Het magazine voor Natuurfotografen

Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Zeeg Robbemond - fotograaf van april
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 47
Joined: 29 Sep 2005
Posts: 13141
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 31 Mar 2011, 23:00    Post subject: Zeeg Robbemond - fotograaf van april
Korte bio
Naam: Zeeg Robbemond
Leeftijd: 59 jaar
Woonplaats: Strijen
Beroep: Medewerker materieeldienst van een groot bouwbedrijf.
Andere hobbies? Wandelen, fietsen, muziek uit de jaren 60/70, maar ook een boek op zijn tijd.
Gebruikte apparatuur: Canon EOS 30D, 2 x Canon EOS 50D, EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM, MP-E 65MM, EF 100mm f/2.8 Macro IS USM en E 180mm f/3.5 Macro USM.
Website: www.zeegrobbemond-natuurfotografie.nl
Foto’s op Nederpix: heel veel Smile


Een vrij jong natuurgebied, 5 jaar geleden is men met de ontwikkeling begonnen.

Interview
Waarom natuurfotografie?
Ik ben heel graag in de natuur, als van jongs af aan.
Geboren in s`Gravendeel en op mijn 12de naar Strijen verhuisd. Ons huis stond aan een dijk midden in de polder.
Ieder vrij uurtje heerlijk buiten spelen, de slootjes afstruinen naar beestjes. Oude knotwilgen controleren op uilen. Een heerlijke tijd.

Wat is het leuke aan natuurfotografie?
Allereerst het buiten zijn, in de natuur.
Dan, dat wat op je pad komt, proberen zo goed/mooi mogenlijk vastleggen. Later thuis nagenieten van de fijne dag en geslaagde opname`s.
Maar als het fotografeer resultaat tegen valt, dan is er nog niets aan de hand, ik ben tenslotte die dag weer heerlijk in de natuur geweest.


Vroeg uit de veren en de polder in, prachtig al die bedauwde webben.

Wat zijn de minder leuke kanten?
Ik kan geen minder leuke kant bedenken, tenzij je vroeg opstaan als een minder leuke kant beschouwt, maar dat vind ik niet erg. Dus voor mij alleen maar leuke kanten.

Wat is je specialiteit?
Een specialiteit heb ik eigenlijk niet, ik fotografeer alles wat wil poseren voor mijn lens.
Maar paddenstoelen en planten hebben mijn voorkeur, die zijn geduldig en laten mij zeer dicht naderen.
Zodat ik alle tijd krijg om naar compositie`s en rustige achtergronden te zoeken. Als een compositie of rustige achtergrond er niet in zit, jammer dan....ik krijg nog wel een kans. Is het niet vandaag, dan morgen wel.


Dit was toen een nieuw soort voor mij, wat een prachtige zwam is dit.

Wat kenmerkt jou foto’s?
Zoals ik al aangaf, een rustige en of egale achtergrond vind ik toch wel mooi en probeer dat dan ook vaak te verwezelijken. Ook vanuit een zo laag mogenlijk standpunt is een uitdaging voor mij.

Hoe werk je meestal?
Ik ga vaak naar gebieden opzoek naar bepaalde soorten, zoals in de herfst en winter zijn dat uiteraard de zwammen en paddenstoelen. In het voorjaar de bloempjes en insecten, iets later de vlinders, juffers en libellen.
Ik wandel dan het gebied in en kijk goed rond.
Soms ga ik de avond ervoor naar een gebied om te kijken waar de vlinders hun rustplaats hebben gevonden voor de nacht. De volgende morgen vind ik ze meestal meteen, ze zijn dan vaak behangen met prachtige dauwdruppeltjes, wat dan weer mooie plaatjes opleverd.
Op zijn tijd een sigaretje en koffie, tijdens deze korte onderbrekingen, heb ik al vaak iets moois ontdekt.
Vorig jaar o.a. een hazelnoot met twee piepkleine melksteel mycena`s, die had ik al lopend nooit gevonden.


Het voordeel van koffie drinken en een sigaretje opsteken, je ontdekt nogal eens wat Smile

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Ik mijn geval verstoor ik weinig, denk ik.
De bloemen, zwammen en paddenstoelen fotografeer ik met de 100mm macro of de MP-E 65.
De vlinders, insecten en libellen vaak met de 180mm macro.
Ik ga vaak s`morgens vroeg oppad, dus de insecten enz. zijn dan nog niet echt actief en ik kan ze dan ook goed benaderen zonder te verstoren.
Ik gebruik wel vaak een statief, dus even opletten waar ik de pootjes neerpoot.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Mijn eerste toestel heb ik gekocht toen ik ongeveer 12 jaar was, koste meen ik f4,95.
Tijdens mijn militaire diensttijd (Seedorf) heb ik een spiegelreflex gekocht, het merk is mij ontschoten.
Behalve leren vechten, heb ik ook de grondbeginselen geleerd van het foto afdrukken, in een speciaal daarvoor ingerichte ruimte op de kazerne. Prachtig om je foto`s tot "leven" te zien komen. Later ook het negatief ontwikkelen, heeft mij wel de nodige leerrolletjes gekost.
Iedere vrije avond was ik in de donkere kamer te vinden.
Na het afzwaaien thuis een donkere kamer gemaakt en materiaal aangeschaft. Ik fotografeerde wel alles in zwart/wit.
Veel leuke en mooie opname`s gemaakt, alle negatieven heb ik nog, ook al het doka materiaal is nog in mijn bezit.
Maar je wordt ouder, leert een lieve vrouw kennen en die mooie hobby verpietert Smile
Wel blijven fotograferen, verjaardagen, uitstapjes en uiteraard vakantie`s.
Totdat het digitale tijperk aanbrak, toen was ik niet meer te houden.
Eerst een computer, later een compact camera en dan is ie er weer.....een spiegelreflex, de nodige lenzen aangeschaft, met het bekende resultaat.


Ook vogels wil ik wel eens kieken, deze boomklever zat op de voedertafel en de opname van uit de woonkamer gemaakt.

Wat zijn je favoriete plekjes?
Er zijn een paar plekjes waar ik graag en veel kom.
In de herfst en winter "mijn " prive bosje, hoofdzakelijk paddenstoelen, lente/zomer een paar natuurgebiedjes in de Hoeksche-Waard voor de vlinders, bloemen en insecten.
Tussendoor op zoek naar de libellen en juffers.
Ook onze tuin is zo`n plekje waar veel te fotograferen valt.
Mijn toestel en statief staan altijd binnen handbereik.
De vijver heeft mij al leuke plaatjes opgeleverd, ook het bezoek van vlinders en insecten aan de tuin zijn het fotograferen waard.
De uitstapjes met mede Pixers zijn altijd heel leuk en interesant.
Je komt in gebiedjes waar je anders nooit komt en bent dan in de gelegenheid om, voor jou, nieuwe soorten te fotograferen.
Maar het meest geniet ik tijdens deze uitstapjes van de nieuwe contacten en de oude contacten weer aanhalen.

Wat is je droomsoort/gebied?
Echte droomsoorten heb ik niet, of het moet een oranjetipje zijn.
Ooit 1 opname kunnen maken, maar niet echt naar wens, dus als de kans zich voordoet en ik kan er een geslaagde opname van maken.....dan is dat toch een droom die in vervulling gaat.
Verder alles wat ik voor de lens kan krijgen vind ik al prachtig.
Om er dan een mooie opname van te kunnen maken, maakt mijn dag geslaagd.
Droomgebieden heb ik niet, overal waar ik kom vind ik het prachtig. De natuur is voor mij 1 groot droomgebied.


Met een excursie naar de rivierrombout, helaas niets gevonden.
Twee weken later alleen gegaan.....met dit als resultaat.


Wat zou je nog graag doen op fotografie gebied?
Ik ben eigenlijk best wel tevreden met wat ik doe aan fotografie.
Macro is mijn lust en leven, vogels zijn een leuke bijvangst.
Soms een uitstapje naar landschappen en leuke of aparte dingen dingen in de natuur.
Ik ben een tevreden mens.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Eerlijk gezegd niet echt, ik kan wel genieten van de werken van andere fotografen.
Mijn inspiratie haal ik uit de natuur.


Dankzij de oplettendheid van mijn metgezel, Henk Bouter ontdekte dit mini pluimpje, kon ik deze opname maken.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Nee, alleen het al boven genoemde, daar heb ik het al druk genoeg mee Smile

Heb je nog een leuke anekdote mbt je fotografie?
Als je, zoals ik, veel in de natuur bent, zie je soms leuke en vreemde of nare gebeurtenissen.
Tijdens een rondje door de polder Het Oudenland van Strijen, een weilandengebied, was er een koe in de sloot beland.
Twee wandelaars hadden de des betreffende boer al gebelt met de medeling dat er een koe van hem in de sloot stond.
Ik bekeek de situatie en zag dat het allemaal wel goed zou komen met de koe, dus wij wachten geduldig de komst van de boer af.
De boer arriveerde vrij snel met een tractor en had voor alle zekerheid hulp meegebracht.
De boer wierp een singel om de nek van de koe enwilde de tractor al in stelling brengen.
Toen besloot de koe dat het welletjes was geweest en begon de slootkant te beklimmen.
De mee gekomen hulp en de wandelaar deden ook een duit in het zakje en de koe stond al spoedig op het droge.
De boer heeft het hele gebeuren vanaf zijn tractor gevolgd en was uiteraard zeer in zijn nopjes met de goede afloop.
Van het hele gebeuren heb ik de nodige foto`s gemaakt.
Een aantal staan op mijn website (diversen) een aanrader om ze te bekijken.


Als dit maar goed komt denk de koe en kijkt mij vragend aan.
Uiteindelijk is alles goed gekomen.


Wat vind je van Nederpix?
Nederpix vind ik een prachtige site, je kunt er veel leren van elkaar.
Er komen de mooiste opname`s voorbij.
Ik ben vanaf het begin bij Nederpix en heb er al die jaren veel geleerd en ben nog lang niet uitgeleerd.
Hoop nog lang te mogen genieten en leren van Nederpix.

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Ik neem aan dat de meeste van ons genieten van de natuur rondom hun heen, want dat vind ik toch wel het belangrijkste.
Mooie plaatjes maken is natuurlijk een leuke bijkomstigheid als je in de natuur bent.
Dus geniet van alles om je heen, maak de plaatjes die je wens, wilt, kunt maken, maar behandeld de natuur wel met respect.


Koeien en o.a. de watervogels gedijen goed in de polder.
Gelukkig ook veel weidevogels, zoals Tureluur en Grutto.



Beste foto:

Soms zit alles mee.

Waarom is dit je beste foto?
Moeilijk kiezen uit al mijn foto`s, is dit mijn beste ? de mooiste ? meest geslaagde ? Ik vind hem zeker heel mooi, de compositie is prima, de kleuren sluiten mooi aan, een rustige achtergrond, het standpunt is ook in orde.
Dus ik ga voor deze opname, maar er komen zeker meerdere in aanmerking voor: mijn beste foto.

Hoe heb je hem genomen?
Dit groepje Mycena`s groeide op een omgevallen boomstam.
Statief met camera opgesteld, compositie bepaald, spiegel opklappen en met de draadontspanner meerdere opname`s gemaakt met verschillende belichtingstijden en diafragma`s.
Uiteindelijke gekozen voor deze opname.

Wat kan er beter aan?
Misschien had ik deze opname kunnen spiegelen, maar eigenlijk wil ik het niet weten ook, ben tevreden met dit resultaat.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Een oranjetipje, vroeg in de morgen en behangen met dauwdruppeltjes. Uiteraard op/aan een pinksterbloem.


Torenvalk ziet een prooi, ik knip, torenvalk duikt en verschalkt een muisje, maar dat laatse ging te snel voor mij.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ben van Aken: zijn veelzijdigheid vind ik geweldig. Ben is vernieuwend, tast zijn, maar ook onze grenzen bewust of onbewust af.
Back to top
Reply with quote
 
Nel R
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 79
Joined: 17 Mar 2008
Posts: 162
Location: Zierikzee
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 31 Mar 2011, 23:07    Post subject:
Hoi Zeeg, het is nu 'n paar minuten over twaalf en ik kijk, na 'n drukke verjaardag, toch noch even op NP en jawel, je staat er al op als fotograaf van de maand april (dus toch geen grap!) Mooi verhaal en prachtige opname's. Ga het morgen nog 'n keer aandachtig lezen...
groet van Nel
_________________
Sony Alpha 77 II Carl Zeiss Vario -Sonnar16/80. Tamron SP 60mm F/2 macro 1:1.
Sony RX10/4
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
Moderator
Moderator


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Jan 2008
Posts: 6035
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 01 Apr 2011, 11:14    Post subject: Zeeg
Heb genoten van je verhaal Zeeg. Die netpluimpjes blijf iik super vinden. Wat je meldt over het genieten in de natuur. Dat spreekt mij ook zeer aan. Dat staat voorop.
En als je dan nog thuis komt met mooie opnames is het helemaal goed. Ik heb een goed beeld gekregen van jouw manier van fotograferen. Ik hoop nog lang te kunnen genieten van je verzorgde opnames.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Back to top
Reply with quote
 
martine
Guest







PostPosted: Fri 01 Apr 2011, 14:36    Post subject:
Zeeg, je heb een prima verhaal geschreven als fotograaf van de maand.
De foto's geven een prima beeld van wat jij zo allemaal fotografeert.
Groetjes Martine
Back to top
Reply with quote
 
hanniejo


Gender: Female

Joined: 08 Mar 2006
Posts: 17
Location: Middelburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Apr 2011, 15:36    Post subject:
En ik geniet van je mooi verhaal met foto!

groet, Hannie
_________________
Pentax: K10D, Pentax K5, Pentax SMC DA 18-55 mm, F 3,5-5,6, Pentax macro FA 100, F 2,8 DA WR en Pentax SMC DA 18-135mm f/3.5-5.6 ED AL DC WR
Fotorugzak: Lowepro Versapack 200 AW
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 59
Joined: 23 Feb 2011
Posts: 27
Location: Nijega
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Apr 2011, 15:58    Post subject:
Leuk en inspirerend artikel om te lezen en fraaie begeleidende foto's. Ik zal op mijn wandeltochten toch eens wat beter om me heen kijken en met name tijdens de rookpauzes!
_________________
Canon EOS 50D + 100-400L
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
Jan Paul Kraaij


Gender: Male
Age: 43
Joined: 14 Dec 2009
Posts: 112
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 01 Apr 2011, 16:47    Post subject:
Leuk om te lezen Zeeg, en oh zo herkenbaar. Bij mij staat de beleving ook op 1 en het is altijd leuk meegenomen om er geslaagde foto's aan over te houden. Het roken kan ik mij ook helemaal in vinden, de wandelingen die ik maak duren tussen de 2 en 4 uur en als ik dan een mooi plekje heb gevonden dan ga ik even zitten en steek ik er ook 1 op om van het uitzicht te genieten.

Met vriendelijke groet,

Jan Paul Kraaij
Back to top
Reply with quote
 
Julia.V


Gender: Female

Joined: 30 May 2009
Posts: 83
Location: Brabant
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 01 Apr 2011, 19:28    Post subject:
Een erg goed en mooi verhaal heb je geschreven Zeeg.
Geeft een goed beeld zoals jij van de natuur en het fotograferen geniet.
Zeeg ik hoop nog lang van je mooie plaaten te kunnen genieten.

Gr julia.v Very Happy
_________________
Nikon D90
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Roest


Gender: Male
Age: 61
Joined: 10 Sep 2005
Posts: 38

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Apr 2011, 21:27    Post subject:
Heel leuk om dit artikel over je te lezen Zeeg.
Mooi foto's ook en interessant om je mening/uitleg over de foto's te lezen.
Oranjetipjes kun je in het Alblasserbos fotograferen, het lukt me elk jaar wel.
Groeten,
gerard
_________________
Canon 90D
Canon SX70
Canon EF-S 18-55 mm IS,
Sigma 150 mm 2,8 macro
Laowa 100mm Macro
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn


Gender: Male
Age: 57
Joined: 23 Nov 2005
Posts: 2331
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 02 Apr 2011, 21:37    Post subject:
mooi verhaal zeeg
en heel fijne macro-foto´s.
tikkeltje speels

als je ziet wat een sigaretje aan onderwerpjes op kan leveren, zou je bijna gaan roken... Smile
_________________
Ik ben niet dik, ik ben een vrachtwagen.
Back to top
Reply with quote
 
Paul Vandebroek
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 72
Joined: 10 Jun 2009
Posts: 28
Location: België
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Apr 2011, 9:38    Post subject:
Dag Zeeg,
Proficiat voor al je mooie foto's en aangenaam verhaal.
Het verhaal klopt helemaal met het beeld dat ik van jou in mijn gedachten had.
Een man die dikwijls bereid is om anderen positieve en leerzame raad te geven.
Na het plaatsen van mijn allereerste foto's op Nederpix, was jij de eerste die hierop reageerde. Voor mij een positieve stimulans om verder te gaan, en eerlijk gezegd heb ik veel van je foto's geleerd.
Zulke mensen zijn voor Nederpix een enorme meerwaarde.
Ook jouw neef Cor is ook altijd bereid om positieve en leerzame raad te geven. Kortom fijne natuurfotografen.
Dankzij Nederpix en al zijn medewerkers kunnen wij deze mooie hobby beoefenen. Ook zij verdienen een woordje van dank voor hun prachtige site.
Ik heb gisteren de eerste pinksterbloemen gefotografeerd en heb dezelfde wens om een Oranjetipje te fotograferen.

Groeten

Paul
_________________
Canon EOS 500D
Lens: - EFS 18-55mm
- EF 28-135mm IS USM
- EF 100mm F2.8 Macro USM
Back to top
Reply with quote
 
fabfil


Gender: Female
Age: 49
Joined: 01 May 2006
Posts: 38
Location: WACHTEBEKE (BELGIE)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Apr 2011, 10:02    Post subject:
Wat Paul zegt is 100% de waarheid. Zeeg is niet alleen een goede fotograaf maar ook de vriendelijkheid zelve. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
Groetjes, Fabienne.
Back to top
Reply with quote
 
jokeb


Gender: Female
Age: 59
Joined: 19 Aug 2009
Posts: 63
Location: Spijkenisse
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Apr 2011, 11:21    Post subject:
Zeeg,

Leuk dat je fotograaf van de maand bent. Ik heb je al een paar keer mogen ontmoeten en je bent inderdaad een hele sympathieke man die altijd positieve reacties en opbouwende kritieken geeft. Leuk je verhaal te lezen en de foto's te zien. Je wist al dat ik een grote fan van jouw foto's ben. Ik hoop nog veel meer van je te zien en te leren.

gr
Joke
Back to top
Reply with quote
 
Antonie Blom


Gender: Male

Joined: 29 Jul 2006
Posts: 162

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Apr 2011, 14:08    Post subject:
Leuk om eens het verhaal achter Zeeg te leren kennen (in hoeverre dit mogelijk is uit en respectievelijk kort artikel) nadat we elkaar al een aantal keren in het echt ontmoet hebben.

In het veld vind ik je altijd een positieve en sympatieke medefotograaf en dat vind ik in dit artikel ook erg mooi naar boven komen. Een terechte fotograaf van de maand (waarmee ik overigens niet aangeef dat ik dit van de anderen niet vind Wink ).
Back to top
Reply with quote
 
Thomas K


Gender: Male
Age: 31
Joined: 27 Oct 2010
Posts: 75
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Apr 2011, 16:57    Post subject:
Een verhaal dat mij erg aanspreekt, en begeleidt met prachtige foto's. top.
Gr Thomas
_________________
Panasonic lumix DMC GF1, Canon FD 50mm f1.8+adapter, Raynox macrolens, Zonnekappen, Cullman statief, rijstzak, maglites
Back to top
Reply with quote
 
NelTalen


Gender: Female
Age: 67
Joined: 01 Nov 2009
Posts: 177
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Apr 2011, 18:46    Post subject:
Zeeg, een mooi verhaal hoor!
Je foto's, ben ik fan van, schitterende macro's!
Ik hoop nog vaak van je mooie beelden te kunnen genieten.

Groet Nel
_________________
http://www.neltalen.nl
Back to top
Reply with quote
 
JelteV


Gender: Male
Age: 28
Joined: 09 Nov 2009
Posts: 298
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Apr 2011, 20:19    Post subject:
Leuk verhaal waar ik me, zoals velen, ook in kan vinden. De Kopergroenzwam en het web met druppels zijn mijn favorieten die in dit topic staan.
_________________
Nikon D7000 -- Micro-Nikkor 105mm -- MF Asahi Super-Takumar 1.4/50 -- Nikkor 18-105mm -- Sigma 100-300mm + 1.4x -- M42 Meyer Görlitz Trioplan 2.8/100 -- MF tussenringen -- Manfrotto statief
Back to top
Reply with quote
 
Kruimelwerk
Guest







PostPosted: Sun 03 Apr 2011, 21:20    Post subject:
Dag Zeeg,

Fijn om wat dieper onder jouw huid te mogen kruipen.
De ware liefde is ongecompliceerd.
Dat is juist de manier waarop jij de natuur en het fotograferen daarvan benadert.

Als werknemer bij een bouwbedrijf ken je de waarde van een goed fundament. Alleen daarop valt iets goeds te construeren. Jouw persoonlijkheid, bevlogenheid en passie vormen een dergelijke en degelijke basis.
Jij bent op die grondvesting een bijzondere pilaar waar heel veel van deze site op steunt.
Strooiend met vakkundig en meelevende commentaren win je vele harten. Daarbij weet jij met heel veel tact de gevoeligheden, partijdigheid en vooringenomenheid te omzeilen.
Ook de beelden die jij ons voorschotelt zijn van bovengemiddeld niveau.
Kwaliteit is geen toeval!

Is dit nu een heiligverklaring?
Nee Zeeg; jij blijft een mens. Wel van een bijzonder soort!
Hoop nog lang aan jouw hand hier mee te mogen wandelen.

Met bijzondere groet, vriendschappelijke gedachten en een toekomstgerichte glimlach,

Kees (Kruimelwerk) Keizer
'Waar licht het landschap raakt'
Back to top
Reply with quote
 
Sonja


Gender: Female
Age: 64
Joined: 12 Oct 2005
Posts: 505
Location: Esen-Diksmuide, Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Apr 2011, 21:30    Post subject:
Zeeg ik heb genoten van dit intervieuw...van je foto's doe ik dat al langer Very Happy Die serie van de koe in de sloot weer eens opnieuw bekeken, erg leuk !!
groetjes Sonja
_________________
Sinds februari 2010 Canon 7D. Divers glaswerk.
Voor "andere" foto's kijk ook eens op:
https://www.facebook.com/sonja.olthof?ref=tn_tnmn
Back to top
Reply with quote
 
jan rienk


Gender: Male
Age: 57
Joined: 29 Apr 2008
Posts: 4
Location: Gytsjerk (Fryslân)
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 04 Apr 2011, 10:04    Post subject:
Hallo Zeeg,

wat een leuk artikel en ik ben het helemaal met Paul eens, ook jouw opbouwende kritiek heeft mij gestimuleerd (en doet dat nog) om beter op achtergronden te letten en heeft me al veel plezier opgeleverd: hartelijk dank daarvoor! Groet,

Jan Rienk
_________________
Canon EOS 6d mark II, ef 24-105 mm, ef 70-300 mm, ef 150-500 mm, ef 100mm Macro, diverse statieven.
Back to top
Reply with quote
 
Verwijderd
Guest







PostPosted: Mon 04 Apr 2011, 10:24    Post subject:
Ook al ben ik bijna twee jaar geleden gestopt met roken en 12 kilo aangekomen, toch heb ik je verhaal met interesse gelezen Zeeg Wink

Het respect voor de natuur en de beleving hiervan loopt als een rode draad door je interview en is ook terug te vinden in je vaak schitterende opnames.

Compliment hiervoor.

gr.Ben
Back to top
Reply with quote
 
David Ruijs
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 55
Joined: 24 Nov 2006
Posts: 241
Location: Oss
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 04 Apr 2011, 10:36    Post subject:
Hallo Zeeg
Vanaf dat ik bij NP ben heb ik altijd veel van jouw inbreng genoten,
niet alleen wat kwaliteit betreft maar ook de kwantiteit.
En daarnaast zoals ook aangegeven is, wil ik ook nog eens bevestigen dat je altijd positief bent.
Je hebt altijd een goede invloed door je warme persoonlijkheid.

Groeten David
_________________
Sony A7 1V FE4 24-105 G OSS - Sony FE2.8/90 MACRO G OSS- Sony FE 2.8 70/200 GM OSS- Sony FE 5.6-6.3/ 200-600 G OSS - Minolta 100mm Macro 2.8
Minolta 135mm 2.8

Zonder licht geen fotos
Back to top
Reply with quote
 
Henk Bouter
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 65
Joined: 17 Jun 2009
Posts: 191
Location: Nieuw Lekkerland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 04 Apr 2011, 15:12    Post subject:
Mooi! Zeeg
je hebt al heel wat lof trompetten gehoord(gelezen)
ik heb de eer gehad om samen met je een keer op te trekken en hoop dit nog een aantal keren te doen.
het is zeker zo dat je enthousiasme aanstekelijk werkt en je commentaren positief en stimulerend zijn.
daar steek je ook veel tijd in.
dus je plaats op de pixperience dag en de fotograaf van de maand is welbesteed aan jouw als persoon en aan je foto's.
Tja, dat zo'n natuur liefhebber rookt dát is dan wel jammer, want je eigen natuur is wel het kostbaarste wat we ooit gekregen hebben.
niet dat ik niet weet wat het is, want ik had zelf bijna een schoorsteen, zoveel heb ik gerookt, maar ben er geliukkig van af.
hgr Henk
_________________
Camera's: Canon 7D
Sony RX 10 IV
Lenzen: Canon ef 24-105 1:4-5.6 IS USM,
Canon 100 mm 2.8 IS USM,
Back to top
Reply with quote
 
susan meijnders
PixPas (Basic)




Joined: 18 Mar 2008
Posts: 849

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 04 Apr 2011, 16:39    Post subject:
Hoi zeeg
ik ga je lekker nog meer laten blozen
fijn verhaal, prachtige foto's
maar inderdaad zonder jouw commentaar had ik het opgegeven
geeft ook de aandacht weer die je niet alleen voor de natuur hebt
maar ook oog voor mensen.
Ik ben heel benieuwd hoe je je nog verder ontwikkelt de foto met die druppel vond ik subliem!!
Ook je site is er een om van te genieten, ik neem regelmatig een kijkje.

hartelijke groet susan
ps je hebt nogal wat foto's van druppels gemaakt..eens kijken of ik hem kan vinden Wink

plons
Back to top
Reply with quote
 
Tom


Gender: Male
Age: 60
Joined: 11 Sep 2005
Posts: 24
Location: Vriezenveen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 05 Apr 2011, 5:38    Post subject:
Heel mooi verhaal Zeeg en ook prachtige foto's.
Ik lees ook veel herkenbare dingen erg leuk om dit te lezen.

Groet Tom
_________________
Sony DSRL700 + + Tamron 90mm macro lens.
Canon 7dII+ Canon R6 + 300mm F4.0 IUSM + 1.4 extender + 17-85mm Canon + Canon 500mm f4m+ RF100-500
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Nederpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum