwens, het is ook zo leuk dat mensen hier - veel meer dan op de zustersite - reageren onder de artikels.

Dat werkt motiverend lijkt me.

(ik hoop weer snel operationeel te zijn arjen)
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
David Ruijs
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 55
Joined: 24 Nov 2006
Posts: 241
Location: Oss
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Mar 2011, 19:20    Post subject:
Hallo Nel,

Prachtige landschappen uit het mooie Zeeland!

Maar ik ben vooral ook fan van jouw ijskunstwerken Wink

Zoals al was opgemerkt heb je veel talent.
Naar mijn mening heb je een uitmuntend gevoel voor
compositie en kleuren en licht.

Ja en een Sony natuurlijk Wink

Groeten David
_________________
Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8

Zonder licht geen fotos
Back to top
Reply with quote
 
Hendrika Puntdroad


Gender: Female

Joined: 19 Jul 2006
Posts: 141
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Mar 2011, 19:37    Post subject:
Je hebt kijk op (Zeeuws) licht en wolken. Ik vind het een verademing dat in bovenstaande opnames de cultuurelementen nu een keer niet zo krampachtig buiten beeld worden gehouden, geven voor mij duidelijk een meerwaarde.
_________________
Sony

www.boerin.wordpress.com
http://twitter.com/boerinhendrika
http://www.youtube.com/user/melkrobot
Back to top
Reply with quote
 
Cor
Editor


Gender: Male
Age: 74
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 334
Location: Maasdam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Mar 2011, 20:14    Post subject:
Prachtige opname's Nel, met ieder zijn verhaal.
Dat we nog lang van dit soort opname's mogen genieten.

Gr, Cor.
_________________
Canon gebeuren
Back to top
Reply with quote
 
Hovenees


Gender: Male
Age: 75
Joined: 06 Jun 2010
Posts: 4
Location: enschede
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 02 Mar 2011, 20:51    Post subject:
Wat een prachtige foto's Nel, je proeft er de sfeer in van onze hollandse schilders in de Gouden Eeuw. Een genoegen om naar te kijken en van te leren. Ga door, blijf ik van jouw foto's genieten.

hartelijke groet,
hans
_________________
Nikon D60, nikkor 105, sigma 70 macro, sigma 18-200 zoom, flitser D 4500 N, statief, rijstzak
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6023
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 02 Mar 2011, 21:44    Post subject:
Krijg nu nog een beter beeld van jouw interesses en kwaliteiten.
Persoonlijk vind ik jouw Oude Meesters opnamen indrukwekkend. Ik herken ze vaak al als thumbnail.
De sfeer weet je erg mooi over te brengen. Ik geniet ervan.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 79
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Mar 2011, 19:02    Post subject:
Ik wil iedereen , die de moeite nam mijn verhaal te lezen, bedanken voor de reacties en ook Hendrik natuurlijk omdat hij me voordroeg als fotograaf van de maand maart...
groet van Nel
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
Henri van Vliet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 54
Joined: 19 Mar 2009
Posts: 3142
Location: Hoenderloo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 23 Mar 2011, 7:34    Post subject:
Prachtig Nel !
Erg mooie opnames. Prachtig hoe je steeds weer het licht weet te vatten.
Bij je mooiste foto vroeg ik me ooit al eens af of het een bewerking betrof. Nu weet ik dat het bijna surrealistische effect te danken is aan het fraaie licht.

mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo
_________________
mvg vanuit het altijd zonnige Hoenderloo

Camera en wat lenzen, geduld, inspiratie en doorzettingsvermogen.

http://henrivanvlietphotography.com/
Back to top
Reply with quote
 
andrea


Gender: Female
Age: 66
Joined: 09 Sep 2005
Posts: 167
Location: katwijk aan-zee
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 24 Mar 2011, 9:27    Post subject: Nel Ringelberg - fotograaf van maart
Ik heb zitten genieten van je foto,s ze zijn stuk voor stuk geweldig ,ook op Picasa ze bekeken .
Als de oude meesters nu geleefd hadden en online Wink hadden ze heel wat inspiratie uit je foto,s kunnen halen Idea
Leuk verhaal om je beter te leren kennen.

groetjes Andrea
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum